Florentino Pérez interviewet i ABC
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Florentino Pérez er genvalgt som præsident for Real Madrid for de kommende fire år og i den forbindelse har han ladet sig interviewe til avisen ABC om Real Madrids sæson og José Mourinho og hvad der skal ske:
Ancelotti:
- Han er en fantastisk træner, men han har kontrakt med en klub, som vi respekterer.
Om at kende klubben:
- Hvis den nye træner kender klubben, er det bedst. Men dette hus kender man eller kender man ikke, hvis man ønsker det, men det er meget let at lære at kende og Real Madrids medlemmer skal nok fortælle dig, hvad du skal gøre. Nogen gange siger de nye, som kommer: "Den anden dag piftede de af mig". Eller "De klappede af mig". Det er altid et hvorfor, som er det krav og den glæde, som tilhængerne giver.
Var du nødt til at forklare Mourinho det?
- Nogen gange var jeg nødt til at forklare ham det. Når han ikke var afholdt på grund af en startopstilling, som i en kamp mod Barcelona, hvor det gik os skidt, for da han kom her var det måden at manifestere det på. På samme måde vendte det på en måned, da han gjorde det modsatte og det bekom tilhængerne vel, da gav de ham enorme klapsalver.
Forstod Mourinho det?
- Jeg tror, at Mourinho har lært det nu, hvad denne klub er, at det er anderledes. Det er den største klub i verden og det er den på grund af tilhængerne.
Hvorfor rejser han?
- Det er ikke let at leve med det pres, som nogen gange har været et urimeligt pres, hvor man har diskvalificeret ham som person. Det er svært for folk at forstå, at fodbold leves sådan i Spanien. Til sidst kom vi til den afgørelse, efter alt, at efter tre år, var det bedste for ham og for klubben at skilles nu og fortsætte som gode venner, hvor livet er langt og man ikke kan vide hvad der sker.
Holder du døren åben for ham?
- Mourinho har ikke nogen lukket dør. Han forlader klubben med tristhed, med en svær forståelse af, at her er medierne sådan. Med skam, tror jeg.
Hvad behøver Real Madrid?
- En træner, som forstår det her og som komplementerer holdet med nogle få forbedringer, ikke mange.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen