Klubbens økonomiske kurs gør mig trist
Jeg frygter nu, at fordi det ikke lykkedes at hente Neymar, så bliver ledelsen desperat efter en stort navn og det ved Tottenham sgu nok godt. Bale formodentlig bliver en utroligt dyr affære! Var en en enlig svale, så fred være med det, men når man dykker lidt ned i historien får jeg en dårlig smag i munden:
Ifølge transfermarkt.co.uk står RM for 4 ud af de 5 dyreste køb gennem tiden (goo.gl/ECpdN) og de 10 ud af de 50 (goo.gl/ECpdN). Siden år 2000 er RM den klub i verden der har brugt flest penge på spillerkøb og nr. 2 hvis spillersalg fratrækkes (goo.gl/u2J1o).
Det er nok bare mig der har en forkert opfattelse af klubben, for den har vel altid været kendt for at smide om sig med penge (?), men jeg ville bare ønske at RM førte en mere økonomisk forsvarlig indkøbspolitik. De andre klubber får jo $-tegn i øjnene, når RM er interesseret i en af deres spillere og med god grund. Man kan selvfølgelig tage snakken om PR, reklamerettigheder osv. med ind i snakken og sige at så er spillerne stort set gratis, men det ændrer ikke på de absurde købssummer.
Jeg ved godt, at hvis man vil være den bedste klub i verden, så koster det penge, men faktum er, at på trods af alle disse stor indkøb har vi ikke vundet CL i en evighed. Det er der selvfølgelig mange grunde til, men det sætter efter min mening klubben i et dårligt lys. Jeg ville meget hellere have at man tog chancen med spillere under 20, som med Marcelo, Higuain osv., end at købe spillerne lige efter de har haft deres livs sæson eller en god slutrunde. MIt håb er derfor Zidane kan tøjle Perez lidt og ikke går amok, når han pludselig sidder på pengepungen, men i stedet fokuserer på talenter, som f.eks. Varane.
Når snakken blandt mine venner og bekendte falder på RM, så er ekstravagante spillerkøb (og flop) også et yndet samtaleemne, for det er nemt som udeforstående og ikke-fodboldkender, at slå ned på dette.
Er det kun mig der savner, at vi ikke gang på gang køber årets dyreste spiller(e), men i stedet tænker før vi handler? Med det mener jeg, at klubben lige stopper op og vurderer om en given spiller er det dobbelte værd af den realistiske markedspris inden man skriver under.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes dog det er så ærgerligt, at man aldrig rigtigt har tal på hvor meget en spiller indbringer i PR værdi, trøjesalg og blot omtale. Eksempelvis er jeg sikker på at man i realiteten giver meget mindre for Bale til 60 mio euro, end Falcao for 40 mio euro.
:-)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der bliver jo også hentet billige spillere, som slår igennem og som ender med at blive større aktiver for klubben, som Marcelo, Higuaín, Varane, Khedira og Özil.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Du har helt ret i, at overskud på bundlinjen gør store køb mere legitime. Det der egentlig går mig mest på, det er den overpris RM ofte er villige til at betale. Jeg ville ønske de bare dagde "glem det!", når en eller anden klub prøvede at presse citronen. F.eks. vores køb af Coentrao og Di Maria.Det fik Benfica da maksimalt ud af. Hold da op de var dyre og hvad værre er, nu er de måske begge på vej væk allerede.
Det er netop flere af køb af spillere som du nævner jeg efterlyser:-)
- sNielsenRM
- Junior bruger
-
www.deloitte.com/view/en_GB/uk/industrie...00003456f70aRCRD.htm - klik på Real Madrid så kommer der en uddybende analyse).
Jeg er enig med Siempre. Det er for mig ikke noget problem når der overskud år efter år.
For så vidt angår Reals købesummer, så kan de netop tillade sig at ligge det mere fordi spillerens PR-værdi automatisk stiger med ubegribeligt mange % bare som konsekvens af, at han nu spiller i Real Madrid, og det ved de sælgende klubber også. Når det så nu umiddelbart ser ud som om vi skal sælge Coentrao og Di Maria til en pris der er lavere end hvad de blev købt til selvom begge spillere nu er i deres 'prime', så er det utvivlsomt en faktor, at spilleren ved mange skifte igen vil tabe en større eller mindre del af den oparbejdede PR-værdi, hvorfor Real ikke kan kræve samme pris.
Como no te voy a querer si eres campeón de Europa una y otra vez
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg kan ikke se problemet i, at man bruger penge som man har genereret fordi man er dygtigere end modstanderne. Jeg kan se et problem i olieklubberne, hvor én rigmand ændrer tingenes tilstand, men jeg kan ikke se problemerne i at man bruger de penge man selv har skabt.
Hvis du virkelig vil kritisere Real Madrids økonomiske ageren, så var det nok en ide først at sætte sig ind i den:
swissramble.blogspot.dk/2012/04/truth-ab...celona-and-real.html
swissramble.blogspot.dk/2011/06/real-mad...ncial-fair-play.html
swissramble.blogspot.dk/2012/10/real-mad...lona-leaders-of.html
Det var i et par gode steder at starte.
Jeg synes bare ikke det er vejen frem at bruge milliarder af kroner på spillere over få år, for som sagt så jeg hellere at RM gjorde sig mere i køb af lidt billigere spillere med potentiale, frem for gang på gang at føre an i feltet af transfersummer. Så er det i mine øjne underordnet at budgettet tillader det, for selv om man tjener mange penge betyder det så at man bør/skal bruge mange penge?
www.nytimes.com/2012/05/10/business/glob...pagewanted=all&_r=1&
Så meget for Florentino Perez.
Hvor stor er Real Madrids gæld så ????????????????
Har valgt at takke af på forum!
Det er ikke så svært, Madrid skal udgive den selv hvert år...
anes skrev: www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actua...ious_fiscal_year.htm
Det er ikke så svært, Madrid skal udgive den selv hvert år...
Spørgsmålet er så hvor meget sanhed der er i artiklen.
Har valgt at takke af på forum!