Forudsigelser 21/22

3 år 3 måneder siden #37 af BBB
Besvaret af BBB på emne Forudsigelser 21/22

-#7- post=140019 skrev: ​@BBB

Haha, jeg er sgu bange for bordet fanger. Især fordi jeg jo selv har Depay som topscorer, så det kan jeg jo fryde mig over. Lige indtil han heller ikke kan blive registreret..... :-D  

Og Kimbo, dit bud er hermed noteret i mit Excel-ark. Hvor jeg for de interesserede kan nævne at vi nu er oppe på 20 deltagere i skrivende stund. Husk nu at der er sat et par bøger på højkant fra ledelsens side, så det er bare med at få smidt et indlæg herinde inden sæsonstart, hvis man er glad for at læse. 

​Fair. Der er mange svar, som jeg gerne ville ændre nu :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #38 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Forudsigelser 21/22
For cirka et år siden lavede jeg denne tråd, hvor folk kunne komme med deres bud på hvordan den netop overståede sæson ville udarte sig. Svarene skrev jeg ind i et excel-ark, og disse svar er nu blevet tjekket igennem, og vinderen af den her lille konkurrence er nu fundet.

Men før vi kommer til hvem vinderen er, så vil jeg lige tillade mig at komme med de små betragtninger, jeg gjorde mens jeg opgjorde regnskabet.

Lars1991, mohbar samt Zyconith kaldte simpelthen 80 mål i ligaen i år, hvilket jo naturligvis er fuldstændigt spot on, meget imponerende. Lars1991 havde i øvrigt sammen med El Chino, top 4 i La Liga i den korrekte rækkefølge, hvilket virkelig også er godt klaret, og det måtte kvitteres herhjemme i stuen med et respektfuldt golfklap.

Mohbar havde også, som den eneste bruger herinde, Levante som den ene nedrykker. Held (næppe), eller bare en afsindigt skarp analyse af ligaens 20 hold? You be the judge.

DarioGomez endte med at blive min personlige favorit til at vinde hele skidtet, alene for det faktum at han havde spået Real Madrid til at score 9000 mål i ligaen i år, eller sagt på en anden måde, cirka 3000 flere mål end vi all time har scoret i La Liga. Det nåede vi jo desværre ikke helt, selvom Karim gjorde sit bedste. Men som Dirch Passer og Ove Sprogøe sang dengang i 1953, der kommer altid en sporvogn og en sæson til.

Apropos Karim Benzema, så havde en hel del af os spået ham som topscorer for Real Madrid. Det er der ikke noget mærkværdigt ved som sådan. Nogle af de helt store drømmere på forummet havde såmænd også Mbappe som topscorer for klubben. Men jeg føler mig tvunget til at fremhæve 9eren, som den eneste bruger havde fodbold-orkanen fra Rio de Janeiro, det menneskelige svar på et slyngeprogram på din vaskemaskine, den sydamerikanske pendant til Lucky Luke, Vinicius Jr. som topscorer, selvom brasilianeren bidrog med blot 6 mål i 49 kampe sæsonen forinden. Skarpt set.

Og ud af de 22 bruger som deltog i quizzen (på et Real Madrid forum altså), kan jeg konstatere at blot to brugere havde Real Madrid som vinder af Champions League, El Chino og Dios. Der ligger måske nok en pointe gemt i det et eller andet sted, men det behøves vi jo ikke dvæle ved.

Sidst, men ikke mindst. På trods af en formodentlig ganske travl kalender, med planlægningen af en ny verdensturné, samt indspilningen af et nyt album, fandt forsangeren fra U2 også tid til at vinde Trofeo Zamora (det gyldne bur) i La Liga. En stor præstation naturligvis, og et kæmpestort tillykke til ham herfra. Spændende bliver det at se hvem der tager den i næste sæson, bliver det mon Jagger, Springsteen eller en helt tredje?

DC19
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved -#7-. Begrundelse: Formateringshelvede
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555, El Siete, SeQueda

2 år 5 måneder siden #39 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Forudsigelser 21/22
​Først vil jeg lige hurtigt nævne hvordan jeg har opgjort pointene, og meget ligesom rigtig mange ting her i livet, så bliver det tørt og kedeligt, men samtidig også nødvendigt.

Korrekte svar giver 1 point. En eventuel korrekt placering af et hold i top 4 giver også 1 point, mens korrekt placering af alle hold således giver 4 point.

En korrekt forudsigelse af antal mål giver 1 point, disse mål ville også have været brugt som en eventuel tiebreaker, altså tættest på vinder. Det blev dog ikke nødvendigt i den her omgang.

Angel Correa og Luis Suarez scorede begge 13 mål for Atl. Madrid, dermed bliver det korrekte svar den spiller som FØRST opnåede de 13 mål. Samme praksis er anvendt i tilfældet med Depay og Aubameyang hos Barcelona.

Og nu til det hele forummet (og, tør jeg godt sige, verden) har ventet på. Årets orakel, quizmester, spåkonernes værste mareridt og forudsigelsernes extraordinarie, vinderen af Madridista.dk forudsigelseskonkurrence 2021/2022.

*TROMMEHVIRVEL*

Og vinderen er...................LARS1991!!!

Kæmpe tillykke. Du har garanteret gået hele sæsonen, og funderet over om din krystalkugle var i stykker eller ej. Om du skulle have flottet dig og købt en mikrofiberklud til at pudse den med, eller om det var okay med de helt billige klude fra Netto. Og jeg kan jo så berolige dig, de billige virkede fint. Du svarede rigtigt på 6 ud af 11 spørgsmål, og nailede altså også top 4 i La Liga, samt det korrekte antal mål scoret i La Liga. Virkelig imponerende.

Alt i alt udmøntede dine svar sig i 9 point. Du blev skarpt forfulgt af El Chino som endte på 8 point, men præcis som Real Madrid i Champions League finalen, så vaklede du ikke, du havde en gameplan, og den fulgte du til punkt og prikke, og det sikrede dig altså en flot sejr.

Ifølge administrationen, så har du vundet et par Real Madrid bøger, og her håber jeg de går ind og løser alt det praktiske med dig i forhold til levering.

Personligt ville jeg også gerne have sendt dig den hemmelige præmiepulje på 25 millioner kroner på Mobilepay, men jeg har jo desværre ikke dit telefonnummer, så puljen må gå videre til næste år. Men jeg ved jo også at du, Lars1991, ikke deltog for ussel mammons skyld, men for æren, og det er jo i virkeligheden også meget Real Madrid-værdigt. Endnu engang stort tillykke.

Jeg synes der var fin opbakning til konkurrencen forrige sommer, så jeg kommer til at lave en lignende konkurrence frem mod den kommende sæson, og så håber jeg at folk også denne gang har lyst til at smide deres bud i puljen. Denne gang kommer spørgsmålene også til at fokusere mere på Real Madrid, da jeg i bagklogskabens lys godt kan se at nedrykkerne i La Liga måske nok ikke er det mest spændende at spå om.

Tak til de 21 deltagere udover mig selv, som deltog i konkurrencen denne gang. Vi var ikke bedre end Lars1991 (få er), men måske handler det ikke så meget om hvem der vandt, men mere om de venskaber vi fik skabt undervejs.

DC19

2 år 5 måneder siden #40 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Forudsigelser 21/22
Først og fremmest, tak til jer alle sammen! Tak til Redaktionen. Uden jer ville dette ikke være muligt. Jeg er også nødt til at lykønske de andre utrolige deltagere i denne konkurrence for deres præstationer. Det var ikke en let kamp.

Jeg vil også gerne takke -#7- for at skabe denne ramme hvor vi alle fik lov til at udfoldelse os og vise vores potentiale. Tak til YouSee for at give mig internet så jeg overhovedet kunne sende mit bud ind i første omgang. Men jeg er også nødt til at takke alle lige fra begyndelsen. Fra pædagogerne i børnehaven der lærte mig at tro på mig selv. Tak! Min historie lærer Claus der lærte mig at for at forudsige fremtiden, skal man blot tage et kig på fortiden. Jeg er dig evig taknemmelig for denne lærdom. Også tak til mine forældre og mine venner, jeg elsker jer højt.

Men jeg vil også tage denne mulighed i spotlightet for at snakke om noget der er langt mere vigtigt.
Klimaforandringerne er reelle, de sker lige nu, det er den mest presserende trussel, som hele vores art står over for, og vi er nødt til at arbejde kollektivt sammen og holde op med at udsætte det.
Vi er nødt til at støtte ledere over hele verden, som ikke taler for de store forurenende virksomheder, men som taler for hele menneskeheden, for de oprindelige folk i verden, for de milliarder og milliarder af underprivilegerede mennesker, der vil blive hårdest ramt ved dette, for vores børns børn, og for de mennesker derude, hvis stemmer er blevet overdøvet af grådighedens politik.
Jeg takker jer alle for denne fantastiske pris i dag. Lad os ikke tage denne planet for givet; Jeg tager ikke denne dag for givet.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, ElMadrid, Thomaskjensen, Ramos4, The European Super League

Leveret af Kunena Forum