Spændende sommer!!

2 år 1 måned siden #1 af Silvari
Spændende sommer!! blev oprettet af Silvari
​Hoooold nu kæft, hvor jeg dog glæder mig til sæsonstart!!!

Jeg glæder mig til at se sååå mange forskellige ting!

1. Mbappé vs Vinícius!
Hvad mon der sker her?? Beholder Vini sin venstrekant, eller går Mbappé ind og snupper den? Vi kan ikke være i tvivl om, at Mbappé er bedre på positionen - ikke mindst fordi, han er en langt bedre afslutter en Vinícius, især fra distancen. Vini skal næsten altid helt ind til det lille felt, før han tør afslutte, hvor Mbappé ynder at lægge den ind fra kanten af feltet.
Mbappé er også bedre (ikke fantastisk, men dog stadig langt bedre) end Vini i luftspillet, hvor Vini's evner er ikke-eksisterende.

2. Rodrygos rolle!
Hvad kommer der til at ske med Rodrygo?? Mbappés ankomst burde sætte en effektiv stopper for hans startplads - medmindre han kan finde sig til rette på højrekanten, hvor han vitterligt ikke har været imponerende. Alternativt skulle der rokeres rundt, så han kan spille på 9'eren, men hvad med Endrick? Og Mbappé? Kommer han mon bagerst i køen? Eller gør Vinícius mon pludselig?

Rodrygo er bedre på højrekanten end Vini, så hvis Mbappé sætter sig på venstrekanten, Endrick sætter sig på 9'eren og Rodrygo viser styrke på højrekanten, hvor ender Vini mon så??

3. Endrick!!!
Det her bli'r sgu vildt! Han er blevet rost til skyerne gennem nu flere sæsoner, og han er allerede nærmest fast starter i den brasilianske start-11'er! 18 år gammel! Jamen altså, hvad kan vi dog ikke forvente af ham??

Jeg er lidt bekymret for hans højde. Real er glade for at spille over fløjene med høje backs og indlæg, og knægten er altså en smule lavstammet... Bevares, jeg har ikke set nogen af hans kampe, så jeg aner ikke, om han hopper højt, men alligevel..

Jeg glæder mig dog til at se hans evner! Erfaringen taler for, at han kommer til at agere bænkevarmer i den første sæsons tid, medmindre han selvfølgelig bare går ind og brænder banen totalt af..! 😃

4. Midtbanebalancen!
Hvordan kommer vores midtbanekonstellation til at se ud?? Dét er dælme interessant! Kroos er væk, så vi mangler en master playmaker! Hvem kan udfylde den rolle? Vi har brug for en type, der er rolig på bolden, har overblik, ikke tonser for meget rundt, og kan agere defensivt.

I mine øjne er den naturlige erstatning Tchouaméni. Men skal han så føres lidt væk fra plæneklipper-rollen og over i spilfordeler-rollen?
Hvordan skal vores formation overhovedet bygges op? 4-back-kæden ligger vel temmelig fast.. Men med alle de offensive forstærkninger, vi har hentet ind, bør vi vel gå tilbage til at spille med 3 mand i forreste kæde. Dette efterlader ikke meget råderum til midterkæden, der kun kan bestå af 3 mand.

Valverde er vel nærmest selvskrevet - i hvert fald i mine øjne. Tchouaméni er nærmest kritisk nødvendig på både pasnings- og forsvarsområdet, og Bellingham kan vi da absolut ikke komme uden om..

Såh.. Tchouaméni liggende bag Valverde og Bellingham? Eller hva'? Hvad så med de andre? Camavinga, Ceballos, Güler? Modric vil selvfølgelig agere bænkevarmer, hvilket er helt naturligt, men jeg glæder mig meget til at se, om især Güler kan spille sig på – og om Camavinga fortsat kan acceptere størrelsen af den rolle, han har i truppen.

5. Reserverne!
Dette bringer mig videre til at tale om trup-bredden. Vi har jo altså også en masse andre spændende spillere med kæmpe potentiale!

Brahim Diaz - jeg elsker ham! Jeg ville starte ham inde i hver kamp, hvis der ikke bestod et luksusproblem i, at der er bedre spillere til rådighed..!

Arda Güler - Kæmpe håb! Havde en super god EM-slutrunde, hvor han var omdrejningspunktet på det tyrkiske hold. Han skal dog kæmpe med Bellingham om sin position, så han får nok at gøre med at bevise sig selv!

Camavinga - Hænger i, men jeg føler måske lidt, han er ved at sakke lidt agterud i forhold til det kæmpe talent, vi har i truppen..

Ceballos - skal han ikke bare sælges dyrest muligt??

Jeg håber, Ancelotti formår at gøre Zidane kunsten efter med at bruge truppens bredde fornuftigt, for for hulen da, hvor har vi en vild trup lige nu! Mange af spillerne er unge med kæmpemæssigt potentiale, men det er sgu vigtigt, at de får spilletid - også mere end bare de sidste 10 minutter i hver kamp!
Om vi mon så skal udleje en Güler eller måske endda Endrick for en sæson.. Hmmm...

6. Forsvaret!
Det ser sgu godt nok magert ud i denne sæson!

Rüdiger er fuldstændig, helt og aldeles på sin karrieres tinde! Sjældent har jeg da set så vanvittigt stærk en forsvarsspiller! Rent defensivt er han nemt oppe på siden er Don Ramos, som ellers ikke nemt lader sig indhente! Han mangler så lidt på det offensive for at kunne begå sig heeelt sammen med en af årtusindets største spillere i Real, men alligevel.
Militao.. Hmm.. Lad os da håbe, han kommer tilbage i topform. Det tog ham laaang tid at finde formen for Real, men vi er vel nødt til at håbe, at han kommer stærkt tilbage. Det er virkelig vigtigt, for...

Alaba..? Han er stadig skadet?? Det bliver åbenbart kun værre med hans skade? Nye prognoser indikerer, at han først er tilbage i 2025??

Med Nacho væk (øv), så har vi virkelig et seriøst problem med vores bredde i midterforsvaret!! Nu er Leno Yoro lige glippet, så hvad fanden gør vi?? ÉN enkelt skade - et enkelt rødt kort.. Ja, så er der Tchouaméni, men for fa'en da, det kan vi da ikke forlade os på!!

Vi må i gang på transfermarkedet! Der skal hentes minimum én, gerne to midterforsvarere ind i løbet af den næste måned, ellers ser det da virkelig skrøbeligt ud!
Vi mangler også lidt bredde på back-pladserne. Nacho er væk, hvilket vi kommer til at mærke, for han kunne spille alle fire positioner i forsvaret uden, at vi mærkede nogen synderlig nedgang i kvalitet på det defensive. Vi skal forstærkes på back'erne også. Davies nævnes, men det ser ikke ud til at være særlig tæt på at ske i dette transfervindue? Hvad med Hakimi? Skulle vi ikke se at få ham hentet tilbage igen? Carvajal er ved at være rigeligt oppe i årene til, at vi skal til at tænke på at finde en verdensklasse erstatning for ham..

Afslutning.
Vi er et enormt godt sted som hold og som klub. Men vi har nogle enkelte markante udfordringer, vi er nødt til at adressere. Angrebet skal på plads, midtbanen skal defineres, og forsvarets bredde skal styrkes markant!
Men hvis nogen er mand for at få det til at ske, så er det da min livstids bedste præsident, Don Florentino Pérez! Jeg er fuldt ud overbevist om, at jeg trygt kan læne mig tilbage og overvære, hvordan Don Pérez styrer os sikkert gennem alle issues. <3

Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved Silvari. Begrundelse: Ordensmæssige fejlrettelser og forbedringer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 1 måned siden #2 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Spændende sommer!!
​Det bliver spændende at se hvilken formation vi kommer til at spille, for det kommer til at besvare en del af dine spørgsmål tænker jeg. 4 i back kæden tror jeg er stensikkert. Så det handler om midtbanen og angrebet. 6 pladser. Her er Vini, Mbappe, Bellingham og Valverde selvskrevet. Tchouameni er næsten selvskrevet. Det efterlader 1 plads. Bliver det med 4 midtbanespillere ligesom sidste sæson? Så bliver det jo nok Camavinga/Modric der tager den sidste plads. Går vi helt tilbage til en 4-3-3, ja så det nok Rodrygo (på højre men med meget frihed).

Jeg tror det kommer til at handle meget om hvilke spillere Ancelotti tror mest på kan præstere. Det handler meget mere om spillerne end systemet for Ancelotti. Man skal bare proppe så mange gode spillere ind i startopstillingen som muligt, og så derefter tænke over hvordan det kan fungere.

2 år 1 måned siden #3 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Spændende sommer!!
Jeg er helt sikker på at Carletto fastholder den modificerede 4-4-2 fra sidste sæson. Han vil ikke give afkald på Bellinghams mål og tilstedeværelse i feltet. Den formation løser også problematikken med Vini og Mbappe. Der er ingen af dem der endegyldigt får venstrekanten. Det bliver ligesom den sidste halvdel af sidste sæson, hvor Vini og Rodrygo ofte roterede. Nu bliver det bare Vini og Mbappe.

Den store taber bliver Rodrygo. Han går fra at være fast starter til at være reservespiller.

Jeg tror også at Arda Guler får vanskeligheder i den kommende sæson. Han har et magisk venstreben, men virker ofte lidt tung. Han minder meget om James. Brahim Diaz derimod skal nok få mange kampe. Hans arbejde i genpresset vil blive belønnet.

2 år 1 måned siden #4 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Spændende sommer!!
Har læst at vi afventer Alabas skadessituation, før vi træffer en beslutning på markedet angående en CB.

Jeg glæder mig helt vildt til 14. august og Super Cuppen. At se Mbappé i den hvide trøje bliver magisk for mig. Glæder mig også meget til at se Endrick og Gülers udvikling.

Efter at have vundet Champions League igen-igen sidste sæson, kan denne sæson næsten kun skuffe. Jeg kan godt blive nervøs over at vi ser ind i, at kunne spille 72 kampe. Forhåbentlig ligger vi godt til i Champions League fra start og skal ikke bruge al for mange kræfter der i de sidste kampe.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

2 år 1 måned siden #5 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Spændende sommer!!
​Ja, det er lidt mærkeligt, at det er Alabas situation, der afgør det. Altså Leny Yoro var vel udset som erstatning for Nacho. Og når det ikke kunne blive franskmanden, så må der vel være et alternativ, som er fuldt godkendt.

Jeg er med på - og fuldt enig i - at man ikke bare skal ud og hente for hver en pris, men der må vel være en plan B, når plan A ikke altid kan lykkes. Og ja, Tchouaméni kan godt stå en centerback, når det påkræves, men jeg synes at situationen omkring det centrale forsvar er særligt opmærksomhedskrævende netop nu, også fordi vi står med en midtbaneudfordring med Kroos´ farvel.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

2 år 1 måned siden #6 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Spændende sommer!!
​Strategien om ikke at lave nødløsninger har jo fungeret godt til nu, og jeg er ikke så bekymret som jeg var for at mangle en angriber i sommers. Her fik man en Joselu ind, og det fungerede jo virkelig godt.

Korthuset kan hurtigt falde sammen, med Alabas skadeshistorik og dalende niveau i mente. Vallejo tæller jo knap nok som en mulighed. Som @Siempre og @Ramos skriver, kan vi ikke på samme måde smide Tchou derned, nu Kroos er væk. Dertil er Militaos niveau stadig ubeskrevet.

Mig bekendt er Hermoso og Matip stadig uden kontrakt. Laporte må kunne hentes til en fornuftig pris, eller endnu bedre en lejeaftale. Få da en 3/4 mulighed ind, til en sæson hvor der kan blive spiller +70 kampe. Har hørt Skriniar nævnt på en lejeaftale, da han ikke har performet i PSG, også en mulighed. Lacroix har været en profil i Wolfsburgs forsvar de sidste par sæsoner, han har et år tilbage af kontrakten, samt alder med sig og status til at agere backup. De Vrij har et år tilbage, men falder langt fra Perez’ strategi.

Jeg kan sagtens forstå at det ikke bliver Inácio eller A. Silva klubben henter. Yoro-strategien indikerer jo, at klubben ikke er villig til at springe banken.
Men der er helt sikkert en økonomisk fornuftig og kortsigtet mulighed på markedet, til at agere backup. Det er der altid, i et eller andet omfang. 

Nu så vi hvordan holdet slog City på Etihad, og det kan altså ikke lade sig gøre med Tchouameni og Vallejo i centerforsvaret, skulle skader o/e karantæner ende med at gøre det en realitet. Der skal en mand ind, uanset om Alaba ser ud til at blive klar i oktober eller december. Nacho var muligvis ikke fast mand, men han efterlader stadig et meget stort hul i truppen. 

Pointen er lidt, at det ikke behøves at være lige så sexet som Yoro. Klubben har allerede hentet to spillere der sammenlagt er blevet præsenterer for 120.000 madridistas.
Bare få en mand ind som vil være glad for at være i Real, uanset om spilletiden bliver lille, men samtidig kan performe, når chancen byder sig. Selvfølgelig et plus hvis man kan få en der passer til hvad Carlo leder efter, men det behøves ikke at være en skræddersyet spiller. Bare en pålidelig forsvar, der kan klare jobbet i et år som minimum.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 1 måned siden #7 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Spændende sommer!!
Ville gerne være inde i hovedet på den ene person, der har stemt på vi vinder 0 trofæer denne sæson :D

Jeg tænker Super Cup'en på onsdag og VM for Klubhold bør være rimelig ligetil. Læg dertil La Liga, så er vi på tre. Jeg stemte på 4-5, fordi jeg tror vi tager enten den spanske Super Cup eller CL også.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum