Drømmeholdet
Det er naturligligvis med til at bidrage til den livlige debat.
Af samme aarsag, synes jeg, det kunne vaere interessant at se hvordan de forskellige brugere ville stille et Real XI for 17/18 saesonen uden at diskriminere eller fordelsbehandle egne spillere.
I er meget velkomne til baade at stille et World XI (som det nok ikke er sandsynligt uanset hvordan man vender og drejer den, at vi faar at se) samt et Real XI 17/18 (som med meget optimiske briller kunne vaere holdet for naeste saeson. Det vil sige, at man godt kan hente eksempelvis baade De Gea, Pogba, Countinho og Ibrahimovich, hvis det er det man vil, men uden at det skal stikke helt af og udskifte hele start 11'eren)
Jeg vil selv noejes med den sidste option og stille op som foelger:
.......................Courtois
Carvajal...Ramos...Varane...Marcelo
.........................Kanté
.................Kroos.......Modric
.........................Dybala
................Bale..............Hazard
Jeg er meget i tvivl om Courtois vs. De Gea.
Den kunne have tippet til De Gea fordi han er spansk, men det faldt i stedet til Courtois fordi han lige er en tand yngre.
Jeg er ovenud tilfreds med alle de 4 listede forsvarsspillere, omend de paa en eller anden facon skal have laert at organisere sig bedre som en enhed.
Jeg er meget tilfreds med Casemiro, men Kanté har simpelthen bare vist i indevaerende saeson, samt sidste aar, at han er sublim og vel nummer 1 paa den position pt. Han bar en stor del af aeren for Leciesters succes, og goer vel nu det samme for Chelsea.
Kroos og Modric - need I say more? Det tror jeg ikke, men jeg kommer lige med en hurtig bemaerkning alligevel. De er faldet en smule i niveau sammen med holdet paa det seneste, men vi har set deres topniveau, og jeg er ikke i tvivl om at vi ville se det igen med allestedsvaerende Kanté bag sig og 3 dynamiske spillere foran sig.
Jeg er en lille smule i tvivl om hvorvidt Dybala boer spille denne position, men jeg synes at han har alle de kvaliteter, der kraeves. Overblik, driblefaerdigheder, staerkt i pasningsspillet, et giftigt skud, og tilmed fart til omstillingerne.
Bale.... Faa styr paa han skadesproblemer og spil ham sammen to spillere som Dybala og Hazard. Saa er jeg sikker paa at vi ogsaa kan faa ham at se fra sin bedste side igen.
Harzard ser ud til efterhaanden at have faaet tanket en smule selvtillid igen. Jeg synes at han dynamik er fantastisk og jeg savner at se nogle angribere der virkelig kaemper for sagen. Jeg ved at han ikke har set lige saa godt ud det sidste aars tid, men husk lige engang hvordan han spillede inden da.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Carvajal...Ramos...Varane...Alaba !!!
.........................Verratti !!!
.................Kroos.......Modric
.........................Dybala
................Griezmann........Hazard
Reserverne: donnarumma, nacho, vallejo, marcelo, casemiro, isco, kovacic, asensio, james, morata, ham wingen fra sporting;)
Sælg ronaldo, bale, benzema, pepe, lucas, danilo.
Slet ikke urealistisk kontra alle de milliarder vi får mht salgspris;)
- Brylle
- Gæst
-
Navas
Carvajal - Ramos - Varane - Marcelo
Casemiro - Modric
James - Isco - Bale
Ronaldo
Kroos vil måske være en bedre mulighed end Modric, pga. alderen. Det giver ikke mening at miste Modric om 2 år og så have givet afkald på en mand som Kroos.
Courtois kan være en mulighed i stedet for Navas.
Håbet med denne opstilling er at få flere folk op omkring feltet og samtidig forsøge at binde angrebet bedre sammen med midten. Ofte føler jeg at vi ligger med 3 defensive midtbanespillere i opbygningen fordi både Kroos, Casemiro og Modric vil ned og føre bolden frem. Så er der pludselig langt til angrebet. Det skal altså forhåbentlig give noget mere sammenhæng på holdet. Der er hårdtarbejdende spillere i Bale, James og Isco som alle kan tage del i det defensive, hvorfor vi ikke bør knække så let over som tidligere set.
Vi har samtidig spillere som James og Bale, der både kan deltage i lidt småspil og samtidig slår nogle gode indlæg. Ronaldo skal holde sig så langt væk fra spillet som muligt og benyttes som afslutter og evt. til at lægge bolde af i opspillet.
Så der er ikke meget "drømmehold" over det, jeg ønsker, men mere en ændring i måden man står på og de spillere, der bliver brugt. Vi har klassespillere over hele linjen og vi har lidt af hvert. Det skal bare udnyttes.
Carvajal...Ramos...Varane...Marcelo
........................Kanté
................Kroos.......Modric
.........Griezmann......Hazard
.......................Dybala
....................Casilla
Nacho...Vallejo...Nacho...M. Alonso
..................Casemiro
...........Kovacic.......Isco
..........Lucas........Asensio
..................Benzema
Dette ville nok være noget af det tætteste jeg ville komme på en Real Madrid trup som det ser ud nu. Der er måske nogle navne som jeg har glemt, som jeg måske hellere så. Jeg er meget i tvivl om 7 forsvarspillere ville være nok, og M. Alonso har jeg udelukkende valgt, fordi jeg tror hans fortid i klubben måske ville kunne have indflydelse på en lidt mindre rolle end den han har i Chelsea.
Kanté fremfor Casemiro, fordi Kanté er en langt klogere spiller, og langt bedre på bolden. Jeg er dog blevet en mindre fan af Casemiro, så han skal absolut have en stor rolle i klubben.
Kroos og Modric gider jeg ikke at bruge tid på. De er verdensklasse, og supplere hinanden fremragende.
Griezmann og Hazard som 2 offensive midtbanespillere som skal agere bindeled imellem midtbane og angreb. Grunden til jeg har valgt Griezmann på den offensive midtbane i stedet for angrebet er, at Dybala ofte søger ned i banen, så der vil være et rum bag forsvaret, som både Griezmann og Hazard er fantastiske til at søge. Alle 3 oppe foran har frie tøjler til at begå sig hvor de har lyst, men der er altid én af dem som skal være i boksen, eller beskæftige modstandernes midterforsvar.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
og jeg forstår heller ikke ideen med en diamant.
Ideen med en diamant er balancen på holdet. 4-2-3-1 opstillingen er alt for offensiv, hvis man samtidig har 2 offensive backs og Ramos centralt. Prøv og se hvor nemt det altid er at scorer imod os. Nu har vi endda 3 på den centrale midtbane, og ikke 2. Casemiro skal dække et langt større område i din formation end han gør det nu, men alligevel stormer modstanderne bare forbi os og scorer når de lyster.
Det er ideen med en diamant opstilling :)
Danilo........................................Pepe.............................................Thiago Silva.........................................Alex Sandro
.....................................................................William Carvalho...........................................................................................
.......................................Pogba.................................................................Vidal...................................................................
Bruma.............................................................................................................................................................David Silva
.............................................................................Messi.......................................................................................................
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Keylor
Danilo
Varane
Pepe
Coentrao
Kovacic
Modric
Kroos
Bale
Ronaldo
Benz
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Brylle
- Gæst
-
Det er ikke nødvendigvis for offensivt. James, Isco og tildels Bale er jo spillere, der løber med hjem og kan deltage i et pres. Der er ingen der siger, at Kroos skal være alt for offensiv, så i teorien har man Casemiro og Kroos ved siden af hinanden til både at dække af i midten, men også så den ene kan bevæge sig ud mod siden, når en af backsne er med fremme. Det vil også betyde, at kantspillerne ikke er så isoleret når de driver ind mod midten og ligeså har vi en spiller til at fylde det hul, som opstår midt på banen mellem angriberen og midtbanen.Dios skrev: Brylle skrev:
og jeg forstår heller ikke ideen med en diamant.
Ideen med en diamant er balancen på holdet. 4-2-3-1 opstillingen er alt for offensiv, hvis man samtidig har 2 offensive backs og Ramos centralt. Prøv og se hvor nemt det altid er at scorer imod os. Nu har vi endda 3 på den centrale midtbane, og ikke 2. Casemiro skal dække et langt større område i din formation end han gør det nu, men alligevel stormer modstanderne bare forbi os og scorer når de lyster.
Det er ideen med en diamant opstilling :)
Jeg tror ikke på diamanten. Der er for mange spillere klumpet sammen på midten, som ikke har det lige så naturligt med at starte ude på fløjen, og dermed mangler der bredde. For at backsne skal få plads, så har man brug for løb omkring modstanderens backs først.
Ser jeg dig virkelig saette Carvajal og Marcelo af til fordel for DANILO og Coentrao?
Det synes jeg godt nok er overraskende :-)
Jeg kunne ikke oesnke mig meget mere fra vores backs, end maaske en smuuuuuule mere organisation i defensiven.
Det er ikke nødvendigvis for offensivt. James, Isco og tildels Bale er jo spillere, der løber med hjem og kan deltage i et pres. Der er ingen der siger, at Kroos skal være alt for offensiv, så i teorien har man Casemiro og Kroos ved siden af hinanden til både at dække af i midten, men også så den ene kan bevæge sig ud mod siden, når en af backsne er med fremme. Det vil også betyde, at kantspillerne ikke er så isoleret når de driver ind mod midten og ligeså har vi en spiller til at fylde det hul, som opstår midt på banen mellem angriberen og midtbanen.
Jeg tror ikke på diamanten. Der er for mange spillere klumpet sammen på midten, som ikke har det lige så naturligt med at starte ude på fløjen, og dermed mangler der bredde. For at backsne skal få plads, så har man brug for løb omkring modstanderens backs først.
Alle kan deltage i et pres, men hvis de ikke gør det, som er tilfældet her, så er det vel ligegyldigt?
Synes du selv Kroos er en god defensiv spiller? Det synes jeg ihvertfald ikke. Jeg synes man så de store mangler i den formation under Mourinho.
Du har Bale på venstrekanten. Er det ikke at skyde sig selv i foden, hvis man ikke vil isolere sine kanter? Bale vil i 10 ud af 10 gange søge baglinjen. Hvor vil der være plads til Marcelo henne?
Hazard spiller centralt på det belgiske landshold, og udtalte dette i starten af denne sæson: Eden Hazard to Antonio Conte – play me in my preferred role at Chelsea
Ligeledes er det med Griezmann på landsholdet, og sidste sæson i Atletico Madrid.
Man kan gøre 2 ting for at skabe plads til backsene. Man kan gøre som vi praktisere i Real Madrid, hvor vi har 2 kanter, som trækker ind i banen og gør plads. Ellers kan man gøre som de har gjort i mange år i Barcelona. "Overbefolke" den centrale midtbane, for at gøre alt kompakt, så der er plads i frimærkerne.
Jeg foretrækker den model Barcelona praktiserede under Pep, da modellen vi bruger i Real Madrid giver for mange indlæg. Vores backs får ofte bolden langs kridtstregen, da der ikke er plads i bagrummet, fordi vores 2 kanter modtager bolden højt oppe i banen. Har du derimod 3-4 spillere centralt, men uden decideret kanter, så vil modstandernes backs trække ind i banen for at lukke hullerne, og dermed kan du spille den bredt. Enten indenom eller udenom. Den fordel har man sjældent på den måde vi praktisere vores spil på :)
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Kante
Modric Isco
Bale Hazard
Dybala
Jeg har stadigvæk forhåbninger om (de svinder dog mere og mere ind), at Bale kan vise sig fra sin bedste side, hvis al fokus ikke skal være på én spiller (Ronaldo). Isco ser jeg stadigvæk som den nye Iniesta, som kan præge RM de næste mange år, såfremt han får lidt kontinuitet rent spilletidmæssigt. Han kunne også rykkes frem på kanten (som Iniesta tidl. på landsholdet), og Kroos på midten.
Reserver:
Casilla
Tejero Nacho Vallejo Coentrão
Casemiro
Kroos Kovacic/Enzo
Lucas Asensio
Morata
Lad os satse lidt på flere Catilla spillere fremfor blot at købe udenlandske reserver der har større navne.
Salg af:
Ronaldo
James
Benzema (tænker ikke han gider at blive i RM som reserve, ellers så jeg ham gerne blive)
Navas
Danilo
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Lahm....Tiago Silva....Ramos....Marcelo
.................... Busquets..........................
.............Iniesta..........Modric.................
Messi...............Suarez..............Neymar