Køb en forward, og gør Morata bedre
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ny Madridista.dk mener
Real Madrid skal på angriberjagt, og ligesom det ikke skal være en umulius fra den danske Superliga, så skal det heller ikke være en verdensklasse forward med et alenlangt prisskilt. Hvad vi derimod mangler en en solid middelvare, der i den grad forstår sin rolle i klubben, og som kan leve med at se en stribe kampe fra bænken.
Et er efterhånden så sikkert som præstens afsluttende amen i kirken; Higuaín forlader Real Madrid til sommer. For når en spiller vil væk, og der samtidig findes en stribe interesserede købere, så plejer der også at komme en løsning. Desværre – personligt har jeg altid elsket Pipita!
Dermed decimerer Real Madrid sin nuværende trup til blot to forwards; Karim Benzema og det stadig på topniveau uprøvede blad Álvaro Morata. Og selvom Morata utvivlsomt bestrider et stort talent og fortjener masser af spilletid, så kan det være som russisk roulette med en maskinpistol, at nøjes med to frontløbere i truppen. For sker det uheldige, at den ene af vores forwards løber ind i en længerevarende skade, så gør vi os som klub unødvendigt sårbare.
Samtidig er det ikke usandsynligt, at Ancelotti kan finde på at spille med to forwards; i Paris har han i flere omgange benyttet Lavezzi og Ibrahimovic samtidig, og så er to angribere i truppen uden tvivl i underkanten. Personligt er jeg stor modstander af at smide spillere på uvante pladser, hvorfor hverken Callejón, Cristiano Ronaldo eller Jesé skal op og lege angribere på permanent basis; det kommer der aldrig noget godt ud af.
Så vi skal ud og bruge penge!
Storspendere på Florentino Pérez manér?
Nej tak – helst ikke!
For som jeg ser det, er der ingen grund til at kaste flere hundrede millioner efter Cavani eller Luis Suárez, da vi dermed risikerer at bremse Álvaro Moratas udvikling, da et sådant storkøb vil gøre ham til klart tredjevalg i klubben, og det er på ingen måde ønskeligt. Hvad Real Madrid derimod skal finde sig er en angriber, der kan levere, når det kræves af ham, men som samtidig ikke har samme forventning om at spille hver eneste weekend som en Cavani eller Suarez naturligt vil forvente.
Og hvem kunne det så være?
Angribermarkedet er heldigvis sådan indrettet, at der er mange spændende navne at tage fra. Personligt synes jeg dog, at det kunne være fint at få noget mere spansk blod ind på holdet, og man kunne jo være lidt fræk og se på England, hvor særligt en spanier har vist, at han formår at lave mål på højeste niveau.
18 gange nettede Michu i den netop overståede Premier League sæson, og det må siges at være yderst imponerende taget i betragtning af, at han trods alt gjorde sig på et relativt beskedent midterhold.
Samtidig er prisen på spanieren nok heller ikke vanvittigt høj. Et forsigtigt bud kunne ligge på omkring 15 millioner Euro, småpenge for en målfarlig herre, der samtidig ikke vil forvente spille hver gang. Der er trods alt forskel på at gøre sig i lille Wales og mægtige Real Madrid.
Alternativt til en Michu handel kunne snildt findes i vores egen La Liga, hvor navne som Betis’ Jorge Molina eller Rubén Castro samt Imanol Agirretxe fra La Real absolut ikke er uefne forwards.
Med andre ord håber jeg i den grad, at Florentino Pérez udover resultater også tænker i udvikling af egne talenter, og viser Castilla-truppen, at vi godt tør satse på egen avl.
Et køb af Cavani eller Suárez vil signalere det stik modsatte, og det vil være en skam at se Morata rejse på den bekostning. Den knægt er nemlig virkelig god!
Ind:
Michu (Swansea) – 15 millioner Euro
Ud:
Gonzalo Higuaín – (???) – 25 millioner Euro
Angrebet efterfølgende:
Karim Benzema
Álvaro Morata
Michu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Håber fandme aldrig dette bliver en realitet...!
Real Madrid skal have de bedste spillere på alle pladser... er Morata ikke god nok til at slå en Suarez af eller hvem der ellers er nævnt, så skal han simpelthen bare ikke spille ??
Misforstå mig ikke, jeg ville elske at se Morata bombe løs, men det skal sku ikke være på bekostning af vores niveau skulle falde!
Den bedste spiller, spiller!
Ps. Michu har allerede prøvet Spanien hvor han gjorde det OK, han er bare ikke god nok til Real Madrid... han er vel nogenlunde på Niveau med Morata, han har vel bare haft sit livs form i sidste sæson, tror næppe han score 18 igen næste sæson...
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Hahah!
Håber fandme aldrig dette bliver en realitet...!
Real Madrid skal have de bedste spillere på alle pladser... er Morata ikke god nok til at slå en Suarez af eller hvem der ellers er nævnt, så skal han simpelthen bare ikke spille ??
Misforstå mig ikke, jeg ville elske at se Morata bombe løs, men det skal sku ikke være på bekostning af vores niveau skulle falde!
Den bedste spiller, spiller!
Ps. Michu har allerede prøvet Spanien hvor han gjorde det OK, han er bare ikke god nok til Real Madrid... han er vel nogenlunde på Niveau med Morata, han har vel bare haft sit livs form i sidste sæson, tror næppe han score 18 igen næste sæson...
Det du siger der, kommer der jo intet godt ud af.
Kontinuerlig succes kan komme, hvis man tålmodigt bygger et hold op. Det kan betyde, at vi intet vinder næste sæson - men derefter står stærkt de efterfølgende år. Vi skal bruge egne talenter i langt højere grad, og skrue ned for alle de hurtige løsninger.
Det er på tide, at vi får nogle flere spillere på banen, som ved hvad Real Madrid er, og elsker den hvide trøje - Det er vejen til rigtig succes..
Ej, fair nok ide, men personligt var jeg mere til at hente Soldado eller Negredo hjem, hvis vi skulle gå den vej.
I min bog er Lavezzi nøjagtig ligeså meget angriber som Ronaldo og evt. Bale er det. Han flakker utrolig meget, både i Paris, men han gjorde det også Napoli og scorer generelt i særlig mange mål!
Jeg gentager mig selv, med så afslutningsstærke spillere som Bale og Ronaldo, behøver vi ikke en decideret 9'er mere i truppen.
Paris havde i forgangne sæson 2 1/2 angriber i truppen: Zlatan, Lavezzi og Gameiro. Han brugte typisk Zlatan og Lavezzi.
I Chelsea havde Ancelotti, Drogba, Anelka og til dels Sturridge og Kalou (samme kategori som CR og Bale).
Typisk blev Drogba brugt som enlig striker, med de hurtige Anelka eller Kalou kommende fra andet geled.
Torres blev dog hentet ind i vinterpausen i hans anden sæson, men han foretrak kun en 9'er i start-11'eren - enten Drogba eller Torres.
I Milan brugte han tre midtbanespillere og tre offensive, vekslende mellem 1-2 deciderede angribere.
Jeg synes et mønster går igen ift. Ancelotti's taktik: altid en 4-back kæde, en midtbane der er solid nok defensivt til opgaven og så tilpasses offensiven efter hvilke spillere han har til rådighed der er stærkest. Dette udtaler han også i sin biografi (tag og læs den!). Dette mindset fik han i Juventus, da Zidane ikke passede ind i 442-skabelonen, som Sacchi havde oplært ham med. Han tilpassede sig!
I Madrid har han til de 3-4 forrest pladser - alt efter om det blir 433 eller 4231 - Modric, Isco, Ozil, Ronaldo, Bale, Jese, Callejon/Kaka, Benzema og Morata. 8-9 spillere til 3-4 pladser. Alle har speed, teknik og flere af dem er verdensklasse afsluttere (Ronaldo, Bale, Benzema) - med andre ord det bliver ikke her Ancelotti får sine kvaler i sin kommende klub.
Laudrup eksemplificerede i Swansea, det jeg foreslår. Han tog Michu og smed ham helt frem, selvom han ikke tidligere var betragtet som decideret spydspids. Dermed ikke sagt at Ronaldo permanent skal ligge fremme eller Bale for den sags skyld. Det skal i min optik være dynamisk via positionsskift, dybdeløb, udfordringer fra samtlige offensive positioner. Konstellationen kan hedde Ronaldo-Bale-Ozil, men også Ronaldo-Benzema-Morata. Målene kommer vi ikke til at mangle.
Hvis vi i en kamp mangler hovedsstyrke i feltet, vil jeg hellere se, at Ronaldo får instruktioner om, at han skal søge boksen så vidt muligt og lade ham nedprioritere fløjspillet og have Carvajal, Marcelo, Isco, Ozil og Bale til at skabe chancerne, end jeg vil have Suarez eller Cavani til permanent at ligge centralt. To spillere som Ronaldo til hver en tid vil mose i hovedspillet.
Den 9'er vi i øjeblikket sætter vores lid til, er i min bog heller ikke en nogen striker per se. Han har udviklet sig mere til en komplet angriber, der lige så ofte som han er afslutter er oplægger. Dette passer også bedre til dette Madrid-hold, da det ikke er opbygget omkring en 9'er som andre klubber har været det. Vi har brug for spillere i forreste gelled der kan det hele, drible, afslutte, lave assist, lave positionsskift. Suarez og Bale passer på denne beskrivelse, Cavani gør ikke. Hvorfor ikke hente spilleren med den bedste mentalitet og største potentiale, der kan score fra alle positioner, drible, lave assist? Bale!
Jese og Morata er heldigvis også Madrid-adapted og kan få en stor fremtid, fordi de begge er så komplette og virker til at have det mentale på plads også.
Do it, Carletto!
Hvis I søger en billigere angriber så prøv Lewandowski eller Mario Gomez ( Han er ikke solgt endnu mener jeg, måske tager jeg fejl og han er ½ spansk :) )
Morata:
Jese:
2 indkøb endnu: Bale og Kondogbia/Vidal/Illaramendi.
Tør I satse på Jese og Morata?
Tør ikke satse på kun benzema og morata, alt alt for tyndt.
Elkrimi skrev: Jeg "tør" godt satse på Morata og Jese, nu hvor Isco og Bale sandsynligvis hentes --> immense offensive quality.
Morata:
Jese:
2 indkøb endnu: Bale og Kondogbia/Vidal/Illaramendi.
Tør I satse på Jese og Morata?
Sådan som jeg forstår dette indlæg så tør du godt satse på Morata og Jese nu hvor Isco og Bale sandsynligvis hentes?
Forstår ikke, at man kan udtale at man godt tør satse på Jesé nu når Isco og Bale hentes. Det gør jo bare, at der overhovedet ikke bliver plads til Jesé hvis man henter begge de 2 spillere. Hvornår skulle Jesé så få den spilletid som han har så fandens brug for i sin udvikling?
I min optik bliver der KUN plads til Jesé hvis vi KUN henter Isco - kun i det tilfælde kan Jesé få den fornødne spilletid for at udvikle sig.
JA TAK TIL ISCO!
NEJ TAK TIL BALE!
Derved kommer de ikke til at have afgørende roller i truppen, men roller som Callejon/Kaka har haft i denne.
Higuain-->Morata+Jese
Di Maria --> Bale
Kaka --> Isco
- Redondo
- Gæst
-
De to videoer du har vedhæftet bekræfter blot min bange anelse. Mange af Jesés mål er jo på baggrund af elendigt målmandsspil. De skal have spilletid, men vi skal have en bedre spillere signet.
Folk bliver ved med at holde fast i at de to knægte samt Isco er rigeligt. Det er som om man helt har glemt hvor dårlige Benzema og Higuain var sidste sæson, det samme med Di Maria og hvordan Alonsos spil er læst flere timer før kampstart. Vores hold er ikke godt nok længere, og det kan tre knægte ikke rette op på. Hvis det bliver vores eneste håb, så håber jeg blot at jeg tager grueligt fejl.
Redondo skrev: @ Elkrimi
De to videoer du har vedhæftet bekræfter blot min bange anelse. Mange af Jesés mål er jo på baggrund af elendigt målmandsspil. De skal have spilletid, men vi skal have en bedre spillere signet.
Folk bliver ved med at holde fast i at de to knægte samt Isco er rigeligt. Det er som om man helt har glemt hvor dårlige Benzema og Higuain var sidste sæson, det samme med Di Maria og hvordan Alonsos spil er læst flere timer før kampstart. Vores hold er ikke godt nok længere, og det kan tre knægte ikke rette op på. Hvis det bliver vores eneste håb, så håber jeg blot at jeg tager grueligt fejl.
Jeg kan godt se din pointe her, og er egentlig enig.
Jeg forventer dog, at et trænerskifte kommer til at ændre meget på de problemer du nævner.
MIN lille teori går stadig på, at lige så fantastisk Mourinho er til at presse sine spillere til det bedre - lige så god er han til det modsatte.
Hvis vi antager Ancelotti bliver ansat, skal han gøre det klart for spillerne, at det Real Madrid hold man så sidste sæson skuffede hele verden og det hårde arbejde begynder nu. Han skal gøre det klart, at de som gør det bedst til træning, spiller i weekenden. Hvis f.eks Benzema ikke gør det godt, må systemet tilpasses en anden angriber.
Hvis han kan få vores fantastiske trup til at spille med Real Madrid DNA på samme tid med, at de alle arbejder Callejon-style - ja så kommer titlerne sgu automatisk.
Hvis man dog bare kunne dele ud af Ronaldo og Ramos' målrettethed..
Jeg håber, men tror bestemt også på en god sæson. Føler efterhånden, at Carlo er den helt rette mand til jobbet. Dét på samme tid med, at vi har en af verdens mest talentfulde trupper, en af verdens bedste målslugere, verdens klart bedste midterforsvar giver Ancelotti en fantastisk grobund.
Optimismen længe leve. Hala Madrid!
Enig.
Benzema er mere oplægger end han er angriber.
Vores målmaskine er Ronaldo og til ham vil jeg tilføje Bale, som også er garant for mål.
Min ide med konstellation Ronaldo/Morata/Callejon---Ozil/Isco---Bale/Benzema/Jese helt fremme er alternativ, men vi behøver ikke kontinuerligt have en decideret 9'er til at lægge fast helt fremme
Når vi spiller med Benzema helt fremme, så tager han ofte udgangspunkt på kanten, hvorfor jeg ikke er det mindste nervøs ved at anvende forwards som Ronaldo og Bale i denne rolle.
Denne ide ville give mere mening, hvis den kunne illustreres grafisk.