Køb en forward, og gør Morata bedre
Redondo skrev: @ Elkrimi
De to videoer du har vedhæftet bekræfter blot min bange anelse. Mange af Jesés mål er jo på baggrund af elendigt målmandsspil. De skal have spilletid, men vi skal have en bedre spillere signet.
Folk bliver ved med at holde fast i at de to knægte samt Isco er rigeligt. Det er som om man helt har glemt hvor dårlige Benzema og Higuain var sidste sæson, det samme med Di Maria og hvordan Alonsos spil er læst flere timer før kampstart. Vores hold er ikke godt nok længere, og det kan tre knægte ikke rette op på. Hvis det bliver vores eneste håb, så håber jeg blot at jeg tager grueligt fejl.
Alonso = Udskiftes med Modric
Di Maria = Udskiftes med Isco
Benzema = Får en træner som stoler på ham, og gør ham til førstevalg. Det er det eneste Benzema har manglet; tillid og stabilitet.
Det har aldrig være navnene der var noget galt med, men derimod sammensætningen af typer og personligheder.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Redondo skrev: @ Elkrimi
De to videoer du har vedhæftet bekræfter blot min bange anelse. Mange af Jesés mål er jo på baggrund af elendigt målmandsspil. De skal have spilletid, men vi skal have en bedre spillere signet.
Folk bliver ved med at holde fast i at de to knægte samt Isco er rigeligt. Det er som om man helt har glemt hvor dårlige Benzema og Higuain var sidste sæson, det samme med Di Maria og hvordan Alonsos spil er læst flere timer før kampstart. Vores hold er ikke godt nok længere, og det kan tre knægte ikke rette op på. Hvis det bliver vores eneste håb, så håber jeg blot at jeg tager grueligt fejl.
Redondo, grunden til at der flere herinde, inklusiv mig selv, der tror og håber på Morata og Jese, så er fordi er trætte af flere år uden nyt Madrid-blod. Spillere der har brugt hele deres liv på at drømme om at spille på førsteholdet, og derfor giver sig lige så meget som f.eks. Ramos. Derudover vil sådan en sammensætning, af truppen også medføre en mere strømlinet trup, uden de store konflikter - hvilket der har været et stort problem i løbet af årene. Dette vil også gøre at madrid bliver til et hold, og ikke bare en flok egoister. Og siden Perez kom til som præsident første gang er der blevet købt spillere for så f***ing mange penge, at det er pinligt, på at vinde et CHL-trofæ - så gå ikke tilbage til en fuser. (Undskyld mit sprog) Man kan bare se på de hold der har vundet CHL de sidste par år, for så står det klart, at man godt kan have flere talenter i truppen, uden at nedsætte kvaliteten - og at det er sammensætningen truppen og ikke holdet med de fleste stjerner.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Ikertheman
- Gæst
-
Redondo skrev: Folk bliver ved med at holde fast i at de to knægte samt Isco er rigeligt. Det er som om man helt har glemt hvor dårlige Benzema og Higuain var sidste sæson, det samme med Di Maria og hvordan Alonsos spil er læst flere timer før kampstart. Vores hold er ikke godt nok længere, og det kan tre knægte ikke rette op på. Hvis det bliver vores eneste håb, så håber jeg blot at jeg tager grueligt fejl.
Real kan fortsætte med at købe nogle af verdens bedste spillere til hver position, men samlet set vil det højst sandsynligt være spild.. Hvad Real har brug for er ikke at hente 2-3 nye profiler, som går direkte ind på holdkortet, de har brug for en anden træner med en anderledes tilgang end Mourinho, som jeg ser der er følgende følgende kriterier for succes:
1: Supplere truppen med yngre kræfter og dermed mere kådhed, aggressivt spil. (Jesé, Morata, Isco(?))
Note: Det har været så ladt at se Real spillerne uden nogen form for kreativitet i nogle kampe i sidste sæson, hvor man nærmest spillede bolden videre for at slippe af med den. Vi har, som tidligere nævnt, brug for nogen, som virkelig VIL spille for Real og det smitter!
2: Anden træner (og evt. anden formation)
Note: Når man er Real, så nytter det ikke noget at stille sig ned på egen banehalvdel og forsvare en hel halvleg hjem, som f.eks. skete mod Bayern, men også er set flere gange. Læg mærke til hvor aggressivt og tændte spillerne var, da vi fik en reducering imod Dortmund. Alt respekt til Mou som træner, men hans taktik passede (til tider) ikke til Real og det mener jeg, selvom Real stak rekorden i flest scorede mål under ham.. Det var som om, at hans taktik ikke kunne anvendes, når det virkelig gjaldte.. Her tænker jeg også på, at den spiller med den bedste form spiller og at man ikke er sikker på sin plads, for at bevare konkurrence og form.
3: Kontinuitet (og deraf stabilitet)
Note: Skal vi have projektet op at køre, så skal Ancelotti ikke fyres efter 1. sæson.. Vi har brug for en rød tråd (også fra Castilla og op!), en stabilitet, som Ancelotti forhåbentligt kan tilføre Real. Hvad jeg godt kan lide ved Ancelotti er hans rolige tilgang og forhåbentligt gode mandskabspleje (her tænker jeg på flere egoer i samme omklædningsrum. Her tænker jeg også, at det ville løse angriberen, hvis Benz får tiltro og hjælp fra Zidane, ikke noget han just har fået i store mængder endnu ( dog så jeg hellere, at Pipita blev)
Jeg vil afsluttende sige, at hvis Real skal forstærkes yderligere, så er det forhåbentligt kun én yngre spiller som defensiv midtbane og det er vel og mærke kun, hvis Casemiro ikke har fornødne niveau..
Real har nok verdens bedste spillertrup, derfor er Bale, Cavani, Suarez og alle de andre veletablerede klassespillere overflødige.. :)
PS: Iker slår selvfølgelig fast igen, at han er verdens bedste mand mellem stængerne i næste sæson!
Har du egentlig nogensinde set Ronaldo spille på toppen, eller bare i midten? Og hvorfor tror du han bliver ved med og scorer så mange mål? Der er en grund til Ronaldo, Messi og Bale for den sags skyld ikke spiller som angriber, men lige bag angriberen. De er bedst front mod mål, og kommer altid i andet geled.
Det vil være alt for nemt for modstanderne, og lukke Ronaldo og Bale af, hvis den dybe aflevering/løb ikke bliver lavet af vores angriber, for det er nemlig når modstanderne fokusere centralt, Ronaldo og Bale bliver farlige, for de skærer oftest ind i banen.
Kommer kryds løbet ikke, så opstår der ikke en farlig situation.
Det kan godt være Ronaldo og Bale scorer fandens mange mål, men hvis det er Özil, som skal agere falsk 9'er, og skabe rummene for Ronaldo eller Bale, så vil du mangle vores playmaker. Der er ingen tvivl om, at det sagtens kan lade sig gøre i La Liga, men imod bedre mandskaber, så undervurdere du i den grad angriberen og playmakerens rolle, for og skabe plads og være farlige på afleveringer.
Og for slet ikke og tale om hvor dårlig Ronaldo er som angriber. Han skal have plads, og ikke dækkes ind af 2 centrale forsvar spillere samt en defensiv midtbanespiller. Der er jo en grund til Ronaldo er så god som han er, og faktisk så er det også derfor Messi og Bale er så gode som de er.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Mario Gomez ville nok være mit bedste bud.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Jeg er meget enig med Oscar. Jeg ved ikke lige om det skal være Michu, men rollen der beskrives er hvad jeg længe har ønsket. Vi ser det også i de fleste storklubber, det kan ikke lade sig gør på sigt, og have så mange verdensklasse spillere til hver position. Det kan lade sig gøre med Mourinho, fordi han alligevel er skredet efter max. 3 sæsoner, hvor den sidste altid er endt i kaos, fordi truppen er presset til det yderste, og folk bliver overbelastet fysisk såvel som psykisk.
Mario Gomez ville nok være mit bedste bud.
Desuden så er El Pipita jo ikke solgt endnu hehe ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Forstår godt din tankegang. Normalt rent taktisk, så har alle spillere fastdefinerede roller, hvor fløjspilleren dribler og laver indlæg, angriberen spiller med ryggen til mål og afslutter opspillene. Dette hænger også ofte sammen med, at spillerne på de respektive positioner er begrænsede i deres spil. Typisk magter angriberen ikke at udfordre, enten fordi han er for tung eller ikke har dribleevnerne til det. Og ligeledes har fløjspilleren ikke fysikken eller målinstinktet til at begå sig centralt.
Sådan forholder det sig med eksempelvis Di Maria og Ozil....
Men med spillere som Ronaldo, Bale, Messi og Zlatan forholder det sig anderledes. Det er spillere der kan det hele stort set.
Jeg ved mit forslag er anderledes og ikke i trit med den traditionelle tankegang, men når man har to som Bale og Ronaldo, så skal der tænkes anderledes. De er så stærke, hurtige, har så hurtig spilforståelse, driblestyrke og kan afslutte på alle tænkelige måder, at det bliver utrolig svært at lukke ned for. Og tilmed har Ronaldo et verdensklasse hovedspil.
Taktikken skal se ud som nedenfor, som udgangspunkt, men skal der tænkes dynamisk. Der skal foreligge meget få faste roller, men gives frihed til de tre forreste, så de kan udnytte deres færdigheder frit. DVS. Ronaldo eller Bale skal ikke konsekvent ligge centralt og agere 9'er med ryggen til mål. Den spiller, det i situationen passer bedst for, trækker centralt og så reagerer de andre på dette. En opgave de begge har teknikken og fysikken til - men det ikke sådan vores spil er bygget op og bør derfor ikke vække bekymring.
Carvajal-Ramos-Varane-Marcelo
....................Alonso
............Khedira..........Modric
.......................Ozil
..........Bale............Ronaldo
Den måde bolden primært bliver ført frem er igennem shortpassing, hvor Alonso og Modric er naturlige opspilsstationer. Derfra spilles bredt til offensive backs, eller videre frem til Ozil eller bredt til enten Ronaldo eller Bale.
Bold i højresiden (spejlvendt når den er i venstre!):
.........Ramos-Varane
....................Alonso.....Marcelo
Carvajal-...........Modric
...............Ozil.....Khedira
Bale............Ronaldo
Khedira skyder med i feltet og giver tyngde. Ronaldo trækker centralt, Bale mod venstre for at støtte Carvajal.
Ozil og Modric skiftes til at lave intelligente dybdeløb.
Dynamisk og teknisk stærk formation, masser af driblestyrke fra backs, Modric, Ozil, Ronaldo og Bale (alle pånær Khedira). Og ikke mindst solid defensiv organisation med de tre centrale midtbanespillere foran 4-backkæden.
På kontraen er denne formation uhyggelig, da Bale og Ronaldo som sagt kan det hele selv, mens Alonso, Modric og Ozil er verdensmestre til at slå pasningerne. Hvis Benzema erstatter Bale, er det mindre fart, mindre målfarlighed og mindre styrke, hvilket meget godt beskriver at der ikke må tænkes i kasser (som at Bale er fløjspiller), når der er tale om disse komplette verdensklassespillere.
Jeg synes nu ellers ikke den traditionelle gamle taktik, hvor en kantspiller slår indlæg, og en angriber står med ryggen mod mål er specielt velset længere. De bedste hold i verden, har et meget mere flydende flow, hvor frie roller ofte bliver foretrukket, og flere boldspillende spillere fremfor afsluttende spillere er og finde på holdene.
Er det ikke kun United og Ferguson som stadig bruger denne "gamle" 90'er taktik?.
Forstår udmærket godt hvor du vil hen, og det kan da nok også godt lade sig gøre, men jeg tror ikke vi vil vinde specielt meget ift. hvad vi gør nu. Sådan som jeg ser det, så vil der mangle dybde i spillet. Der vil ikke være plads til, at Ronaldo eller Bale kan lave de dybde løb, hvis opspillet fra forsvaret udelukkende skulle være possession spil, for det er utrolig få hold, som tør og gå op og lægge et pres og holde bagkæden højt. Jeg er helt med på, at vores spil aldrig kommer til og ligne Barcelonas, og heldigvis for det, men de seneste mange år, så har vores mangel været og lukke op for modstandernes forsvar, og det hjælper din taktik og formation ikke på.
Vi kan spille som nu, og straffe modstanderne på deres hjørnespark og lignende, men vi skal blive meget bedre til og kombinere på modstandernes sidste 1/3 del, og det er altså kun Özil som magter det, og jeg vil gå så langt og sige, at Bale og Ronaldo er yderst dårlige til den del.
Vores nuværende hold er allerede det bedste hold i verden i kontraspillet, og det vil nok blive forstærket med Bale's tilkomst, men vi mister point og titler på, at vi ikke kan lukke modstandernes forsvar op, når holdet står kompakt.
Hvordan kan vi miste målfarlighed ved og erstatte Bale med Benzema? Mig bekendt, så er det kun sidste sæson hvor Bale for alvor har bombet og scoret flere mål end Benzema, og så alligevel ikke. 21 mål og 4 assist blev det til for Bale, og for Benzema blev det til 11 mål og 11 assist i ligaen.
Casillas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Khedira, Modric, Isco, Özil, Ronaldo og Benzema. Nogenlunde samme taktik som du beskriver, hvor det bare er Isco eller Özil som skal søge ud på kanten. Alle 4 oppe foran skal have en fri rolle, hvor indbyrdes forståelse og løbemønstre er alfa omega, da alle primært søger alle frie rum alligevel. Søger Benzema ud på kanten, så skal en af de andre søge dybden, og dybden bliver også truet af enten Modric eller Khedira, alt efter hvem der har den bedste position på banen til det.
Målene skal nok komme, og jeg er sikker på Özil også får målene med sig. Han skal lige tilpasse sig den nye rolle, hvor han skal være lidt mere egoistisk, og som alle ved, så tager det tid, og næste sæson tror jeg han bliver den største af alle på holdet.
Hvis Carvajal nogenlunde rammer niveau, så bliver dette aspekt bedre.
Din holdning til Bale og Ronaldo i små rum kan jeg ikke forstå, da de begge er i stand til at sætte deres direkte modstander, dog er de ikke kendte for stikninger som Modric og Ozil leverer, men det kan man heller ikke forlange. De kan derimod TÆVE bolden ind udefra når modstanderen pakker sig, en dimension Modric også bidrager til.
Du kan ikke sammenligne antal mål i Tottenham med Madrid, hvor chancerne er flere. Modstanderen kan heller ikke give ham samme opmærksomhed, når Ronaldo også er på banen.
Bale kan det hele rent teknisk, har et højt bundniveau og er en fornøjelse som person. En moderne galactico. Her er ikke tale om en ny Owen, Beckham eller Ronaldo for den sags skyld. Det her er manden for fremtiden - netop derfor roser Zidane ham til skyerne og derfor henter Perez ham, ikke fordi der SKAL hentes en dyr spiller (ikke møntet på dig, Dios).
Hvor tit ser du Ronaldo sætter sin direkte modstander, når han er mandsopdækket? Stort set aldrig. Han er farligst i fart og med front mod mål, og er faktisk ikke specielt farlig, når han ikke er i fart, og med ryggen mod målet. Det samme gør sig gældende med Bale.
Med de små rum, der mente jeg nu også alt. Alt lige fra pasninger, overblik etc..
Ja de kan tæve bolden ind fra alle vinkler, men de scorer jo kun på hver 10'ende skud eller noget i den stil. Et langskud skal ikke være noget et hold bliver bygget op på, det skal være et godt våben, så spillet ikke bliver ligeså trivielt og forudsigeligt, som Barcelonas spil.
Jeg vil f.eks. langt hellere have Ronaldo aflevere 8 ud af 10 gange, i stedet for han trykker af fra umulige vinkler. Ja, det giver nogle sindssyge mål til tider, men mange gange virker det bare håbløst, og det ses også på statestikken over skudforsøg og mål.
Modric derimod er et fantastisk eksempel på hvordan man skal udnytte sine kompetencer til fulde.
Den eneste måde og sammenligne 2 spillere på, som ikke spiller i samme klub, er vel på statestikken. Der er jo heller ingen garanti for Bale banker kasser ind for Real Madrid, eller viser sit høje niveau for den sags skyld.
Det var nu dig der skrev vi ville miste målfarlighed ved og erstatte Bale med Benzema. Jeg brugte bare facts som modargument.
Bale er en fantastisk fodboldspiller, men på nuværende tidspunkt er der bare ikke plads til ham. Ronaldo, Bale og Jesé minder alt for meget om hinanden, eller de 2 sidstnævnte gør alt for og ligne den førstenævnte. Jeg er stor fan af Bale, men Real Madrid kan ikke købe alle verdensstjerner der er på markedet.
Forlader Ronaldo Real Madrid, så ville der være plads til Bale IMO.