Ancelotti mødte pressen

13 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti blev i dag præsenteret på Estadio Santiago Bernabéu foran den samlede verdenspresse.

Her blev han naturligvis spurgt ind til mange af de problemstillinger, som venter på hans afgørelse i den kommende tid. Heriblandt hans tidligere spiller i AC Milan, Kaká, som ikke har været overbevisende i Real Madrid-trøjen. Om ham sagde Ancelotti:
- Jeg vil afvente og se Kaká træne og derefter afgør jeg det. I dag er han Real Madrid-spiller og vi vil arbejde med ham for at få det bedste ud af ham.

Om sin længe ventede ankomst til Real Madrid og det medfølgende forventningspres, sagde han:
- Jeg er meget rørt. Jeg er rigtig glad for at være her i verdens mest prestigefyldte klub. Jeg kender klubben godt og jeg er meget glad. Alle kender til La Décima. Det er det store mål og jeg har ansvaret for det, men det er ikke et problem for mig, det er en meget stor motivation. Jeg mener ikke, at der er et større pres her end i andre klubber. I trænerens arbejde indgår også at håndtere presset. Real Madrid er en drøm, som i dag er blevet realiseret.

Om sine tanker om holdets spillestil:
- Vi ønsker at spille offensivt og spektakulært. Vi vil arbejde for at spille fodbold, som gør mange tilhængere glade. Arbejdet er ikke let, men jeg har alt hvad jeg skal bruge her. Arbejdet bliver rigtig godt og jeg har støtten fra præsidenten, klubben og tilhængerne. Denne sæson bliver en sæson med glæde for Real Madrid.

Om trup-sammensætningen til den kommende sæson:
- Truppen er rigtig god, den behøver ikke mange ændringer og i de kommende dage snakker vi om, hvad den behøver. I dag kan jeg ikke sige hvilke spillere, som fortsætter og hvilke spillere, som rejser. Det snakker vi om i de kommende dage.

Den kommende trup bliver meget ung. Om det sagde Carletti:
- Vi har unge spillere og at have dem er godt, for de har ambitioner, entusiasme og det glæder mig at arbejde med unge spillere.

Om Iker Casillas sagde han:
- Han er fantastisk, han har vundet alt, han er anfører og der er en regel i fodbold, som siger at for at spille, skal man gøre sig fortjent til det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #2 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Ancelotti mødte pressen
Fantastisk, intet mindre. Jeg glæder mig SÅ meget til, at se hvad han kan udrette med Real Madrid.:D

Jeg er her stadig XOXO

13 år 1 måned siden #3 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Ancelotti mødte pressen
"Om Iker Casillas sagde han:
- Han er fantastisk, han har vundet alt, han er anfører og der er en regel i fodbold, som siger at for at spille, skal man gøre sig fortjent til det."

Lidt tvetydigt for mig, hvad den gode mand mener. Han roser ham stort og så siger han at man skal gøre sig fortjent til at spille, som om han hentyder til at det har Iker ikke gjort i år?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

13 år 1 måned siden #4 af Siempre Madrid
Det er en intelligent udtalelse, synes jeg. Han har naturligvis ingen interesse i at lægge sig ud med en magtfuld spiller fra første dag, men han gør alligevel klart, at man kun spiller, hvis man yder sit bedste:

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum