Efter Las Palmas - Real Madrid, LaLiga 11. spillerunde

2 år 1 måned siden #1 af Administrationen
1) Det gjorde Real Madrid godt
2) Det gjorde Real Madrid skidt
3) Kampens spiller
4) Kampens badebold
5) Kampens detalje

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 1 måned siden #2 af Madrid1998
1) Buret rent, vandt kampen. Det og slutningen af anden halvleg, inklusiv tredje mål. Andet er der ikke at fiske efter.

2) Brænder for meget, spillet er her stadig ikke. Krydser fingre for Atletico kampene.

3) Isco/Vallejo/Ramos

4) Benzema/Marcelo igen igen

5) Asensios kasse, sikke et venstreben han har sig, flere af dem!

2 år 1 måned siden #3 af Mølbat
1) Man vandt kampen, og begyndte efter pausen at vise lidt af det spil, som plejer at kendetegne kongeklubben.

2) Før pausen var attituden forfærdelig. Spillerne gik rundt, og midtbanen blev for let overspillet af Las Palmas.

3) Jesús Vallejo. Han var en mur i det forsvar og vel manden, som vi kan takke for et rent bur. Imponerende liga-debut for den unge spanier.

4) Benzema. Franskmanden har ikke en eneste dråbe selvtillid i kroppen, og det kan i den grad ses på banen, hvor han har problemer med de simpleste ting.

5) Mange vil nok sige målet til 2-0, men kampens sidste mål var smukkere for mig, idet det virkelig var et call-back til det, som Real Madrid har været så fantastiske til; nemlig at score enormt flotte kontramål. Alle tre i frontkæden var involveret (jeg gider ikke at inkludere Benzema her, for han var mentalt slet ikke på banen i 2. halvleg, hvor han konstant gemte sig), og sådanne mål håber jeg bestemt også at se i de fremtidige kampe.
Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved Mølbat.
Følgende bruger(e) sagde tak: rmcf4ever

2 år 1 måned siden #4 af Zyconith
1) Spillerne holdte koncentrationen, fokusset og intensiteten oppe i 90 min. Nøj hvor det har manglet.

2) Forsvaret er stadig for udisciplineret og modstanderen får for mange unødige chancer. Jeg har ikke tal på hvor mange gange vores venstrekant stod pivåben.

3) Asensio for hans mål, opspil med Ronaldo ved Isco's mål, og generelle bevægelighed. Men i princippet var der ikke nogen af spillerne der var ekstraordinære.

4) Jeg er ved at være godt gammeldags fucking træt af Ramos. Han er et elendigt forbillede for resten af forsvaret. Hans beslutninger er hovedløse og hans angrebstendenser risikable. Det har været det samme billede hele sæsonen. Det samme med Casemiro. Om end Las Palmas ikke var den store trussel, så har de begge en fundamental rolle i at holde forsvaret knivskarpt. Benzema får kampens badebold for hans generelle usynlighed og manglende evne til at slå til når chancerne er der.

5) Asensios mål. At han så har formøblet den ene chance efter den anden i de sidste mange kampe, glemmer vi så for en stund.

Forever-madrisimo skrev: 1) Krisen fortsætter omkring spillet og vi kan kommeni problemer med at vinde kampen som vi har haft svært ved lige siden supercup kampene. Medmindre Zidane begynder at tage konsekvens af de spillere der ikke præstere som Kroos, Benzema og Casemiro.

2) Las Palmas tog points fra os sidste sæson og var tæt på at vinde kampen. De vil komme på samme måde i år og med endnu mere energi.

3) Giv Kroos en pause og brug Ceballos og Asensio

Så er der vist heller ingen grund til at være mere pessimistisk end nødvendigt er.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

2 år 1 måned siden #5 af Sahinovic
Jeg håber vitterligt ikke, at der sidder nogen og er tilfredse med dagens præstation, for spillemæssigt var det IMO igen en katastrofe.

Først og fremmest hang kæderne overhovedet ikke sammen. De gange kameraet fik Zidane med i billedet, så man ham enten prøve at skubbe midtanen op, eller få angrebet lidt længere ned så der var en knap så stor afstand mellem spillerne, og man så eventuelt kunne få sat gang i noget spil, men det virker til at de fleste egentligt bare spiller for dem selv. Genpresset var i store dele af kampen nærmest ikke eksisterende, og jeg var lige ved at slukke TV'et efter først minut da man så Asensio lave et genpres helt alene, og de nærmeste spillere - lige i dette tilfælde - Kroos, Isco, Ronaldo og Benzema bare stå og glo, for Gud forbyde, at man potentielt skulle ud og løbe en meter eller to forgæves.

Det der reelt får åbnet op og sat gang i spillet idag er Casemiros mål, som bliver scoret på en dødbold via en Las Palmas spiller som får den headet videre. Så er det jo klart, at et i forvejen bovlamt! Las Palmas hold bliver nødt til at åbne op og det hele bliver bare en smule nemmere. Så kan man vælge at glæde sig over, at vi fik et udemærket resultat idag, og spillerne fik tanket lidt selvtillid(ja, gjorde de egentligt det?) men møder vi et lidt stærkere hold og vi er i samme forfatning som idag, så kan det gå hen og blive rigtig grimt, vi så det jo mod Tottenham.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

2 år 1 måned siden #6 af Jaken

Sahinovic skrev: Jeg håber vitterligt ikke, at der sidder nogen og er tilfredse med dagens præstation, for spillemæssigt var det IMO igen en katastrofe.

Først og fremmest hang kæderne overhovedet ikke sammen. De gange kameraet fik Zidane med i billedet, så man ham enten prøve at skubbe midtanen op, eller få angrebet lidt længere ned så der var en knap så stor afstand mellem spillerne, og man så eventuelt kan få sat gang i noget spil, men det virker til at de fleste egentligt bare spiller for dem selv. Genpresset var i store dele af kampen nærmest ikke eksisterende, og jeg var lige ved at slukke TV'et efter først minut da man så Asensio lave et genpres helt alene, og de nærmeste spillere - lige i dette tilfælde - Kroos, Isco, Ronaldo og Benzema bare stå og glo, for Gud forbyde, at man eventuelt potentielt skulle ud og løbe en meter eller to forgæves.

Det der reelt får åbnet op og sat gang i spillet idag er Casemiros mål, som bliver scoret på en dødbold via en Las Palmas spiller som får den headet videre. Så er det jo klart, at et i forvejen bovlamt! Las Palmas hold bliver nødt til at åbne op og det hele bliver bare en smule nemmere. Så kan man vælge at glæde sig over, at vi fik et udemærket resultat idag, og spillerne fik tanket lidt selvtillid(ja, gjorde de egentligt det?) men møder vi et lidt stærkere hold og vi er i samme forfatning som idag, så kan det gå hen og blive rigtig grimt, vi så det jo mod Tottenham.

Jeg er fint tilfreds, situationen taget i betragtning. Det er de små sejre, der tæller.

Hele første halvleg var decideret frygtelig – både før og efter målet – og var nøjagtig som du beskriver. Anden halvleg blev dog en hel del bedre og det var tydeligt hvor stor en forløsning Asensios mål var for hele holdet. Straks udviste de langt mere selvtillid, spilleglæde og mod, hvilket kom til udtryk via hurtigere og mere beslutsomt spil med bolden, bedre presspil og bare generelt et mere sammenhængende spil, hvor der blev løbet for hinanden og skabt chancer.

Det er da klart positivt, navnlig efter de seneste mange kampe.

Og så kan det da godt være at der stadig er lang vej igen og at Las Palmas ikke ligefrem var nogen skræmmende modstander, men det er da værd at glæde sig over en form for fremgang.

Se, havde de 2 halvlege dog været byttet rundt, havde piben fået en helt anden lyd...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

2 år 1 måned siden #7 af Real HWL

Sahinovic skrev: Jeg håber vitterligt ikke, at der sidder nogen og er tilfredse med dagens præstation, for spillemæssigt var det IMO igen en katastrofe.

Først og fremmest hang kæderne overhovedet ikke sammen. De gange kameraet fik Zidane med i billedet, så man ham enten prøve at skubbe midtanen op, eller få angrebet lidt længere ned så der var en knap så stor afstand mellem spillerne, og man så eventuelt kunne få sat gang i noget spil, men det virker til at de fleste egentligt bare spiller for dem selv. Genpresset var i store dele af kampen nærmest ikke eksisterende, og jeg var lige ved at slukke TV'et efter først minut da man så Asensio lave et genpres helt alene, og de nærmeste spillere - lige i dette tilfælde - Kroos, Isco, Ronaldo og Benzema bare stå og glo, for Gud forbyde, at man potentielt skulle ud og løbe en meter eller to forgæves.

Jeg var fint tilfreds med 2. halvleg. spillet er stadigvæk ikke perfekt, men efter Asensio scorede årets mål var spilleglæden og selvtilliden tilbage. For en gangs skyld så det ud som om de nød at spille fodbold igen. Hvis man ikke kan glæde sig over det, så har man måske lidt man selv skal arbejde med ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, ChrillRM14

2 år 1 måned siden #8 af El Siete
En ting der også glædede mig i 2. halvleg, var, at selvom vi var oppe 3-0 så pressede vi modstanderen højt i banen, sent i kampen, og forsøgte at få det 4. mål. Det er noget spillerne har været rigtig dårlige til i lang tid, at simpelthen gå helt ned i gear, selv ved en spinkel 1-0 føring. De har selvfølgelig også noget at bevise, men håber ikke kun det var en engangsforestilling.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, R7CR7GB11

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.