Heldig uafgjort til Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid stod onsdag aften over for den første alvorlige test i udekampen mod Lyon på Stade Gerland.
Og det franske hjemmehold kom også godt fra start med en god afslutning fra Grenier efter blot et minut, men Diego López var på plads i Real Madrid-målet.
For Real Madrids vedkommende var det endnu en mulighed for at se et forsvar, som man som udgangspunkt må regne med bliver b-kæden i den kommende sæson, mens dagens salg af Gonzalo Higuaín gør Benzema til ubetinget førstevalg med dertilhørende ansvar.
Real Madrid havde store problemer med at få spillet til at fungere, mens Lyon konstant skabte farlige situationer og efter 20 minutter gik det galt for Carlo Ancelottis tropper, da Grenier fik sendt bolden ind bag en sagesløs Diego López og minuttet efter var det tæt på at blive 2-0, da López fik afsluttet.
Real Madrid kom lidt bedre med efter Lyons føring, men manglede ofte præcisionen i den sidste afgørende aflevering og derfor var det småt med chancer. Samtidig var Lyon konstant farlige på kontra-angreb.
Desværre for Real Madrid fik Illarra en forstrækning efter 35 minutters spil og måtte lade sig udskifte med Casemiro. Det gjorde hverken fra eller til for et Real Madrid-hold, som tydeligvis og forståeligt mangler meget endnu og derfor var Lyons pauseføring fuldt fortjent, om end den var et mål eller to for lille.
Carlo Ancelotti foretog tre ændringer i pausen, da Diego López, Özil og Benzema blev taget ud i stedet for Adán, Khedira og Modric og de to markspillere gjorde da heller ikke det store væsen af sig i første halvleg.
Dermed spillede Real Madrid uden en decideret angriber, men med Di María, Isco og Cristiano Ronaldo som bevægelige i front. Det gav lidt mere spil til Real Madrid, men fortsat uden de store chancer og så gik det galt i banens anden ende, da Lisandro pludselig stod helt fri foran mål og let kunne sende bolden ind bag Adán. Da var der spillet en time af kampen.
Carlo Ancelotti foretog med det samme to udskiftninger, da Mateos, Casado og Morata kom på banen i stedet for Cristiano Ronaldo, Pepe og Isco. Det var dog et Madrid-mandskab helt blottet for ideer, som tumlede rundt på banen som en tyrs sidste minutter i Las Ventas-arenaen.
Selv den mest forvirrede tyr kan dog vise farlighed og med 12 minutter igen blev der begået straffespark mod Denis og det scorede Morata på og dermed fik han oprejsning for den store afbrænder nogle minutter forinden.
Og udligningen kom med seks minutter igen, da Casemiro helt uhindret kunne heade et hjørnespark i nettet og dermed er den brasilianske midtbanemand pludselig delt topscorer med Cristiano Ronaldo.
Dermed fik Real Madrid hentet lidt af æren hjem oven på en tam indsats mod et toptændt Lyon-hold, som er ved at gøre klar til CL-kvalifikation og derfor er lige det skarpere end Real Madrids spillere, som fortsat er i opstarts-fasen og i en periode med eksperimenter.
Kampfakta:
Lyon – Real Madrid 2-2 (1-0)
1-0 Grenier (20.)
2-0 Lisandro (60.)
2-1 Morata (78., str.)
2-2 Casemiro (84.)
Real Madrids hold: Diego López (Adán, 46. min.); Carvajal (Quini, 76. min.), Pepe (Mateos, 61. min.), Nacho, Cheryshev; Illarramendi (Casemiro, 35. min.), Isco, Özil (Khedira, 46. min.); Di María, Cristiano Ronaldo (Casado, 61. min.) , Benzema (Modric, 46. min.).
Lyons hold: Anthony Lopes; Miguel Lopes, Bisevac, Fofana, Dabo; Malbranque, Gonalons; Danic, Grenier, Lacazette; Lisandro.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Slutteligt skal det også siges at jeg synes Lyon gjorde det rigtigt godt i dag, hvilket jo naturligvis ikke gjorde det nemmere for os ;)
Casemiro overraskede mig positivt, han fordelte bolden godt og slået nogle gode dybe afleveringer, og virkede til at have nogenlunde styr på sine markeringer defensivt. At han scorer er selvfølgelig et ekstra plus i bogen, men han var i mine øjne klart en af holdets bedste. Denis var også noget bedre efter Casado overtog backen, men lad dette blive sidste gang Di Maria bruges på den position han spillede det meste af kampe.
Jeg synes egentlig Casemiro gjorde det fint i anden halvleg i en rolle lignende Alonsos.Kiwes skrev: Jeg håber inderligt han indser vigtigheden i at fastholde vores politik omkring en dybliggende spilfordeler (modric/Alonso) og en decideret arbejdshest eksempelvis i form af en Khedira (som jeg personligt er stor fortaler for som fast starter). Derudover fik vi vel endnu engang bevist at Ronaldo ikke skal spille en 9'er rolle, men forblive på kanterne.
Modric, Cristiano, Di Maria og i særdeleshed Benzema skuffede mig. Modric havde ualmindeligt mange fejlafleveringer, men bevægede sig fint, Cristiano blev brugt forkert, det samme kan siges om Di Maria, men hans vanlige alt for oversatsede aktioner skal dog også med i bedømmelsen. Og hvad Benzema angår, leverede han bare endnu en gang en af de præstationer jeg efterhånden forventer af ham - jeg håber for alt i verden, at Carletto kan få sparket noget selvtillid ind i ham igen.
Hvis angribersituation når transfervinduet lukker hedder Benzema og Morata, så er min spådom, at Morata slår Benzema af inden sæsonens afslutning. Og det er ikke nødvendigvis, fordi jeg tror at vi i Morata vil få en +20/30 mål-sæson at se, men snarere da jeg simpelthen ingen tiltro har til Benzema. Det er meget meget længe siden, at jeg sidst har set ham spille en god kamp (og det er med både træningskampe og landskampe inkluderet...).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Redondo
- Gæst
-
Kiwes skrev: Jeg synes dagens lidt/meget sløve indsats var en kombination af en stor taktisk brøler fra Ancelotti's side, samt et Real Madrid mandskab der tydeligvis stadig befinder sig i opstartsfasen. Jeg håber inderligt han indser vigtigheden i at fastholde vores politik omkring en dybliggende spilfordeler (modric/Alonso) og en decideret arbejdshest eksempelvis i form af en Khedira (som jeg personligt er stor fortaler for som fast starter). Derudover fik vi vel endnu engang bevist at Ronaldo ikke skal spille en 9'er rolle, men forblive på kanterne.
Jeg håber du ved at Ancelotti prøvede nogle ting af, og at det langt fra er det vi kommer til at se når sæsonen starter? Start 11'eren havde mange nye spillere, vi manglede vores to bedste midterforsvarere, Di Maria spillede central midt og Ronaldo lå som angriber. Der var mange ting som blev afprøvet, og mange ting som ikke fungerede, men det er vel derfor man har de her træningskampe.
Jeg synes at Casemiro var aftenens positive indslag. Han fightede og var målsøgende. Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor Denis ønsker at blive. Jeg kan simpelthen ikke se at der skal være plads til ham.
Min største frygt er angrebet. Ronaldo skal tydeligvis ikke spille på toppen (det har vi set før), hvilket betyder at vi har Morata og Benz. Det er bare ikke godt nok, og i hvert fald ikke dem vi skal satse på laver mål. Jeg håber inderligt at vi smider penge efter en som ved hvor målet står, som, sammen med Ronaldo, kan banke +80 kasser ind, det ser jeg ikke de to kan. Måske lige med nød og næppe kan de lave omkring 20 kasser til sammen
Jaken skrev: ... Og hvad Benzema angår, leverede han bare endnu en gang en af de præstationer jeg efterhånden forventer af ham - jeg håber for alt i verden, at Carletto kan få sparket noget selvtillid ind i ham igen.
Jeg har endnu ikke set nogle af træningskampene pga. ferie, men ovenstående er spot on. Benzema er i klubben af én , måske to grunde:
1. Det er ikke dårligt at være et Perez-indkøb.
2. Det er ikke dårligt at have uanede mængder af tillid fra en Perez-favorit (Zidane).
Jeg håber dog alligevel, at Ancelotti og tilstedeværelsen af en landsmand i trænerstaben kan skabe ro omkring Benzema, således han igen kan levere nogle fornemme præstationer på grønsværen - der har trods alt været enkelte af disse :)
Men er niveauet det samme som i sidste sæson, og det virker det til at være ud fra ovenstående citat, så skal Benzema have en konkurrent, der kan give ham konkurrence, og det er jeg ikke overbevist om, at hverken Jesé eller Morata kan levere. Jeg er fortaler for en italiensk/svensk genforening.
Nå, men Benzema er på sine gode dage en dygtig angriber, som har en eminent teknik, hvorfor han er dygtig opspilsstation i angrebsfasen, men med de spillere, som Real Madrid efterhånden har uden for boksen, finder jeg det efterhånden vigtigere, at klubben henter en Zlatan-type, som ligeledes er en rigtig god boksspiller.
Angående resultatet og uden egentlig selv at have set kampen, er det ikke katastrofalt. USA-turnéen vil give nogle mere afgørende tegn.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Der er måske ÉN go grund til at folk har talt om ham som spydspids - og det er fordi det jo er en position vi er frygtelig ringe besat på efter salget af Higuaín. Lad os krydse fingre for at Morata ka overraske for Benzema har jeg ik længere ord for. Han har overordnet set været én stor skuffelse i nu 4 år - og en enkelt træningskamp (eller 2) i opstartsfasen sku self ik ku gøre det indtryk hverken værre eller bedre. Men for faen, han er tilbage i Lyon hvor der spilles en kamp som er en del af hans transfer - og så ligner han for gud ved hvilken gang en elefant i en glasbutik. Han er så langsom i tanke og handling at det gør helt ondt at se på. Jeg ville elske hvis man solgte ham - og jeg er nået dertil at jeg er fløjtende ligeglad med hvem vi henter istedet; Suarez, Kun, Makienok - alt er en opgradering. Iøvrigt sjovt at der som en del af transfern blev aftalt at Lyon sku ha 1 mio for hver CL vi vandt med Benzema og for hver gang han blev valgt til Verdens Bedste spiller - ja jeg ved det, det er kun til at skraldgrine over nu, hvis det ik var fordi det var så tragisk. Det svarer jo næsten til at man indførte samme klausul da man signede Gravesen - men fremragende købmandsskab self ;-)
Det er ik min opfattelse at Özil nogensinde blir en spiller der leverer det fjerneste når der ik er noget på spil - alligevel ærgrer det mig at det er så ufattelig sjældent man ser ham spille en god kamp. Han er en verdensklassespiller og hans topniveau er fremragende, men shit hvor er han bare uhyggelig ustabil i hans spil - og det føles tit som om vi spiller med kun 10 mand når han er med.
Isco, Di Maria og Illarra var helt rundt på gulvet. det blev bedre da Casemiro, Khedira og Modric kom på banen - selv om Modric ligesom i størstedelen af sidste sæson var pivringe (han mangler stadig at overbevise mig big time!). Man sku tro at man havde forbyttet salgspriserne på Casemiro og Illarra - sidstnævnte ligner en spiller der er med fra Castilla for at snuse til førsteholdet og man har svært ved at se lige hva han kan blive til udover en glorificeret boldflytter. Fordelen er self at han er startet med at sætte barren så lavt, at man nærmest kun ka blive positivt overrasket - hvis man da ellers formår at slette hukommelsen for info omkring hans hysteriske pris. Di Maria var self prisgivet på en plads han aldrig nogensinde ska spille igen - og Isco virker ik til at ku bidrage med noget når han ligger så langt tilbage.
Puha, synes pludselig at det er meget kort tid med kun en måned til sæsonen begynder - med tanke på at vores taktiske oplæg lige pt ligner byggerodet ved Nørreport.
Jeg overvejede at skrive til dig du ikke skulle optage kampen. Det var forfaerdeligt at se paa, men det var ikke Ancelottis skyld.
Til alle.
Der er vel ingen der kan saette sig imod at jeg har forklaret at Ozil er en kedelig offensiv midtbane spiller, og det ikke vil goere ondt at saette ham lidt paa baenken. Gal han har vaeret ringe de sidste 2 kampe.
Har valgt at takke af på forum!
De her opstartkampe er som Redondo skriver med til, at finde ud af hvem der kan lege sammen på banen og intet andet.
Når vi når ryger USA er mit bud, at vi ser nogle lidt mere seriøse opstillinger valgt ud fra de 3 første kampe her i Europa.
Det er i USA den egentlige udvælgelse og taktik tager form.
Jeg har aldrig været helt til Benzema, da jeg syntes han er en doven gadedreng og han bekræfter min antagelse i hver opstartssæson.
Han virker som om, at han har været hjemme hos drengene og ligget på langs på stranden med en hel kasse joint... Hans professionalisme skuffer mig gang på gang. Hans retsag med en for ung prostitueret, hans vilde kørsel som nok kommer til at koste kørekortet og muligvis hæfte og de utallige gange han virker som om, at han ikke gider være på banen.
Mange mener han vil ha godt af, at være ubetinget førstevalg. Det samme mener jeg om Higuain. Dog mener jeg vi ville have været bedre stillet med vores kære Pipita, som med kontinurlige kampe har bevist langt mere end Benz.
Jeg kan faktisk godt forstå Pipita beder direkte i år om at komme væk. Knægten har bevist så meget, men ikke fået lov til at være førstevalg.
Higuain i Napoli vil bombe den italienske liga. Benzema vil være ganske middelmådig i den spanske, men jeg ville elske, at se ham imponere.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Fiel..
Jeg overvejede at skrive til dig du ikke skulle optage kampen. Det var forfaerdeligt at se paa, men det var ikke Ancelottis skyld.
Til alle.
Der er vel ingen der kan saette sig imod at jeg har forklaret at Ozil er en kedelig offensiv midtbane spiller, og det ikke vil goere ondt at saette ham lidt paa baenken. Gal han har vaeret ringe de sidste 2 kampe.
Ha ha, ja du ku godt lige ha advaret mig :-) Her kommer man hjem fra Bad Religion-koncert i højt, fuckin' punk rock-humør og så ska man sidde halvdelen af natten og se på sådan en gang rod, hvor kronen på værket er en Benzema der åbenbart ik engang ka sætte sig op til at spille en kamp foran sit gamle hjemmepublikum. Altså - manden ku ik præstere pga konkurrence for så mistede han selvtillid. Nu har han så fået foræret pladsen på et sølvfad og med al respekt for Morata, så ka Benzema jo med et minimum engagement være sikker på at få 90% af al spilletid. Men nu begynder jeg at frygte at det åbenbart heller ik er en situation der bekommer den evigt underpræsterende franskmand - ku godt frygte at han nu ik føler der er nogen risiko for at miste pladsen og derfor ik leverer hverken engagement eller kvalitet. Byt ham lige over med Zlatan - to gode Zlatan år er langt bedre end at sku trækkes Benzema mange år endnu.
Jeg er helt enig med din del om Benzema, jeg er dog ikke sikker på, at jeg har lyst til Zlatan i den hvide trøje om end jeg ved han ville være en succes.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...