Real Madrid fanklub.dk nedlukning

13 år 4 måneder siden #1 af Hugol
Hvordan i alverden kan det overhovedet komme på tale.
Ja vi alle har hvert at se til men helt ærligt. Da jeg startede med at være medlem, var dengang Mads Sparholt tog over for 3 inkarneret madridistas der skrev et fantastisk revista "Hala Madrid" tilbage i 1995. Han fortsatte i samme dur og afholdte endda fede konkurrencer. Jeg kan endda huske at jeg ringede til ham fra skovlunde for at høre i 2000 hvor det seneste nyhedsbrev blev af. En meget nervøs Mads, måske grundet min direkte/inkarneret måde at være på som madridista skræmte ham lidt, men der gik ikke længe før jeg fik nyhed om at Perez ville sikre Figo.

Senere snakkede jeg med Mads over fon, og han snakkede om at noget nyt var ved at gå i luften "madridista.dk".

Madridista.dk der i dag med Real Madrid fanklub.dk bliver kørt af den sejeste madridista fan jeg kender, Siempre Madrid, har netop meldt ud at fanklubben sammen med bestyrelsen snart bliver lukket ned grundet manglende tilmeldinger.
Det er noget som gør mega ondt i mit hjerte selvom jeg bor i Madrid og ikke kan deltage på ligefod med jer andre. Det gør ondt fordi at vi har virkelig haft nogle fantastiske fester sammen og vi har deltaget fodbold turneringer også, det er noget jeg ikke har lyst til at miste. Vi har haft rejser til tyskland, til Madrid og ikke mindst har vi mødt gamle legender sammen. Jeg selv har oplevet en masse ting i Madrid uden for fanklubben, men det har ikke været det samme uden at kunne dele det med folk fra fanklubben i DK.

Jeg har mødt folk fra DK i Madrid, hvor vi har jublet over CHL lodtrækninger på cafe Bernabeu, vi har sunget og skrålet Hala Madrid og er kommet på spansk tv med meget mere. Vi har grædt og lidt til fancup turneringer men har haft det skide fedt sammen. Vi har haft seriøse general forsamlinger sammen, som har samlet mennesker fra mange forskellige lande også. Der har været kampe vi har nydt sammen selvom det aldrig har set helt godt ud.

Hvorfor vil man ikke betale de 170 kr om året for dette. Helt seriøst, jeg betalte med en løn på 1100 euro om måneden, 1300 euro på et år for at se så mange real madrid kampe som muligt, inklusiv mine oplevelser med Real Madrid fanklub som indebærer Fancup og mødet med legenderne. 170 kr er ikke meget at spænderer på et år, og folk i DK har nok nemmere ved at bruge 170 kr på et medlemsskab end vi har her i Spanien. Jeg vil gøre alt for at fanklubben ikke stopper, men det virker til at folk ikke bekymrer sig længere.

Hvis en fanklub som Real Madrid fanklub ikke kan køre videre fordi folk ikke engageret nok, så er spørgsmålet om man er madridista nok, måske kommet på tale. Jeg har selv tit udtrykt at vi alle har hver vores måde at se fodbold på, og elske Real Madrid på.. Jeg er dog villig til at gå skridtet længere og gøre en masse for jer der elsker Real Madrid, og det ved jeg bestyrelsen også vil. Så giv dem nu en hånd og meld jer ind uanset om i har Carnet eller ej. Man forstår måske ik madridismoen hvis man ik melder sig ind. FCB har ikke engang en fanklub, og det kan i måske tænke over hvorfor det er sådan.

Fanklubben skal nå jer, men i skal også nå den. Hvor mange af jer har lyst til gå glip af Zidane, Di Stefano, Figo, Raúl, Hierro, med mange flere. Det kan jeg godt love jer for, er i rigtige madridistas så vil i ikke gå glip af sådan en oplevelse. Real Madrid. fanklub har nogle evner til at skaffe aftaler og dem skal vi bibehold,. Hvis vi ikke kan det, så hold med Vejle!

Virker denne meddelelse ikke, så lad det være sådan. Det ville bare gøre mig ked af det at se fanklubben dø ud!!!

Har i brug for mig i bestyrelsen så er jeg 210% klar.

Til bestyrelsen, jeg mener i burde fokuserer alt hvad i kan få at få fanklubben til at overleve, det vil sige at madridista.dk skal være åben for debat omkring fanklubbens overlevelse nu og her. Jeg er sikker på at folk ikke ønsker at se fanklubben tage sådan et drastisk nederlag.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #2 af JimmyBroe
Er det pengemangel (for få kontingenter) eller mandefald i bestyrelsen der er problemet?

Er man for sent ude? Jeg bevæger mig ikke vanvittig meget rundt på andre hjemmesider end Madridista.dk så jeg anede ikke at fanklubben skulle til at lukke.

Jeg vil meget gerne støtte op om fanklubben, og hvis det kan hjælpe med den fortsatte eksistens af fanklubben, vil jeg da med glæde blive medlem og skyde lidt i klubkassen:)

Man skulle måske ha' opfordret folk noget tidligere her på siden, hvis det har været et længerevarende problem?:)

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, Hugol

13 år 4 måneder siden #3 af Hugol

JimmyBroe skrev: Er det pengemangel (for få kontingenter) eller mandefald i bestyrelsen der er problemet?

Er man for sent ude? Jeg bevæger mig ikke vanvittig meget rundt på andre hjemmesider end Madridista.dk så jeg anede ikke at fanklubben skulle til at lukke.

Jeg vil meget gerne støtte op om fanklubben, og hvis det kan hjælpe med den fortsatte eksistens af fanklubben, vil jeg da med glæde blive medlem og skyde lidt i klubkassen:)

Man skulle måske ha' opfordret folk noget tidligere her på siden, hvis det har været et længerevarende problem?:)

FOLK skal bidrage med mere og det kan vi også på hver vores måde, og det er bestemt også muligt at trække flere medlemmer til. Det er også muligt at kunne dække omkostninger uden at skulle sætte kontingent op vil jeg mene. Der kan sagtens komme flere tiltag på bane som vil gøre det sjovere at være medlem, og der kan sagtens komme flere aktiviteter på dagsorden for folk i forskellige aldersgrupper.

Jeg vil ikke sige at jeg har den gyldne vej til at redde Peñaen, men jeg vil i hvert fald bidrage med mit som jeg mener kan være med til at redde den ! Jeg vil synes det er ærgerligt hvis fanklubben går ned, specielt fordi jeg mener at vi med tiltag kan ændre kulturen i fanklubben, om hvordan folk bidrager til den.

Det skal i øvrigt siges at jeg er medlem og har kun været medlem siden fanklubben startede. Jeg ville gerne ha været en del af bestyrelsen og vil det stadig gerne. Jeg er en af de få medlemmer som bidrager med noget, og deltager i de arrangementer der er, men det kan ændres.

Har man ikke Carnet madridista, så koster det sølle 170 kr om året at være medlem. Det er penge som kan samles i flasker til en fodbold kamp i valby i 1988. Som 7 årig samlede jeg det beløb i tomme øl flasker. Kom nu lidt folkens.

13 år 4 måneder siden #4 af Hugol
Jeg er på chatten også fremover så dem der har lyst til at debatterer og kører fanklubben videre kan komme med på.. Håber også at nogle fra bestyrelsen vil være med. Håber også at der er flere medlemmer og ikke-medlemmer som vil deltage her på denne tråd.
Og at folk som JimmyBroe der ikke medlem viser deres interesse.

13 år 4 måneder siden #5 af Raul 4 ever
Dette er det første jeg hører om nedlukning. Jeg var heller ikke klar over at jeg ikke længere var medlem af fanklubben. Det skyldes selvfølgelig primært manglende interesse fra min side, men man kunne vel godt lige have sendt en mail ud om så afgørende spørgsmål?

Det virker til at være for sent nu, men jeg vil da håbe der er nogen der har lyst til at køre videre med et lidt mindre ambitiøst projekt. Lige nu går stort set alle pengene til en betalingsløsning, T-shirts og medlemskort (så vidt jeg husker, jeg har ikke adgang til regnskabet mere), som ikke er særligt nødvendige. Hvis alle bare betalte 100 kr som gjaldt indtil næste betaligsperiode, f.eks. 1. juli 2016, så kunne man spare en masse administration og bare nøjes med at betale de mest nødvendige administrative omkostninger. Man ville så stadig kunne holde arrangementer, som er gratis hvis der bare er nogle indsjæle, afholde konkurrencer, som ikke koster det store eller være betalt af en sponsor, samt udnytte de muligheder som Real Madrid stiller til rådighed (f.eks. legende mødet, som må være en helt livstidsmedlemskab værd).

Den vigtigste funktion for fanklubben er at holde kontakten som officiel fanklub til til Real Madrid, og det vil være ret ærgerligt at miste dette på grund af den nuværende manglende interesse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo7Dk, ZizouMo, JimmyBroe, Hugol

13 år 4 måneder siden #6 af ZizouMo

JimmyBroe skrev: Er det pengemangel (for få kontingenter) eller mandefald i bestyrelsen der er problemet?

Enig, især i det sidste. Jeg vil også gerne støtte op om fanklubben og blive medlem. Jeg har hørt rygter om lukning af madridista, men skød dem hurtigt ned.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: Hugol

13 år 4 måneder siden #7 af Raul 4 ever
Man kan læse mere om begrudelsen her:

realmadridfanklub.dk/

13 år 4 måneder siden #8 af JimmyBroe
Spørgsmål til Siempre Madrid:)

Er løbet kørt for fanklubben, eller er der stadig en mulighed for at der kan samles nogle nye kompetente folk til at hjælpe med at køre den videre?

Er det manglende medlemmere?

Er det manglende "hænder" til at få sat gang i de forskellige arrangementer?

Er det manglende interesse til arrangementer, som har været et problem eller noget helt andet? I så fald hvad er dét så?:)

Uden at være helt gal på den så tror jeg absolut at i ville kunne shanghaje en del nye medlemmere, bare her på siden?

Måske skulle man fra Madridista.dk's side opfordre folk her på siden til at deltage og oplyse i/om de forskellige ting som fanklubben arrangere af spændene events.? Det kunne være at det ville hjælpe på nogle af problemerne:)

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, Hugol

13 år 4 måneder siden #9 af Hugol
Jeg har snakket med min kammerat i Madrid, som evt flytter til DK med sin kæreste. Han er kompetent på mange områder, og har en fænomenal tilgang til tingene. Han har også interesse i at hører mere om fanklubben osv.

Her er hvad fanklubben har opnået over de seneste år.

Fancup turnering, deltagelse hver år i en fodbold pulje og knock out turneringer mod andre fanklubber fra Danmark.
Mesterskabs arrangementer og normale arrangementer
Møde med legender (tidl Real Madrid spillere).
ture til Madrid og tyskland
konkurrencer hvor man kan vinde rejser, tøj og meget mere
Tips konkurrence
Genreal forsamlinger hvor man evt ser en kamp, spiser mad, og deltager i mødet om hvordan fanklubben skal køres.
Julefrokoster.
officiel Peña
Det kan vi medlemmer altså ikke gå glip af.

13 år 4 måneder siden #10 af Siempre Madrid
Løbet er ikke kørt, men indstillingen fra bestyrelsen er at fanklubben lukkes.

Det vil ske på en ekstra-ordinær generalforsamling, som vores kasserer er ved at booke lokale til. Her vil fanklubben blive lukket hvis totrediedele af de fremmødte stemmer for lukning.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 4 måneder siden #11 af Raul 4 ever

Siempre Madrid skrev: Løbet er ikke kørt, men indstillingen fra bestyrelsen er at fanklubben lukkes.

Det vil ske på en ekstra-ordinær generalforsamling, som vores kasserer er ved at booke lokale til. Her vil fanklubben blive lukket hvis totrediedele af de fremmødte stemmer for lukning.

Kan du ikke skrive en nyhed på madridista.dk om hvad der foregår i fanklubben, samt slå det op på facebook. Jeg havde absolut ingen anelse om hvad der er ved at ske.

13 år 4 måneder siden #12 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev: Løbet er ikke kørt, men indstillingen fra bestyrelsen er at fanklubben lukkes.

Okay, så der er som sådan ikke noget jeg/os som ikke er medlemmer, kan gøre?

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved JimmyBroe.

Leveret af Kunena Forum