Mini Guide: Sådan her citerer du

5 år 5 måneder siden #1 af Estadio Santiago Bernabéu
De fleste har oplevet problemer med det nye system på Madridista.dk mht når de skal citere en bruger for bagefter selv at kommentere på citatet. Nogle gange ender man med at have oprettet et svar, hvor ens egen tekst er inkluderet i det citerede område.

Her er hvad du skal gøre for at undgå dette:

Du vælger at citerer brugeren på samme måde som i gamle dage. Dernæst klikker du på et 'Source' ikon oppe i venstre hjørne. Ikonet ligner et hvidt A4 papir med to røde pile på. Dernæst kan du citere og svare på citatet på samme måde som i gamle dage uden din egen tekst er inkluderet i citatet. Dette virker uanset om du er på PC eller iPhone.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 5 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Mini Guide: Sådan her citerer du
Det er vildt nok, at det ikke er ændret endnu :-D

5 år 5 måneder siden #3 af Daniel

BBB post=135206 skrev: Det er vildt nok, at det ikke er ændret endnu :-D

Melder du dig?

Torben tager med statsgaranti mod nyttige hænder, der kan få ting ændret.
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 5 måneder siden #4 af BBB

Daniel post=135208 skrev:

Melder du dig?

Medmindre Kunena har gennemtvunget ændringer på madridista.dk, så er ændringen jo lavet af Torben/folk bag sitet.
Du kan jo selv vælge hvilke delelementer, som du gerne vil have fra Kunena.

Selv hvis jeg fik lov til at lege med det, så formoder jeg, at jeg stadig skal spørge Torben om lov til at ændre i de enkelte dele. Vil I give mig lov til at ændre i opsætningen uden at skulle spørge om lov først?

5 år 5 måneder siden #5 af Daniel

BBB post=135214 skrev:

Melder du dig?

Medmindre Kunena har gennemtvunget ændringer på madridista.dk, så er ændringen jo lavet af Torben/folk bag sitet.

Selv hvis jeg fik lov til at lege med det, så formoder jeg, at jeg stadig skal spørge Torben om lov til at ændre i de enkelte dele. Vil I give mig lov til at ændre i opsætningen uden at skulle spørge om lov først?

Det her spørgsmål er over mit løntrin på madridista.dk, så den må du sende videre til Jesper i en privat besked. Så er jeg sikker på, at han vil tage stilling til din forespørgsel. Vi kan som udgangspunkt altid bruge proaktive hænder. 

5 år 5 måneder siden #6 af BBB
Jeg ved, at det vil blive et nej, for det første skridt vil være et farvel til reklamerne - dernæst rette citaterne :-D

5 år 5 måneder siden #7 af Administrationen

BBB post=135214 skrev:

Melder du dig?

Det er en ændring, som Kunena har lavet i forbindelse med en opdatering af deres program. Torben er ved at finde en bedre løsning.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #8 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Mini Guide: Sådan her citerer du
Bedre program eller ?

5 år 5 måneder siden #9 af Administrationen
​Hvis du kender et bedre program, hører jeg gerne nærmere. Men tænk på at det er en kæmpe opgave at overføre historikken fra ét forumsystem til et andet. Med mindre brugerne herinde er indstillet på at "starte på en frisk" og glemme alt der er skrevet...

Hvis der er Kunena eksperter derude, hører jeg også gerne nærmere. Vi forsøger at køre systemet så standard som muligt for hurtigt at kunne køre sikkerhedsopdateringer på. (Ja, vi er allerede blevet hacket to gange af russiske hackere).

Men vi har været nødt til at lave en kopi af den standard-template som Kunena bruger, fordi der er for mange uhensigtsmæssigheder. Det gav så et problem for nogle uger siden, da Kunena havde lavet en ændring i template-logikken så vores template ikke længere fungerede.

Den seneste ændring har været i den integration med editoren som Kunena bruger. Den laver nu tilsyneladende en "trim" på teksten man citerer, og så kan man ikke komme ned på en ny linie – og derfor bliver den nye tekst en del af citatet. Det er pt. løst ved at indsætte en "zero width space" efter linieskiftet i vores template. Det tegn bliver ikke fjernet ved en "trim" og så fungerer det igen. Men det er så noget vi skal huske at tilføje hvis der kommer en opdatering til Kunena templaten igen...

Alternativt kan vi skifte editoren ud der bruges i forum, til en mere simpel editor. Det kan være et spor at følge.
/Torben
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved Administrationen.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Mini Guide: Sådan her citerer du
Jeg må være ærlig, at indrømme at jeg ikke er ligeså teknisk. Jeg ville ønske jeg var haj til disse ting.

Jeg kan kun tale på egen hånd omkring historik og for mig er det jo ikke alle tråde som er lige vigtige at beholde! Hvis I selv har et nyt debat program på benene, så er det altid rart med en forfriskning. Dog synes jeg mere at hjemmesiden trænger til fornyelse og et bedre setup. Flere features og noget der gør det fedt at besøge siden! Jeg ved i har hænderne fulde, det har jeg også selv med en en lille ny! Og det er frivilligt arbejde, men tror mere det er der indsatsen skal lægges end på forummet.
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum