Sæsonen 2019/2020 top 5 bedste/værste spillere.

6 år 1 måned siden #1 af Dios
Selvom der er 2 kampe tilbage, så kan der ikke være tvivl om mesterskabet endelig er hjemme igen. Hvem synes i har været sæsonens bedste/mest uundværlige spillere og hvem har været de dårligste/de største flop samt de største overraskelser. Kom gerne med nogle begrundelser for jeres top 5 :)

Min top 5 vil se sådan her ud:

Bedste:
1. Benzema
2. Casemiro.
3. Kroos.
4. Varane.
5. Courtois.

Vi har vundet mesterskabet på vores defensiv, hvor vores midterakse af Courtois, Ramos, Varane og Casemiro virkelig har været uundværlige og fremragende. Jeg synes bare ikke det kan være anderledes end at Benzema får den. Han er hele vores offensiv, hvor de andre trods alt er 4 om at stabilisere forsvaret. Derfor synes jeg Benzema er sæsonens spiller, da han stort set alene mand skal agere bindeled, afslutter og playmaker på én gang med 2 forskellige spillere omkring sig i hver kamp.
Ellers synes jeg virkelig den gamle garde har steppet op. Det skyldes helt sikkert også Zidane, men det kræver alligevel en helt del at oppe sit game. Specielt Varane og Kroos, som jeg virkelig havde set som værende færdige. Casemiro har bare specielt efter Corona pausen vist sit værd, og derfor kravler han op, hvor han ingen nok havde ligget på en 4. plads.

Overraskelser:
1. Valverde.
2. Modric.
3. Mendy.
4. Rodrygo.
5. Zidane.

Den var utrolig tæt imellem Modric og Valverde, da jeg virkelig synes Modric viser hvorfor han har været den bedste midtbanespiller de sidste mange mange år. Har virkelig været imponeret af hans spil, og den "nye rolle" han har fået, hvor det endelig er gået op for Zidane, at han ikke skal spille Modric og Kroos side om side, men derimod spille Modric længere fremme end Kroos når de spiller sammen. Imponerende han har kunne oppe sit game så betydeligt. Alligevel, så skal Valverde selvfølgelig have den, da han out of nowhere slår sit navn fast. Han har godt nok fået jordforbindelsen igen, men hans potentiale og niveau synes jeg ikke der kan herskes tvivl om.
Derudover så har Mendy mere eller mindre fået overbevist mig. Han har virkelig fået bygget på, også selvom jeg ikke er fan af hans tæmninger og førsteberøringer, men en bedre defensiv back får man ikke, og kan han spille som de sidste 2-3 kampe, så er jeg solgt.

Rodrygo siger sig selv. Imponerende første sæson, hvor han pt. er nr. 3 på topscorer listen, hvis man tæller Chl kampe med. Det siger lidt om argumentet hvorfor Benzema skal have den, men også om hans kynisme og skarphed.
Sidst, så synes jeg Zidane er mere end imponerende. Jeg er ikke fan af det spil vi spiller, men det er jeg af hans mandskabspleje og måden han får spillerne til at hæve deres niveau. Han har endnu ikke prøvet ikke at vinde 1 stor titel i de sæsoner han har været træner i. 2 titler i indeværende sæson med det her materiale, så fortjener den mand en kæmpe hyldest.

Dårligste/flop:
1. Bale.
2. Jovic.
3. Hazard.
4. Militao.
5. Isco.

Mange vil pege på Hazard, og er da også tildels enig. Jeg synes bare det er forfærdeligt ringe, at vores waliser får lov til at tage tykt pis på Real Madrid samtidig med hans niveau er forfærdelig ringe. Han er absolut ingenting uden hans mål, og når han ikke scorer, så er han ikke engang god nok til at spille på Castilla holdet. Det mener jeg i ramme alvor! Han har ikke mentaliteten og derfor bliver han ligegyldig. Hver sæson bliver han sidst i køen om spilletid, og derfor fortjener han den ene 1. plads.
Jovic - lidt ligesom med Bale. For mange negative overskrifter udenfor banen, og når spillet ikke har været godt på banen, så bliver det negative billede bare forstærket.
Modsat Hazard, så er jeg ikke sikker på at han har det der skal til, og derfor ved jeg ikke om han skal sælges, eller hvad man skal med ham? Det er bare ikke godt nok.

Hazard har haft en hård start. Det starter med ham selv, hvor han undervurderede presset der er i Real Madrid. Man kan ikke komme så meget ud af form tilbage til sæsonstar. Han er efterfølgende utrolig uheldig, og det kan han ikke klandres for. Nu har jeg heldigvis nok styr på kroppens anatomi til at vide, at de 5-7kg absolut intet har at gøre med den ankelskade. Jeg synes dog han viste prøver på hvad han kan og hvad han kan tilføje til holdet. Desværre var højdepunktet på sæsonen også hans sidste kamp. Ærgerligt, men jeg forventer godt nok han er 110% klar til næste sæson, ellers har han bare vist heller ikke at have psyken til Real Madrid.
Militao tror jeg bare ikke på som 3. valg, og spørgsmålet er om han kan være tilfreds med at være så langt ude i periferien. Egentlig er jeg også ligeglad. Der skal købes en ny cb!

Isco er med, fordi han endnu engang viser, at potentialet er der, men stabiliteten bare slet ikke er tilstede i hans spil. En umådelig dårligere spiller end Gutí, hvor de kun har deres ustabilitet tilfælles. Ser ham stadig have en rolle i Real Madrid medmindre der ikke bliver købt en ny midtbanespiller, eller vi henter Kubo eller Ødegaard hjem. Kommer der et højt bud på ham, så må han bare videre.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 1 måned siden #2 af DeLaRed
Du har det vist glemt James i toppen af din flop liste, eller tæller han slet ikke fordi vi anser ham som værende mere bold-dreng end fodbold spiller?

Donde está la biblioteca?

6 år 1 måned siden #3 af Mølbat
Bedste:

1) Ramos
2) Benzema
3) Varane
4) Casemiro
5) Courtois

Meget sigende er der kun 1 offensivspiller blandt mine udvalgte, og det skyldes, at angrebet er ligeså tamt som i sidste sæson. Kun Benzema leverer varen i form af mål, men han har så også været rigtig god, og fortjener sin plads blandt de 5 bedste. Resten af de 5 er defensivspillere, og det giver IMO sig selv, da man har præsteret at danne noget nær en betondefensiv, hvilket klart er den bedste i min tid som Real Madrid-fan.

Overraskelser:

1) Valverde
2) Kroos
3) Marcelo
4) Mendy
5) Modric

Efter at have set Fede Valverde rende rundt som en hovedløs kylling i samtlige kampe i sidste sæson havde jeg virkelig ikke megen tiltro til uruguayaneren inden denne sæson, men han har virkelig modbevist sine tvivlere med nogle energiske præstationer, som har givet Real Madrids midtbane en smule liv igen, efter den var død og begravet som følge af sidste sæsons rædsler.
Netop de rædsler er også grunden til, at jeg inkluderer Modric og Kroos her, for sidste sommer virkede begge spillere fuldkommen færdige på topniveau. De har dog overrasket mig ved at genfinde storformen.
Det samme argument vil jeg bruge om Marcelo, der ligeledes virkede færdig efter sidste sæson, men som også har genfundet lidt af sin form. Grunden til, at jeg har placeret ham som nr. 3, er, at han var så utrolig forfærdelig i sidste sæson, at man kunne tvivle på, om han havde niveau til Superligaen, men i år har han heldigvis igen lignet en Real Madrid-spiller.
Ferland Mendy kendte jeg ikke meget til, men i ham har Los Merengues fundet sin næste verdensklasse venstreback. Fremrangende spiller.

Værste:

1) Hazard
2) Bale
3) James
4) Jovic
5) Isco

For €100 millioner + klausuler er 1 sølle ligamål fra Hazard ganske enkelt elendigt. Han har ikke været lige så forfærdelig på banen som Bale og James, men taget hans pris i betragtning, samt at han var købt som Ronaldos afløser har hans første sæson været miserabel. Lad os håbe på, at han kan komme stærkt igen i næste sæson.
Bale og James har mentalt tjekket ud fra klubben, og det har man kunnet se på deres patetiske præstationer på banen.
Jovic er kun på listen, fordi han kostede €60 millioner, og at han slet ikke har bidraget med nok mål for at retfærdiggøre den pris. Det skal dog siges, at han ikke rigtig har fået en fair chance, da de fleste af hans optrædender har været 5-10 minutters indhop sidst i kampe. Ligesom Hazard håber jeg på en stor 2. sæson.
Isco forsætter desværre med at være fuldkommen nat og dag, når han spiller (dog mest nat). I glimt ser man hans super gode topniveau, men alt for ofte falder han totalt ud af kampe, og jeg tror desværre aldrig, at det kommer til at ændre sig. Det hjælper heller ikke, at han tydeligvis ikke har nok selvdisciplin til at holde vægten. Ham og Hazard har flere gange set decideret fedladne ud i løbet af sæsonen. Man bør nok overveje et salg efter denne sæson.

6 år 1 måned siden #4 af Sahinovic
Bedste:
1) Benzema
2) Courtois
3) Varane
4) Casemiro
5) Kroos

Benzema har med lang afstand været den bedste Real Madrid spiller. Det er fascinerende hvor hurtigt franskmanden har kunne omstille sit spil. Han er uundværlig, og hovedstadsklubben havde set skidt ud uden ham.

Overraskelser:
1) Mendy
2) Valverde
3) Modric
4) Zidane
5) Rodrygo

Inden sæsonen blev skudt havde jeg aldrig hørt om Mendy før, og efter et par YouTube videoer troede jeg, at det ville blive et akavet forløb grundet de manglende offensive kvaliteter. Han har stadig mangler på dette område, men man ser tydeligvis forbedringer kamp efter kamp, og så er han noget af det mest uhyggelige jeg har været vidne til hvad angår det defensive, især den power og fart han kommer med.

Dårligste:
1) Bale
2) James
3) Ramos
4) Isco
5) Mariano

Ramos fik næsten lov til at smide dette mesterskab væk med sit evigt elendige forsvarsspil. Han har sine kampe, men han har også alt for mange hvor han har en ualmindelig stor trang til, at begå unødvendige og tåbelige fejl som nemt/og burde undgås taget hans erfaring med i betragtning. At han så har scoret mål, hvoraf de fleste er kommet på straffespark, som andre også kunne have sparket ind(Benzema), eller har en legende status, eller kan råbe højt og andet ligegyldigt, ændrer naturligvis ikke noget på dette.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Sahinovic.

6 år 1 måned siden #5 af henrikcomn
Bedste:
1. Ramos
2. Varme
3. Benzema
4. Casemiro
5. Courtois

Ramos og Varane har været forrygende i forsvaret. Ramos for førstepladsen grundet hans leder evner samt målnæse. Benzema tager en flot 3. Plads med masser af mål og generelt godt niveau. For det meste. Casemiro her været holdets vigtigste mand, men har sine udfald. Dog et fremragende sæson. Til sidst men ikke mindst vores kære målmænd som virkelig er steppet op.

Overraskelser:
1. Valverde
2. Mendy
3. Vinicius
4. Rodrygo
5. Modric

Valverde spillede fantastisk før Corona. Han er fremtidens mand ingen tvivl om det. Dog meget skuffende efter Corona. Mendy har vist sig at være fremtidens back. Enorm power og hurtighed. Snart verdens bedste venstre back. Vores to brasillienere gør det ganske fint. De skiftes lidt til at brillierer. Jeg er stadig ikke heeelt overbevist at nogen af dem, men de er bestemt spændende prospekter. Sidst men ikke mindst den gode Modric. Er virkelig steppet op som sæsonen er gået. Kan sagtens nappe en sæson mere.

Dårligste:
1. Bale
2. James
3. Marcelo
4. Isco

Bale kræver en uddybning. Skal væk hurtigst muligt. James har spildt alle chancer. Mangler tydeligt noget mentalt. Marcelo er en skygge af sig selv og ikke længere god nok, end ikke som reserve. tak til en legende. Isco er desværre alt for svingende. Et glimrende talent som man altid håber folder sig ud. Dette sker dog alt for sjældent. Skal sælges.

Jeg kan ikke finde flere der decideret har skuffet. Jeg syntes dog ikke at det er fair at pege på hverken Jovic og Hazard. Jovic spiller typisk de sidstr 7-8 minutter af en kamp som ofte er afgjort . Om man så får 20 af disse indhop er det stadig intet værd. Han har brændt en del, men det må man forvente med så lidt spil. Hazard har været mere skadet end godt er. Syntes faktisk han var rigtig god før Corona. Har haft det lidt sværere efter Corona, men tror stadig på ham.

6 år 1 måned siden #6 af Dios

DeLaRed skrev: Du har det vist glemt James i toppen af din flop liste, eller tæller han slet ikke fordi vi anser ham som værende mere bold-dreng end fodbold spiller?

Jeg synes James er ekstremt overvurderet, og har altid ment det. Jeg synes bare ikke rigtig han kan gøre andet end hvad han har gjort. Zidane tror ikke på ham, som jeg godt forstår. De få gange han har fået chancen synes jeg bare ikke man kan tillade sig at kræve han vil være banens bedste. Han spiller en svær position, men mine forventninger til ham var slet ikke eksisterende, da jeg godt vidste han ikke ville få noget spilletid.
Jeg synes den er søgt, hvis man har ham med, for hvad skulle han gøre anderledes i de 3-4 kampe han har fået? :)

6 år 1 måned siden #7 af Dios
Mølbat skrev:

For €100 millioner + klausuler er 1 sølle ligamål fra Hazard ganske enkelt elendigt. Han har ikke været lige så forfærdelig på banen som Bale og James, men taget hans pris i betragtning, samt at han var købt som Ronaldos afløser har hans første sæson været miserabel.

Men var han nu det? Det var han jo langtfra. Ronaldo er kendt for sine mål, hvor Hazard er kendt for det stik modsatte. Det er immervæk en forkert præmis at sætte op, og så er det jo næsten lige meget hvor mange mål og hvordan Hazard har spillet før han vil blive betegnet som et flop.

6 år 1 måned siden #8 af Daniel
Vi kommer til at lave noget lignende på podcasten efter sæsonen, men jeg vil da gerne smide mine fem bud på de forskellige kategorier i denne tråd ditto, da det er en interessant debat.

Jeg føler imidlertid, at en top 3 kunne have genereret noget med debat/uenighed, da der kommer til at være flere gengangere i en top 5.

Anyway.....

De bedste
1. Karim Benzema
2. Thibaut Courtois
3. Casemiro
4. Sergio Ramos
5. Toni Kroos

Der kan ikke være to meninger om, at Benzema har været sæsonens største oplevelse, og han har til tider båret det her hold på sine skuldre egenhændigt. 24 mål og 10 oplæg på tværs af alle turneringer i indeværende sæson er simpelthen mageløst.

De fire andre er en vigtig del af holdets rygrad. Jeg synes dog, at Courtois og Casemiro har stukket snuden mere positivt frem set over hele sæsonen. Ramos har været bedste mand post corona, men ikke over hele sæsonen.

Kroos er altid en top 5-spiller. Der er ikke så meget mere at sige. Fabelagtig spiller, som man snakker for lidt om.

Overraskelserne
1. Fede Valverde
2. Ferland Mendy
3. Luka Modric
4. Marcelo
5. Rodrygo

De to første giver sig selv, selvom Valverde har været en skygge af sig selv post corona. Mendy har imidlertid været et bæst i de kampe, han har spillet, og han kommer til at sidde noget så eftertrykkeligt på Real Madrids venstreback i 5-7 år frem i tiden, hvis han da ikke render ind i muskelskader, som man måske kan frygte lidt med så eksplosiv en spiller.

Modric og Marcelo fortjener ros efter par personlige comebacks. De så færdige ud tidligere på sæsonen, men har begge spillet sig op, og Marcelo har virkelig nydt godt af den større konkurrence på venstrebacken.

Jeg har valgt Rodrygo som 5. mand i mangel af bedre. Han har spillet et par store kampe hist og pist og dermed givet lidt prøver på, hvad har han i godteposen til os.

De værste
1. Gareth Bale
2. Eden Hazard
3. Luka Jovic
4. James Rodríguez
5. Lucas Vázquez

En liste, der skriver sig selv. Jeg er ligeglad med rækkefølgen, men ovennævnte spillere har været de ringeste over hele sæsonen. Bevares, under forskellige omstændigheder. Der er ikke så meget at sige om Bale og James længere. Den ene er stemplet ud mentalt og den anden har ikke længere talentet/kvaliteten til at spille i Real Madrid.

Vázquez' tid er forbi i Real Madrid. Eller er den? Zidane kan godt li' ham, men på kvaliteten har vi faktisk bedre spillere udlejet pt., der sagtens kunne nappe hans plads i truppen, der i bedste fald er på yderste mandat.

Jeg køber gerne Hazards beskytteres argument med, at han har været meget skade, men derfor skal han stadig med på den her liste. Det kan ikke være anderledes. Vi har simpelthen ikke fået det ønskede ud af ham i den her sæson, og man føler jo lidt, at vi kun har set Hazard på 70-80% i de kampe, han har spillet, ligesom det kommende mesterskab føles vundet uden ham. Vi skal, som fans, forlange mere så dygtig en spiller. Simpelthen.

Jovic har ikke grebet sine få chancer, skabt unødvendigt stor opmærksomhed om sig selv uden for banen, og det er trækker ned, i min bog. Jeg tror imidlertid stadig på ham, men er ikke sikker på, at Zidane og co. deler min holdning.

Og hvorfor har jeg så ikke Isco med blandt de værste spillere, når jeg har brugt hele sæsonen på at tilsværte ham i vores podcast? Det handler i høj grad om, at han har fundet sig ind i sin rolle i truppen, og han har gjort det OK over hele sæsonen som breddespiller. Og det er netop, det han er. En OK breddespiller. Bedre end Vázquez.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Daniel.

6 år 1 måned siden #9 af Fondo_Sur
God idé at samle op. Man kan dog ikke lade været med at skrive et langt indlæg.

Det er en debat, der kan blive ved i uendelighed fordi folk har personlige præferencer. Ved at sammenligne brugernes lister kan man dog komme frem til en form for enighed ligesom med spillervurderinger efter kampene, der som regel er retvisende. Derfor vil jeg også gerne bidrage.

De bedste

1. Karim Benzema
2. Casemiro
3. Sergio Ramos
4. Thibaut Courtois
5. Toni Kroos

Hvis man skal kåre én spiller er jeg enig med andre brugere om, at Benzema har været den bedste. Det skyldes at han har været helt alene i front, og gjort det rigtig godt som 'altmuligmand' i offensiven igennem hele sæsonen. Defensiven har været meget mere imponerende end offensiven, men det har jo mere været et kollektivt arbejde. Kroos får 5. pladsen for hans meget imponerende efterår.

Overraskelserne

1. Fede Valverde
2. Ferland Mendy
3. Karim Benzema
4. Thibaut Courtois
5. Toni Kroos

Jeg udelader Modric, da det siger sig selv, at balón d'or 2018 er en helt igennem enestående spiller.

Flops

1. Eden Hazard
2. Gareth Bale
3. Luka Jovic
4. James
5. Isco
(6. Carvajal)

Et flop handler egenligt meget lidt om penge, men mere om forventninger. Man kunne have hentet Hazard gratis fra Chelsea, og han ville stadigt ligge nr. 1 på min liste, da han slet ikke har levet op til forventninger om at agere som en ny leder i offensiven. Måske er det fordi La Liga-modspillerne ikke er klodsede som de er i Premier League eller måske har man undervurderet tilvænningsperioden. Han har været skadet, men jeg vurderer ham primært fra september til december, hvor det var gennemsnitligt, forudsigeligt og meget sporadisk med gode aktioner. Vægten er i øvrigt ikke en undskyldning, men mere et irritationspunkt ligesom når Bale går meget mere op i at golfe rundt end at præstere for klubben. Tror dog personligt at han vil tage revanche i næste sæson, hvor det forhåbenligt bliver til mere.
Jeg blev nødt til at inkludere Carvajal med på listen, da hans niveau har været bekymrende. Han er fin offensivt, men simpelthen et svag punkt defensivt, hvor hans manglende atleticisme er svær at stole på til de kommende sæsoner, hvor modspillerne bliver stadigt hurtigere og mere springstærke jo ældre han bliver.

#campeones34
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

6 år 1 måned siden #10 af henrikcomn

Daniel skrev: Kroos er altid en top 5-spiller. Der er ikke så meget mere at sige. Fabelagtig spiller, som man snakker for lidt om.

Fuldstændig enig. I sidste sæson var han også i top 5.. Bare over de absolut dårligste! Jeg kan ikke huske en spiller, spille så ringe over en hel sæson som Kroos gjorde her. Alene den sæson burde have resulteret i en fyreseddel. Men hvad gjorde man? Forlængede hans kontrakt. Jeg frygter noget lignende for Kroos i næste sæson. Han er fodbold mæt.
Sidste redigering: 6 år 1 måned siden ved henrikcomn.

6 år 1 måned siden #11 af Mølbat

Dios skrev: Mølbat skrev:

For €100 millioner + klausuler er 1 sølle ligamål fra Hazard ganske enkelt elendigt. Han har ikke været lige så forfærdelig på banen som Bale og James, men taget hans pris i betragtning, samt at han var købt som Ronaldos afløser har hans første sæson været miserabel.

Men var han nu det? Det var han jo langtfra. Ronaldo er kendt for sine mål, hvor Hazard er kendt for det stik modsatte. Det er immervæk en forkert præmis at sætte op, og så er det jo næsten lige meget hvor mange mål og hvordan Hazard har spillet før han vil blive betegnet som et flop.

Med “Ronaldos afløser” mener jeg, at Hazard var købt som den nye leder i offensiven. Real Madrid havde mistet en stjerne i CR7, og havde købt belgieren i håbet om, at han kunne blive det næste store offensive es. For mere end €100 millioner synes jeg ikke, at det er urimeligt at forvente mere end 1 ligamål samt en større indflydelse i offensiven. Det er ikke endnu en teenager, som Los Blancos har købt, men en etableret 28-årig verdensstjerne, som bør kunne sætte sit præg på holdet fra dag 1. I stedet mødte han op med en ølvom sidste sommer. Det er uacceptabelt, og derfor er han min nummer 1 på listen over værste spillere i den her sæson.

6 år 1 måned siden #12 af El Siete

henrikcomn skrev:

Daniel skrev: Kroos er altid en top 5-spiller. Der er ikke så meget mere at sige. Fabelagtig spiller, som man snakker for lidt om.

Fuldstændig enig. I sidste sæson var han også i top 5.. Bare over de absolut dårligste! Jeg kan ikke huske en spiller, spille så ringe over en hel sæson som Kroos gjorde her. Alene den sæson burde have resulteret i en fyreseddel. Men hvad gjorde man? Forlængede hans kontrakt. Jeg frygter noget lignende for Kroos i næste sæson. Han er fodbold mæt.

Nævn én spiller, udover Benzema, der ikke spillede ringe i 2018/19-sæsonen. Vi kunne have fyret hele holdet.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Leveret af Kunena Forum