El Derbi
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Guti sagde en gang: "Da jeg spillede var opgørene mod Atlético Madrid lette."
Der er løbet meget vand i Manzanares-floden siden da. Hvad er jeres betragtninger om dette opgør?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
En sejr mod dem, eller blot et point og en god kamp, ville give rigtig god moral!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Man kan håbe som Madridista at der er hold i rygtet om Grisens skade, han er en dygtig og farlig spiller, og Atl. Er klart svagere uden ham.
Mht. vores eget hold, tænker jeg følgende:
Målet: Navas har desværre ikke været det bæst denne sæson som han var sidste, ikke desto mindre er han nok selvskrevet til startpladsen.
Forsvar: Carvajal vs Danilo gider jeg næsten ikke nævne, Carvajal bør starte, Danilo har ikke været god længe. CENTRALT: her håber jeg virkelig Ramos kommer tilbage, givet han laver mange hjerneblødninger, og jeg virkelig kan hade ham til tider, elsker man ham andre gange. Han kan klart bringe noget med hovedspillet, både i standart situationer og hvis vi forfalder til indlægstaktiken igen. Desuden er både Nacho og Varane dygtige, men det er som om at de ikke er så gode sammen, de skal bruge en erfarren Ramos eller Pepe ved deres side, så en Ramos Varane vil nok være hvad vi ser. (hvis Ramos er klar)
Ergo, Ramos bringer bare noget ”ro” på forsvaret (For det meste, nogle gange kaos). VB: klart Marcelo.
Midtbane: den bliver svær, gudskelov er vores talisman Modric nok tilbage. Ham og Casemiro er nok straight up vores vigtigste spillere. Desværre må vi nok undvære Case og Kross er ude. Dette giver plads til enten Isco, James, Asensio eller måske Kova (hvis han er klar)
Optimalt håber jeg at kova er klar, så vi kan stille med: Isco – Modric - Kovacic.
Isco har været god de sidste par kampe, og en Isco i form kan være lige hvad vi harbrug for. Jeg er normalt en af Isco’s kritikere, men han er i en stærk periode nu, og det mener jeg berettiger ham til en plads.
KOVA og MODRIC kan give noget substans på midtbanen, de har også begge et godt drive med bolden (dog skal de ikke begge gøre det samtidig) En fx Asensio og James, eller Asensio og Isco, eller Isco og James vil gøre midtbanen for tynd.
Front: Vi ser nok BBC. Måske hvis Benzema for en gangs skyld spiller en god kamp, kan han godt bruges i denne kamp, men Moratas styrke, hurtighed og vildskab kan være lige hvad vi skal bruge. MEN det kunne måske være et lille taktisk trick at starte med Benzema, og i det 60. minut skifte med Morata, og lade ham komme med hans fysik og hurtighed mod et forhåbentlig træt Atletico forsvar. Det samme med Lucas V. Han har merrit til at starte foran Bale måske, men man kunne også bringe ham i ca. det 60 minut og håbe på noget.
CR7 starter nok, og han er ikke i en god periode for Real (god for Portugal) men måske han har tanket noget selvtillid fra landsholdet, og han er bare altid en x-factor.
Så optimalt håber jeg at se:
Navas
Carvajal – Varane – Ramos –Marcelo
Modric Kovacic Isco
Bale Morata/benz CR7
Hvis Kova ikke er klar, håber jeg nok mere på Asensio end James, men det er næsten ligegyldigt.
Uanset hvad en rigtig svær kamp. Atl. Madrid er ikke så bundsolide som tidligere, men de er nok mere målfarlige. Jeg håber på en sejr, men vil tage til tak’e med en uafgjort.
tror på 2-1, mål af Morata, CR7 og Carasco. . Atletico som første målscorer. I hørte det her først ;)
Atleticos defensiv er ikke så stærk, som den har været. Derimod har de en konstant dominerende midtbane, hvor hver spiller løber for hinanden, hvilket for det meste efterlader dem i overtal. Igen - det kan ikke siges om vores midtbane. Det er vitalt, at få Modric tilbage. Jeg håber også, at Kovacic får chancen sammen med Isco. Jeg ser ikke andre af vores midtbanespillere være ligeså stærke som de 3. Det er langt fra optimalt at spille uden Casemiro, men det er nu engang sådan landet ligger.
Personligt er jeg spændt på at se, hvem af Benzema og Morata, der starter. Morata var ikke fantastisk i sidste kamp, men knægten kæmper simpelthen en vis legemsdel ud af bukserne, og det er beundringsværdigt at kigge på for os, der elsker den hvide trøje og ikke så meget den enkelte spiller, der har den på. Bale har jeg været meget efter, men han har stadig været den bedste af BBC i indeværende sæson i min optik. Han både scorer og assisterer. Han kan sagtens være en nøglespiller mod Atletico.
Ronaldo har desværre tabt min tillid - det har han nu haft længe. Hans stepovers, som sløver en mulig kontrachance, kommer han ingen vegne med, og når hans mål først er væk, så er der ikke meget tilbage. Jeg håber, at man spiller Bale på venstre, Vasques på højre og så Benzema eller Morata midt for.
Det bliver en gyser, og jeg forventer, at Barcelona indtager førstepladsen efter weekendens kamp. Men det bliver samtidig en fantastisk kamp at få overstået - og 1 point vil være mere end godkendt.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Navas
Dani - Varane - Ramos - Marcelo
Lucas - Modric - Kova - Bale
Morata - CR7
Vi ved alle hvad Lucas og Morata står for.
Vi ved alle hvad der kræves af denne kamp for at holde nullet - mandsmod, hjerte og ubetinget hårdt arbejde. (og 0 straffespark fra Ramos)
...men mon ikke vi ser BBC på toppen med en lettere uprøvet og skrøbelig midtbane bagved.
Jeg føler den dog og spiller Real Madrid til at vinde 2-0.
Mathiaska skrev: Hvis jeg var Zidane:
Navas
Morata - CR7
Vi ved alle hvad der kræves af denne kamp for at holde nullet - mandsmod, hjerte og ubetinget hårdt arbejde. (og 0 straffespark fra Ramos)
...men mon ikke vi ser BBC på toppen med en lettere uprøvet og skrøbelig midtbane bagved.
Det kunne være rigtig spændende med en 442 med en mere "midtbane bale" og centrale Kova og Modric, men tvivler dog på at Zidane skifter hans 433 :s
Mathiaska skrev: Navas
Morata - CR7
Jeg kan lide det, fordi Lucas Vazquez bliver nævnt som midtbanespiller, og ikke kun wing. Hvis man skal prøve det i en kamp, så er det vel netop denne kamp, at han kan rykkes ned på en 3-mands midtbane. Han vil få lov at lave rigtig mange defensive løb, når BBC står og glaner.
Doc.juego skrev:
Mathiaska skrev: Hvis jeg var Zidane:
Navas
Morata - CR7
Det kunne være rigtig spændende med en 442 med en mere "midtbane bale" og centrale Kova og Modric, men tvivler dog på at Zidane skifter hans 433 :s
Man kan håbe det på det grundlag, at Zidane var med på bænken tilbage på Alianz Arena i 2014, da vi smækkede Bayern med en lignende formation. Gåsehud som jeg skriver det!
BBB skrev: Jeg kan lide det, fordi Lucas Vazquez bliver nævnt som midtbanespiller, og ikke kun wing. Hvis man skal prøve det i en kamp, så er det vel netop denne kamp, at han kan rykkes ned på en 3-mands midtbane. Han vil få lov at lave rigtig mange defensive løb, når BBC står og glaner.
Hvis man spillede BBC foran Lucas - Modric - Kova, skal Bale instrueres i at falde tilbage som venstrekant når vi ikke har bolden. Det ville dog nok neutralisere nogle af Lucas' spids kompetencer én-mod-én og mod baglinjen tænker jeg?
Alternativt tror jeg en mand som Danilo er et godt bud på en boldvindende midtbanespiller med udgangspunktet i højre side i samme eksempel som ovenfor.
Mathiaska skrev:
BBB skrev: Jeg kan lide det, fordi Lucas Vazquez bliver nævnt som midtbanespiller, og ikke kun wing. Hvis man skal prøve det i en kamp, så er det vel netop denne kamp, at han kan rykkes ned på en 3-mands midtbane. Han vil få lov at lave rigtig mange defensive løb, når BBC står og glaner.
Hvis man spillede BBC foran Lucas - Modric - Kova, skal Bale instrueres i at falde tilbage som venstrekant når vi ikke har bolden. Det ville dog nok neutralisere nogle af Lucas' spids kompetencer én-mod-én og mod baglinjen tænker jeg?
Alternativt tror jeg en mand som Danilo er et godt bud på en boldvindende midtbanespiller med udgangspunktet i højre side i samme eksempel som ovenfor.
Jeg tænker Lucas ind i den rolle, som Dí María havde til sidst. Lucas som hovedløst jagter boldene, Modric der afdækker spillemuligheder og Casemiro som erobreren, hvis modstanderen forsøger at gå selv. Det kunne blive et smukt eksempel på blok-forsvar.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
BBB skrev: og Casemiro som erobreren
Hvis du tænker på Atlético kampen, så er han desværre skadet :(
madridista.dk/index.php/6391-skades-situationen-netop-nu
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
BBB skrev: og Casemiro som erobreren
Hvis du tænker på Atlético kampen, så er han desværre skadet :(
madridista.dk/index.php/6391-skades-situationen-netop-nu
I know :-) Det var bare for at sammenligne med spiltyper. Jeg er ikke sikker på, at Zidane kan tøjle Kovacic på 6'eren, men hvis han forsøger med Modric, Kova og Lucas og det ikke går som jeg har befalet, så er det pga. Kova og ikke Lucas! :-D
Modric, Isco og Kovacic kan sagtens vise sig at være giftig konstellation. Det kræver, at Real Madrid ikke spiller på bysbørnenes lidt mere aggressive præmisser, men i stedet fokusere på at spille fodbold og lade bolden lave arbejdet. Det kan morgendagens trio om nogen magte!
Min bekymring går mere på, om BBC igen får fripas til at stå og kigge fodbold på banens sidste tredjedel. For skal Real Madrid besejre Atletico Madrid, så kræver det en holdindsats, og ikke blot en indsats fra midtbanen og ned. Jeg håber nok en gang, selvom det endnu ikke et sket, at Zidane ser bort fra en af spillerne i BBC-ligningen og enten gør plads til Lucas V. eller måske endda James - de begge er altid garant for et smukt arbejdsraseri.
Og i skrivende stund håber jeg, at Benzema trækker det korteste strå. Jeg ville normalt pege på Ronaldo, men franskmanden er trods alt lige kommet tilbage fra sin skade og portugiseren fik omvendt tanket lidt selvtillid med landsholdet. Ronaldo på toppen, Bale til venstre og Lucas V. eller James til højre. Det ville være guf i mine øjne.
Navas; Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo; Modric, Isco, Kovacic; Lucas V./James, Bale, Ronaldo.