Fodbolden ødelægges af pengene - bør FFP indføres?
Hvad mener i om Monaco der kaster om sig med penge? 1 mia har de allerede brugt - og det er inden transfervinduet overhovedet er åbnet endnu. De agter at bruge en halv milliard mere. Det er jo vanvittigt, den måde hvorpå fodbolden bliver ødelagt.
At en spiller som Falcao vælger Monaco med et stadion der har plads til ca. 18.000 tilskuere, hvor der i øvrigt aldrig er udsolgt ... det er er mig en gåde.. Ja, pengene er vel en af grundene - men HVORFOR???!!!! Det at spille CL-bold for en af Europæisk topklub med mange tilskuere hver uge - ja, det må da drage en... Så meget mere kan Monaco satme heller ikke tilbyde Falcao i forhold til hvad klubber som Real og Chelsea ville kunne - det nægter jeg at tro på.
Det er da meget fedt for spillerne der kommer til at bo i Monaco hvor alle drømmer om at bo og hvor de kommer til at tjene ret godt til pensionen men det er ikke fedt for os andre, der holder af fodbolden - markedet bliver fuldstændig smadret..
Falcao bliver angivenligt verdens 3. dyreste fodboldspiller - det havde jeg altså trods alt ikke forestillet mig..
Så er der jo snakken om, om Financial Fair Play bør indføres - men UEFA ville jo aldrig gå så langt som at udelukke klubber som Real, Barca, United osv. - det ville UEFA miste for mange penge ved... Det kommer efter min mening ikke til at hjælpe noget som helst
Dette er selvfølgelig min personlige mening, for at skabe lidt debat om emnet.
Hvad synes i? Hvad er løsningen?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Benzema09
- Gæst
-
Bare for at nuancere dit indlæg lidt og dermed lidt stof til debatten, med nogle eventuelt positive konsekvenser af de mange rigmænd.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
mortenj skrev: Så er der jo snakken om, om Financial Fair Play bør indføres - men UEFA ville jo aldrig gå så langt som at udelukke klubber som Real, Barca, United osv. - det ville UEFA miste for mange penge ved... Det kommer efter min mening ikke til at hjælpe noget som helst
De tror jeg ikke du har ret i. Og om ikke andet så er det helt sikkert at det har en afskrækkende effekt, så klubberne ikke tør have så store underskud mere. Chelsea og City har helt sikkert taget truslen alvorligt, selvom de balancerer lige på kanten.
Her er iøvrigt en glimrende kommentar om hvorfor Falcao ender i Monaco:
www.reddit.com/r/soccer/comments/1e8ncw/...lcao_move_to_monaco/
Kort fortalt skyldes det hans investorer, som bestemmer hvor han skal spille.
I forbindelse med Real Madrid, så synes jeg så at det er taber agtigt at fansne skal betale spiller handlerne via dyre billetter og salg af endnu dyrere tøj.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: .. I forbindelse med Real Madrid, så synes jeg så at det er taber agtigt at fansne skal betale spiller handlerne via dyre billetter og salg af endnu dyrere tøj.
Men fansene er der vel for at se spillerne og omvendt, så er det ikke et eller andet sted fair nok, at fansene også er med til at betale for spillerne. Der var nok ikke lige så mange som ville komme og se Real spille, hvis det var et middelmådigt hold. Men det er måske nemt nok at sige når man bare sidder her hjemme i Danmark.
Gotten skrev:
Hugol skrev: .. I forbindelse med Real Madrid, så synes jeg så at det er taber agtigt at fansne skal betale spiller handlerne via dyre billetter og salg af endnu dyrere tøj.
Men fansene er der vel for at se spillerne og omvendt, så er det ikke et eller andet sted fair nok, at fansene også er med til at betale for spillerne. Der var nok ikke lige så mange som ville komme og se Real spille, hvis det var et middelmådigt hold. Men det er måske nemt nok at sige når man bare sidder her hjemme i Danmark.
Semifinalen mod Barcelona kostede 42.20 euro for den billigste billet, hvorimod at samme plads mod Atl Madrid kostede 137.20 euro.
En Real Madrid liga kamp mod Levante for den billigste billet koster 42 euro.
Fodbolden i Spanien er ødelagt pga penge når man ser på hvor mange stadions der efterhånden er svære at fylde ud fordi billet priserne er steget helt i vejret.
Priser har steget siden sidste sæson med 10 euro for de billigste pladser.
Socios og fans brokkede sig også til Perez efter den tabte pokal finale over de høje billet priser, hvilket også har været tilfældet tidl i sæsonen.
Real Madrid skal ikke tømme deres fans lommer for at købe spillere, slet ikke når det er på den måde det bliver gjort på. Det er en forfærdelig tankegang at have for klubbens side.
Fodbolden i Spanien er ude på et sidespor og det rammer fansne gevaldigt. Spansk fodbold kunne lærer meget af tysk fodbold der klarer sig væsentligt bedre økonomisk.
Og så bliver det da spændende at følge med i hvordan Monaco kommer til at klare det. Og måske endda se dem i ChL om et par på :)