Hård karantænestraf truer Zinedine Zidane

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Den spanske træner-komité under det spanske fodbold-forbund har nu indgivet sit forslag til straffen til Zinedine Zidane, som man anklager for at fungere som cheftræner for Real Madrid Castilla, selv om han ikke har den nødvendige trænerlicens.

Og straffen er ganske hård, hvis den bliver gennemtrumfet, for det vil nemlig betyde at Zidane vil få en karantæne på 3 måneder. Samme straf gælder for Santiago Sánchez, som på Real Madrids hjemmeside står opført som cheftræner for Real Madrid Castilla og han får sin straf for at udlåne eller tillade en anden person at overtage hans hverv som cheftræner.

Den spanske træner-komité mener at have bevis for, at Zinedine Zidane fungerer som cheftræner og man har indsamlet en del bevis-materiale i form af videoer, hvor han er særdeles dirigerende.

Herudover bemærker man, at Zinedine Zidane har en løn, som er væsentlig højere end Santiago Sánchez´.

Strafferammen i denne type sager går helt op til 6 måneders karantæne og Real Madrid har nu 10 dage til at komme med indsigelser inden den endelige karantænestraf udmåles.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #2 af Jelle
Er det bare mig eller virker det helt grotesk? Så længe Castilla har en officielt godkendt cheftræner (med lincens og hele svineriet), der er tilstede under alle kampene, må de vel fuldstændig selv om, hvordan arbejdsopgaverne fordeles?
Er Mourinho så heller ikke cheftræner, fordi han lader sin assistent stå for træning og pressemøder? Eller hvor går grænsen?
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Jelle.

11 år 9 måneder siden #3 af Dios

Jelle skrev: Er det bare mig eller virker det helt grotesk? Så længe Castilla har en officielt godkendt cheftræner (med lincens og hele svineriet), der er tilstede under alle kampene, må de vel fuldstændig selv om, hvordan arbejdsopgaverne fordeles?
Er Mourinho så heller ikke cheftræner, fordi han lader sin assistent stå for træning og pressemøder? Eller hvor går grænsen?

Come on! Du ved udmærket ligeså godt som alle andre, at Zidane er Castilla træner. Det er ingen hemmelighed, og det er bare torske dumt, og det er uanset hvem der er registreret som Castilla træner. Man forcerede tingene, og det falder nu tilbage på klubben.
Nogle gange tænker jeg, at det er vildt det overhovedet kan løbe rundt i den klub. Hold nu fast hvor er det bare dumt det her!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, JimmyBroe, andreashn, MMM

11 år 9 måneder siden #4 af raul7=kongen

Jelle skrev: Er det bare mig eller virker det helt grotesk? Så længe Castilla har en officielt godkendt cheftræner (med lincens og hele svineriet), der er tilstede under alle kampene, må de vel fuldstændig selv om, hvordan arbejdsopgaverne fordeles?

Lad os nu bare være objektive. Man har brudt reglerne, altså skal man tage den straf man fortjener. Helt ærligt, så er det sgu for dumt. Længere er den ikke.

Vi havde for nylig en sag med FC Barcelona, hvor klubben omgik reglerne. Dengang var der ikke ligefrem brugere som stod i kø, for at forsvare dem i deres sag.

Det er dumt på et helt andet plan, at Real Madrid og Barcelona i lange perioder tror, at de ikke behøver overholde reglerne, når de er så åbenlyse som det er tilfældet. På mange måder kan jeg personligt kun glæde mig over, at det selvfølgelig blive opdaget og får en konsekvens.

11 år 9 måneder siden #5 af Jelle
Jeg kan se lidt på det hele at jeg står lidt alene med den holdning. Sagen minder dog om de "bevidste" gule kort, som Ramos og Alonso tilragede sig i en Chl-kamp for et par år siden. I begge tilfælde er alt forgået præcist efter bogen, hvorefter et forbund kommer og siger, at de tror det forholder sig anderledes.

I Ramos-Alonso-sagen husker jeg alligevel en noget anden holdning her på siden ;)
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Jelle.

11 år 9 måneder siden #6 af Realmadrid94

Jelle skrev: Jeg kan se lidt på det hele at jeg står lidt alene med den holdning. Sagen minder dog om de "bevidste" gule kort, som Ramos og Alonso tilragede sig i en Chl-kamp for et par år siden. I begge tilfælde er alt forgået præcist efter bogen, hvorefter et forbund kommer og siger, at de tror det forholder sig anderledes.

I Ramos-Alonso-sagen husker jeg alligevel en noget anden holdning her på siden ;)

Det er overhovedet ikke det samme. Pointen her er at man er nødt til at have en bestemt licens, for at træne hold i bestemte ligaer. Den er Zidane i gang med, men endnu ikke færdig med. Man har ansat en cheftræner, som ikke er Zidane, som reelt er assistent. Som Raul skriver - jeg er glad for at dette opdages. Det er nok, at vi er flere meter foran alle andre klubber, vi skal ikke kunne undgå reglerne, bare fordi vi er så store.
Helt grotesk sag, utroligt det kan ske i så stor en klub.
Var man egentlig ikke lidt klar over denne sag ville dukke op? Stakkels Zidane..

Leveret af Kunena Forum