Jovetic; Higuaíns erstatning?

13 år 1 måned siden #1 af Daniel

Det er den engelske avis ’Daily Star’ der erfarer, at Ancelotti har et ønske om at finde en direkte erstatning for Real Madrids nuværende argentinske angrebses, Higuaín, der efter alt at dømme er at finde i en anden klub efter sommerens hektiske transfervindue; Arsenal finder sig selv i førersædet og ligner overvejende Higuaíns nye arbejdsgiver.

Real Madrids nye træner, Ancelotti, har derfor, med ovenstående in mente, fremsat et ønske om, at Real Madrid skal have flere valgmuligheder i angrebet, hvorfor konstellationen Benzema/Morata ikke er fyldestgørende i forhold til Ancelottis fremadrettede taktiske dispositioner. Der skal mere dybde i truppen, hvor kvalitet øjensynligt er vigtigt for den garvede italiener.

Den nyudpegede Real Madrid-træner har i flere omgange haft følehornene ude efter Jovetic og han ser den montenegrinske landsholdsspiller, som et perfekt match til Real Madrids smalle angreb, hvor Benzema er den eneste med international erfaring, såfremt Higuaín forlader klubben. Jovetic har tidligere ytret ønske om at afprøve sit talent i andre omgivelser:

- Jeg har været i Fiorentina siden 2008. Jeg har givet alt for klubben, hvorfor jeg føler det er forståeligt at ville teste mig selv et andet sted. Jeg er nødt til at finde motivation et andet sted; nu vil jeg vinde sølvtøj i Europa, skulle Jovetic umiddelbart efter sæsonafslutningen have udtalt til italienske, La Gazzetta dello Sport.

Jovetics prisskilt på 23 millioner euro er imidlertid ikke afskrækkende og den nuværende Fiorentina-spiller ville være en relativ billig løsning, når hullet Higuaín efterlader, skal lukkes. Real Madrid skulle eftersigende have slået Chelsea i kampen om spillerens underskrift, som, hvis skiftet hen over sommeren bliver en realitet, bliver den kun anden montenegriner til at betræde Spaniens flotteste græstæppe på Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #2 af El_Juan
En interessant spiller. Ingen tvivl om det. Han har gjort det fremragende for Fiorentina. Men han skal score nogle flere mål. Han er en utrolig begavet spiller med en sublim teknik. Han er samtidig en god afslutter (men skal blive endnu mere kynisk) og fremragende med bolden på sine fødder. Han minder mig faktisk lidt om Shevchenko, på nogle måder. En skæv blanding af Shevchenko og Cruyff!

23 mio. € kan i øvrigt ikke gøre det. Fiorentina kræver 25 mio. £ for Jovetic. Godt og vel 30 mio. €. Det er angiveligt det beløb, som både Arsenal og Juventus har fået at vide, at de skal betale, hvis de vil have fat i Jovetic. Juventus har allerede fundet en billigere løsning i Tevez. Og det ser ud til, at Arsenal ligeledes har fundet en billigere løsning i skikkelse af Higuaín.

For Real Madrid kan Jovetic til gengæld vise sig, at være en billigere løsning end Luis Suárez eller Cavani. Så er der det med Jovetic, at han kan spille flere positioner end blot pladsen som angriber. Jeg ser ham i hvert fald ikke som en typisk 9'er. Nærmere som en 'trequartista', nu hvor han trods alt kommer fra italiensk fodbold. Men en fin spiller, at have i rotation med Benzema og Morata, samtidig med, at han kan spille lidt længere tilbage, hvis det bliver nødvendigt.

Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved El_Juan.

13 år 1 måned siden #3 af Raul7-2880
Hellere beholder Higuain så, han er bedre og garant for mål. Jovetic har aldrig været den store målscorer, har har scoret 35 mål i 116 kampe for Fiorentina. Real Madrid har penge nok til at købe en spiller (Suarez, Cavani) der kan scorer det dobbelte (koster nok også det dobbelt) som Jovetic.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Raul7-2880.

13 år 1 måned siden #4 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Jovetic; Higuaíns erstatning?

Raul7-2880 skrev: Hellere beholder Higuain så, han er bedre og garant for mål. Jovetic har aldrig været den store målscorer, har har scoret 35 mål i 116 kampe for Fiorentina. Real Madrid har penge nok til at købe en spiller (Suarez, Cavani) der kan scorer det dobbelte (koster nok også det dobbelt) som Jovetic.

Jeg tror ikke, at Real Madrid henter hverken Cavani eller Suarez. Der skal spares penge til det indkøb Perez allerhelst ser ske: Bale til Real Madrid!

Nej, det er mere tænkeligt - i min optik - at en spiller i Jovetics prisklasse bliver hapset, især pga. det faktum, at Ancelotti i flere omgange har haft snøren ude efter ham. Det skal man ikke tage fejl af. Han er trods alt træneren/manageren og har forhåbentlig lidt medbestemmelse i forhold til de kommende spillertilgange.

Jeg siger ikke, at Jovetic er den rigtige løsning, men han har en stor alsidighed i sit spil, hvilket er eftertragtet hos storklubberne, hvorfor et skifte ikke er helt usandsynligt. Det ville være skønt at se Morata brage igennem, men med Zidanes fremtidige virke, som Ancelottis højrehånd er det overvejende Benzema, der kommer til at se sig selv i startopstillingen. Jeg ville være tilhænger af, at man lejer Morata ud - han skal simpelthen have mere end 20 min. hver tredje kamp - og henter en pendant til Benzema i angrebet, som man ikke - i hvert fald som fan og romantikker - har et subjektivt forhold til, om man så må sige.

Ønskeløsningen: Udlejning af Morata - det er ikke død og pine, at talenterne bryder igennem i andre klubber og kommer tilbage - hvor man så henter en gardering til Benzema, som kan udfylde dennes mangler - en boksspiller!
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

13 år 1 måned siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Jovetic; Higuaíns erstatning?
Langt hellere ham end alle andre, som er blevet nævnt. En utrolig fin spiller, som nok godt kan acceptere den rolle

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 1 måned siden #6 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Jovetic; Higuaíns erstatning?
Så hellere Morata som jeg klart mener har de fornødne kvaliteter til at spille i Real Madrid.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

Leveret af Kunena Forum