MARCAs brugere: Ronaldo Europas bedste

13 år 2 uger siden #1 af Daniel

Feltet om at blive kåret til Europas bedste fodboldspiller er skåret ned til ti spillere af fodboldforbundet UEFA og disse har den spanske sportsavis MARCA lavet en afstemning omkring på MARCA.com. Der er enighed blandt brugerne – Cristiano Ronaldo er den bedste!

Således har Real Madrids portugisiske fænomen modtaget imponerende 54 % af stemmerne (12.544), hvorimod Messi, som indtager andenpladsen på listen, har modtaget beskedne 23 % af disse ditto (5.235). Dortmunds offensive es, Lewandowski, er at finde på en flot tredjeplads med 10 % af brugernes stemmer (2.266).

Cristiano Ronaldos dominans i Champions League, hvor han scorede 12 mål, er derfor ikke gået læsernes næse forbi, men det tilbageværende spørgsmål er vel sagtens, om juryen af journalister, som har beføjelserne til at stemme og placere denne titel i hænderne på den, efter deres mening, rette ejermand, er enige me dette eller om en helt fjerde spiller er deres favorit. De resterende syv spillere i puljen er Robben, Ribery, Bale, Zlatan, Müller, Schweinsteiger og van Persie, hvor især Bayern München-spillerne har gjort sig fortjent til denne hæder.

Selve offentliggørelsen af denne individuelle hæder finder sted d. 29. august i forbindelse med Champions League gruppespillets tilbliven via lodtrækning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 uger siden #2 af Daniel
Ronaldo har naturligvis været Europas bedste; vi er slet ikke i tvivl her på redaktionen :D I er vel enige?

Jeg kunne dog godt se en Bayern-spiller snuppe titlen, således en Champions League-vinder igen modtager titlen...

13 år 2 uger siden #3 af Lars1991
Det har nok også noget at gøre med det er en madrilensk avis ;)

Ronaldo og Messi er de 2 bedste og jeg gider egentlig ikke beskæftige mig med hvem der er bedst af de to. Det kan jo være helt ligegyldigt i sidste ende.

Med det sagt, så kunne det måske være fortjent at en fra Bayern fik prisen i år. Schweinsteiger maybe?

13 år 2 uger siden #4 af Daniel

Lars1991 skrev: Det har nok også noget at gøre med det er en madrilensk avis ;)

Ronaldo og Messi er de 2 bedste og jeg gider egentlig ikke beskæftige mig med hvem der er bedst af de to. Det kan jo være helt ligegyldigt i sidste ende.

Med det sagt, så kunne det måske være fortjent at en fra Bayern fik prisen i år. Schweinsteiger maybe?

Naturligvis, men fornuftigheden blandt brugerne er også der efter ;)

Ja, jeg ser gerne Schweinsteiger snuppe prisen!

13 år 2 uger siden #5 af Raul7-2880
Hvorfor er Lahm= verdens bedste højreback, ikke med på listen?

13 år 2 uger siden #6 af Daniel

Raul7-2880 skrev: Hvorfor er Lahm= verdens bedste højreback, ikke med på listen?

Disse priser tilgodeser overvejende den offensive individualisme, og i denne henseende har Bayern trods alt fire nominerede, hvilket er et pænt antal.

13 år 2 uger siden #7 af asp3200
Europas bedste udelukker vel Messi, eller menes der klubmæssigt også?

Hvis jeg tager de hvide briller af så bør prisen gå til en Bayern spiller, de har været suveræne og over hele sæsonen synes jeg Ribery og Lahm har været gode. Men som i alle andre prisuddelinger går det altid til en offensiv spiller, hvilket er utroligt latterligt.

Husker stadig dengang hvor der ikke var korruption osv:) hvor cannavaro vandt endelig en prisuddeling som forsvarsspiller. Det var tider.

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 uger siden #8 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne MARCAs brugere: Ronaldo Europas bedste

asp3200 skrev: Europas bedste udelukker vel Messi, eller menes der klubmæssigt også?

Hvis jeg tager de hvide briller af så bør prisen gå til en Bayern spiller, de har været suveræne og over hele sæsonen synes jeg Ribery og Lahm har været gode. Men som i alle andre prisuddelinger går det altid til en offensiv spiller, hvilket er utroligt latterligt.

Husker stadig dengang hvor der ikke var korruption osv:) hvor cannavaro vandt endelig en prisuddeling som forsvarsspiller. Det var tider.

Jeg synes nu mere at Bayern har præsteret som hold. Enkelte spillere kan sagtens får en titel selvom holdet har skuffet, efter min mening. Ronaldo kandiderer altid til europas og verdens bedste. Men han kan ene og alene ikke løfte et uinspireret Madridhold, selvom han har gjort sit til det.

13 år 2 uger siden #9 af Daniel

asp3200 skrev: Europas bedste udelukker vel Messi, eller menes der klubmæssigt også?

Europas bedste udvælges via præstationerne i Champions League, så vidt jeg ved(?) Messi har i hvert fald vundet den før!

Edit: Jeg mener ligeledes, at juryen i år bør tilgodese en Bayern-spiller og smide deres forkærlighed for Barcelona i skraldespanden for en stund....... bare en kort stund!
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Daniel.

13 år 2 uger siden #10 af DarioGomez
På Marca.com. Sgu da klart Cristiano vinder ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 2 uger siden #11 af Daniel

DarioGomez skrev: På Marca.com. Sgu da klart Cristiano vinder ...

madridista.dk/index.php/forum/nyheder/12...europas-bedste#25928

Sgu da!

Edit: Man kan ikke - og det er et faktum (!) - anfægte denne enstemmige holdning blandt en større skare af Real Madrid-fans. Vi har altid ret :) !
Sidste redigering: 13 år 2 uger siden ved Daniel.

13 år 2 uger siden #12 af Real Madrid
Hehe det hele er jo meget godt, men i sidste ende er det den lille argentiner, der vinder prisen. Hvis ikke Europa's bedst, så i hvert fald Fifa Ballon D'or. Derudover så tror jeg næppe Bayerns dominans er ensbetydende med, at en individuel pris går til dem. De har præsteret fantastisk som hold, altså kollektivt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum