Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Karakterer til truppen 16/17:

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #1

• Sebberg
  • Sebberg's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg synes, at vi skal have en lidt mere struktureret bedømmelse af vores spillere efter den netop afsluttede sæson, der bør på formidable resultater. I må selv vurdere, om I vil bedømme rent ud fra spil, eller om I vil tage jeres forventninger med i bedømmelsen. Herunder kan I i hvert fald se mine bedømmelser af vores spillere. Lad os samtidig få en fin debat op at stå. Det blev skrevet i en fart, så bær over med fejl.

Navas - 6: Han stod jo en pragtsæson som optakt til denne, men jeg føler, at han denne gang ramte sit reelle niveau. Han har sin højde, placeringsevne og sikkerhed med hænderne imod sig, og selvom han sommetider hiver nogle spektakulære refleksredninger op af hatten, så er det altså ikke nok. Vi har mistet et par dyrebare point grundet drop (Sevilla, Las Palmas) og så er der også Mandzukic’ mål, hvor jeg faktisk synes, at han skal tage den. Nu bedømmer jeg naturligvis ikke sæsonen på tre momenter, men jeg synes generelt, at han har stået til en 6’er.

Casilla - UB.

Marcelo - 9: Vi er så tæt på en 10’er. Det er jo utvivlsomt verdens bedste venstreback, vi har at gøre med, og jeg synes, at en bruger sagde det godt, da han nævnte, at han absolut er den bedste back i verden til at lægge et tungt pres offensivt. Han er driblestærk og er jo et teknisk vidunder. Det er efterhånden en kliché, at han er en skandale defensivt, men så galt er det sgu ikke, synes jeg. Han har været uhyre velspillende i år.

Coentrao - UB.

Ramos - 9: Jeg deler måske vandene, og folk er muligvis stadig frustrerede over det røde kort mod Barca, men det skal ikke farve den overordnede bedømmelse. Ligesom med Marcelo kører der også en tung kliché omkring Ramos’ oversatsende indgreb, som åbenbart gør, at nogle ikke vil vurdere ham blandt de bedste midtstoppere i verden. Det er jo korrekt, at han sommetider satser, men jeg synes virkelig sjældent, at det koster. Når det så tværtimod i næsten alle tilfældene gør ham til et monster, så kan jeg ikke se, hvorfor det skal tale imod ham. Desuden er han jo så bare et fysisk bæst, er god mand mod mand, er ganske hurtig, tackler godt og er fin med bolden. Og så kan vi jo, selvom det ikke har noget med forsvarsspillet at gøre, ikke komme udenom, at han jo UTVIVLSOMT er den mest farlige forsvarsspiller i verden. Måske verdens bedste spiller på dødbolde? Han har scoret mange vigtige mål i år og har været en sikker skanse dernede.

Varane - 7: Måske lidt hårdt, men jeg har bare ikke været sådan vanvittigt imponeret, selvom vi er tæt på en 8’er. Han har været dygtig, men har ikke været den her helt ustyrlige forsvarsspiller, som vi har set ham før. Jeg har igennem sæsonen holdt karakterer på spillerne løbende, og han lå faktisk på et 8-tal, indtil han lavede sæsonens måske mest tossede aktion, da han træder Torres ned i returen på Calderón. Det fik ham ned.

Pepe - 7: Fint.

Nacho - 9: Det er svært, for skal man give karakterer ud fra, hvor gode de har været, eller hvor gode de har været i forhold til ens forventninger? Det bliver en lille cocktail af de to. Nacho har bare været der. Om det så har været i det centrale forsvar eller på backen. En helt igennem sikker skanse, der kender sine begrænsninger til fulde, og som er skadesfri. Han blev kun hylet lidt ud af den i München, men det kan ske for selv den bedste. Stor sæson.

Carvajal - 10: Og så har vi da også lige verdens bedste højreback? Ja. Han lægger ikke et lige så tungt pres som hans brasilianske kollega i den anden side, men til gengæld er han stærkere defensivt og er dygtig i det aggressive presspil. Han starter sæsonen formidabelt mod Sevilla, og jeg synes faktisk, at han sidenhen har været virkelig dygtig, og at han jo sammen med Marcelo har været en kæmpe aktie i vores store sæson. Vores aggressive og offensive backs har betydet alverden.

Danilo - 3: 2 for efteråret - 4 for foråret. Jeg synes sgu, at han har været ringe. Urimeligt ringe. Usikker i alle sine aktioner og samtidig impliceret i flere hovedrystende indgreb, der eksempelvis mod Celta var ved at lukke dem helt ind i kampen. Sælg ham.

Casemiro - 8: Han er jo ekstrem vigtig, men helt individuelt har han ikke spillet formidabelt. I de store kampe, synes jeg, at han tit har været en kende for aggressiv, og til tider har han også haft svært ved at kende sine begrænsninger i det fremadrettede pasningsspil. Nu er 8 jo en flot karakter, og jeg synes også, at han har været en helt igennem sikker spiller på holdkortet, der har haft en stor aktie i det her.

Modric + Kroos - 10: Lidt utraditionelt vælger jeg at samle to spillere og give dem et 10-tal for både deres makkerskab og individuelle kvaliteter. De to spillere komplementere hinanden helt uovertruffent godt. Kroos er mere pasningsstærk, træffer eksemplariske beslutninger under pres og falder mere ned i banen. Modric er den mere dynamiske af de to, der kan vende på enhver modstander, drive bolden 20 meter og som naturligvis også er en af de dygtigste midtbanespillere på bolden i verden. De har begge spillet til et 10-tal. Og så kommer vi til makkerskabet. Jeg har - i min til tider kedelige ferie (hvor alle venner har arbejdet) - siddet og analyseret de store kampe i denne sæson. Samtidig også sammenlignet dem med store kampe i de forrige sæsoner. Jeg ser én gigantisk forskel: Sammenspillet. Vi kender hinandens løbemønstre, fordeler bolden rundt på hele banen og varierer spillet. Den udvikling har ét nøglemakkerpar (med Isco som bejler): Modric og Kroos. Prøv at gense 3-0 kampen mod Atlético. Hav øjnene på de to. De er NØGLEN. De er med i ALT opbyggende spil, og deres løbevillighed og evne til hele tiden at være spilbar gør, at vi mere eller mindre aldrig ender med den lange aflevering uden adresse. De er samtidig så absurd teknisk stærke, at de tør vende på banen på vores egen halvdel, og at de tør at lave den snævre pasning i et rum på to meter, hvor den bare skal sidde der. Det betyder, at vi kan spille os ud af hvilket som helst pres. Det er den evne, der gav os trofæerne.

Kovacic - 8: Argumentation kommer senere.

Isco - 9: Det er jo svært ikke at give ham 10, men det er svært at score topkarakter for fire måneder, om så det er hans egen skyld eller ej. Han har selvfølgelig også været nøglen til succesen, og han har også indgået i det førnævnte samarbejde og haft en væsentlig aktie i, at vi pludselig er blevet så uhyre stærke på bolden. Før har vi jo kritiseret ham for både slutprodukt og fart, men han har både scoret flotte mål og pludselig også tilegnet sig en vis acceleration i denne sæson. En udvikling, der naturligvis - og forhåbentligt - gør ham selvskrevet til en startplads som en af de bedste midtbanespillere i verden.

Asensio - 9: Det kan man ikke komme udenom. Jeg synes måske ikke, at han har været lige så god som Isco, men han får den samme karakter, da de lave forventninger til ham trækker op. Han har et eksemplarisk drive med bolden, og det har været udslagsgivende i mange kampe. Han har kommet ind fra bænken og grebet chancen med selvtillidsfuldt spil over hele linjen. Et kampe talent med en flot sæson.

James - 7: Det har været ok. Nu er han væk, og det er egentligt fint nok. Han har aldrig rigtig udviklet sig i den rigtige retning i Real Madrid, og det er bare ikke nok at have en giftigt venstreben. Asensio og Isco er på hver deres måde bare milevidt foran ham i selve spillet.

Lucas - 6: Dejlig ung knægt, der altid kæmper for holdet. Med vores fremragende forår bliver det mere tydeligt, når man har en spiller, der ikke fungerer ind i stilen. Han er for ensidig i sit spil, men jeg tror faktisk på, at han har en rolle alligevel. Han kæmper altid, og hvis han kan acceptere rollen som indskifteren, der med sine dygtige mand til mand-evner kan drive gæk med det trætte forsvar som ved 3-0 målet mod Atlético, så er det fint. Jeg synes dog, at han har haft nogle uheldige indhop i denne sæson, hvor han har gjort det lidt for tydeligt, at han ikke kan det samme på bolden, som sine medspillere i offensiven.

Bale - 4: Svært at give mere. Uheldigt med skader, og det er måske ikke hans skyld, men når han så endelige har spillet, har han været elendig. Dårlig på bolden og i de små rum, men hvor han før kompenserede med nogle flotte mål, gode løb og lækre afleveringer, har han bidraget med nul i denne sæson. Jeg havde jo håbet, at vi solgte ham, for ligesom med Lucas, har foråret gjort det helt klart, at der bare ikke er plads til en mand som Bale i den spillestil, vi har praktiseret, men nu må vi se.

Ronaldo - 10: Jeg kan sgu ikke lade være. Når man er så uhyre afgørende i de afgørende kampe, så får man et 10-tal. Barcelona-fans har tidligere ‘drillet’ med de mange straffespark og tap-ins, og selvom et mål er et mål, så har der på en eller anden måde været noget rigtigt i det. I det her forår har næsten alle mål dog været anderledes. Vi har vilde mål mod Atletico, Celta og Sevilla, og så har vi bare en lang række mål, hvor han bare timer sine løb fantastisk, og hvor han afslutter sikkert. To helt igennem fantastiske måneder.

Benzema - 6: Nu får jeg sgu folk på nakken. Jeg glemmer ikke efteråret. I ramme alvor - amar’ halshug - sværger - jeg har aldrig set så ugidelige præstationer før. Benzema havde de her 10-15 kampe, hvor man ikke kunne gøre andet end at give ham et rødglødende 1-tal. INTET lykkedes. Ingen vilje. Han har spillet sig op i foråret. Leveret flotte præstationer. Én flot dribletur. Fine pasninger. Men det har jo stadig ikke været fremragende. I de ti sidste afgørende kampe han spiller (fra Barcelona i ligaen og fra kvartfinalen i CL) scorer han to mål i de ti kampe. Det er vel og mærke en ripost i feltet og en servering fra Marcelo. Jeg VED, at han har andre kvaliteter, men det er sgu ikke godt nok fra en af vores 9’ere. Ronaldo scorede 16 i de samme kampe. De spiller sgu trods alt den samme plads. Jeg kan leve med få mål med franskmandens andre kvaliteter, men i sådan en vigtig periode kan vi altså godt forvente lidt mere.

Morata - 7: Han har jo scoret mål, så egentligt har han gjort, hvad man forventer, men jeg synes simpelthen ikke, at han er en dygtig nok spiller på bolden. Han er en hæmsko i vores opbyggende spil, men det er jo en beslutning, som Zidane må træffe. Han får mere end Benzema, da han har scoret flere mål, og generelt har spillet bedre i forhold til, hvad man kan forvente. Han er ikke en dygtigere fodboldspiller, men i forhold til de minutter han har fået, så har han eksekveret dem bedre end franskmanden - over hele sæsonen.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Sebberg.
The administrator has disabled public write access.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel, Doc.juego, ChrillRM14, AmorMadrid

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #2

@Sebberg

Det kommer også noget fra redaktionens side inden for de næste par dage som led i starten på pre-season :)
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #3

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
Fed ide!

Jeg har lavet min bedømmelse lidt ud fra deres rolle i truppen og hvad jeg som udgangspunkt har af forventninger til dem i forhold til hvad rolle de har. Altså om de er startere eller udskiftere og hvad deres opgaver er på banen.

Navas - 5: Hans rigtig gode afslutning på sæsonen bringer ham op fra et 2-tal. Det var imponerende elendigt indtil vi kom ind i de sidste måneder, hvor alt skulle afgøres. Der kunne man dog også regne med ham.Derfor bliver det ikke til mere, for der skal ikke være stå en keeper mellem stængerne i et halvt år, som ikke kan tage med hænder og samtidig ikke er god med fødderne.

Casilla - 2: Han er fandme dårlig. Hans rækkevidde er virkelig ikke imponerende, og når han har fået chancen, så har det ikke set godt ud. Det er selvfølgelig også svært, når man ikke står ofte.

Marcelo - 10: Fuldstændig formidabel! En playmaker fra venstresiden. Giv ham bolden og modstanderen skal være på vagt. Han er en evig trussel på venstre side og er uden sammenligning den bedste venstre back i verden. Perfekt sæson.

Coentrao - 4: Nøøj han er rusten. Men alligevel er han ikke faldet igennem. Jeg er dog skuffet over at han ikke har været på et niveau og i en form, hvor han var i stand til at hjælpe holdet ved at spille flere kampe. Vi ved jo, at en Coentrao i topform er et aktiv for klubben. Det har han ikke været i år.

Ramos - 8: Idiotiske beslutninger forekommer stadig, men heldigvis sjældnere. Der er ingen grund til, at han lukkede Barcelona ind i mesterskabskampen, og det trækker ned. På afgørende tidspunkter skal han være en leder, og det er ikke kun på offensive dødbolde. Verdens bedste på en god dag, men på en dårlig dag er det ikke godt nok. Han får 8 fordi der ikke har været mange dårligere dage i år

Varane - 8: Spillet med fødderne er noget skidt, men derudover har Varane trådt i karakter som afløseren for Pepe i hans skadesramte sæson. Solid defensiv, dominerende i luften og rydder op for rigtig meget. Der mangler stadig lidt, men det kommer.

Pepe - 7: Svært at bedømme på grund af de få kampe, men han har været der, når der har været brug for ham.

Nacho - 10: Vores 4. valg i midterforsvaret har spillet sig ind som en af verdens bedste centerbacks. Uanset hvor han har spillet, så er opgaven blevet løst, og det er ligegyldigt om det har været som back i ligaen eller som makker til Ramos mod Bayern. 10-tallet har ikke noget at gøre med, at han nødvendigvis har været bedre end Varane og Ramos, men alene fordi han ikke bare har indfriet forventningerne, men overgået dem i meget høj grad.

Carvajal - 9: Og så har vi sgu også verdens bedste back i højre side. Lidt mange skader desværre, men når han har været klar, så har han leveret på allerhøjeste niveau. Perfekte indlæg ikke mindst og så en stærk defensiv.

Danilo - 1: Sæææælg... Elendig defensivt, dårlig offensivt og totalt usikker i alle situationer. Har svært ved at aflevere, har svært ved at dække op og har meget svært ved at hjælpe holdet på en god måde.

Casemiro - 8: Der er lidt i opspillet, der kan blive bedre. Han har en rigtig god højrefod, der kan vende spillet, men han mister nogle gange bolde fordi han er tung. Defensivt er han fejlfri.

Modric - 10: Endnu en sæson med verdensklasse fra Modric. Han styrer ikke bare spillet, men er altid tilbage og støtte Casemiro i defensiven. Tilmed vinder han rigtig mange dueller taget hans størrelse i betragtning.

Kroos - 9: Har været spillet lidt ude af position de gange, han har spillet på den defensive midtbane, og her har han haft problemer, men når han har spillet ved siden af Modric med Casemiro bag sig, har det været super godt. Jeg savner, at han er mere tilstede defensivt og i duellerne, men det er det eneste, jeg lige kan sætte på hans sæson.

Kovacic - 8: Har ikke fået så meget spilletid, som jeg forventede, men det har set godt ud, når han har spillet. Hans drev med bolden er fænomenalt han mister sjældent bolden selvom han tager mange chancer. Jeg håber, at han får en større rolle næste sæson, for det fortjener han.

Isco - 10: Ren magi fra den offensive midtbane. Han spillede en afgørende rolle i at vi endte med de to store titler. Få nu forlænget!

Asensio - 10: Langt over forventning. Han startede ud med at sikre sæsonens første titel og har gradvist lagt på sit spil, så han i den sidste halve sæson har været et vigtigt aktiv i de helt store kampe.

James - 4: Han har egentlig været fin nok, men det er skuffende, at han er røget så langt tilbage i køen gennem sæsonen. Mere end "fin nok" har det heller ikke været.

Lucas - 7: Mangler lidt slutprodukt, men har udfyldt sin rolle rigtig fint. Han har skabt en masse tempo og fået lykkes med mange udfordringer sent i kampene. En super spiller at have i bredden!

Bale - 3: Gør det okay i efteråret, men da han kom tilbage i foråret gad han åbenbart ikke spille så længe inden der skulle tages et rødt kort.

Ronaldo - 10: Har været afgørende i de store kampe. Perfekt sæson, som er lige til en Ballon d'Or. Verdens bedste fodboldspiller med stor afstand til nummer 2.

Benzema - 4: Lidt det samme som Navas, men han har ikke været lige så pålidelig i slutningen af sæsonen selvom det blev bedre. En god aktion mod Atletico blev det til, men ellers er jeg ikke tilfreds med franskmandens præstationer.

Morata - 7: Har udfyldt sin rolle og lavet rigtig mange mål i forhold til antal minutter. Han burde have fået chancen noget mere.

Mariano - UB
Sunk Cost
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #4

Brylle@

Det er du jo ikke ret god til.

2 til Casilla?

1 til Danilo?

Og 4 til Coentrao, det samme som James og Benzema? Coentrao har jo været i sådan forfærdeligt form, at han ikke har kunne været til nogen som helst nytte. Der er jo en grund til Danilo, som du har givet 1 tal flere gange har taget over i Marcelos fravær og gjort det fint.
giant.gfycat.com/ThreadbareInfiniteAsianconstablebutterfly.webm
Støtter Bale
Regner med han laver mindst 20 mål denne sæson.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Zyconith, Sahinovic

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #5

Brylle skrev:
Fed ide!

Casilla - 2: Han er fandme dårlig. Hans rækkevidde er virkelig ikke imponerende, og når han har fået chancen, så har det ikke set godt ud. Det er selvfølgelig også svært, når man ikke står ofte.

Vildt nok, at man kan se så forskelligt på det. Jeg ville - med udgangspunkt i hans rolle, altså som reservemålmand - måske give ham 8-9 stykker. Synes han har stået ganske fremragende i de kampe han har stået, med en enkelt undtagelse.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Mathiaska, Sahinovic

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #6

• Brylle
  • Brylle's profilbillede
  • Platin bruger
madrid2000 skrev:
Brylle@

Det er du jo ikke ret god til.

2 til Casilla?

1 til Danilo?

Og 4 til Coentrao, det samme som James og Benzema? Coentrao har jo været i sådan forfærdeligt form, at han ikke har kunne været til nogen som helst nytte. Der er jo en grund til Danilo, som du har givet 1 tal flere gange har taget over i Marcelos fravær og gjort det fint.
Tak for rosen. Det var pænt af dig at starte din besked til mig på den måde :)

Som skrevet i starten, så er det på baggrund af mine egne forventninger og den rolle de har i truppen. Coentrao har jeg ingen forventninger til, men han har ikke spillet dårligt, når han har spillet. Jeg synes derimod ikke at Danilo har gjort det fint, men hans generelle præstationer har fået en dårlig præstation til at se god ud.
Sunk Cost

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #7

• Sahinovic
  • Sahinovic's profilbillede
  • Platin bruger
Brylle skrev:
Benzema - 4: Lidt det samme som Navas, men han har ikke været lige så pålidelig i slutningen af sæsonen selvom det blev bedre. En god aktion mod Atletico blev det til,

Det blev simpelthen til én god aktion, hvem prøver du at bilde det ind - dig selv? Beklager, men i visse tilfælde, er det blevet så endeløst småligt når det kommer til Benzema.
Mágico
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Sahinovic.

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #8

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
  • Platin bruger
Jeg vil gerne se jeres bud på karakterer til truppen for 16/17-sæsonen madrid2000, mat_hattrick og Sahinovic. Vi alle ser kampene forskelligt, spillerne forskelligt og vigtigst af alt, så har vi forskellige forventninger til Real Madrids spillere - det er tydeligt.

Brylle har sin mening, og en fin argumentation herfor og jeg kan faktisk godt følge ham langt hen ad vejen. 4-tallet til Benzema er måske hårdt, men det bliver også useriøst, hvis franskmanden eksempelvis får mere end 7 får sin sæson.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Brylle, Doc.juego, Pelle

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #9

• Neye
  • Neye's profilbillede
  • Platin bruger
Navas - 6: Lynende hurtig på stregen men har nogle ret markante mangler, når han er væk fra stregen

Marcelo - 10 Jeg er ikke bleg for at give ham en ren 10´er. Han er verdens bedste venstreback og hvad han mangler i defensiven vinder han ind på sine offensive kvaliteter. Uden ham er RM ikke på niveau

Ramos - 10. Ramos er ikke verdens bedste centerforsvarer men han er verdens bedste Ramos og så meget mere end bare en centerback fra øverste hylde, Han kan ikke bare sættes ind i en kontekst og sammenlignes med andre CB´ere på nogle udvalgte parametrer..
Hvis han lagde hans ofte meget voldsomme aggression på hylden, er jeg bange for at han ville miste det der gør ham så unik men ikke desto mindre har jeg været frustreret over hans hjerneblødninger lige så tit som jeg har været imponeret over hans magiske og afgørende aktioner i de store kampe. Men 10 skal han have.

Varane - 7: Han er ikke færdigbagt og viser ofte meget usikkerhed i hans boldomgang. Fysisk et mesterværk

Pepe - 7: Ja hvad skal man sige. En forsvarsspiller vi skulle have beholdt i et år endnu. Kæmpe rutine der har lagt den hjernedøde aggression på hylden og på den måde blevet en uvurderlig klippe i forsvaret

Nacho - 8 Holdets mest alsidige og mest stabile spiller man altid kan regne med. Så ham gerne som substitut på høje back og centerbacken. Tror ikke han kan slides op.

Carvajal - 10: enig i at han i løbet af et par år er landet på øverste hylde som verdens bedste højreback. Ham og Marcelo er jo det afgørende argument for en smal 4-4-2 formation, da deres offensive kompetencer er uovertruffet på verdensplan og afgørende for om RM spiller godt eller ej.

Danilo - 5: Jeg er ikke fan og synes hans boldomgang tydeliggør, at han ikke hører til på holdet. Han kan ikke levere det så afgørende offensive moment, der har tegnet RM succes i denne sæson.

Casemiro - 8: Han er vigtig eller mere korrekt, 6´eren er vigtig. Jeg så hellere end gerne, at vi fandt en 6´er der kunne mere og meget gerne f.eks. Kanté, der ville passe bedre til RM niveau i boldomgangen

Modric: 10

Kroos - 10:

Vælger også at beskrive de to spillere sammen. De 2 centrale midtbanespillere supplerer hinanden helt fantastisk og udgør sammen den bedste centrale midtbane i verden. Modric vil miste kapacitet over det næste år men der er meget at miste af, førend han bliver overgået af en anden. Kroos bliver bedre og bedre og især med en 6´er bag sig. De to spillere er vel nok dem med det højeste bundniveau i verden. Den stabile duo

Kovacic - 7: Han skal simpelthen ind og spille noget mere. Han har det i sig - ikke som en ny Modric mere som en "Vidal-type" der kan blive et fantastisk aktiv på midtbanen. Mere spilletid til ham.

Isco - 10. Min og fansenes "player of the year" i RM. Han var simpelthen verdens bedste fodboldspiller i april måned (og tæt på i maj) Det er en utilladelig synd at bænke en spiller af hans kaliber i så lang tid men omvendt må man give ham, at han har holdt ud og det viser at han er bygget af det rette stof. Fantastisk at se hans nye drive med bolden og hans arbejdsindsats. Tydeligt han har arbejdet på sine mangler fra årene før.

Asensio - 9: Sikke et talent. Glem alt om Pogba og Mbappe, de når ikke Asensio til anklerne. På et tidspunkt skal der gøres plads til Asensio som fast starter og her ser jeg ham som 10´er og Isco som central midtbane med Modric kreative opgaver ved siden af Kroos.

James - 6: Det har været ok men aldrig i nærheden af hvad han leverede for år tilbage. Han er sammen med Bale den støraste skuffelse i Real Madrid men hans evner kan ikke negligeres. Tror han er afhængig af at blive puslet og nusset omkring og gør man det, kan man hente enormt meget ud af ham. Mon ikke Carlo kan gøre det igen i Bayern. Ønsker ham held og lykke i det tyske. Skal følge ham hver weekend.

Lucas - 6: Sprudlende energi der spillemæssigt tabte pusten som sæsonen skred frem. Er dog sikke på, at han nok skal få sine kampe og øjeblikke i den nye sæson.

Bale - 5: Må bare sige, det er synd og skam at bruge hans evner som vi gør det i RM. Han skal til England og spille noget omstillingsfodbold, hvor han har 40-50 meter græs foran sig, som han bruge til at løbe fra modstanderen. Nøjagtig som han gjorde da Ronaldo stadig havde skarpheden til at kunne løbe med Bale.
Er i tvivl om han kan spille angriber i en 4-4-2 formation men er sikker på han ikke kan bruges som 10´er i en sådan formation. Så kun anvendelig i en 4-3-3 eller 4-2-3-1 og jeg håber virkelig ikke, at det er den formation RM vælger. Jeg tror og håber på diamanten eller en 4-3-3 hybrid med Isco som 10´er eller en ren 4-4-2 diamant med plads til vores offensive backs.

Ronaldo - 10: Han har ændre sig som spillertype og har fundet en niche som den afgørende målscorer og det vigtigste er, at han selv er opmærksom på, at det er den måde han kan strække sit talent til endnu et par sæsoner. Jeg vil dog mene, at han skal kunne leve med at blive sparet lidt mere så han kan bruges fuld funktionsdygtig i den afgørende fase af sæsonen.

Benzema - 7: Han har sgu været nede men er kommet igen. Så længe vi har Ronaldo, så skal vi have Benzema, da han forstår at spille Ronaldo god.

Morata - 7: Målmageren uden de store tekniske egenskaber. Han er ansat til at score mål og han leverer det han er ansat for.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af Neye.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel, Brylle

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #10

Daniel skrev:
Jeg vil gerne se jeres bud på karakterer til truppen for 16/17-sæsonen madrid2000, mat_hattrick og Sahinovic. Vi alle ser kampene forskelligt, spillerne forskelligt og vigtigst af alt, så har vi forskellige forventninger til Real Madrids spillere - det er tydeligt.

Brylle har sin mening, og en fin argumentation herfor og jeg kan faktisk godt følge ham langt hen ad vejen. 4-tallet til Benzema er måske hårdt, men det bliver også useriøst, hvis franskmanden eksempelvis får mere end 7 får sin sæson.

Jamen det skal du da få :) - i øvrigt ingen kritik af Brylles indlæg - Det var ment som skrevet fra min side, at det var sjovt, som man så det forskelligt. Han kan have ligeså meget ret som jeg kan.

Nå til karakterene, som gives udfra forventninger, dvs. at en 'højt rangeret' spiller kan score en lavere karakter, end en 'lavere rangeret' spiller, som måske har spillet en smule ringere, men har opfyldt den rolle han har på holdet og spillet over de forventninger, som jeg havde til spilleren.

Keylor Navas: 5 - Enorme forventinger! Har super redninger den sidste del af sæsonen, og jeg synes i modsætning til mange andre, at han intet kan gøre ved Mandzukic mål i CL finalen. Han stod så fantastisk i forrige sæson, og lever af forskellige grunde slet ikke op til det niveau i store dele af sæsonen. Det i sig selv trækker ned. Men den helt altoverskyggende grund til, at han ikke kan få mere i min bog, på trods af at være enorm afgørende i den afsluttende del af sæsonen, er at han simpelthen er så usikker med fødderne. Det må bare ikke passe, at Real skal miste bolden, hver gang den bliver spillet tilbage til Navas, fordi at han ikke kan ramme hans medspillere, hvis de står mere end 10 meter væk. Bevares redningerne er uomtvisteligt det vigtigste, men nøj hvor kunne jeg godt tænke mig, at han forbedrede hans spil med fødderne!

Kiko: 9 - Aldrig har jeg da været så tilfreds med en 2. målmand. Sidder helt tryg i de kampe han spiller. Og jeg har endnu til gode at opleve brokkerier over manglende spilletid. Kan man forvente bedre fra en reservekeeper?

Marcelo: 10! Meget høje forventinger til topniveau - noget lavere forventninger til kontinuerlige præstationer - og her har han overrasket mig positivt. Ingen er perfekt, men Marcelo har, i min bog, haft langt flere gode kampe end jeg turde drømme om. Han er gået forrest i både de store og små kampe! Han har udviklet sig til en langt større anføretype på holdet, hvilket klæder ham meget. Verdens bedste på hans plads.

Ramos: 9. Høje forventinger. Ingen kan forvente alle de mål, men først og fremmest må en forsvar være god til at forsvare. Og her ryger Ramos desværre ned fra 10 til 9 - hvilket man stadig skal huske på, er MEGET højt! Hans røde kort mod Barca er irriterende og laver af og til bare nogle håbløse vurderinger i forsvaret. Men har været symbolet på Reals sæson, ved aldrig at give op! Og derfor kommer han stadig helt op i de høje karakterer! Stor fan af vores kaptajn!

Varane: 6. Puh, den er svær synes jeg. Jeg er ikke engang klar over mine egne forventninger. Han er for ustabil over en sæson, men sluttede mega stærkt af, hvilket lover godt for fremtiden. Tror på, at han kan blive en ledende skikkelse i klubben, men det er nu, at han skal tage steppet op og levere hver gang, nu når han efter alt at dømme bliver starter sammen med Ramos.

Pepe: 8. Ikke så meget at sige. Jeg synes han leverer stort set hver gang, at han spiller. Man ser ham ikke så meget som andre, men det synes jeg skyldes, at han er god til at lukke ting ned tidligt og være umærket placeret, i forhold til hvor svært han havde ved det tidligere i karrieren. Men han er der bare, og gør det skide godt.

Nacho: 10. Kan man opfylde sin rolle bedre på et hold? Jeg har svært ved at se det.

Carvajal: 10 - Havde rimelig høje forventninger, men han har mere end indfriet dem! Han har i år, fjernet al spænding om højreback pladsen, og det er ikke kun fordi Danilo har været usikker. Kan ikke se bedre højebacks end Carvajal. klassespiller.

Danilo: 3 - Havde lave forvetninger, men der må trodsalt være visse krav til en Real Madrid spiller. Og dem lever han simpelthen ikke op til! puha, jeg synes, at han har haft det svært. Ja, han har spillet sig op, men det synes jeg så er sket udfra, at alles forventinger er dykket så meget, at han ikke engang har skullet være god, men bare 'ikke dårlig' for at få ros. Han får 3 for, at slutte godkendt af, og ved ikke på nogen måde at klage i offentligheden over sin rolle på holdet.

Casemiro: 7 - Hans rolle har sikret Real Madrid meget kvalitet. Men han skal stadig blive bedre med bolden! dejlige mål, og fantastisk placeringsevne defensivt! Men ville have en spiller, hvor man stolede mere på ham med bolden! Men man kan måske ikke få det hele! :-)

Modric: 8 - Han ville få 10 for den sidste del! Helt vanvittig god, men spiller altså flere dårlige kampe i sæsonen! Og ham har jeg om nogen forventninger til. Fantastisk spiller!

Kroos: 10: udfra forventnigner. Jeg må sige, at jeg tit tidligere har syntes at Kroos var den af vores midtbaner der har kunnet optimeres eller udskiftes. Men efter at Isco er kommet ind og formationen ændret, hvor Kroos har fået mere frihed til at gå frem, synes jeg han klæder spillet markant mere end tidligere tiders boldflytteri. Bevares, han har altid været god til at tage temperaturen på kampen, og mister aldrig bolden, men når han nu har fået lagt et lag yderligere på sit spil, så skal han også have 10.

Kovacic: 8 - burde få flere chancer. Men har det svært med den til tider overbefolkede midtbane, fordi der både skal gives plads til Isco, James, Asensio og alle de andre på midtbanen i rotationssystemet. glæder mig til at se ham i den kommende sæson! kæmpe potentiale, men mangler kontinuerlig spilletid for at slå helt igennem. Der mangler ligesom noget. Men han er stadig kun reserve, og når man som jeg gør, sidder og håber på, at han kommer på banen, så gør man det vel ret godt som reserve?

Isco: 10. Kan man give 11? Simpelthen DEN bedste spiller vi har i denne sæson. Fået en afgørende rolle, som var det, der var kritkpunktet før (at der ikke var slutprodukt). Mange af Isco's aktioner ender nu ud i chancer. Hans kvaliteter, gør nu også, at man sidder og føler, at holdet faktisk kan spille flot fodbold.

Asensio: 10. Havde ingen forventinger - fik så efter de to første kampe enormt høje forventninger, som så faldt igen henover efteråret, men waow for et forår! Han er satme spændende. Afgørende spiller! Og dejligt, at vi har en spiller, som ikke altid bare vil aflevere til Cristiano hver gang chancen byder sig. Kæmpe ros.

James: 7 - Meget talentfuld spiller, men fik aldrig chancen denne sæson for at sætte sig aftryk. Men hvordan skulle man også det, når Isco spiller som han gør?

Lucas: 7 - kæmper og knokler. Men bliver heller ikke til meget mere end det. Synes desværre, at han er begyndt lidt at miste hans effektivitet i mand-mand duellerne her til sidst.

Bale: 3 - Jeg synes virkelig han er ringe. Har X-faktor ( kan score mål ud af ingenting), men ser ikke hvad han gør godt for vores spil.

Benzema: 5 - En af mine yndlings! Men nøj, hvor var han ringe i store dele af sæsonen. Vågner op til dåd igen til sidst, hvor holdet begynder at bruge Ronaldo mindre i opstillet, og mere Isco. Men havde (og har) kæmpe forventninger til Benzema. ikke til at han skal score mål, for tror desværre aldrig, at han bliver skarpretteren, men til at han skal få vores spil til at flyde og blive effektivt oppe foran, således at vi kan spille os igennem til chancer.

Ronaldo: 9 - Aldrig haft så lave forventinger til nogen, som jeg havde i januar til ham. Men fuldstændig fantastisk forår, hvor han ikke bare scorer mål, men sågar også har kampe, hvor han kan spille bold udover inde i feltet. Er gudskelov ved at finde sig tilrette i en rolle, der ikke behøver ligne Messis, hvor han skal røre bolde hele tiden. For der er han satme ikke god. - Cristi får ikke 10, fordi jeg synes han var pivringe fra September til Februar. Men spillede så til topkarakter derefter!

Morata: 8 - Hans rolle opfylder han til noget nær 10, men havde faktisk håbet på, at man fik en Morata hjem, som man trykt kunne starte med, når Benz var for dårlig. Men han fungerer bare ikke sammen med Ronaldo, det må være konklusionen efter denne sæson. Derfor 'kun' 8.
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af mat_hattrick.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Daniel

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #11

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
1) Fodbold er en holdsport. Der er grænser for meget man kan isolere hver enkelt spiller.

2) Karaktergivningen flugter jo fint med tendensen om konstant at skulle individualisere en given holdpræstation .

3) Jeg er glad for de kvalitative vurderinger, men...
Sebberg skrev:

Navas - 6: Han stod jo en pragtsæson som optakt til denne, men jeg føler, at han denne gang ramte sit reelle niveau. Han har sin højde, placeringsevne og sikkerhed med hænderne imod sig, og selvom han sommetider hiver nogle spektakulære refleksredninger op af hatten, så er det altså ikke nok. Vi har mistet et par dyrebare point grundet drop (Sevilla, Las Palmas) og så er der også Mandzukic’ mål, hvor jeg faktisk synes, at han skal tage den. Nu bedømmer jeg naturligvis ikke sæsonen på tre momenter, men jeg synes generelt, at han har stået til en 6’er.

Ramos - 9: Jeg deler måske vandene, og folk er muligvis stadig frustrerede over det røde kort mod Barca, men det skal ikke farve den overordnede bedømmelse. Ligesom med Marcelo kører der også en tung kliché omkring Ramos’ oversatsende indgreb, som åbenbart gør, at nogle ikke vil vurdere ham blandt de bedste midtstoppere i verden. Det er jo korrekt, at han sommetider satser, men jeg synes virkelig sjældent, at det koster. Når det så tværtimod i næsten alle tilfældene gør ham til et monster, så kan jeg ikke se, hvorfor det skal tale imod ham. Desuden er han jo så bare et fysisk bæst, er god mand mod mand, er ganske hurtig, tackler godt og er fin med bolden. Og så kan vi jo, selvom det ikke har noget med forsvarsspillet at gøre, ikke komme udenom, at han jo UTVIVLSOMT er den mest farlige forsvarsspiller i verden. Måske verdens bedste spiller på dødbolde? Han har scoret mange vigtige mål i år og har været en sikker skanse dernede.
.

men når det bliver en endnu en lejlighed for at udbrede sine favoriseringer bliver det sgu en anelse ligegyldigt.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

Karakterer til truppen 16/17: 2 måneder 1 uge siden #12

slet
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden af mat_hattrick.
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.