Påstand: Bellingham er fuldt på højde med Mbappé og Haaland

2 år 7 måneder siden #1 af Siempre Madrid
​Mange har regnet med, at Mbappé og Haaland skulle køre et kapløb i de kommende år om at være den bedste og mest profilerede offensiv-spiller i verden, men de har gjort regning uden vært. Jude Bellingham er nemlig trådt ind på scenen som fuldgyldigt medlem og må nu betragtes som en lige så god spiller.

11 mål og 3 assists i 12 kampe taler sit tydelige sprog om en spiller, der er trådt ind på verdensscenen og når vi om et årti kigger tilbage, så vil det ikke overraske, hvis han har flere Guldbolde end de to andre.

Vi behøver ikke at kigge misundeligt mod Paris og Manchester. Vi har vores egen magiske guldfugl.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Real HWL, Thomaskjensen, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 7 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Så længe frøen springer rundt i P$G er han jo ikke på scenen.

For at blive relevant til noget som helst skal han til en rigtig storklub, som har råd til ham.

Og så er der jo bare Real, United, Liverpool og City at vælge mellem.

Helt enig i at de har gjort regning uden vært, Bellingham er "uvirkelig" god, men igen ingen havde vel troet at ville udvikle sig så meget.

Bliver formentligt en Bellingham trøje når vi skal til mach i foråret, og ikke en Vini, det siger en del.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #3 af 9eren
Bellingham er en fantastisk spiller og lige nu spiller han langt over mine forventninger. Men gider ikke alt det med at sammenligne ham med de to spillere, der har valgt de projekter som de har valgt. Jeg vil hellere sammenligne ham med Zizou. Jeg tror vi nemlig står med en spiller her, der får en større historie her end Zinedine Zidane som faktisk ikke vandt så meget i klubben som spiller som Modric har gjort. Jeg var faktisk ærgerlig over at Zidane ikke havde mere tid i klubben. Men det kan Bellingham få og jeg tror vi når langt med ham.

2 år 7 måneder siden #4 af NadaMás
​Bellingham har været denne sæsons bedste spiller - Og er verdens bedste 23/24, so far. 
Det er i sig selv vildt, at kunne sige om en 20-årig. Spillere på hans alder, bliver jo omtalt som talenter. Hans bedste ser vi jo nok først om over fem år, hvilket igen virker vildt at forestille sig. 

Jeg vil dog være påpasselig med at sidestille ham med Haaland og/eller Mbappé. De har begge haft et niveau længe, som man kun ved er muligt, fordi at Ronaldo og Messi er kommet før dem. Bellingham blev selvfølgelig også kåret til sæsonens spiller i Bundesligaen, så jeg sætter bestemt ikke spørgsmål ved at han kommer til at være en generationsdefinerende spiller, men i Ballon D´or-sammenhæng, ser jeg Haaland og Mbappé som tage største høst.
Ballon D´or favorisere jo de spillere der afgøre topkampene, ChL, VM og EM. 
Bellingham bliver helt sikkert skubbet tilbage på banen før eller siden, har svært ved at se diamant-formationen overleve i mere end denne sæson. Derfor tror jeg, at Haaland og Mbappé står stærkere ift. individuelle-kåringer.

Dermed ikke sagt, at Bellingham ikke ender som et nært lige så stort navn, når de alle har lagt skoene på hylden. Midtbane-statistikker, er bare ikke lige så lette at sælge som angriber-statistikker, og statistikker i det hele taget er jo typisk grundlag for ´hvem er bedst´-diskussionen, specielt på sociale medier. Omvendt kommer der nok også nogle betydeligt skarpere player-ratings-systemer som følge af AI, der kan nuancere debatten mere. 

Idk, det er en svær påstand - Det bliver meget noget med at spå ud i fremtiden, hvilket selvfølgelig også ligger i denne påstands natur.

Til at starte med skal han fandeme have Golden Boy i år, alt andet vil være blasfemi. Men Balde er Barca-spiller, så man kan aldrig vide sig sikker. 

2 år 7 måneder siden #5 af Lars1991
​Udover målene synes jeg også bare han ser knaldgod ud. Og han bidrager både offensivt og defensivt. Hans mål virker ikke tilfældige. Vi må se, måske får han et formdyk, som bliver hans mere normale niveau. Men hvis han holder det niveau han har nu (også uden alle målene), så er jeg enig i påstanden!

2 år 7 måneder siden #6 af Ramos4
13 kasser i 13 kampe. 3 assists.

Minusset for Bellingham ift. Ballon d'Or er selvf. hvis Haaland eller Mbappe vinder CL. Jeg har svært ved at se os tage den i år, så Judes fremragende sæson kan godt vise sig at være lidt mis-timet, kan man sige.

Havde Courtois været frisk og vi havde en 9'er, havde vi større CL-chancer og Jude dermed større Ballon d'Or chancer imo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 7 måneder siden #7 af -#7-
​Jeg skal ikke kunne sige hvem der er verdens bedste spiller, men Haaland som lige har afgjort Manchester derbyet og vundet CL er jo nok et godt bud.

Men jeg ved 100% hvem der er den klart mest komplette spiller i verden lige nu, og det er selvfølgelig Bellingham. Han kan jo vitterligt alt på en fodboldbane, det er lige før jeg tror at han kunne have erstattet Courtois også.

Hans ungdomstræner i Birmingham er jo også krediteret for at Bellingham indtil Real Madrid, spillede i nummer 22, fordi hans træner mente at han både var 4’er, 8’er og 10’er. 

Jeg kan ikke se en sammenlignelig spiller i moderne topfodbold lige nu. Og jeg har faktisk svært ved det i historisk sammenhæng også. Da han spillede i Tyskland så jeg ham sammenlignet med Franz Beckenbauer, og det er måske ikke helt ved siden af. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

2 år 7 måneder siden #8 af FranciscoISCO

Ramos4 post=169207 skrev: 13 kasser i 13 kampe. 3 assists.

Minusset for Bellingham ift. Ballon d'Or er selvf. hvis Haaland eller Mbappe vinder CL. Jeg har svært ved at se os tage den i år, så Judes fremragende sæson kan godt vise sig at være lidt mis-timet, kan man sige.

Havde Courtois været frisk og vi havde en 9'er, havde vi større CL-chancer og Jude dermed større Ballon d'Or chancer imo.

​Til gengæld kan jeg sagtens se England vinde EM, med Bellingham som den helt store stjerne 

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

2 år 7 måneder siden #9 af NadaMás
​Første Kopa-vinder til en Real-spiller (dog baseret på Dortmund-sæsonen). 
Mon ikke også han bliver første Golden Boy-vinder. 

Camavinga på 4. pladsen.

Syntes dog at de trofæer der har mistet al sin kredibilitet. Bono blev verdens 13. bedste spiller, E. Martinez blev 15. bedste, men Martinez blev bedste målmand (self grundet VM-sejr). Det er bare for dumt. Bono er bedre end Kane, Musiala, R. Dias, Ødegaard, Kvaratskhelia, Saka etc. etc. Jeg er med på at VM det største, men en VM-kamp kommer jo pludselig til at veje mere end 5 klubkampe. Niveauet er jo højere i Champions League end det er til VM, hvorfor det vil være en bedre målestok, for ´bedste spiller´. Der er så meget data på alle spillere i dag, der gør valget om hvem der er verdens bedste, rimelig let. 

Fint at man har Ballon D´or, men det skal ikke defineres som verdens bedste spiller. Nærmere, største bedrifter i forgangene sæson, baseret på nogle transperante parametre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Estadio Santiago Bernabéu

2 år 7 måneder siden #10 af elle44

NadaMás post=169220 skrev: ​Første Kopa-vinder til en Real-spiller (dog baseret på Dortmund-sæsonen). 
Mon ikke også han bliver første Golden Boy-vinder. 

Camavinga på 4. pladsen.

Syntes dog at de trofæer der har mistet al sin kredibilitet. Bono blev verdens 13. bedste spiller, E. Martinez blev 15. bedste, men Martinez blev bedste målmand (self grundet VM-sejr). Det er bare for dumt. Bono er bedre end Kane, Musiala, R. Dias, Ødegaard, Kvaratskhelia, Saka etc. etc. Jeg er med på at VM det største, men en VM-kamp kommer jo pludselig til at veje mere end 5 klubkampe. Niveauet er jo højere i Champions League end det er til VM, hvorfor det vil være en bedre målestok, for ´bedste spiller´. Der er så meget data på alle spillere i dag, der gør valget om hvem der er verdens bedste, rimelig let. 

Fint at man har Ballon D´or, men det skal ikke defineres som verdens bedste spiller. Nærmere, største bedrifter i forgangene sæson, baseret på nogle transperante parametre.

​Nej det giver ikke rigtig mening. Før Messi og Ronaldo æraen følte jeg egentlig at Balon dor gav ret god mening. Jeg har aldrig forstået hvorfor landholdsturneringer skal vægte så højt, når niveauet er så meget lavere end Champions League. Og så vægter titler også alt for meget. Mbappe var, med objektive briller, den bedste spiller ved VM, men hans holdkammerater brændte nogle straffespark og derfor er Messi bedste spiller i turneringen? Jeg mener dog ikke Mbappe (eller Messi) skulle have den, da han spiller i en liga der er for ringe til at tage den seriøst. Synes helt klart det er klubsæsonen der skal vægtes højest.

Man frygter jo nærmest at Messi kan vinde den næste år hvis Argentina vinder Copa America, selvom han spiller i MLS. 

Haaland havde et kanon år men han forsvandt faktisk lidt i de største kampe. Rodri var komplet vanvittig sidste år. De Bruyne ligeså. En af de tre havde nok fortjent den imo. 

Modric med en 10. Plads på listen giver jo 0 mening, han var ikke en af verdens 10 bedste spillere sidste år. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, NadaMás, JesperThomsen

Leveret af Kunena Forum