Sælg Xabi Alonso!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
(Ny Madridista.dk mener!)
Så padler vi videre på vores togt mod den optimale trup til den kommende sæson. I dag er vi på udkig efter den centrale del af midtbane, og spotter hvilke udskiftninger, der er nødvendige før sæsonstart.
Men en ændring bør der i min optik foretages – et salg af Xabi Alonso, som bør komme på tale, hvis man kan opfylde følgende kriterier:
- En ordentlig pris for baskeren
- En systemændring
- En yderst kompetent afløser
Men hvorfor så sælge den rødmossede basker? Jo, fordi Real Madrids centrale område har vist sig dårlige til at skabe kampene, når Xabi Alonso har skullet stå for at indlede angrebene. Ligeså ikoniske hans fremragende dybdebolde er, ligeså jammerligt er det at se på, hvor nemt han efterhånden er blevet at dække op. Dortmund slap let af sted med at lade enten Götze eller Lewandowski falde ned i Alonsos område, en taktik de havde snuppet fra Manchester United, hvor deres offensivspillere benyttede noget tilsvarende. Alt for effektivt overfor spilleren, som simpelthen optræder for langsomt og stationært i sin spillestil.
Samtidig udløber midtbanespillerens kontrakt næste sommer og har ved mere end en lejlighed antydet, at han ikke er interesseret i at forlænge den aftale. Derfor kan der være god fornuft i at sælge ham, mens den stadig er penge at hente.
Dermed ikke sagt, at Xabi Alonsos tid bør være ovre i Real Madrid, en ny træner kan nemlig ændre taktikken til en mere shortpassing fokuseret strategi, hvor Xabi Alonso ikke på samme måde skal være afgørende for en så kompetent offensiv som tilfældet har været under Mourinho. Det virker alarmerende, at navne som Cristiano Ronaldo, Özil, Benzema og dí María har haft så svært ved at skabe chancer på egen hånd, så snart modstanderne har haft mere klasse end Zaragoza, Mallorca og Sporting. Med andre ord vil en sådan taktisk ændring være en kærkommen afveksling for Madrids spillestil – og det kan altså være med til at holde baskeren i Madrid, men Xabi Alonso skal altså i den grad overbevise mig om, at han bør være selvskreven på holdkortet.
Men forlader Xabi Alonso os, så står afløserne bestemt også klar:
Paris SG’s Marco Verratti, som vil sagtens er verdens største midtbanetalent, nævnes ofte på rygtebasis som mulig partner til Real Madrid. Og selvom Verratti er fremragende, så er der alligevel en spiller, jeg til enhver tid vil foretrække at hente til det spanske:
Kilden til Juventus’ fremragende sæson Arturo Vidal; topscorer, flest assists, løbestærk, bolderobrende, dynamisk og et suverænt bindeled mellem kæderne – den moderne midtbaneprofil som Real Madrid i allerhøjeste grad mangler.
Problemet er dog at hente Vidal – Juventus har tidligere afvist Manchester City, og da chileneren ikke udstyret med en frikøbsklausul, så kan han blive meget svær at hente til Spanien. Italienerne kender så udmærket til midtbanespillerens store værdi, og et salg vil koste et fyldt pengeskab i størrelse ekstra stor, men Peréz har før haft held med den slags manøvrer, så hvorfor ikke igen?
Jeg vil i hvert fald elske at få mere fart over midtbanen, og her vil Vidal være det perfekte køb.
Husk desuden på, at årets første indkøb blev en fastansættelse til brasilianske Casemiro, som vi nok må vænne os til bliver en fast del af førsteholdet; til trods for at han indtil nu blot har vist sig som usikker som Raúl Bravo, langsom som Emerson og med taktisk finesse som Thomas Gravesen.
Lad det for Guds skyld ældre sig!
Men med disse få ændringer tror jeg faktisk på, at vi kan få en midtbane, der er tilpasset den moderne spillestil, hvor løbepensum og konstant pres på modstanderen i øjeblikket går sin sejrsgang.
Ind:
Casemiro (Sao Paolo) – 5 millioner Euro
Arturo Vidal (Juventus) – 50 millioner Euro
Ud:
Xabi Alonso – (???) – 20 millioner Euro
Midtbanen efterfølgende:
Central midtbane:
Sami Khedira
Luka Modric
Casemiro
Arturo Vidal
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jeg er rørende enig - jeg mener at Xabi desværre er en alvorlig hæmsko for at udvikle holdet og jeg har den seneste tid kraftigt advokeret for et salg - og indkøb af 1) Vidal og/eller 2) Verratti - men Vidal som absolut førsteprioritet. Jeg tror desværre vi får hverken eller - og jeg tror desværre ligeledes at Xabi er fredet i Madrid.
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Ser ingen grund til at sælge Xabi men derimod give ham mindre spillerid og satse på Verratti. Alonsos problem er at han er udkørt og ik er blevet sparet nok!
Så er det åbenbart et tilbagevendende problem at Xabi altid er udkørt når modstanderne er gode - for der bliver han ALTID lukket ned og han har ik værktøjerne til at bidrage med dynamik eller fart og så går alt bare i stå.
- kavver
- Gæst
-
Køb en midtbanespiller mere(Verratti), og lad dem rokere lidt, så Alonso ikke skal bruge kræfter mod hold som Mallorca. Og lad Verratti lære af alt Alonsos erfaring.
Alonsos erfaring kan være med til at hjælpe castilla-spillere op på førsteholdet. og hvis vi køber Verratti, så vil Alonso være den perfekte rollemodel.
Jeg ser derfor hellere et salg af Khedira, for en "rigtig" defensivmidtbanespiller må være nok - i form af Casemiro. Khedira vil også bringe flere penge ind til indkøb af f.eks. Verratti, Bale og en angriber (ser efter hånden et sats på Jese eller Higuain.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Siempre fiel skrev:
Hugol skrev: Ser ingen grund til at sælge Xabi men derimod give ham mindre spillerid og satse på Verratti. Alonsos problem er at han er udkørt og ik er blevet sparet nok!
Så er det åbenbart et tilbagevendende problem at Xabi altid er udkørt når modstanderne er gode - for der bliver han ALTID lukket ned og han har ik værktøjerne til at bidrage med dynamik eller fart og så går alt bare i stå.
Så har du ikke læst mit indlæg grundigt nok. Xabi Alonso bliver ikke sparet nok og det er klart at manglende kræfter gør det endnu nemmere for modstanderen at lukke ham ned.
Har valgt at takke af på forum!
baggins skrev: Vi skal ikke sælge Xabi Alonso. Han er rimlig løbestærk, han er erfaren, han kæmper altid til sidste minut og så slår han præcise diagonal afleveringer. Men endnu vigtigere, så er han den midtbanespiller der har flest bolderobringer - også flere end Khedira (der burde være den defensive af de to (Khedira bringer ikke noget offensivt, og han skal stoppe de offensive løb)). jeg tror bare at i overser ham, som mange andre, da det er andre der laver mål.
Alonsos erfaring kan være med til at hjælpe castilla-spillere op på førsteholdet. og hvis vi køber Verratti, så vil Alonso være den perfekte rollemodel.
Jeg ser derfor hellere et salg af Khedira, for en "rigtig" defensivmidtbanespiller må være nok - i form af Casemiro. Khedira vil også bringe flere penge ind til indkøb af f.eks. Verratti, Bale og en angriber (ser efter hånden et sats på Jese eller Higuain.
Khedira skal hverken sælges eller stoppe de offensive løb. Han er guld værd og vil vove at påstå han ville blive mere svær at erstatte end Xabi.
Det interessante i forhold til den centrale midtbane, er om Ancelotti bliver træner eller ej. Han er kendt for gerne, at vil overbefolke den del af banen med pasningsstærke spillere.
Jeg ville nok bare foretrække Modric ved siden af Khedira og ikke Vidal. Derimod kunne de 3 udgøre hvad jeg ville kalde verdens nok bedste midtbane.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.