Casillas mødte pressen

13 år 2 timer siden #1 af Siempre Madrid

Iker Casillas holdt i går det første pressemøde på Real Madrids tur til USA og oven på den legendariske målmands turbulente sidste sæson, var der naturligvis set frem til hvad han havde at sige om blandt andet José Mourinho og den nye sæson.

Real Madrids anfører viste dog helt korrekt opførsel, da han blev bedt om at kommentere på den nye træner, Carlo Ancelotti, i forhold til The Special One:

- Jeg snakkede med ham (Ancelotti, red.) inden jeg vendte tilbage fra ferie. Han har hele tiden gjort det klart, at han har en vinder-attitude og at klubben har behov for at vinde titler. Det er ikke længere et spørgsmål om at kigge tilbage. Man er nødt til at påskønne det arbejde, som Mourinho lavede, men nu har vi nye mål. Vi begynder med drømme og med lyst til at gøre tingene godt i denne nye æra.

Iker Casillas var ligeledes optimistisk i forhold til den nye sæson, også med forstærkningerne:

- Vi har en fantastisk trup. Vi her fornyet holdet med unge spillere, som har spillet en stor rolle og det er godt for holdet. Sammen med de spillere, som allerede er her ser jeg en perfekt blanding af ungdom og modenhed. Der er et nyt mål foran os og lysten i klubben er den største i forhold til at nå de størst mulige titler. Vi skal samles om dette og nu har vi lyst til at begynde og vinde de tre turneringer, som vi skal deltage i.

Iker Casillas skal i gang med sin 15. sæson i Real Madrid og det betyder, at han faktisk har nået at spille på hold med den nuværende assistent-træner, Zinedine Zidane. Om ham sagde han:

- Han har en speciel karisma. Han er en person, som hjælper holdet meget, træneren og spillerne og frem for alt de unge. Hans kendskab vil hjælpe holdet med at få denne grad af erfaring, som vi alle søger. Vi er alle meget glade for ham.

I forhold til sin egen situation på holdet, siger Iker Casillas:

- Det deltager jeg ikke i på nogen måde, hverken som en del af startopstillingen eller som bænkevarmer. Kun med drømmene og lysten til at konkurrere. Konkurrencen er altid ren. Diego López, som var fænomenal sidste sæson, Jesús og Tomás er virkelig dygtige målmænd, men det sker ikke kun på min plads. Der er to eller tre spillere pr. plads og det er positivt, for det bekommer træneren og holdet godt. Jeg er fortaler for at konkurrere, træne og være til disposition, når træneren finder tidspunktet rigtigt. Vi er nødt til at starte fra nul og jeg har flere forhåbninger end før jeg vendte tilbage, men mine holdkammerater vil gøre det svært for mig. Jeg er nødt til at arbejde og kæmpe som jeg altid har gjort.

Endelig blev han også spurgt om denne sommers store transfermål, Gareth Bale:

- Han er en af de 3-4 bedste spillere i Europa og det er normalt, at der tales om ham, fordi han har rigtig gode muligheder i fodbold.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Orange You Glad
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 time siden #2 af Orange You Glad
Besvaret af Orange You Glad på emne Casillas mødte pressen
Nogen festbombe er han ikke, men jeg ville alligevel ønske, jeg kunne give ham en hulens masse karmaplusser. Han må sgu efterhånden have sparet op til en vanvittigt stærk reinkarnation.
Sidste redigering: 13 år 1 time siden ved Orange You Glad.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum