Nico Paz og/eller Arda Güler

7 måneder 4 dage siden #1 af Siempre Madrid
​Nå, det er jo en debat-side, så her kommer lige et emne, som kan blive virkelig presserende.

Alt tegner jo til, at vi henter Nico Paz retur fra Como og til en pris af 9 millioner € er det også en no-brainer. Men hvordan ser I hans fremtid herefter? Skal vi hente ham retur for at score kassen på ham i et videresalg? Skal han erstatte Arda Güler, som vi også kan score kassen på? Eller ser I virkelig en mulighed for, at vi kan bruge begge spillere samtidig, når man samtidig tager i betragtning, at den ene af dem dermed vil optage en plads, hvor vi virkelig mangler folk. Her tænker jeg kontrollerende midtbanespiller, højre back og centrale forsvarere.

Hvad gør vi?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 4 dage siden #2 af Siempre Madrid
​Min egen holdning er, at der ikke er plads til både Nico Paz og Arda Güler, da jeg til enhver tid har Bellingham over dem, så man skal score kassen på argentineren eller tyrkeren og ønske lykke til i en ny klub.

Som jeg ser det skal vi have minimum tre nye forsvarere til den kommende sæson. Rüdiger og Alaba er kontraktfrie og Militao venter bare på en ny lang skadesperiode. Herudover skal vi have en højreback som erstatning for Carvajal og han skal gerne være driftsikker, for han får sandsynligvis masser af spilletid, når kronisk skadede Trent igen tager plads på tilskuerpladserne.

Og så skal vi have en kontrollerende midtbanespiller.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

7 måneder 4 dage siden #3 af NachoFernández
Jeg håber, at vi kan få det til at fungere med dem begge, men det kræver at nogle spillere tager nogle store skridt i deres udvikling. Dog tænker jeg at det bør vi forvente når vi udelukkende vil hente spillere ind omkring de 20 år på holdet. Det kræver dog også, at man finder den rette træner med en plan for holdets udtryk og i hvilken retning spillerne skal udvikles. 

Jeg håber lidt på, at vi får integreret både Endrick og Nico Paz næste år og at vi får sendt Vinicius ud i Middelhavet. 

Deler vi det op i faser, så synes jeg egentlig, at det er relativt simpelt uden bold, hvor vi allerede nu ofte står i forskellige varianter af 4-4-2. Der har vi allerede set Güler ligge på en af de to centrale selvom jeg ikke er 100% fan af det og ellers er Bellingham super dygtig som presspiller og til at placere sig defensivt. Så en af de 2 burde snildt kunne dække af ved siden af Tchouameni. Güler/Bellingham og Nico Paz kan uden problemer dække de to kanter i lav og midt blok. Det efterlader Endrick og Mbappe helt fremme og med alle vores dygtige duelspillere i bagkæden, bør de kunne i nogen grad kunne klare sig selv. 

Men det kræver, at Güler eller Bellingham kan lægge noget på deres spil, når holdet har bolden for i dag har de begge svært ved at styre kampene og holde det flow som vi virkelig har brug for. Og så er spørgsmålet om alle de spillere centralt i banen kan fungere sammen. De har i hvert fald Endrick og Mbappe som nok skal finde bredde og dybde samt Carreras og Valverde som er dygtige til at komme med højt oppe på banen. På papiret og i mit hoved synes jeg det er verdens bedste ide, men det er jo ikke ensbetydende med, at det fungerer i praksis. 

Jeg kunne også godt tænke mig en forsvarsspiller mere centralt, men jeg håber egentlig at Valverde permanent bliver smidt ned på backen. Det fungerer mega godt. Og så synes jeg vi er godt dækket ind med Trent som er en helt anden type og som kan nogle andre ting. Fran Garcia og Carreras er for mig en super løsning på den anden side. Men der skal klart handles ind i det centrale forsvar, så vi har 4 stoppere der kan holde til at spille fodbold. Er Militao en del af ligningen, så skal der være 5. 

7 måneder 4 dage siden #4 af Matamoro
Jeg tror at vi ender med at spille 4-3-3. Vinicius, Mbappe og Endrick på toppen.

Der skal noget på midtbanen. Rodri har et år tilbage af sin kontrakt til sommer, så han kunne være en mulighed. Det kunne se sådan ud:

Bellingham, Rodri, Paz

Jeg synes ikke man bør sælge Guler. Real Madrid har i flere år kørt med for en smal trup. Det er nok også årsagen til de mange skader. Den tid er forbi set i lyset af de mange skader og at der også er et klub vm.

Af samme årsag bør man beholde Rodrygo som både kan spille i højre og venstre side. Camavinga som venstreback og central midtbane. Ceballos som kan give kontrol. Man bør nok kun skille sig af med alle de fodboldinvalide.
Sidste redigering: 7 måneder 4 dage siden ved Matamoro.

7 måneder 4 dage siden #5 af El Siete
​​​Man skal helt klart beholde ham, men det bliver et kæmpe puslespil, for man kan jo også smide Jude Bellingham ind i den ligning, der også er bedst længere fremme på midten, men samtidig også arbejder som en hest og går længere tilbage i banen. Bellingham har udgangspunkt i venstre midt, mens Paz og Guler, ligger mere til højre, fælles for alle er at de trækker ind centralt.
En mulighed kunne være at sende Paz ind centralt som 10'er i en 4-4-2 diamant, hvor Bellingham og Güler ligger lige bag ham, som igen ligger bag Vinicius/Endrick/Mastantuono og Mbappe oppe foran, hhv. til højre og venstre. Nederst i diamanten har vi brug for en kontrollerende CDM, hvor jeg personligt ikke synes Tchouameni passer på den profil, men mulighederne i markedet er heller ikke mange.  

Faren ved denne formation er så at Bellingham, Guler og Paz løber ind i hinanden, da de søger samme områder på banen og at det bliver for offensivt. Det kræver mere disciplin, og det ved vi jo at denne trup ikke er stor fan af. 

Mbappe - Endrick
                          Paz
              Bellingham - Guler
                        CDM
Carreras - Huijsen - Militao (ny CB) - Trent
                        Courtois

Ind: 
Nico Paz
Centerback
CDM (Zubimendi/Vitinha/Rodri-type)

Ud: 
Vinicius
Rodrygo (men også god at have på bænken)
Alaba
Mendy
Ceballos

Højreback varetages af Trent, Valverde og Castilla-spillere. Der kommer masser af skader og Camavinga, Valverde og de andre, skal nok få spilletid. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 7 måneder 4 dage siden ved El Siete.

7 måneder 4 dage siden #6 af NickyMad
Jeg hælder til man sælger en af dem, og jeg vil nok pege på Arda. Dels fordi vi allerede har set hvad han kan og hans mangler (i rollen), men også fordi vi har brug for flere af vores egne i truppen. Jeg ser også Arda som typen der har brug for kontinuerlig spilletid for at være god.

Og så er jeg lidt træt af de huller vi har haft i truppen med undskyldning om vi ikke har pengene til mere. Så må man starte med at prioritere at fylde de huller frem for at have reserver på bænken, der nemt kan indbringe 400-700 mio (Rodrygo, Arda, Brahim, Camavinga) og pengene bruges anderledes. Det havde kun givet mening hvis vi havde prioriteret rotation meget mere end vi gør. Lige nu er halvdelen af holdet jo bare fredet alligevel.
Og så håber jeg virkelig ikke vi går efter Rodri, vi skal af med skadesplaget spillere, ikke købe flere.
Sidste redigering: 7 måneder 4 dage siden ved NickyMad.

7 måneder 3 dage siden #7 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Nico Paz og/eller Arda Güler
​Dem der har set Comos kampe i Serie A, er overhovedet ikke i tvivl om at Nico Paz selvfølgelig skal hentes retur, og ikke kun for at sælges videre. Jeg synes heller ikke at man skal sælge Arda Güler, hvilket jeg da heller ikke tror overhovedet er på tale, men tiden løber også for tyrkeren, på trods af den unge alder, han er desværre mere ved at bevæge sig over i noget Camavinga-agtigt, hvor det aldrig sådan rigtigt bliver til noget, mere end at han er ved at udvikle sig til en Kroos/Modric, som man helt sikkert havde håbet. 

Jeg synes bestemt der er plads til dem begge i truppen, måske ikke på banen, men så må man gøre som man gjorde med Higuaín og Benzema, den bedste spiller må simpelthen bare “overleve”, konkurrence er altid sundt. 

DC19

7 måneder 3 dage siden #8 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Nico Paz og/eller Arda Güler
​Arda Guler har allerede bevist hvor værdifuld han er og vil være for klubben:
 Passer perfekt til 10er rollen, hvor han indtil Bellingham kom tilbage, klikkede fint sammen med Mbappe.
 Han står mere dybt nu hvor han i starten har struglet. Men han er kommet rigtig fint tilbage
 Hans tal taler klart for at han kan LEVERE. Han er i top i europa hvad angår assist, chanceskabende afleveringer og en af de bedste på holdet til crossing. Selv tacklinger har han overgået Tchoumani og Valverde. Hans succesrate (ramme en medspiller på dødbolde) har vist sig bedre end noghle af vores sidste dødboldsskytter.
 Han er 21 år og har masser af fremtid i sig. Hans fysik halter, men vi har masser af bulldozere på holdet, der bør tage det beskidte arbejde, selvom han også deltager i pressepillet, hvilket gav et mål sidst.
 Han spiller ikke godt med Bellingham pt. men det virker som om de ikke rigtig forstår hinanden på banen. Jude er fysik og britisk kick-and-rush og Guler er teknik og fine præcise afleveringer
 osv.
 Jeg tror folk undervurder hvilken betydning han har for holdet, hvor vi ofte ser hvor meget kreativitet og boldbesiddelse vi mangler når han ikke er på banen

Paz har bevist han kan levere i Como, men det er ikkesikkert om han kan levere det samme i Real. Vi har en del spillere som har brændt banen af for andre klubber men når de så er vendt tilbage til Real er de ikke helt det man har troet de vil blive. Et af eksemplerne er Fran Garcia. Så jeg vil helt klart have Nico Paz tilbage på holdet. Det vil sikre et stærkere bænk og sætte pres på vores andre midtbanefolk, herunder både Arda, Jude, Valverde Tchou og Cama. Samt også give plads til flere taktiske muligheder bl.a. med 4-4-2

7 måneder 3 dage siden #9 af mohbar
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 måneder 3 dage siden #10 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Nico Paz og/eller Arda Güler
Der er selvfølgelig plads til både Guler og Paz i Real, mere end alt andet har vi brug for bredde og alternativer...Hvad hvis Guler river korsbåndet over i seasonens første kamp???

Med Paz får man en spiller der er fysisk og defensivt stærkere end Guler, det er der brug for i visse kampe, især de kampe hvor vi skal bruge fysikken til at kæmpe om midtbanen, her ser vi ofte Guler have det svært (han prøver, og han er blevet bedre i denne season til det defensive, men han er stadig det svageste led på midtbanen)

Og så er der naturligvis også mulighed for at begge kan spille på samme tid på banen, men det kræver at man har den rigtige konstellation omkring dem. Især i kampene mod de mindre hold, hvor man skal kunne forvente at Real dominere spillet og presser modstander holdet ned omkring eget felt, her er det rig mulighed for at spille med en dyb liggende 6er )Tchou eller Cama lige pt) og så en dynamisk 3-mands kæde foran dem (Bellingham, Guler, Paz), Paz er også stærkere end alle vores nuvørende midtbane spiller i højre side, og her har vi brug for mere kvalitet og mere spil med bolden (ikke at han skal spille wing, men vi mangler spillere der trækker ud og kan gå med i spillet på højre kanten)...faktum er Paz giver os langt flere muligheder.

Ideen der florere om at Guler skal spille 10 er jeg ikke enig i, vi ser ofte at han falder ud af kampene i stor eperioder når han ligger for langt fremme på banen, men endnu vigtigere, med vores nuværende midtbane, har vi brug for at han går dybere i banen og tager ansvar i at flytte bolden op fra forsvaret til angrebet, det er klart der vi får mest ud af ham lige nu (situationen havde været anderledes hvis vi havde en prime Xabi liggende på 6eren, som kunne diktere opspillet, men dert har nu engang ikke, og derfor er der brug for både Guler og Bellingham dybere i banen, med front mod mål)

Så er der en der nævner Fran som et spiller der ikke er slået til...Fran er, set over de seneste 25år, den Venstre back med flest G/A i en emkelt season i Real ud over Carlos og Marcelo. Problemet er ikke Fran, problemet er at vi intet får ud af hans kvaliteter fordi han spiller bag ved Vini og at der ikke er en center forward i fæltet, Fran's styrker ligger i at løbe til baglinjen og sende ind i feltet, men det får han aldrig lov til når han spiller med Vini (selvom han i hver kmape laver på den gode side af 20 løb ned ad sidelinjen), for hver gang han slipper bolden, og forsøger at spille en hurtig 1-2, så havner bolden i Viniøs sorte hul og så får Fran den aldrig tilbage igen. Fran kan sagtens præstere i Madrid, især som Back-up til Carreras, men det giver kun mening hvis man bruger ham rigtigt, og det ser komplet umuligt ud med Vini på venstre kanten. (Faktum er helt klart, at vi ville få langt mere ud af både Carrerras og Franø's offensive kvaliteter, hvis Mbappe spillede på Venstre, fordi Mbappe søger målet mere end Vini, hvilket skaber langt mere plads til en venstre back på linjen)

Folk bliver ved med at give spillere som Brahim, Bellingham, Fran, Asencio, Fede osv skylden for vores dårlige season, når problemet åbenlyst ligger i at vi spiller med Vini og Mbappe sammen på toppen, det har aldrig fungere og det kommer aldrig til at fungere. Vi har et hav af spillere der sagtens kan høve deres niveau, hvis konstallationen på banen bliver den rigtige, og det gør den ikke med 2 venstre wings og uden en center forward, det gør helt enkelt bare hele holdet svagere, både offensivt men så sandelig også defensivt. Og når man så krydre det med at en 18årig Franco, der tydeligvis ikke har niveau til at være starter i Madrid, får 50% af kampene på højre fra start, så har man en opskrift på en lorte season!

Hvis msn byttede Vini og Franco ud med Paz og Gonzalo (ikke at vi ikke godt kunne bruge en bedre vcenter forward, men han er lige pt den eneste vi har) så ville holdet være i langt større balance, og vi ville uden tvivl vinde flere kampe og score flere mål end vi gør nu.

Og så lige det sidste, ideen om at Huijsen skal starte sammen med Militao eller en helt ny CB, er helt hen i vejret, baseret på denne season. Asencio har med afstand været vores mest stabile forsvars spiller, han vinder betydeligt flere dueller i og omkring, han er hurtigere og så har han også vist sig at være bedre på bolden en Huijsen (ikke fordi Asencio er verdens klasse i opspillet, men fordi Huijsen lang hen ad vejen har skuffet på den del af hans spil). Huijsen skla selvfølgelig ingen steder, men så længe han ikke kan hæve sit niveau, så ville det være rent idioti ikke at starte Asencio fremfor ham...Og så må vi også bare snart indse at vi ikke kan bygge en strategi op omkring at Militao skal start for Real i en hel season, da han jo tydeligvis har problemer rent fysisk, og det ville vøre et sandt mirakel hvis han pludselig kan klare 50 kampe fra start næste season.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02, Estadio Santiago Bernabéu, Figo-10

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
7 måneder 3 dage siden #11 af Madridista02

DeLaRed post=193196 skrev: Der er selvfølgelig plads til både Guler og Paz i Real, mere end alt andet har vi brug for bredde og alternativer...Hvad hvis Guler river korsbåndet over i seasonens første kamp???

Med Paz får man en spiller der er fysisk og defensivt stærkere end Guler, det er der brug for i visse kampe, især de kampe hvor vi skal bruge fysikken til at kæmpe om midtbanen, her ser vi ofte Guler have det svært (han prøver, og han er blevet bedre i denne season til det defensive, men han er stadig det svageste led på midtbanen)

Og så er der naturligvis også mulighed for at begge kan spille på samme tid på banen, men det kræver at man har den rigtige konstellation omkring dem. Især i kampene mod de mindre hold, hvor man skal kunne forvente at Real dominere spillet og presser modstander holdet ned omkring eget felt, her er det rig mulighed for at spille med en dyb liggende 6er )Tchou eller Cama lige pt) og så en dynamisk 3-mands kæde foran dem (Bellingham, Guler, Paz), Paz er også stærkere end alle vores nuvørende midtbane spiller i højre side, og her har vi brug for mere kvalitet og mere spil med bolden (ikke at han skal spille wing, men vi mangler spillere der trækker ud og kan gå med i spillet på højre kanten)...faktum er Paz giver os langt flere muligheder.

Ideen der florere om at Guler skal spille 10 er jeg ikke enig i, vi ser ofte at han falder ud af kampene i stor eperioder når han ligger for langt fremme på banen, men endnu vigtigere, med vores nuværende midtbane, har vi brug for at han går dybere i banen og tager ansvar i at flytte bolden op fra forsvaret til angrebet, det er klart der vi får mest ud af ham lige nu (situationen havde været anderledes hvis vi havde en prime Xabi liggende på 6eren, som kunne diktere opspillet, men dert har nu engang ikke, og derfor er der brug for både Guler og Bellingham dybere i banen, med front mod mål)

Så er der en der nævner Fran som et spiller der ikke er slået til...Fran er, set over de seneste 25år, den Venstre back med flest G/A i en emkelt season i Real ud over Carlos og Marcelo. Problemet er ikke Fran, problemet er at vi intet får ud af hans kvaliteter fordi han spiller bag ved Vini og at der ikke er en center forward i fæltet, Fran's styrker ligger i at løbe til baglinjen og sende ind i feltet, men det får han aldrig lov til når han spiller med Vini (selvom han i hver kmape laver på den gode side af 20 løb ned ad sidelinjen), for hver gang han slipper bolden, og forsøger at spille en hurtig 1-2, så havner bolden i Viniøs sorte hul og så får Fran den aldrig tilbage igen. Fran kan sagtens præstere i Madrid, især som Back-up til Carreras, men det giver kun mening hvis man bruger ham rigtigt, og det ser komplet umuligt ud med Vini på venstre kanten. (Faktum er helt klart, at vi ville få langt mere ud af både Carrerras og Franø's offensive kvaliteter, hvis Mbappe spillede på Venstre, fordi Mbappe søger målet mere end Vini, hvilket skaber langt mere plads til en venstre back på linjen)

Folk bliver ved med at give spillere som Brahim, Bellingham, Fran, Asencio, Fede osv skylden for vores dårlige season, når problemet åbenlyst ligger i at vi spiller med Vini og Mbappe sammen på toppen, det har aldrig fungere og det kommer aldrig til at fungere. Vi har et hav af spillere der sagtens kan høve deres niveau, hvis konstallationen på banen bliver den rigtige, og det gør den ikke med 2 venstre wings og uden en center forward, det gør helt enkelt bare hele holdet svagere, både offensivt men så sandelig også defensivt. Og når man så krydre det med at en 18årig Franco, der tydeligvis ikke har niveau til at være starter i Madrid, får 50% af kampene på højre fra start, så har man en opskrift på en lorte season!

Hvis msn byttede Vini og Franco ud med Paz og Gonzalo (ikke at vi ikke godt kunne bruge en bedre vcenter forward, men han er lige pt den eneste vi har) så ville holdet være i langt større balance, og vi ville uden tvivl vinde flere kampe og score flere mål end vi gør nu.

Og så lige det sidste, ideen om at Huijsen skal starte sammen med Militao eller en helt ny CB, er helt hen i vejret, baseret på denne season. Asencio har med afstand været vores mest stabile forsvars spiller, han vinder betydeligt flere dueller i og omkring, han er hurtigere og så har han også vist sig at være bedre på bolden en Huijsen (ikke fordi Asencio er verdens klasse i opspillet, men fordi Huijsen lang hen ad vejen har skuffet på den del af hans spil). Huijsen skla selvfølgelig ingen steder, men så længe han ikke kan hæve sit niveau, så ville det være rent idioti ikke at starte Asencio fremfor ham...Og så må vi også bare snart indse at vi ikke kan bygge en strategi op omkring at Militao skal start for Real i en hel season, da han jo tydeligvis har problemer rent fysisk, og det ville vøre et sandt mirakel hvis han pludselig kan klare 50 kampe fra start næste season.

​Spot on De la Red! 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

7 måneder 3 dage siden #12 af Matamoro
Real Madrid havde en halvsæson under Carlo tilbage i 2015 hvor de spillede det bedste fodbold i Europa. Holdet spillede 4-4-2 med Isco og James på kanterne. Jeg tror man kunne gentage kunststykket med Bellingham/Thiago og Paz/Guler på kanterne.
Det kræver offensive backs der kan holde bredden. Her bliver Valverde/Trent og Carreras/Camavinga vigtige.
På den måde kan vi også sende Mastantuono på et lejeophold i et par år. Endrick bør efter min mening også tage et par sæsoner i Lyon. Så kan de komme tilbage som mere modne spillere. 

Oppe foran har vi Vinicius og Mbappe. Jeg tror på at de kan blive en drabelig duo for alle hold, men det kræver et hold der kan stå solidt på banen og sikre kontrol på midtbanen.

Det kræver at vi henter et par boldsikre midtbanespillere. I hvert fald én. Rodri eller Enzo på den position ville ændre det hele. 

Sidste redigering: 7 måneder 3 dage siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum