Javier Tebas: Det er ikke amoralsk at købe Bale for 100 millioner €

13 år 2 timer siden #1 af Siempre Madrid

Præsidenten for den spanske Ligaforening LFP, Javier Tebas, ser ikke noget umoralsk i, at Real Madrid bruger 100 millioner € på at købe Gareth Bale.

Det fortalte han i dag i et interview med Marca:

- Det er umoralsk at købe noget, man ikke kan betale. Det er en gigantisk sum, men hvis Real Madrid kan betale det, er alt godt. For mit eget vedkommende kan jeg godt lide, at La Liga har fe bedste spillere og jeg foretrækker at der er her og ikke i Premier League, for man må også se på de ting, det genererer. At have spillere som ham tillader at TV-rettighederne fastholder deres priser og det kan også fylde stadions.

Netop fordelingen af TV-pengene mellem de spanske klubber har været et stort kritikpunkt, idet Real Madrid og Barcelona tager en meget stor andel af disse penge i forhold til de øvrige klubber, men ifølge Javier Tebas får man ikke en bedre liga af, at de to fodbold-giganter får en mindre del af kagen:

- Hvis man tager 150 mill. € fra dem, kan Real Madrid og Barcelona så fastholde spillere som Neymar og Messi eller tager de til Manchester eller Paris SG? Bliver de to klubber så konkurrencedygtige i Europa?

Javier Tebas er dog enig i, at spændet mellem nr. 1 og nr. 20 i Liga BBVA er for stort og at det skal reduceres i forhold til udbetaling af TV-penge.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum