Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold?
13 år 3 måneder siden #1
af mortenj
Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold? blev oprettet af mortenj
Hej alle
Jeg sidder og skriver en skoleopgave om spansk fodbold, og vil gerne lige høre jer hvad i forbinder med spansk fodbold?
Hvilke ord/udtryk kendetegner spansk fodbold?
Hvad er det første i tænker på når jeg siger spansk fodbold?
Håber i vil hjælpe.
På forhånd tak
Jeg sidder og skriver en skoleopgave om spansk fodbold, og vil gerne lige høre jer hvad i forbinder med spansk fodbold?
Hvilke ord/udtryk kendetegner spansk fodbold?
Hvad er det første i tænker på når jeg siger spansk fodbold?
Håber i vil hjælpe.
På forhånd tak
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Rubæk
- Gæst
-
13 år 3 måneder siden #2
af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold?
Det tegner til at blive en spændende tråd, det her :)
Jeg har bare nogle løse strøtanker, håber noget af det kan bruges.
Du kan sikkert nikke genkendende til at La Liga omtales som den mest tekniske liga, i forhold til eksempelvis Serie A, som kendetegnes ved at være meget taktisk funderet, nogle ville måske sige defensiv. Jeg mener også det var 6'eren som har et reklamespot hvor de siger om Spanien "landet hvor fodbold er magi".
(Den ofte her på siden kritiserede) Morten Bruun har også en anekdote om hvordan Everton's Tony Hibbert i et interview udtalte at hans bedste kvalitet som spiller var hans evner som tackler. Bruun forklarer så at man i Spanien overhovedet ikke kunne forstå at man kunne finde på at nævne tackling som en kvalitet som fodboldspiller. Det fortæller måske lidt om, hvordan man anskuer spillet. Det skal være lækkert og ikke kick and rush.
Da jeg begyndte at forfatte indlægget havde jeg egentlig forestillet mig at jeg havde mere på hjerte, men det er overraskende svært at formulere. Hvis man nu forestiller sig en akse med England og Brasilien i hver sin ende, så ville jeg placere Spanien tættest på Brasilien, hvis det giver mening.
Indsigt i hvad fodbold forbindes med i Spanien lader jeg klogere folk om. Ovenstående var i hvert fald hvad jeg forbinder med La Liga fra lille Danmark.
Jeg har bare nogle løse strøtanker, håber noget af det kan bruges.
Du kan sikkert nikke genkendende til at La Liga omtales som den mest tekniske liga, i forhold til eksempelvis Serie A, som kendetegnes ved at være meget taktisk funderet, nogle ville måske sige defensiv. Jeg mener også det var 6'eren som har et reklamespot hvor de siger om Spanien "landet hvor fodbold er magi".
(Den ofte her på siden kritiserede) Morten Bruun har også en anekdote om hvordan Everton's Tony Hibbert i et interview udtalte at hans bedste kvalitet som spiller var hans evner som tackler. Bruun forklarer så at man i Spanien overhovedet ikke kunne forstå at man kunne finde på at nævne tackling som en kvalitet som fodboldspiller. Det fortæller måske lidt om, hvordan man anskuer spillet. Det skal være lækkert og ikke kick and rush.
Da jeg begyndte at forfatte indlægget havde jeg egentlig forestillet mig at jeg havde mere på hjerte, men det er overraskende svært at formulere. Hvis man nu forestiller sig en akse med England og Brasilien i hver sin ende, så ville jeg placere Spanien tættest på Brasilien, hvis det giver mening.
Indsigt i hvad fodbold forbindes med i Spanien lader jeg klogere folk om. Ovenstående var i hvert fald hvad jeg forbinder med La Liga fra lille Danmark.
13 år 3 måneder siden #3
af Hugol
Har valgt at takke af på forum!
Besvaret af Hugol på emne Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold?
Bocadillos i pausen
Har valgt at takke af på forum!
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
13 år 3 måneder siden #4
af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold?
Læs Morbo: The Story of Spanish Football af Phil Ball.
Derefter kan du måske søge hjælp herinde omkring detaljer, men vejen til viden ligger nu engang i bøger og ovenstående er enestående.
Derefter kan du måske søge hjælp herinde omkring detaljer, men vejen til viden ligger nu engang i bøger og ovenstående er enestående.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
13 år 3 måneder siden #5
af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Hjælp mig - hvad kendetegner spansk fodbold?
Haha Raul du kom mig lige i forkøbet ;)
Hvilket niveau skal den skrives på, mortenj? :)
Hvilket niveau skal den skrives på, mortenj? :)