Her er morgendagens stjerner fra La Fábrica

12 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrids talentarbejde har allerede båret frugt i form af eksempelvis Jesé og Carvajal, som begge har fået deres gennembrud i denne sæson og de næste i rækken kan blive spillere som José Rodríguez, Derik Osede og Álvaro Medrán.

Men ifølge Confidencial Digital er man i Real Madrid særdeles tilfredse med antallet af potentielle stjerner, som i øjeblikket findes i La Fábrica og man fremhæver især syv spillere, som kan have en stor fremtid, hvis de fortsætter deres nuværende udvikling.

Madridista.dk bringer historien om de syv spillere her:

Joaquín Rodríguez. Spiller til daglig for Real Madrid Cadete B. Han er 14 år og kom til klubben i 2012.

Han bliver sammenlignet med brasilianeren Paulo Henrique Lima Ganso fra Santos. Han beskrives endvidere som en særdeles elegant spiller med den følte Laudrup-aflevering som varemærke, samt et stort blik for spillet og udsøgt teknik. Han kan spille på venstrekanten, men er særligt stærk lige bag angriberen og står bag et uhørt højt antal assists i forhold til sin alder.

Han er i øvrigt bror til José Rodríguez, som allerede har fået sin debut for Real Madrid, men netop nu spiller for Real Madrid Castilla.

Luca Zidane. Spiller til daglig for Real Madrid Cadete A. Han er 15 år og kom til klubben i 2004.

Real Madrid forsøger at beskytte Zinedine Zidanes søn ved at kalde ham Luca Fernández på sin officielle side, men den 180 cm. Høje målmand gør så meget opmærksom på sig selv i øjeblikket, at han ikke kan skjule sine aner og han bliver defineret som en "markspiller, som står på mål".

Det skyldes hans udsøgte teknik, som gør ham til en ekstra spiller på banen, som er i stand til at igangsætte angreb fra eget straffesparksfelt og det betragtes som et stort plus i moderne fodbold. Mindst lige så vigtigt er det, at han også har nogle hurtige reflekser og ved en international turnering i Qatar for nylig, blev han kåret til turneringens bedste målmand.

Cristian Alberto Mendoza. Spiller til daglig for Real Madrid Cadete A. Han er 16 år og kom til klubben for blot en måneds tid siden fra Acodetti C.F i Las Palmas.

Her hentede Real Madrid ham for næsen af en række engelske topklubber, som ville gå meget langt for at sikre sig stortalentet.

Han er lynende hurtig og i løbestil bliver han sammenlignet med Lionel Messi. Han er teknisk meget dygtig og har et rigtig godt blik for sine medspillere og vælger stort set aldrig den forkerte løsning. I sin tid på Las Palmas var han så langt foran sine jævnaldrende, at han ofte trænede med de ældste Juvenil-spillere, som altså er 3 år ældre.

Borja Sánchez. Spiller for Real Madrid Juvenil B. Han er 18 år og kom til klubben i 2011.

Han betegnes som en rigtig boks-til-boks-spiller, som altid er meget opmærksom i sit defensive arbejde og i det offensive sikrer han at lave "det lette, det svære og det umulige". Som spillertype sammenlignes han med legendariske Sokrates fra Brasilien. En meget komplet midtbanespiller, som udover at hjælpe i defensiven også tilfører offensiven masser af styrke og målfarlighed. Han er samtidig et fysisk pragteksemplar på 185 cm. og 80 kg.

Fran Pérez. Spiller for Real Madrid Juvenil B. Han er 18 år og kom til klubben i 2011.

Han bliver sammenlignet med ingen andre end Zinedine Zidane og i Ciudad Real Madrid har han da også fået tilnavnet Artisten, fordi han laver ting med bolden, som er helt uhørte for en spiller på hans alder. Real Madrid sikrede sig stortalentet i tæt kamp med Barcelona og de, som følger ham tæt, er ikke et sekund i tvivl om, at han når meget langt, hvis man passer godt på ham i hans udvikling.

Han har en imponerende balance i sit spil, indtager en naturlig koordinator-rolle og går forrest i kampene.

Aleix Febas. Spiller for Real Madrid Juvenil A (Youth League-holdet). Han er 18 år og kom til klubben i 2009.

Han slog sit navn endnu mere fast i Ciudad Real Madrid for en måned siden, da han i det 95. minut afgjorde Youth League-kampen mod Napoli med et flot langskud.

Som spiller sammenlignes han med Andrés Iniesta. En lille midtbanespiller, som er meget adræt og som har en stor teknisk kunnen og som også er en god bold-erobrer.

Han er stærk i en mod en-situationer og så kræver han meget af sig selv og er i stand til at yde den ekstra indsats, som ofte gør forskellen på dette plan. Han har også et rigtig godt blik for spillet, hvilket angriberne på hans hold nyder særdeles godt af.

Marcos Llorente. Spiller for Real Madrid Juvenil A. Han er 19 år og kom til klubben i 2008.

Som søn af Paco Llorente, nevø til Paco Gento og barnebarn til Ramón Grosso, har Marcos Llorente i den grad Real Madrid-blod i årerne og i Real Madrid har man forhåbninger om, at han kan blive Xabi Alonsos arvtager.

Han har flere gange trænet med Real Madrid Castilla og med førsteholdstruppen og på Juvenil A-holdet er han den, man spiller bolden til, hvis man ikke ved hvad man ellers skal gøre med den, fordi Llorente behersker overblikket. Han har Xavi Hernández´ løbemønster, behersker den målgivende aflevering som Guti og formår at slå den lange aflevering som Xabi Alonso.

El Confidencial Digital har i sin rapport om de 271 fodboldspillere, som lige nu befinder sig i La Fábrica i Ciudad Real Madrid, anslået at omkring 40-50 af dem vil komme til at spille i enten Liga BBVA, Premier League, Bundesligaen eller Serie A. Det svarer til omkring 20% af de nuværende spillere.

Hvis det tal holder, kan Real Madrid være ganske stolte af La Fábrica.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af M_linding
Ham der Marcos Llorente må gerne skynde sig lidt - for Alonso holder vist ikke kontrakten ud!;)

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #3 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Her er morgendagens stjerner fra La Fábrica
Det lyder ikke særligt betryggende, at vores største målmandstalent er 180 cm. Det er lavere end Casillas, som i forvejen er latterligt lav af en keeper at være. Han lyder dog lovende som spillende målmand, og det er noget, som jeg savner fra både Casillas og Lopez. Om han nogensinde når førsteholdet tvivler jeg på, men han lyder til at have en spændende fremtid.

Det var i øvrigt forfriskende læsning. Lækkert at få lidt mere info om de allerstørste talenter i La Fábrica :)

12 år 3 måneder siden #4 af Real Madrid
Hvad med den japanske youtube sensation? omend han er en del yngre end de andre.

www.mirror.co.uk/sport/football/news/rea...old-japanese-2354979

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 3 måneder siden #5 af Siempre Madrid

Real Madrid skrev: Hvad med den japanske youtube sensation? omend han er en del yngre end de andre.

www.mirror.co.uk/sport/football/news/rea...old-japanese-2354979

Måske derfor er han ikke nævnt! Det giver næsten sig selv. Det er umuligt at sige i hvilken retning hans karriere tager ham hen. Lad os håbe det bedste og så tage snakken om 6-7-8 år.

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Siempre Madrid.

12 år 3 måneder siden #6 af ZizouMo

Brylle skrev: Det lyder ikke særligt betryggende, at vores største målmandstalent er 180 cm. Det er lavere end Casillas, som i forvejen er latterligt lav af en keeper at være. Han lyder dog lovende som spillende målmand, og det er noget, som jeg savner fra både Casillas og Lopez. Om han nogensinde når førsteholdet tvivler jeg på, men han lyder til at have en spændende fremtid.

Det var i øvrigt forfriskende læsning. Lækkert at få lidt mere info om de allerstørste talenter i La Fábrica :)

Han er så stadigvæk 15 år, så mon ikke han når at få minimum 3-4 cm inden han er færdigudviklet ved 21-22, det må man håbe.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #7 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Her er morgendagens stjerner fra La Fábrica

ZizouMo skrev:

Brylle skrev: Det lyder ikke særligt betryggende, at vores største målmandstalent er 180 cm. Det er lavere end Casillas, som i forvejen er latterligt lav af en keeper at være. Han lyder dog lovende som spillende målmand, og det er noget, som jeg savner fra både Casillas og Lopez. Om han nogensinde når førsteholdet tvivler jeg på, men han lyder til at have en spændende fremtid.

Han er så stadigvæk 15 år, så mon ikke han når at få minimum 3-4 cm inden han er færdigudviklet ved 21-22, det må man håbe.

Det er selvfølgelig rigtigt, men det er stadig ikke særlig højt af en keeper at være. Heldigvis har det sjældent stoppet San Iker.

12 år 3 måneder siden #8 af LasseRMD
Er der nogen, som kan give en "rækkefølge" på disse hold i La Fabrica, og hvad forskellen er på dem? For jeg aner det virkelig ikke.

12 år 3 måneder siden #9 af Siempre Madrid

LasseRMD skrev: Er der nogen, som kan give en "rækkefølge" på disse hold i La Fabrica, og hvad forskellen er på dem? For jeg aner det virkelig ikke.

Real Madrid Castilla
Real Madrid C

Ovenstående hold er typisk fra 18 år og opefter, men er talentet stort nok ser man fra tid til anden, at der bliver rykket yngre spillere op.

Juvenil 16-20 år
Cadete 14-16 år
Infantil 12-14 år
Alevín 10-12 år
Benjamín 8-10 år
Prebenjamín under 8 år

Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Siempre Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk, LasseRMD, 2:18

12 år 3 måneder siden #10 af JimmyBroe

Siempre Madrid skrev:

LasseRMD skrev: Er der nogen, som kan give en "rækkefølge" på disse hold i La Fabrica, og hvad forskellen er på dem? For jeg aner det virkelig ikke.

Real Madrid Castilla
Real Madrid C

Ovenstående hold er typisk fra 18 år og opefter, men er talentet stort nok ser man fra tid til anden, at der bliver rykket yngre spillere op.

Juvenil 16-20 år
Cadete 14-16 år
Infantil 12-14 år
Alevín 10-12 år
Benjamín 8-10 år
Prebenjamín under 8 år

Prebenjamín:D

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

12 år 3 måneder siden #11 af samuraidk

Siempre Madrid skrev:

Real Madrid Castilla
Real Madrid C

Juvenil 16-20 år
Cadete 14-16 år
Infantil 12-14 år
Alevín 10-12 år
Benjamín 8-10 år
Prebenjamín under 8 år

Tak for forklaringen. Jeg var faktisk også i tvivl om hvordan rækkefølgen var. Og nu spørger jeg sikkert dumt, men når jeg tænker tilbage på min egen ungdomstid som fodboldspiller, der var det typisk delt op som første, anden- tredie holdet osv. Jeg går ud fra det samme gør sig gældende her med A, B og C på de respektive årgange. Hvordan kan det så være at nogle af de store talenter spiller på B holdet? F.eks en Fran Perez som er 18 år og spiller på juvenil B? Hvis han er så stort et talent, burde han så ikke spille på castilla eller youth League holdet? Og er youth League holdet seperat eller bygget op af spillere fra forskellige hold?

12 år 3 måneder siden #12 af andreashn

samuraidk skrev:

Siempre Madrid skrev:

Real Madrid Castilla
Real Madrid C

Juvenil 16-20 år
Cadete 14-16 år
Infantil 12-14 år
Alevín 10-12 år
Benjamín 8-10 år
Prebenjamín under 8 år

Tak for forklaringen. Jeg var faktisk også i tvivl om hvordan rækkefølgen var. Og nu spørger jeg sikkert dumt, men når jeg tænker tilbage på min egen ungdomstid som fodboldspiller, der var det typisk delt op som første, anden- tredie holdet osv. Jeg går ud fra det samme gør sig gældende her med A, B og C på de respektive årgange. Hvordan kan det så være at nogle af de store talenter spiller på B holdet? F.eks en Fran Perez som er 18 år og spiller på juvenil B? Hvis han er så stort et talent, burde han så ikke spille på castilla eller youth League holdet? Og er youth League holdet seperat eller bygget op af spillere fra forskellige hold?

Der er ikke et direkte Youth League hold... Ligesom alle andre bruger Real Madrid deres U19-hold (18 for engelske hold), og det er Juvenil A.

¡Hala Madrid!
Følgende bruger(e) sagde tak: samuraidk

Leveret af Kunena Forum