Dagens påstand - 210923

2 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid
​Lad os prøve at lege med et nyt koncept.

Dagens påstand: Joselu har potentiale til at nå 16 sæsonmål i LaLiga, akkurat som i sidste sæson, hvor han blev mest scorende spanier i LaLiga.

Lad os få nogle gode argumenter for og imod ovenstående.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #2 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Dagens påstand - 210923
Jeg vil argumentere for at Joselu er bedre end han får kredit for. Ancelotti virker også glad for ham, og han kommer med noget tilstedeværelse i feltet som ingen andre end Bellingham har. Lige netop Bellingham har scoret nogle af de mål, som jeg tror Joselu ligeså godt kunne have scoret. 

Skulle jeg argumentere imod, så tror jeg man vil se ham komme ind fra bænken primært, når alle mand er klar igen. Vinicius og Rodrygo ligner de foretrukne angribere, og her er det vel kun et skifte tilbage til 4-3-3 som kan redde Joselus drømme om at være fast 9’er. 16 mål er selvfølgelig stadigvæk muligt som indskifter, det så vi Morata gøre i sin tid, men her var holdet også markant bedre. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid

2 år 11 måneder siden #3 af Siempre Madrid
​Jeg er helt enig. Peter Graulund havde et lyst øjeblik i weekendens LaLiga Loca, hvor han proklamerede, at Joselu er til den eksamen, han aldrig kan bestå. Når Viní er tilbage i næste uge, så er Joselu på bænken igen. Og det er en skam, for lige nu er der en anden brasilianer, som flopper big time.

Men i og med, at han kan byde ind med nogle andre ting end de øvrige offensive folk, så kan han godt blive et aktiv fra bænken også og dermed være i stand til at score 16 sæson-mål. Jeg håber det for ham - og for os!

2 år 11 måneder siden #4 af Estadio Santiago Bernabéu
​Sjovt tiltag.

Jeg havde nok lavet det til Ugens Påstand og så katagorisk aldrig misse en mandagspåstand.

2 år 11 måneder siden #5 af Siempre Madrid

Estadio Santiago Bernabéu post=167633 skrev: ​Sjovt tiltag.

Jeg havde nok lavet det til Ugens Påstand og så katagorisk aldrig misse en mandagspåstand.

​Ja, indrømmet. Det bliver vanskeligt at finde 365 påstande i det kommende år, hvis de også skal være interessante. Men de kommer, efterhånden som vi finder på dem.

Nå, tilbage til ham der Joselu. Jeg er fan, selvom jeg fortsat ser ham som afløseren for Mariano og ikke Benzema.

2 år 11 måneder siden #6 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Dagens påstand - 210923
​For lige at blive i argumenterne imod, så må man jo nok også forvente at han ikke kommer til at sparke ret mange straffespark, som må siges at have hjulpet til måltotalen for Espanyol, hvor jeg synes at have læst at han scorede 5 af sine 16 mål på straffespark i sidste sæson.

Men jeg synes det er interessant at du skriver at du “håber det for ham”, for den følelse sidder jeg også med omkring Joselu. Han virker bare som en rigtig fed person, og han vil klubben og nyder at han endelig i en sen alder er en rigtig del af Real Madrid. Det har man godt nok også savnet når man tænker tilbage til Jovic, Mariano og Hazard for lige at tage skrækeksemplerne. Det er nok også en del af forklaringen på at Ancelotti er glad for ham tror jeg. 

DC19

2 år 11 måneder siden #7 af BillovFO
Besvaret af BillovFO på emne Dagens påstand - 210923
Jeg synes at Joselu egentligt er en bedre fodboldspiller end hvad jeg, og flere andre, i første omgang troede. Han ved hvad hans kvaliteter og prøver ikke andet end det han er god til. Han havde flere fine aktioner i gårdagens kamp hvor han simpelt spiller 1-2 med sine medspillere, velvidende at han ikke selv skal stå for at sætte en mand af. Derudover tilføjer han nogle andre facetter som Real Madrid i den grad har manglet over de seneste flere sæsoner, nemlig at stå inde i boksen hvor han i den grad gør vores indlægsspil meget farligere - noget som vi har virkeligt manglet. Alt godt om Benzema, men med ham manglede vi ofte folk inde omkring feltet.
Derudover har Joselu skoret over 11 mål i LaLiga i 4 sæsoner i træk med deciderede bundhold (11, 11, 14 og 16) hvor han har altså står noteret for 35% af sine holds mål i gennemsnit over de sidste 4 hold. Læg dertil mærke til hans hold er rykket ned 2 år i træk. Han har sent i hans karriere også fået et par minutter med landsholdet hvor hans præsentationer har været yderst tilfredstillende. Så synes jeg også det er meget fedt at han er opvokset i vores ungdomsafdeling, hvor han allerede kender flere af vores spillere, hvilket har gjort hans integration meget nemmere. Det klæder Real Madrid at vi har fået nogle af vores egne hjem igen.

Jeg vil gerne bakke påstanden op at han sagtens kan skore 16 mål, nok mest som indskifter.

Fun fact: Carvajal og Joselu er svogre, deres koner er søstre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Fondo_Sur

2 år 11 måneder siden #8 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Dagens påstand - 210923
Joselu har gjort det væsentlig bedre end Rodrygo.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at hvis man spillede med Valverde ved side af Joselu, ville der komme mere fra ham end fra Rodrygo
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #9 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Dagens påstand - 210923
Er det kun trådens starter der kan komme med en påstand?

2 år 11 måneder siden #10 af Siempre Madrid

9eren post=167638 skrev: Er det kun trådens starter der kan komme med en påstand?

​Tjah, for nu ikke at risikere, at vi får 27 dagens påstande en given dag, så er det måske en god ide, at det er os på Madridista.dk, der lægger dem op.

Men I kan evt. sende forslag til mig i pb her på siden, så kigger vi på dem. Vi kan givetvis sagtens bruge nogle gode ideer. 

Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #11 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Dagens påstand - 210923
Jeg vil lige sige at PB ikke virker. Hvert fald ikke hos mig.
​edit: det virker så nu. Det har dog ikke kunnet lade sig gøre i et stykke tid

ift dagens påstand. Joselu kommer til at score mere end 16. Regner med 20-25 mål grundet at han spiller på et bedre og mere offensivt hold.
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved 9eren.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #12 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Dagens påstand - 210923
​Det tror jeg sgu ikke med hans rolle. Dertil er 16 mange, men jeg tror vi bliver glade for ham. Han brænder for meget og viser alt for lidt på bolden så han vil ofte blive pillet ud. Men vi skal nok få brug for hans færdigheder 

Leveret af Kunena Forum