Real Madrid-duo imponerer ved VM
Spanien er videre til u/20-VMs kvartfinaler efter de her til aften ekspederede Mexico ud af turneringens ottendedelsfinaler, hvor Jesé Rodriguez og Derik Osede spillede en aldeles fremtræden rolle. Sidstnævnte scorede udliningmålet (74’) og førstnævnte stod bag sejrsmålet (91’) efter en flot soloaktion, hvor han afdriblede et par mexicanske spillere og prøvede lykken med et skud fra kanten af feltet, som lidt heldigt strøg forbi en chanceløs mexicansk målmand. Forinden havde mexicanerne bragt sig foran i førstehalvleg allerede efter to minutters spil.
Overordnet set har duoen leveret et flot VM, hvor Jesé deler topscorerværdigheden med portugisiske Bruma; begge har scoret fem mål i turneringen. Den teknisk velfunderet spanier har givet store prøver på sit enorme talent og har i flere tilfælde ligeledes haft andensidste fod på bolden; kække driblinger, smarte afleveringer og overlegent overblik er bare nogle af spanierens spidskompetencer. Derik har i den anden ende af banen spillet med stor kløgtighed, hvilket fik den tidligere Manchester United-spiller, Gary Neville, til at tweete,at han var yderst imponeret over dennes afleveringer, boldføling og han appellerede endvidere lidt kækt til, at andre centerbacks tog ved lærer; store ord, som Derik også var ganske taknemmelig for.
Jesé er ved at overbevise eventuelle tvivlere om, at han skal være en del af Real Madrids førsteholdstrup den kommende sæson, hvorimod Derik formentlig skal væve sig med lidt mere tålmodighed; han får minimum én sæson mere til at udvikle sig på andetholdet, Castilla.
Spanien møder enten Nigeria eller Uruguay, som spiller om avancement til kvartfinalen senere denne aften. Kvartfinaleopgøret er programsat til d. 6/7.
Se målene på vores Facebook-side.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ikke Spaniens bedste kamp, men de to Real Madrid-drenge kan vi ikke komme uden om :)
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev: I modsætning til Morata og Nacho, spå jeg Jese en stor fremtid hos Real Madrid.
Jesé er der stor fremtid i - rigtig stor.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Morata har potentialet til at blive en af de bedste angribere i den nærmeste fremtid.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev: Morata bliver større end Jesé. Mærk jer mine ord!
Morata har potentialet til at blive en af de bedste angribere i den nærmeste fremtid.
Vi har en anden tråd til ovenstående; bare til fremtiden, ikke reza ;)
Kampen, dårlig kamp af Spanien, de må ikke sove så meget når det er knald eller fald kampe, det skal de lære. Derik er brandvarm, jeg kendte personligt ikke det store til ham, men han har virkelig overbevist mig. Han er nærmest en playmaker!
- Champen
- Gæst
-
Steen skrev: For mig er Jesé ikke bare en af de mest talentfulde spillere der ude, men den mest talentfulde. Hvis Ancelotti og Zidane har den rette plan med ham, så kan han godt blive den bedste i verden. Han er komplet. Han spiller på sin fysik, er en teknisk vidunder, og så er han utrolig skarp foran målet. 1 år i lære hos Cristiano, og så er han klar til at tage verden med storm.
Kampen, dårlig kamp af Spanien, de må ikke sove så meget når det er knald eller fald kampe, det skal de lære. Derik er brandvarm, jeg kendte personligt ikke det store til ham, men han har virkelig overbevist mig. Han er nærmest en playmaker!
Stor respekt for Jesé, han er helt sikkert et stort talent. Men de mål han har scoret i turneringen, har altså været bolde, som en hver burde sparke ind, med undtagelse af målet i dag som var ekstremt heldigt. Min pointe er, at det kan godt være, at han er topscorer, men ser man bort fra det, har det ikke været imponerende (hvis man lige tager Real Madrid brillerne af). Derik har derimod imponeret mig mere (forventningerne var dog heller ikke så store til ham)
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Normalt, så er jeg ikke den der tror på at for eksempel Jesé og Deulofeu bliver de bedste i fremtiden, lidt ligesom Ronaldo og Messi nu, som nogen blandt andet tror. Men Morata, hold da op hvor er han en farlig angriber. Han bliver en af de bedste, hvis bare han får de forbandede spilleminutter.
Edit: Mit indlæg nummer 500 er til ære for Morata - det tegner godt. :D
- Ingen svæver på banen som Zizou!
rezamadridista skrev: Haha, tror du ikke på mig Daniel? ;)
Normalt, så er jeg ikke den der tror på at for eksempel Jesé og Deulofeu bliver de bedste i fremtiden, lidt ligesom Ronaldo og Messi nu, som nogen blandt andet tror. Men Morata, hold da op hvor er han en farlig angriber. Han bliver en af de bedste, hvis bare han får de forbandede spilleminutter.
Edit: Mit indlæg nummer 500 er til ære for Morata - det tegner godt. :D
Jeg lader min tvivl komme dig til gode ;)