Interview med Jesé

12 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Jesé Rodríguez spillede en fantastisk sæson for Real Madrid Castillas nyoprykkere i Liga Adelante og han havde sin store andel i, at Alberto Torils tropper kan kalde sig Spaniens bedste filialhold i sæsonen.

Det er blevet belønnet med en ny kontrakt og en plads i førsteholdstruppen og til Real Madrid TV fortæller han i et interview om sin oplevelse med det. Madridista.dk bringer oversættelsen her:

Tillykke med kontraktforlængelsen på fire år. Jeg forestiller mig, at du er tilfreds....
- Jeg er meget glad for at fortsætte i verdens største klub og være sammen med alle disse stjernespillere. Det er en fornøjelse at være sammen med dem. Jeg er kommet med en masse styrke og nu forventer jeg at nå endnu videre.

Denne forlængelse kommer samtidig med, at du træder ind i førsteholdstruppen.
- Sidste sæson begyndte svært i Segunda División, men vi sluttede rigtig godt. Styrkeprøven fra den sæson bar frugt og nu kan jeg være i førsteholdstruppen. Det hele begynder herfra.

I går sagde Sergio Ramos på pressemødet, at toget til Real Madrid kun kører en gang og at man skal udnytte sine muligheder. Er du klar til at gøre det?
- Sergio er en stor spiller og han giver mig gode råd. Man er nødt til at udnytte sine muligheder, for der kommer ikke mange. For mig er det sket og jeg vil udnytte det.

Hvad forventer du af denne sæson på førsteholdet?
- Det er hårdt at spille her. Det er Real Madrid og der er mange gode spillere og stor konkurrence. Jeg forventer, at det bliver en sæson m ed succes. Det er et godt hold og vi har det godt indbyrdes. Vi forventer, at hente nogle titler.

På hvilken måde har Jesé Rodríguez udviklet sig i La Segunda División?
- Jeg er modnet meget i mit spil. Jeg lærte at deltage mere i det defensive og jeg har været meget mindre selvisk i forhold til mine holdkammerater.

Sidste sæson stak du Butragueños rekord og blev spilleren, som har scoret flest mål for Castilla i Segunda División. Hvilke mål har du sat dig for denne sæson med førsteholdet?
- Det første er at træne som en del af førsteholdet. At arbejde meget hårdt og tage en dag ad gangen. Og ikke at tænke videre.

Truppen til denne sæson er en blanding af ungdom og modenhed, hvor der også er stor repræsentation af spanske spillere. Det har glædet Madridismoen meget. Hvad tænker du om truppen?
- Jeg tænker det samme som dem. Vi har mange drømme og lyst til at det hele skal starte. Vi har det godt indbyrdes og vi forventer en sæson med succes. Det bliver svært, men vi har stor tiltro til os selv.

Til hver træning ser man, at konkurrencen er maksimal for at forsøge at overbevise Ancelotti.
- Vi skal forsøge at gøre det svært for træneren, som skal se at alle ønsker en plads og at vi vil kæmpe for det til det sidste, men altid i respekt for de andre og med følelsen af at være et hold. Ancelotti ønsker, at vi skal konkurrere med hinanden.

Hvordan er han som træner?
- De seneste dage har jeg set en træner, som er meget seriøs og har sine helt klare ideer. Han ønsker stor intensitet i alle aspekter af trænings-sessionerne.

Alle roser Zidanes rolle. Har du snakket med ham? Hvad kan han give dig for at forbedre dit spil?
- Jeg har snakket med ham. Jeg er glad, for han er en person, som kan støtte og hjælpe mig. Jeg ønsker at lære alt det han kan som spiller og person. Vi ved alle, hvem han er og han kan helt sikkert lære os meget.

Til sidst, hvilken besked vil du sende til Madridistas?
- Vi ønsker, at de er med os i dårlige som gode tidspunkter. Vi får brug for dem. Vi er et hold og de er vores tilhængere. Med dette sammenhold når vi langt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #2 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Interview med Jesé
Han er bare for nice.
Gid du bliver så stor som potentialet sætter forhåbninger om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum