Sæsonen 2019/2020 top 5 bedste/værste spillere.

2 uger 4 dage siden #13 af DeLaRed
Bedst:
1. Benzema: Af samme grunde som alle andre nævner
2. Casemiro: Hans bedste season i Real og uden tvivl den bedste defensive midt i verden (også medregnet den fejl han lavede i Mandags)
3. Ramos: Uanset hvor dårlig man mener hans forsvars spil er(hvilket jeg ikke er enig i) så hvis vi kigger på ham som fodbold spiller og leder har han været uundværlig i år, og så skal man ikke negligere hvor vigtige hans 10 mål har været for os med en offensiv der har haft svært ved at finde nettet.
4. Courtois: En af de 2-3 bedste målmænd i verden i denne season!
5. Varane: Ligesom Casemiro må vi nok også sige at dette har været hans bedste season i den hvide trøje, hans høje niveau har været mere stabilt end hvad vi har set i tidligere seasoner.

Æres medlem i toppen er Mendy, for selvom man kan klandre ham for hans til tider mærkelige offensive niveau, så har han været et defensivt monster hele seasonen, og han har en stor ære af at vores defensiv har været så stabil og vi har lukket så få mål ind. Og så skal man også nævne Kroos i samme vendinger som de ovennævnte.

Overraskelser må jeg glide lidt hen over, for ud over Valverde og Mendy synes jeg ikke rigtig der har været de store overraskelser iår (ihvertfald ikke positive). For at Courtois, Modric og Kroos spiller så meget bedre end sidste season er ikke en overraskelse (det var nærmere overraskende at de spillede så skidt sidste år) at Zidane er et geni hvad angår taktik og mandskabs behandling, det så vi masser af beviser på i hans første periode i klubben. Måske skulle man også nævne en spiller som Kubo og Oscar, men det gælder vist ikke helt :-)

Dårligste:
1. Jovic: Han har reelt set haft samme betydning for vores season som Bale, omend på lidt færre minutter, men imodsætning til Bale som jo generelt ikke har gidet at være i klubben, så burde Jovic have vist vilje og sult for at slå til, synes dog det har været det stik modsatte vi har set fra ham, en lad og ugidelig attitude, ingen arbejde i pres-spillet og generelt bare stationær og afventende, når man bliver købt for det beløb, så skal der være meget mere vilje bag! Har efter min mening efterladt et håbløst indtryk.
2. James: Elendig talentløs klaphat, der ikke er serie 6 værdig!
3. Bale: En skygge af sig selv, og komplet ligegyldig for vores resultater, omend jeg efter sidste seasons præstationer ikke havde forventet andet.
4. Marcelo: Jeg er uenig i at Marcelo har hævet sit niveau fra sidste år, jeg mener mere det er et resultat af at resten af holdet har spillet langt bedre i denne season vs sidste, som har fået ham til at se mindre skidt ud. Hvis vi ser på Marcelo i seasonen 17/18 og siger at det var Marcelo på 100%, så styrtdykkede han til 30% sidste season og har ikke formået at øge sit spil derfra, omend han har haft et par afgørende offensive situationer, så er han på ingen måde toneangivende i opspillet mere, men derimod blevet en stationær spilstation der alt for ofte spiller bold bagud i banen. Jeg er uforstående overfor hvordan spillere som Modric og Ramos der er 2 år ældre end Marcelo, får ham til at ligne en Old-Boys spiller med henblik på fysikken, det minder alt for meget om El Fenemeno’s sidste season i Real, bare uden målene. Jeg elsker Marcelo, men håber for guds skyld vi finder en ny klub til ham, for det er ikke en legende værdigt at skulle slæbes igennem endnu en season på et niveau han slet ikke kan følge med på mere.
5. Hazard: Synes det er svært at komme uden om Hazard på denne liste, jeg mener dog det er lidt unfair at bedømme ham fra Slut November frem til nu, da vi uden coronaen ikke havde set ham spille mere i denne season(og skaden var sku ikke hans skyld) og det er tydeligt med kæmpe is-poser og den manglende spilletid de sidste 2 uger at man har forceret hans comeback. Jeg mener derimod det var uacceptabelt at han møder op til seasonen i dårlig form og derefter bruger 10-12 kampe på at komme i form og spille sig varm, med det pris skildt skal man møde op 100% klar og skal gerne sætte sit aftryk på kampene og holdets spillestil i løbet af de første 2-4 kampe. Når det så er sagt, så har han imodsætning til Jovic, James og Bale lignet en spiller der faktisk gerne ville slå til og hjælpe holdet, og derfor ligger han ikke højere oppe på listen.

Æresmedlem af de dårligste er Vasquez, han har mistet sin eneste spidskompentence, hans fart, og derved er hans reelle niveau blevet udstillet, hans fart har været et kæmpe plus i ZZ første periode, da han som super-sub konstant kunne overløbe et allerede træt forsvar og kunne aflaste Dani i pres-spillet, men uden fart ligner han mest af alt en Castilla spiller. Isco skal også nævnes, omend jeg ikke mener hans niveau er lavere i år end hvad det har været de seneste 2 seasoner.

Og så vil jeg lige slå et slag for Modric, for han har ikke været ibland vores 5 bedste iår, men han har heller ikke overrasket mig, man bliver dog nød til at anerkende at han i en alder på 34år har spillet en flot season, som jeg har nævnt her på siden tidligere så mener jeg han har været med i opspillet til 21 mål i denne season, hvis man medregnet 3. sidste fod på et mål, og det er vist kun Benzema og Kroos der kan hamle op med det, og hvis man så medregner den lidt dybere rolle som han har spillet i år, med langt mere aktivitet i defensiven, så mener jeg ikke vi kan komme uden om det faktum at uden Modric havde vi ikke været tæt på at vinde ligaen iår.

Donde está la biblioteca?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 4 dage siden #14 af DeLaRed

Dios skrev:

DeLaRed skrev: Du har det vist glemt James i toppen af din flop liste, eller tæller han slet ikke fordi vi anser ham som værende mere bold-dreng end fodbold spiller?

Jeg synes James er ekstremt overvurderet, og har altid ment det. Jeg synes bare ikke rigtig han kan gøre andet end hvad han har gjort. Zidane tror ikke på ham, som jeg godt forstår. De få gange han har fået chancen synes jeg bare ikke man kan tillade sig at kræve han vil være banens bedste. Han spiller en svær position, men mine forventninger til ham var slet ikke eksisterende, da jeg godt vidste han ikke ville få noget spilletid.
Jeg synes den er søgt, hvis man har ham med, for hvad skulle han gøre anderledes i de 3-4 kampe han har fået? :)

Jeg forstaar godt hvad du mener, er dog ikke enig. Han har vaeret paa banen i 14 kampe, 6 af dem fra start, og jeg mindes kun en enkelt kamp hvor han spillede paa et niveau der en bredde-spiller i Real vaerdigt, resten af kampene har han vaeret komplet haabloes. Og saa tager jeg med i min betragtning at han kun er 29 aar, saa det kan ikke vaere alderen der trykker, og naar vi saa ogsaa taenker paa at han i sin tid blev koebt til en pris (der medregnet inflationen i markedet) ligger paa niveau med Hazard saa er det jo helt ved siden af at han er saa daarlig...

Men nu er det jo en subjektiv debat, saa helt fint at vi er uenige omkring parameterene for om James skal vaere med i regnskabet eller ikke, lad os da bare haabe paa han ikke er i klubben naeste season :-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 uger 4 dage siden #15 af DeLaRed

El Siete skrev:

henrikcomn skrev:

Daniel skrev: Kroos er altid en top 5-spiller. Der er ikke så meget mere at sige. Fabelagtig spiller, som man snakker for lidt om.

Fuldstændig enig. I sidste sæson var han også i top 5.. Bare over de absolut dårligste! Jeg kan ikke huske en spiller, spille så ringe over en hel sæson som Kroos gjorde her. Alene den sæson burde have resulteret i en fyreseddel. Men hvad gjorde man? Forlængede hans kontrakt. Jeg frygter noget lignende for Kroos i næste sæson. Han er fodbold mæt.

Nævn én spiller, udover Benzema, der ikke spillede ringe i 2018/19-sæsonen. Vi kunne have fyret hele holdet.

IVAN HELGUERA ;-)

2 uger 4 dage siden #16 af Lars1991
De bedste
1. Benzema
2. Ramos
3. Casemiro
4. Kroos
5. Varane

Det her er de fem markspillere der stort set er garanteret spilletid og de første mænd på holdkortet. Derfor synes jeg ikke det kan være anderledes. Rækkefølgen kan måske diskuteres. For mig er Benzema klar etter og Ramos klar toer, imens de 3 næste kunne komme i en vilkårlig rækkefølge.
Jeg synes ikke Courtois har været SÅ god, som man siger. Men han har været stabil, og det har været savnet på målmandsposten i Real Madrid.

Overraskelserne
1. Valverde
2. Benzema
3. Mendy
4. Marcelo
5. Vinicius

Selvom Valverde ikke har set ligeså god ud post-corona er han jo stadig den helt store overraskelse. Hvis han havde blevet ved, kunne han også have sneget sig ind i de bedstes top5.
Jeg troede simpelthen ikke på at Benzema kunne carry hele vores offensiv, men det har han vist at kunne. Derfor kommer han også på overraskelseslisten! Derudover har Mendy imponereret mig på venstrebacken, og ligeså har Marcelo som jeg troede var 110% done. Der har da også været kampe hvor man har tænkt det i den her sæson, men han har også vist et rigtig højt niveau i andre.
Vinicius synes jeg bare tit gør en forskel, som den eneste anden end Benzema, i vores offensiv, og er egentlig overrasket over at han kunne fortsætte det efter sidste sæson, da han lignede lidt en one trick pony. Men han bliver ved!

Skuffelserne
1. Bale
2. James
3. Hazard
4. Jovic
5. Vazquez/Rodrygo

Bale er jo bare en skændsel i Real Madrid. På en eller anden måde har han jo bare gjort det værre og værre for hver sæson han har spillet. Kan ikke huske jeg har hadet en spiller så meget som ham i Real Madrid. Han skulle have været sparket ud for længe siden.
Med det offensive vi har kunne præstere i den her sæson, er det også skuffende at James ikke har kunne bidrage med mere. Jeg ved godt han ikke er Zidanes favorit og han var på vej væk osv, men så det jo der man tager skeen i den anden hånd og kæmper sig tilbage, og der har jo været rig mulighed for at kunne komme ind i offensiven, konkurrencen har ikke været stor. Men det har han jo slet ikke formået.
Hazard har bare været for meget skade, ikke mere at sige til det.
Jovic har ikke fået meget, og har engang imellem vist lovende takter. Men generelt skuffende, og så med de negative overskrifter udenfor banen fortjener han at komme på.
Vasquez og Rodrygo har bare stort set intet bidraget med når de har spillet. Rodrygo havde en fin periode i starten af sæsonen, men været fuldstændig anonym lige siden. Vasquez har bare ikke kunne præstere og hvis jeg skulle vælge én til den plads, så ville det jo nok være ham trods alt.

2 uger 4 dage siden #17 af Brylle
Bedst:
1) Benzema
2) Varane
3) Casemiro
4) Kroos
5) Ramos

Jeg forstår ikke at så mange har Varane under Ramos. Varane har i min verden lukket alt ned i år og har nogle gange skulle dække 1½ plads. Han har været så solid og ser virkelig ud til at være tilbage i storformen.

Resten er meget lig mange af jer andre. Benzema giver sig selv, Casemiro giver sig selv og så er det en kæmpe fornøjelse at se Kroos tilbage i topformen. Der er fuldkommen kontrol over tingene pt og det plejer at være på grund af Kroos. Ramos skal selvfølgelig også være der og jeg medgiver at jeg nok har sat ham lidt for lavt. Det er bare svært når så mange har været så gode i denne sæson og så har Ramos bare lavet nogle store fejl i løbet af sæsonen. Jeg synes dog at han har været virkelig god hvis man ser bort fra enkelte kampe og han har en kæmpe aktie i mesterskabet hvis det kommer hjem.

Overraskelser:
1) Modric
2) Valverde
3) Marcelo
4) Mendy
5) Courtois

Courtois er mest med her på grund af hans elendige start i klubben. Vi kender jo godt hans niveau og ved hvad han kan, men det er alligevel opløftende at se ham levere som vi kender ham fra Chelsea. Det overrasker og imponerer mig at han har været i stand til at lægge en så dårlig start bag sig og at han har fundet selvtilliden. Han er stensikker pt. Jeg kunne desværre ikke finde plads til ham blandt de 5 bedste, men der kunne han lige så godt være.

Valverde har været vanvittig indtil Corona-pausen men selvom han er mindre iøjenfaldende nu, så synes jeg egentlig ikke at han er faldet så meget. Han er stadig overalt på banen og gør sit arbejde. Modric og Marcelo har også vist at jeg i hvert fald har regnet dem for færdige alt for tidligt. Mendy har bygget på sit spil på rekordtid. Der skal nok komme flere udfald, men det er fedt at vide, at man med al sandsynlighed har Marcelos arvtager sikret i mange år frem. Imponerende første sæson i klubben.

Flops/Skuffelser
1) Hazard
2) Bale
3) Jovic
4) James
5) Isco

Jeg kan ikke huske en spiller som jeg har været mere skuffet over end Hazard. Det er vildt så ligeglad man kan være med sine nye arbejdsgiver når man møder op til pre-season i så dårlig en forfatning. Så føler jeg at man signalerer, at man faktisk ikke gider være der 100%. Denne sommer ville man kunne hente ham uden at betale en krone til Chelsea. Det har været komplet spild af penge og når han endelig har været klar, så har han heller ikke lignet en spiller der kunne bidrage med ret meget. Han har ikke påtaget sig rollen som holdets stjerne selvom han skulle erstatte Ronaldo. Selvfølgelig ikke med de samme mål, men han har næsten ingen indflydelse haft på holdets flotte sæson, ikke engang når han har været klar.

Jovic har jeg stadig en fidus til, men det er et problem at man skaber så mange problemer når man har vist så lidt på sit første år, at man ikke engang kan få chancen for at betale tilbage på banen. Der skal virkelig ske noget, men jeg synes egentlig at han har leveret et fint indtryk de få gange han har fået chancen. Sæsonen har dog været en kæmpe fiasko for ham og det kan der ikke være tvivl om.

Isco har aldrig fundet tilbage til sit gamle niveau og det ligner heller ikke at han kommer til det i klubben. Han kan man godt sende videre.

2 uger 4 dage siden #18 af 9eren
De bedste
1 Courtois
2 Ramos
3 Benzema
4 Carvajal
5 Varane

Overraskelser
1 Mendy
2 Valverde
3 Vinicius
4 Asensio
5 Marcelo

De værste
1 Hazard
2 Jovic
3 James
4 Bale
5 Lucas Vazquez

Hugol. 30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

2 uger 4 dage siden #19 af BBB

El Siete skrev:

henrikcomn skrev:

Daniel skrev: Kroos er altid en top 5-spiller. Der er ikke så meget mere at sige. Fabelagtig spiller, som man snakker for lidt om.

Fuldstændig enig. I sidste sæson var han også i top 5.. Bare over de absolut dårligste! Jeg kan ikke huske en spiller, spille så ringe over en hel sæson som Kroos gjorde her. Alene den sæson burde have resulteret i en fyreseddel. Men hvad gjorde man? Forlængede hans kontrakt. Jeg frygter noget lignende for Kroos i næste sæson. Han er fodbold mæt.

Nævn én spiller, udover Benzema, der ikke spillede ringe i 2018/19-sæsonen. Vi kunne have fyret hele holdet.

Vi kunne også have fyret Benzema i den ene halvdel af sæsonen. Holdet var bare super dårligt i sidste sæson.

2 uger 4 dage siden #20 af JesperA
Bedste
1. Benzema
2. Ramos
3. Casemiro
4. Courtois
5. Varane

Minder meget om de fleste andres, Benzema er lige ved at kunne hamle op med Messi som topscorer i ligaen, det var der vidst ikke mange der havde set komme. Ramos har lavet nogle vigtige mål, og været lederen i et historisk godt forsvar. De andre giver også sig selv, de har alle ydet sit bidrag til den stærke defensiv.

Overraskelser
1. Valverde
2. Mendy
3. Courtois
4. Carvajal
5. Benzema

Valverde er for mig kommet stort set ud af ingenting og været meget iøjnefaldende, især før afbrydelsen. Sikke en spiller. Mendy har været bomstærk, sikke en tank i defensiven, og er bestemt begyndt at bygge på offensivt også, det ser rigtigt stærkt ud. Courtois og Carvajal har løftet niveauet markant, det er spillere vi selvfølgelig godt ved er dygtige, men i sidste sæson var de godt nok skuffende. Benzema har været outstanding, det er alligevel lidt overraskende for mig at han har været SÅ god.

Dårligste:
1. Jovic
2. Bale
3. Odriozola
4. Isco
5. Ceballos

Ikke nok med han har været lidt skadet og ikke fået vildt meget spilletid, så virker Jovic ikke til at have mentaliteten til en så stor klub. Han dummer sig konstant uden for banen, og virker helt værdiløs i angrebet. Han kan afslutte men ikke meget andet.
Bale har endnu en gang bare været skadet hele tiden, og virket ugidelig og ligegyldig når han har været med.
Odriozola starter med at spille af helvedes til hver gang han får chancen, og så skifter han på leje til en klub hvor han er totalt chanceløs for at få spilletid. Hvad laver han. Det er i mine øjne helt håbløst.
Isco bliver nok aldrig det vi havde håbet, han scorede et vigtigt mål mod City og gjorde det også godt i El Clasico, men jeg tror aldrig han kommer til at blive fast mand, det er desværre som om det til evig tid vil forblive uforløst med ham, jeg synes ellers i glimt han viser potentialet til at kunne blive en af de helt store, men så er det bare pis de næste 5 kampe.
Ceballos var en anden spiller jeg havde store forventninger og forhåbninger til, men lad os bare sælge ham, han har slet ikke niveau til Real.

Hazard vil jeg lade stå uden for bedømmelse, selvfølgelig er et enkelt mål mega skuffende, men han har spillet 1400 minutter, og det har været på bagkant af skader nærmest alle sammen, og trods alt alligevel leveret 7 assists, og en masse lige ved aktioner. Jeg tror han bliver vanvittigt god hvis han kan holde sig skadesfri, han kan alt det jeg synes vores offensiv har manglet når han ikke har været med. Pis med alle de skader men det bliver forhåbentligt bedre efter lidt hvile, godt der ikke var EM her til sommer.

Alt i alt synes jeg sæsonen fra holdets side er helt godkendt hvis man lukker mesterskabet, det er to trofæer ud af tre mulige indtil videre, Copa var lidt en svipser at tabe til Sociedad, men det går nok, City bliver svær men det er ikke umuligt, mesterskabet syntes jeg var det vigtigste at få hentet og det ser godt ud.
Sidste redigering: 2 uger 4 dage siden ved JesperA.

2 uger 3 dage siden #21 af Sahinovic

BBB skrev:

El Siete skrev:

henrikcomn skrev:

Vi kunne også have fyret Benzema i den ene halvdel af sæsonen.

Vigtig detalje, alligevel.

Ramos ud.

2 uger 3 dage siden #22 af Dios

Mølbat skrev:

Dios skrev: Mølbat skrev:

For €100 millioner + klausuler er 1 sølle ligamål fra Hazard ganske enkelt elendigt. Han har ikke været lige så forfærdelig på banen som Bale og James, men taget hans pris i betragtning, samt at han var købt som Ronaldos afløser har hans første sæson været miserabel.

Men var han nu det? Det var han jo langtfra. Ronaldo er kendt for sine mål, hvor Hazard er kendt for det stik modsatte. Det er immervæk en forkert præmis at sætte op, og så er det jo næsten lige meget hvor mange mål og hvordan Hazard har spillet før han vil blive betegnet som et flop.

Med “Ronaldos afløser” mener jeg, at Hazard var købt som den nye leder i offensiven. Real Madrid havde mistet en stjerne i CR7, og havde købt belgieren i håbet om, at han kunne blive det næste store offensive es. For mere end €100 millioner synes jeg ikke, at det er urimeligt at forvente mere end 1 ligamål samt en større indflydelse i offensiven. Det er ikke endnu en teenager, som Los Blancos har købt, men en etableret 28-årig verdensstjerne, som bør kunne sætte sit præg på holdet fra dag 1. I stedet mødte han op med en ølvom sidste sommer. Det er uacceptabelt, og derfor er han min nummer 1 på listen over værste spillere i den her sæson.

Helt enig i at det er uacceptabelt at han dukker op så meget ud af form. Når det er sagt, så er det vel ikke hans skyld han har fået 3 skader, hvor den ene holdt ham ude i et halvt år, og stadig gør det. Det er egentlig mere det jeg appellere til, og derfor jeg f.eks. ikke har ham som 1'er eller 2'er. Jeg har ham kun med på grund af, at han dukkede sådan op til pre-season. Jeg synes ikke man kan forlange noget af en spiller, som fik en så grim skade.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

2 uger 3 dage siden #23 af Mølbat

Dios skrev:

Mølbat skrev:

Dios skrev: Mølbat skrev:

For €100 millioner + klausuler er 1 sølle ligamål fra Hazard ganske enkelt elendigt. Han har ikke været lige så forfærdelig på banen som Bale og James, men taget hans pris i betragtning, samt at han var købt som Ronaldos afløser har hans første sæson været miserabel.

Men var han nu det? Det var han jo langtfra. Ronaldo er kendt for sine mål, hvor Hazard er kendt for det stik modsatte. Det er immervæk en forkert præmis at sætte op, og så er det jo næsten lige meget hvor mange mål og hvordan Hazard har spillet før han vil blive betegnet som et flop.

Med “Ronaldos afløser” mener jeg, at Hazard var købt som den nye leder i offensiven. Real Madrid havde mistet en stjerne i CR7, og havde købt belgieren i håbet om, at han kunne blive det næste store offensive es. For mere end €100 millioner synes jeg ikke, at det er urimeligt at forvente mere end 1 ligamål samt en større indflydelse i offensiven. Det er ikke endnu en teenager, som Los Blancos har købt, men en etableret 28-årig verdensstjerne, som bør kunne sætte sit præg på holdet fra dag 1. I stedet mødte han op med en ølvom sidste sommer. Det er uacceptabelt, og derfor er han min nummer 1 på listen over værste spillere i den her sæson.

Helt enig i at det er uacceptabelt at han dukker op så meget ud af form. Når det er sagt, så er det vel ikke hans skyld han har fået 3 skader, hvor den ene holdt ham ude i et halvt år, og stadig gør det. Det er egentlig mere det jeg appellere til, og derfor jeg f.eks. ikke har ham som 1'er eller 2'er. Jeg har ham kun med på grund af, at han dukkede sådan op til pre-season. Jeg synes ikke man kan forlange noget af en spiller, som fik en så grim skade.

Skaderne trækker selvfølgelig i den rigtige retning (ment på den måde, at han ikke kan lastes for dem). Han har dog stadig fået en hel del kampe, og på intet tidspunkt har jeg siddet med fornemmelsen af, at ham her kan afgøre en kamp på egen hånd, som man havde med Hazard, da han spillede i Chelsea.
Marco Asensio har været endnu mere skadet end belgieren i den her sæson, men alligevel har han vist sig mere målfarlig i La Liga med 2 mål fordelt på 245 minutter. Eden Hazard har 1 ligamål efter at have spillet 1024 minutter. 1400 minutter, hvis man tæller hans 5 Champions League-optrædener med, hvor han heller ikke fik scoret.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.