Kroos tråden
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Fair nok, sådan har jeg det også, medmindre det er store slutrunder. Vm og Em/Copa America/ Afc er hyggelig og underholdende synes jeg.Siempre Madrid post=175903 skrev:
Landskampe siger mig intet. Overhovedet.Madridista02 post=175902 skrev:
Hvorfor ville du ikke følge EM, normalt?Siempre Madrid post=175900 skrev: Normalt ville jeg ikke have brugt så meget som et sekund på EM-slutrunden, men nu tror jeg at jeg vil sætte mig og følge Tysklands kampe og håbe, at de stryger helt til tops.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Siempre Madrid post=175903 skrev:
Hvorfor ville du ikke følge EM, normalt?Siempre Madrid post=175900 skrev: Normalt ville jeg ikke have brugt så meget som et sekund på EM-slutrunden, men nu tror jeg at jeg vil sætte mig og følge Tysklands kampe og håbe, at de stryger helt til tops.
Samme her.
Min kærlighed ligger ikke til fodboldspillet men til Real Madrid CF.
Kroos har også fået meget kritik, selv herinde. En kedelig spiller, der kun spiller til siden. Jeg har aldrig forstået det. Han har altid været verdensklasse i mine øjne og har altid forsvaret hans rolle på holdet, selv i hans mindre gode perioder. En dybdeliggende playmaker blandt de bedste nogensinde og i samme kategori som Xavi, Pirlo og Xabi Alonso. Hvordan man lige rankerer dem bliver meget subjektivt, men ingen tvivl om at de var perfekte i deres roller.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Engenlig havde jeg besluttet mig for at jeg ville købe en Real trøje med Modric på ryggen her inden CL finalen. Det bliver jeg simpelthen nød til at lave om til Kroos. Tak for alt!
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Jeg har sjældent set ham brokke sig overfor dommere, men lader som Michael Laudrup også gjorde, altid føderne snakke fremfor mundtøjet.
Ægte tysk kvalitet - quadratisch - pratisch - gut - uden de store armbevægelser og dikkedarer! Hans dirigentrolle og ekstreme pasningssikkerhed på midtbanen vil blive savnet.
Men jeg er overbevist om at hans visionære blik, også har set at vi har ganske potentielle kandidater på midtbanen i form af fx. Bellingham og Camavinga og Güler som sagtens vil kunne overtage den tunge stafet.
Så klog som han er, har han valgt at stoppe på toppen (i ægte Muhammed Ali og Khabib stil) og overlade ansvaret til en af de andre coming stars.
Farvel til en sand sportman, en sand rRal legende der aldrig har bragt sig selv over klubben.
Og forhåbentlig et "på gensyn" i form af en tjans i Real Madrid. Vi har vel altid brug for sådanne typer, der er i stand til at fungere som ambassadører for denne enorme klub.
- Brylle
- Gæst
-
Altså landsholdsfodbold siger mig heller ikke alverden - lidt ligesom Superligaen. Men at sige kærligheden ikke ligger til fodbold, skurrer mig lidt mod hårene. Måske er vi enige dog.Estadio Santiago Bernabéu post=175916 skrev:
Samme her.
Kan du ikke fascineres af andre facetter af fodbolden end Real Madrid? Hvad med dokumentarer om andre storhold gennem tiden? Taktik-videoer? Bagom-footage fra træningsbanen og omklædningsrummet? Hvad med en topkamp fra Premier League?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Da Toni Kroos skiftede til Real Madrid i 2014 kan jeg huske at jeg udbrød "Real Madrid har købt verdens bedste midtbanespiller". Det skulle vise sig at være så sandt som det var sagt, selvom han måtte dele pladsen med en Kroat der ligesom Kroos også bare voksede og voksede sæson for sæson.
Jeg vil savne at se kampe på "Kroos-control". Savne en spiller der nærmest aldrig satte et ben forkert, mistede en bold eller fejlede en aflevering. Kroos er ro og stoicisme til Modrics bevægelighed og arbejdsraseri. Sammen var de ren magi. Det er trist at det er forbi, men for pokker hvor er jeg taknemmelig for minderne.
Selvom det muligvis betyder at Modric får en sæson mere og herefter takker af i Madrid, føles det alligevel som det store farvel sker nu med Kroos afgang. Aldrig mere skal vi se giganternes dans. Hvis jeg ikke allerede var fyret godt op til finalen d. 1, så er jeg det nu: Kroos skal vinde nummer 15 og kunne man være så heldig at man havde en komfortabel føring omkring minut 86, så kunne en sidste vals med Modric - Kroos på midtbanen godt få mig til at svede lidt i øjenhulerne :)
Jeg er virkelig ked af at han stopper, og jeg er spændt på at se hvordan Ancelotti løser det taktisk. Og jeg er samtidig utroligt glad for at Kroos og klubben melder det ud i god tid, så han kan nå at blive hyldet på Bernabeu, noget som andre legender ikke altid har været helt heldige med, af forskellige årsager.
DC19
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Ville nok ikke lige bruge Premier League som eksempel, da jeg synes deres "top" kampe ofte er kedelige og ikke ret højt niveau, men ellers er jeg enig i hvad du skriver. Italiensk fodbold er fedt og medrivende synes jeg.Ramos4 post=175936 skrev:
Altså landsholdsfodbold siger mig heller ikke alverden - lidt ligesom Superligaen. Men at sige kærligheden ikke ligger til fodbold, skurrer mig lidt mod hårene. Måske er vi enige dog.Estadio Santiago Bernabéu post=175916 skrev:
Samme her.
Kan du ikke fascineres af andre facetter af fodbolden end Real Madrid? Hvad med dokumentarer om andre storhold gennem tiden? Taktik-videoer? Bagom-footage fra træningsbanen og omklædningsrummet? Hvad med en topkamp fra Premier League?
Jeg savner Pepe :(