European Super League

5 år 8 måneder siden #1 af Zyconith
European Super League blev oprettet af Zyconith
Florentino om European Super League på den årlige generalforsamling for klubbens medlemmer

"The pandemic has changed everything. It has made us all more vulnerable, and the world of football too," Perez said, speaking at Real Madrid's annual assembly of club members.

"Football needs new formulas to make it stronger, more competitive and exciting. As always, Real Madrid have to remain at the forefront of this sport. Our club has participated in every necessary innovation over the years.

"The model needs a boost. Football must face these new times.

"Everyone supports the reform of the current competitive panorama. Football fans themselves are finding a saturation of the calendar. The reform of football cannot wait and we have to face it as soon as possible."

The assembly -- which was held remotely for the first time -- saw Real Madrid's socios [members] approve the club's accounts for the 2019-20 season, with a €106 million (13%) reduction in income due to the impact of the coronavirus, largely caused by the closure of the Santiago Bernabeu stadium.

The club expects its income in 2020-21 to be €300m down on what it would have been had pre-pandemic growth been maintained.

The Super League project, although many key details remain vague, would be expected to see clubs such as Real Madrid significantly boost their revenues in TV rights deals and other associated income.

"The big European clubs have millions of fans around the world," Perez added. "We have the responsibility of fighting for this change... Our duty is to adapt to this reality so that football remains the most in-demand content. That's why we must improve competitiveness and quality."

global.espn.com/football/real-madrid/sto...d-exciting-president

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #2 af Steen
Besvaret af Steen på emne European Super League
Så sagt med andre ord, kan Real Madrid ikke længere følge med de øvrige storhold, når det gælder økonomien. Det eneste der kan redde klubben, er den forfærdelige superliga, men selv med den, så falder man bagud ift. et par af de engelske klubber og PSG.
Det var da sjovt så længe det varede. Ærgerligt, at Perez formåede at smide føringen væk.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 8 måneder siden #3 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne European Super League
Jo, hvis man fokusere mere på egen avl og lader være med at kaste penge til højre og venstre uden omtanke.

Florentino Perez er verdensmester i at få tingene til at se anderledes ud end de i virkeligheden er !

5 år 8 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne European Super League

Steen skrev: Det var da sjovt så længe det varede. Ærgerligt, at Perez formåede at smide føringen væk.

Hvordan kan udviklingen nogensinde være Florentinos skyld?
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

5 år 8 måneder siden #5 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne European Super League
På den måde fremgår han, som en helt når han “redder” klubben, og holder dem i en føringsposition overfor de andre storklubber. Så beskytter han sig selv derudover, hvis det nu ikke lykkes at følge med. Det jo ikke hans skyld, at de andre klubber simpelthen er blevet for stærke økonomisk.. Jeg ville nu også tage tingene med et Gran salt, vi jo ikke blevet fattige henover natten. Alle de chl sejre må jo vel give lidt, og det ikke fordi vi ligefrem har købt stort ind de sidste par år, tværtimod har vi været gode til at sælge.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 8 måneder siden #6 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne European Super League

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: Det var da sjovt så længe det varede. Ærgerligt, at Perez formåede at smide føringen væk.

Han snakker om drastiske tiltag der ikke havde været nødvendige med en anden type struktur. Økonomisk skal klubben nu se andre veje og det kan man godt uden de drastiske tiltag som at tilmelde sig en ligegyldig super league.

Tag nu og spendere penge ift et langtids holdbart projekt. Der er masser af dygtige trænere man kan hente til klubben og udvikle spillerne.

Folk som Jesus Guti burde aldrig smutte fra en klub som Real Madrid.

5 år 8 måneder siden #7 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne European Super League
Altså... Nogen elegant retoriker eller demagog har han aldrig været, men han formår da at udnytte situationen ved bl.a. at legitimere beslutningen med Covid-19.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

5 år 8 måneder siden #8 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne European Super League

9eren skrev:

Fondo_Sur skrev:

Han snakker om drastiske tiltag der ikke havde været nødvendige med en anden type struktur. Økonomisk skal klubben nu se andre veje og det kan man godt uden de drastiske tiltag som at tilmelde sig en ligegyldig super league.

Tag nu og spendere penge ift et langtids holdbart projekt. Der er masser af dygtige trænere man kan hente til klubben og udvikle spillerne.

Nævn en klub som har en struktur, hvor man skaber egne talenter og ikke køber store spillere.
Sidste redigering: 5 år 8 måneder siden ved madrid2000.

5 år 8 måneder siden #9 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne European Super League

madrid2000 skrev:

9eren skrev:

Fondo_Sur skrev:

Nævn en klub som har en struktur, hvor man skaber egne talenter og ikke køber store spillere.

Ingen klubber lever udelukkende af spillere, som de selv udvikler. Det er jo hellere ikke nødvendigt, der skal vel være en vis variation. Barcelona var da rigtig dygtig til det, hvor de havde deres tid nogensinde, både resultat- og spillemæssigt. Bayern som jeg personligt synes gør det godt, og nærmest aldrig har haft en decideret nedgangsperiode er også godt med når det gælder talentudvikling. De har fx selv udviklet spillere som Schweinsteiger, Muller, Lahm og Badstuber som var dannede holdets rygrad, men selvfølgelig tilføjede de også spillere udefra, som Ribery, robben og Mario Gomez, lidt ligesom Barcelona gjorde med Dani Alves, Villa, Neymar, Etoo osv. Faktum er dog, at deres talenter havde store hånd i de respektive klubbers storhedsperioder i nyere tid.

Kigger man på Real Madrid, har man også haft succes når der har været gang i talentudviklingen (La quinta del buitre perioden) og også under 1998-2002 triumferne, havde vi spillere som Raul, Manolo Sanchiz, Casillas og Guti i truppen, samt spillere som Hierro, morientes, Roberto Carlos, der ikke Just var “galacticos” da de kom til. Til sammenligning gik det jo ikke særlig godt under selve galacticos perioden mht. titler (pånær 2002)

Der skal selvfølgelig altid købes, sælges og fornyes, men det skal ikke være på bekostning af talentudviklingen, og køb af unge spillere, måske finder man jo den næste Cr7/Messi gratis, eller som det mindste spillere som kan indgå i startopstillingen, ja gratis.

5 år 8 måneder siden #10 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne European Super League
"Football needs new formulas to make it stronger, more competitive and exciting."

Siger han, alt imens en såkaldt "Superliga" vil være både ekskluderende og kedelig i længden. Hvis jeg skal kigge indad og mærke rigtigt efter, så er jeg de sidste 10 år blevet mindre og mindre forelsket i fodbolden på eliteplan. Det hele er blevet alt for kommercielt og "falsk", hvis man kan sige det sådan.

Jeg ved sgu ikke om jeg blot er en håbløs nostalgisk romantiker, eller om tingene rent faktisk var bedre i gamle dage? Klubberne rundt omkring plejede kraftedme da at have værdier, som de fastholdte stædigt, men så læser man nyheder idag hvor Manchester United og Liverpool gerne vil vise support for LGBTQ, med regnbuefarvede snørrebånd og kaptajnsarmbind. Bortset selvfølgelig lige fra i de lande hvor det rent faktisk burde være målrettet til såsom Saudi Arabien. Altså hvad fanden nytter det så..

Og VM der skal afholdes i et middelalderligt lorteland som Qatar, hvor kvinder bliver stenet ihjel for at eje en fucking mobiltelefon(!). Det er til at kaste op over ærlig talt.

Jeg elsker Real Madrid, men jeg elsker ikke de realiteter fodbolden på allerhøjeste plan står overfor, og det gør mig helt oprigtigt trist til mode.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

5 år 8 måneder siden #11 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne European Super League

-#7- skrev: "Football needs new formulas to make it stronger, more competitive and exciting."

Siger han, alt imens en såkaldt "Superliga" vil være både ekskluderende og kedelig i længden. Hvis jeg skal kigge indad og mærke rigtigt efter, så er jeg de sidste 10 år blevet mindre og mindre forelsket i fodbolden på eliteplan. Det hele er blevet alt for kommercielt og "falsk", hvis man kan sige det sådan.

Jeg ved sgu ikke om jeg blot er en håbløs nostalgisk romantiker, eller om tingene rent faktisk var bedre i gamle dage? Klubberne rundt omkring plejede kraftedme da at have værdier, som de fastholdte stædigt, men så læser man nyheder idag hvor Manchester United og Liverpool gerne vil vise support for LGBTQ, med regnbuefarvede snørrebånd og kaptajnsarmbind. Bortset selvfølgelig lige fra i de lande hvor det rent faktisk burde være målrettet til såsom Saudi Arabien. Altså hvad fanden nytter det så..

Og VM der skal afholdes i et middelalderligt lorteland som Qatar, hvor kvinder bliver stenet ihjel for at eje en fucking mobiltelefon(!). Det er til at kaste op over ærlig talt.

Jeg elsker Real Madrid, men jeg elsker ikke de realiteter fodbolden på allerhøjeste plan står overfor, og det gør mig helt oprigtigt trist til mode.

Racist
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Madrid1998

5 år 8 måneder siden #12 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne European Super League
Hvad i alverden har det med racisme at gøre, at jeg synes Qatars menneskerettigheder er til at lukke op og skide i? Det er fandme noget af en beskyldning du kaster afsted, især taget i betragtning af at du og jeg overhovedet ikke kender hinanden.

DC19

Leveret af Kunena Forum