European Super League

1 år 7 måneder siden #13 af Steen
Besvaret af Steen på emne European Super League

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: Det var da sjovt så længe det varede. Ærgerligt, at Perez formåede at smide føringen væk.

Hvordan kan udviklingen nogensinde være Florentinos skyld?

Dagens Florentino er en mand, der sælger verdens bedste spiller i Ronaldo, og erstatter ham med Mariano ...

Udviklingen er bestemt hans skyld. Det er vel Florentino Perez, der styrer det sportslige projekt? Det er ham, som styrer sponsoraftaler, spillerindkøb, etc. Det var han jo rigtig god til, mellem hans første periode, og indtil 2014. Galactico-æraen var på ingen måde særlig succesfuld på banen, men den var med til at gøre klubben til den største på global plan. De bedste spillere skal være i Madrid. Det er jo derfor, at klubben har været, og stadig er, drømmeklubben for næsten alle spillere. Nu har man bare ikke økonomien til at hente disse spillere, og det skyldes ikke kun Covid-krisen.
Hvilke lukrative sponsoraftaler har Perez eksempelvis sikret, inden for de sidste 6 år? Har man udnyttet det momentum, som 3 UCL-titler på stribe skabte?

I stedet er man blevet en klub, der henter det ene såkaldte talent efter det anden, UDEN at man har en plan med dem. Man ser dem jo som små legetøj, som man er pisseligeglad med. Se på Reiner, Kubo, eller Lunin.
Man lejer Reiner ud til en klub som Dortmund, og han får intet spilletid, som forventet. Det samme gælder Kubo. Han bliver lejet ud til Villarreal, hvor han heller ikke får spilletid, og det ser ud til, at de vil annullere lånet til januar. Lunin blev i sidste sæson lejet ud til Valladolid, hvis jeg ikke husker forkert, og han fik hvad, 3-4 kampes spilletid i løbet af sæsonen? Det er jo det rene vanvid. Fair nok hvis de unge spillere blev købt for små beløb, men altså, Vinicius, Rodrygo og Reiner har tilsammen kostet over én milliard kroner, og indtil videre ser der ud til, at man er heldig, hvis bare én af dem er at finde i Madrid om 3 år.
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 7 måneder siden #14 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne European Super League

madrid2000 skrev:

9eren skrev:

Fondo_Sur skrev:

Steen skrev: Det var da sjovt så længe det varede. Ærgerligt, at Perez formåede at smide føringen væk.

Hvordan kan udviklingen nogensinde være Florentinos skyld?

Han snakker om drastiske tiltag der ikke havde været nødvendige med en anden type struktur. Økonomisk skal klubben nu se andre veje og det kan man godt uden de drastiske tiltag som at tilmelde sig en ligegyldig super league.

Tag nu og spendere penge ift et langtids holdbart projekt. Der er masser af dygtige trænere man kan hente til klubben og udvikle spillerne.

Folk som Jesus Guti burde aldrig smutte fra en klub som Real Madrid.

Nævn en klub som har en struktur, hvor man skaber egne talenter og ikke køber store spillere.

Real Madrid får jo intet ud af deres akademi lige nu og det er en fadæse efter hvad man har postet af penge i det. Der er ingen der nævner vi skal leve af det, men det er vildt der ikke kommer 1 spiller i ny og næ længere.

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick

1 år 7 måneder siden #15 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne European Super League

-#7- skrev: Hvad i alverden har det med racisme at gøre, at jeg synes Qatars menneskerettigheder er til at lukke op og skide i? Det er fandme noget af en beskyldning du kaster afsted, især taget i betragtning af at du og jeg overhovedet ikke kender hinanden.

Hvor er det en dårlig undskyldning at påstå at man skal kende dig, før man kan kalde dig racist.

Man bedømmer dig udefra hvad du skriver.. Og jeg kan godt følge den person der kalder dig racist..for dine udtalelser er temmelige nedladende.

Hvad i alverden har ordet middelalderligt lorteland med menneskerettigheder at gøre?!

Vi diskuterer fodbold her på siden. Hvis du vil diskutere politik, så smut et andet sted.
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved ElMadrid.

1 år 7 måneder siden #16 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne European Super League
Det er jo netop den scarcity der er, af topkampe mellem topklubberne, der gør topopgørene noget specielt. Hvis vi hver uge skal spille mod hold som PSG, LIverpool, etc. mister det jo sin magi.

Hvad er meningen med denne her Super League? Melder vi os helt ud af UEFA's regi af Europa League og Champions League? Melder klubberne sig ud af deres hjemlige ligaer?

Og hvad med al den historik der ligger forud for topklubbernes nuværende status, identitet og selvforståelse, den er jo funderet i en liga, muligheden for kvalifikation til europæiske turneringer og præstationerne heri.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Zyconith.

1 år 7 måneder siden #17 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne European Super League
Man kan (og skal til dels) laste Perez mange ting. Hovedsageligt må han dog have mere ros og anerkendelse end I giver ham.

En ny struktur er selvfølgelig ikke Perez valg, det er ret simpelt. Enten spiller Real Madrid CL uden de andre store eller også går man med i en ny Super League. Romantik eller ej, pragmatisk skal præsidenten for Real Madrid selvfølgelig gå med - det er en no brainer, hvis man vil forblive topklub.

Jeg vil da også gerne være romantisk og bevare tingene som de er, men på den anden siden havde vi heller ikke CL uden skridt som disse. Så spillede vi i stedet hele efteråret mod endnu Malmø, Bodo og FCK i stedet for Gladbach og Inter. Nu kan de hold så erstattes af City, PSG og Dortmund. Mit bud er at om 10 år, når vi har vænnet os til strukturen vil vi undre os over, hvad der var så fantastisk ved det gamle.

For mig er det dog et stort håb, at man som i basket også bevarer tilhørsforholdet til de nationale ligaer, som selvfølgelig er hovedessesen i klubberne. Det tror jeg også en konservativ forretningsmand som Perez finder væsentligt. Givetvis noget han, Barcas ledelse og andre af traditionsklubberne kæmper for i aftalerne om dette format, mens sheikerne og andre ejere udefra nok er ligeglade.

Hvad Perez angår, tjah. Han ændrede strategi og tilpassede sig ved at gå fra at hente store stjerner til at hente talenter billigt. De er nærmest alle mere værd nu, end da vi hentede dem, så helt dum har strategien nok ikke været.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur, DeLaRed, 9eren

1 år 7 måneder siden #18 af Steen
@Raul7=kongen

En ny struktur er selvfølgelig ikke Perez valg, det er ret simpelt. Enten spiller Real Madrid CL uden de andre store eller også går man med i en ny Super League. Romantik eller ej, pragmatisk skal præsidenten for Real Madrid selvfølgelig gå med - det er en no brainer, hvis man vil forblive topklub.

Det er jo ikke sådan, det forholder sig. Perez er hovedaktøren bag idéen om en europæisk superliga. Han har snakket om at udskifte UCL med en superliga siden 2009. De lækkede dokumenter bekræfter også dette; Real Madrid, Manchester United og Liverpool er dem, der presser på, for at få udskiftet Champions League. Så det er skam ikke noget ''Real Madrid bliver nødt til, for ellers ender man alene i CL''. Det er det, klubben gerne vil. De engelske klubber har jo ikke brug for sådan en liga, de er langt foran økonomisk set. Det er mere klubber som Real Madrid, Barcelona og Bayern, der har brug for det, for at kunne følge med.

Hvad Perez angår, tjah. Han ændrede strategi og tilpassede sig ved at gå fra at hente store stjerner til at hente talenter billigt. De er nærmest alle mere værd nu, end da vi hentede dem, så helt dum har strategien nok ikke været.

Strategien har bestemt ikke været god, når den er direkte skyld i, at man er gået fra at spille 7-8 Champions League semifinaler i træk (og vinde 4 CL-titler) til at blive sparket ud i ottendelsfinalen to år i træk, og være katastrofalt tæt på at blive sendt ned til Europa League i denne sæson, i en gruppe med Shakhtar Donetsk og Gladbach.
Bevares, der er jo ingen Real Madrid fans der klager over, at man henter unge spillere for småbeløb, men når man begynder at brænde 400 millioner kroner af på en 16-årige spiller, så knækker filmen. Samme sommer som Real Madrid købte Vinicius for 334-445 millioner kroner, blev Salah solgt til Liverpool for 312 millioner kroner, Bernardo Silva til City for 370 millioner kroner osv. Man har brændt én milliard kroner af på 3 brasilianske spillere, hvor to af dem præsterer på sådan et niveau, at der er en reel chance for, at det giver bedre mening at starte med Lucas Vazquez end dem. Den sidste af de 3 er blevet lejet ud til en klub, der ikke gider at bruge ham. Helt samme situation gør sig gældende for Kubo i Villarreal, og vi så det også med Lunin i sidste sæson.
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Bandlyst
  • Bandlyst
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
1 år 7 måneder siden #19 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne European Super League
Steen
Man er dog heldigvis begyndt at se gode resultater fra Rodrygo med assist. Jeg håber at det ændrer sig med de to andre. Jeg kan dog kun give dig ret i, at den strategi Florentino har fulgt er mangelfuld. Det er heller ikke et must at vi skal følge den strategi, man kan planlægge tingene meget bedre end der er gjort længe.

Klubben mangler identitet ift transfer strategier og jo vi har tit handlet store spillere for mange penge, men det er ikke klubbens identitet og slet ikke noget Florentino selv har startet.

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Antony, Endrick
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved 9eren.

1 år 7 måneder siden #20 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne European Super League
OBS! En kaempe klapsalve til den der kan naevne det hold der har spillet alle CHL Semi-Finaler de seneste 10 aar?

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

1 år 7 måneder siden #21 af Steen

9eren skrev: Steen
Man er dog heldigvis begyndt at se gode resultater fra Rodrygo med assist. Jeg håber at det ændrer sig med de to andre. Jeg kan dog kun give dig ret i, at den strategi Florentino har fulgt er mangelfuld. Det er heller ikke et must at vi skal følge den strategi, man kan planlægge tingene meget bedre end der er gjort længe.

Klubben mangler identitet ift transfer strategier og jo vi har tit handlet store spillere for mange penge, men det er ikke klubbens identitet og slet ikke noget Florentino selv har startet.

Rodrygo gør det fint når man sammenligner med hans nuværende konkurrenter: Asensio, Vazquez, Vinicius. Men så snart/hvis man får en kvalitetsspiller, såsom Mbappe eller Salah, så vil det hurtigt gå op for folk, at han ikke har kvalitet nok til at være fast mand i en stor klub. Rodrygo virker til at være en god rotationsspiller, men at blive en fast starter, tror jeg ikke kommer til at ske, hvilket er mit problem, eftersom 45 millioner euro for en 17-årig fortæller, at man havde rigtig høje forventninger til ham.

1 år 7 måneder siden #22 af Steen

DeLaRed skrev: OBS! En kaempe klapsalve til den der kan naevne det hold der har spillet alle CHL Semi-Finaler de seneste 10 aar?

OBS! En kaempe klapsalve til den der kan naevne det hold, der vandt to UCL-titler på stribe i perioden 1992-2016? Nå, ingen? Skal man så bare give op, fordi andre ikke har gjort det?
Man kan give op på forhånd, eller gøre det, andre ikke er i stand til. Der er jeg glad for, at Real Madrid i den periode hentede Bale selvom man havde Ronaldo, Di Maria og Ozil, eller hentede Kroos og James, selvom man havde en masse andre dygtige spillere. Man ville være førende, og det formåede man at blive.

1 år 7 måneder siden #23 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne European Super League

Steen skrev:

DeLaRed skrev: OBS! En kaempe klapsalve til den der kan naevne det hold der har spillet alle CHL Semi-Finaler de seneste 10 aar?

OBS! En kaempe klapsalve til den der kan naevne det hold, der vandt to UCL-titler på stribe i perioden 1992-2016? Nå, ingen? Skal man så bare give op, fordi andre ikke har gjort det?
Man kan give op på forhånd, eller gøre det, andre ikke er i stand til. Der er jeg glad for, at Real Madrid i den periode hentede Bale selvom man havde Ronaldo, Di Maria og Ozil, eller hentede Kroos og James, selvom man havde en masse andre dygtige spillere. Man ville være førende, og det formåede man at blive.

Jeg mener heller ikke man skal give op, jeg mener bare det er forkert argument at bruge, når man nævner at det gik rigtigt godt i en periode og derefter er det gået ned ad bakke. Sådanne er det jo med fodbold, alle hold har gode og dårlige perioder, og det er fair nok at man som i individ er utilfreds, men det er utopi at tro at Real Madrid eller hvilket som helst andet hold kan holde sig på toppen for evigt, den eneste måde det ville kunne ske er at man har langt flere midler end alle modstanderne, og hvis det var tilfældet så mener jeg ikke det ville være særlig interesant, se for eksempel Bayern og PSG, det er jo ikke ligefrem super spændene at følge med i top striden i Tyskland og Frankrig mere, tænk hvis det forholdt sig sådanne i CHL, så blev det efter 10 år med samme vinder bare heller ikke spændene mere.

Så selvom jeg gerne vil Real det bedste, så mener jeg også man skal acceptere at det helt automatisk kommer til at gå dårligt i perioder. Og jeg er helt overbevist om at hvis vi kigger frem til år 2100, så bliver dette ikke den værste periode vi kommer til at se fra Real’s side i dette århundrede!

Så det er helt fint at man mener at Perez er det dårligste der er sket for Real Madrid, det nytter bare ikke at beklage sig over at man ikke når til semi-finalen i verdens bedste klub turnering et par år i træk, det kommer aldrig til at ske kontinuerligt, så længe konkurrencen udvikler sig på samme niveau som Real!

Donde está la biblioteca?

1 år 7 måneder siden #24 af Dios
Besvaret af Dios på emne European Super League
@Steen.

Jeg er sådan set enig, men du belyser bare ikke den anden side af historien. For Perez hentede jo netop Hazard som den Galactico stjerne. Ingen kunne bare have forudset det her scenarie vi ser nu.
Havde vi set omkring de 10 mål og 10 assist fra hans side, så ville vi heller ikke se Vinicius falde forholdvis meget igennem. Han ville komme ind som breddespiller, og gøre hvad han kan.

Du nævner selv Salah. Han var jo decideret elendig i Roma. Han fik enormt meget kritik fra italiensk presse om, at han skulle bruge alt for mange chancer for at scorer. Ser man tilbage på vores møder med Roma, så ser man også han brænder den ene direktør efter den anden. Klopp har virkelig fået arbejdet med ham, men der var absolut ingen garantier for at han ville blive den spiller han er idag på så kort tid og relativ sen alder.

Vi har det bare meget med kun at se det negative. Nu synes jeg selv det ville være et kæmpe selvmål og erstatte Lewandowski med Benzema, men ham Rummenigge mener jeg nok det er, som netop er ude nu med, at Lewandowski stort set var Real Madrid spiller, men Bayern bare ikke ville slippe ham. Det samme kan siges om Mbappé. Så Perez prøver jo at købe det bedste. Real Madrid er bare ikke Real Madrid som de var for 20 år siden. Ikke på grund af vi er blevet en mindre klub, men pengene er blevet markant større i de konkurrerende klubber.

Vi ser jo også på Jovic pris, at vi sagtens kan købe spillere i det prisleje. Problemet er jo bare, at når en spiller som Jovic, som har haft én god sæson nu skal til og koste 500 millioner kr. så siger det sig selv, at de bedste etablerede spillere skal koste det dobbelte, hvis ikke 3 gange så meget. Det er netop der vi ikke kan være med. Fair, så kunne man sparer pengene for 2-3 talenter og smide 2 milliarder efter Pogba f.eks. men vi har jo set med Hazard, at der absolut ingen garantier er. Vi brændte jo også nallerne big time på James, og jeg tror det er handler som ham og Bale, som har trukket i håndbremsen.
For de handler kan man ikke blive ved med at lave, og nu ligner det Hazard er på vej i samme retning.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.