Florentino Pérez - gal eller genial
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Inden I får vores holdning til ham, så vil vi meget gerne høre jeres mening. Er han bare pisse irriterende eller er han voldsomt genial?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den øgede omsætning er dog ikke længere det samme konkurrenceparameter. Vi er blevet overhalet af de nyrige olieklubber. Har han sovet i timen ift. at bygge et forsvar mod de klubber?
Og så kunne han måske godt smile lidt ved spillerpræsentationer :)?
MEN! med det sagt, så får han sgu et MEGET STORT 5-tal (ud af 5) for den måde han håndterer klubben på. Nap lige Mbappé næste sommer og så kan han godt gå på pension som en legende.
BBB skrev: Det er svært at dømme ham, når vi står midt i historien. Er det ham, der har øget omsætningen i RM, eller er det kommet med spillerne? Vil I diskutere boksene, som han vist havde en stor aktie i at få lavet, så giver det mening. Han skal have mere kredit for at øge omsætningen end hans filosofi for spillet på banen.
Den øgede omsætning er dog ikke længere det samme konkurrenceparameter. Vi er blevet overhalet af de nyrige olieklubber. Har han sovet i timen ift. at bygge et forsvar mod de klubber?
Vi kommer til at lave en episode kun om Floretino Pérez på et tidspunkt, hvor vi kommer til at gå mere i dybden med ham, og der er flere af dine tanker relevante.
Men så få ligatitler over årene er simpelthen ikke godt nok og det må også falde tilbage på ledelsen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Overordnet set har han gjort det rigtig godt. Økonomisk er han uovertruffen og det nye stadionprojekt er imponerende. Jeg føler han kører klubben langt bedre end mange andre storklubber. Faktisk nærmest de fleste.
Men så få ligatitler over årene er simpelthen ikke godt nok og det må også falde tilbage på ledelsen.
Helt enig. Når man ser hvordan rivalen klovner rundt i det i de her dage, så værdsætter man sgu Perez og hans klasse lidt mere.
Væsentligt ligner det også at Perez har lært af sine tidligere fejltagelser, til dels da Bale skulle være sparket afsted for længst, men i forhold til trænere, så virker det som om Perez i langt højere grad har accepteret at Real Madrid skal bruge en god og navnkundig træner, og ikke uduelige nikkedukker som Luxemburgo, Pellegrini, Remon, Lopez Caro foreksempel. Her i Perez' anden periode som præsident har valgene af trænere været langt bedre, på nær Rafa Benitez vel nok. Det er i hvert fald min personlige mening.
Men som Ramos4 skriver, så har holdene været lige lovligt meget sat op til CL succes og ikke så meget andet, på det punkt savner man lidt, men mon ikke også Perez selv er klar over det nu.
DC19
Det vigtigste for mig har dog været at han valgte at ringe til Zizou igen, og så at sige bøje sig for ham, med tilsyneladende alt hvad det indebærer. Lige pt. virker det som om det er Zidane der dikterer hvilke spillere klubben skal gå efter, og det er også sådan det skal være, men et scenarie der tidligere har været fuldstændig utænkeligt i klubben.
Hans tilgang til udviklingen på transfermarkedet synes jeg er opsigtsvækkende og meget beundringsværdig. Tidligere har Real ageret en smule "uansvarligt" og havde i en periode vel 5-6 pladser på top-10 over alle tiders dyreste transfers. Lige pt. har vi ikke engang den dyreste transfer i byen, og det lader til at man, pånær enkelte større signings (som er forventelige for en klub af denne størrelse), er ved at udvikle en nærmest bæredygtig tilgang.
Jeg har svært ved at få mig selv til at sige noget negativt om Don Florentino. Han har bragt nogle af de største og mest seværdige spillere til vores klub, hvilket har givet mig de største fodboldoplevelser i mit liv. Jeg føler at den kurs der er udstukket for klubben fremadrettet er fornuftig, og at Perez efterlader klubben med gode forudsætninger for nye storhedstider fremadrettet.