Hvor stor er stor er Real Madrids gæld

5 år 3 måneder siden #1 af louisbadboy17
​Nogen her inde som har været i stand til at opspore hvor stor Real Madris gæld er.? Har hørt og læst mange forskellige tal, nogen mere skræmmende end andre, samt hvor meget af gælden skyldes det nye stadion.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #2 af BBB
​901 millioner euro 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 3 måneder siden #3 af ElMadrid

BBB post=136467 skrev: ​901 millioner euro 

​Er det med eller uden lånet til stadion byggeriet?

5 år 3 måneder siden #4 af BBB

ElMadrid post=136472 skrev:

​Er det med eller uden lånet til stadion byggeriet?

Det er den samlede gæld. Så med vil jeg gå ud fra.

5 år 3 måneder siden #5 af PMO

Det er tåbeligt at klubber må have så stor en gæld. Jeg er klar over det handler om meget mere end bare gæld, men det er fantasibeløb klubberne efterhånden skylder væk. 

5 år 3 måneder siden #6 af JimmyBroe
Hvor stor gæld har de hold vi måler os mod? Barca og Atletico f.eks?

Jeg er her stadig XOXO

5 år 3 måneder siden #7 af Thomaskjensen
Barca har en gæld rundt 1,2 milliarder
AM ligger lige under 1 milliard (tal fra November 2020)

901 millioner har RM, hvoraf 114 er stadion renoveringen.

Men der er langsigtet gæld, og så er der kortsigtet gæld som potentielt er et problem. Her har RM "bare" korte lån på 206 millioner Euro, Barca skulder alene på spillere de har "købt" 126 millioner Euro.

Så kan man også se på brutto/netto gæld, altså hvor vi regner værdien af foreningen med, så har RM bare 355 hvoraf 114 er en investering i stadion, er man lidt fræk kan man sige at når stadionnet er klart er værdien sikkert steget med det som det har kostet at renovere det, så kommer gælden ned på € 241 000 000,-
Sammenligner vi det med Barca har de en gæld rundt € 650 000 000,- eller 2½ gange højere end RM.
Regner vi ikke med stadion som herover er Barca gælden stadig næsten dobbelt så stor som Barca.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #8 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Hvor stor er stor er Real Madrids gæld
Las manos de ACS fuera del Madrid.

5 år 3 måneder siden #9 af BBB

Thomaskjensen post=136486 skrev: Barca har en gæld rundt 1,2 milliarder
AM ligger lige under 1 milliard (tal fra November 2020)

901 millioner har RM, hvoraf 114 er stadion renoveringen.

Men der er langsigtet gæld, og så er der kortsigtet gæld som potentielt er et problem. Her har RM "bare" korte lån på 206 millioner Euro, Barca skulder alene på spillere de har "købt" 126 millioner Euro.

Så kan man også se på brutto/netto gæld, altså hvor vi regner værdien af foreningen med, så har RM bare 355 hvoraf 114 er en investering i stadion, er man lidt fræk kan man sige at når stadionnet er klart er værdien sikkert steget med det som det har kostet at renovere det, så kommer gælden ned på € 241 000 000,-

Du kan ikke sige at værdien af stadion modsvarer den gæld, som er stiftet. Selv hvis du sælger stadion (og det indgår ikke i beregning af netto gæld), så skal der være folk, som vil købe et stadion i Madrid. Du kan ikke let omsætte et stadion til penge igennem et salg, derfor indgår det ikke.

Både kort og langsigtet gæld kan være et problem. Det kan også være ligegyldigt. Det afhænger af resten af forretningen.

@9eren
Jeg fatter ikke, hvad der bidrager. Slet ikke i et spørgsmål om gæld.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden #10 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Hvor stor er stor er Real Madrids gæld
BBB jeg har aldrig brudt mig om holdningerne fra US side, men når det kommer til holdningen om Florentino og negocio så har jeg altid været på deres side. Det er jo fuldstændig åndsvagt at en fodbold klub kan opbygge denne type gæld. Og når man så sidder på flere medier offentligt og beklager sig over det og prøver at manipulerer folk om at fodbolden er i en økonomisk krise, så er det bare til grin. Det er sgu en situation man selv sætter sig i. Jeg siger ikke at bøtten ikke kan vendes men der er taget nogle beslutninger som kommer til at koste. Det skal vi fans og resten af fodbolden ikke betale for.

Ret op på tingene, sælg spillere, køb Bueno, bonito y barato eller smut !

Find en sports direktør der kan redde fremtiden på det sportslige plan fremfor at lave de såkaldte big signings der har spillet fallit på hver deres måde de senere år.

Las manos de ACS fuera del Madrid

edit, jeg er madridista uanset om vi spiller på Alfredo di stefano eller Bernabeu. Der er ikke brug for det kapitalistiske helvede Florentino har bragt os i. Jo en CR7 eller en Mbappe er lækker at have i ny og næ men det er en Guti og en Raúl sørme også!
der er ikke engang råd til at forlænge med Ramos.

sjovt nok så mener Perez at Mbappe er umulig nu uden superleague. Men hey du kunne måske ansætte nogle i klubben som havde vurderet ham god nok dengang han var til prøvetræning ligesom med Neymar. Men hov så havde vi kun sparet en millard! Glæder mig til den dag vi får en præsident som er fodboldfaglig dygtig 
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved 9eren.

5 år 3 måneder siden #11 af BBB
Okay?

5 år 3 måneder siden #12 af Estadio Santiago Bernabéu
901 millioner Euro

Det er medregnet stadionrenovering. Og det er desuden et estimat fordi vi har ‘kun’ den seneste årsrapport fra 2019/2020. Den kan man læse her

www.realmadrid.com/StaticFiles/RealMadri...rtRealMadrid2020.pdf

Vi er som sådan ikke rigtig i problemer isoleret set fordi vi har nogle enormt store indtægter der ligger og venter på at Corona er overstået og stadion er bygget færdig. Men vi bliver aldrig en supermagt igen medmindre der sker noget drastisk.

ESL havde reddet Real Madrid og smidt os tilbage på toppen af fodboldeuropa. Jeg ville ønske at modellen var gennemtænkt og havde et opryknings/nedrykningssystem og at det var præsenteret professionelt.

Det er altid nemt at være bagklog og sige at man specifikt skulle have hyret Neymar og Mbappe på det helt rette tidspunkt. Ingen kan vide om de to rent faktisk havde nogle dårlige dage dengang de trænede i Valdebebas og man kan jo ikke ansætte to unge drenge, der ikke spiller godt.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Leveret af Kunena Forum