Xabi Alonso tilbudt et års forlængelse
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Xabi Alonso er nu blevet præsenteret for et udspil til en kontrakt-forlængelse med Real Madrid.
José Ángel Sánchez mødtes i maj måned med midtbanespillerens agent, Iñaki Ibáñez, for at forhandle kontrakt, men ved den lejlighed bad agenten om, at man afventede situationen i klubben, for bedre at kende planerne med Xabi Alonso.
Og de er uforandrede, selv om Carlo Ancelotti er tiltrådt i Real Madrid og man har hentet flere spillere ind til samme position og derfor fastholder man tilbuddet om en kontraktforlængelse på et år, således at kontrakten udløber i 2015.
Xabi Alonso kan frit forhandle med andre klubber fra januar måned næste år, men Real Madrid håber at have forlænget med ham inden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ungdommen overtager langsomt. Kunne være dejligt med salg og lidt euro i kassen.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men nu endte det så med et køb af Illarra, en spiller jeg betragter som noget af en ubekendt, men relativt statisk ligesom Xabi, og kvalitetsmæssigt mere til bænken end banen. I det perspektiv, så er det måske ik så tosset at beholde Xabi ét år mere - som vel reelt er det man vil med en 1-årig forlængning - altså sælge ham næste sommer for et sikkert beskedent beløb. Man har self oz muligheden for at beholde ham endnu et år hvis det sku vise sig han blomstrer op i denne sæson - hvilket jeg dog anser for mindre sandsynligt.
Illarra, Modric, Khedira og Casemiro er mere end rigeligt. Specielt med Casemiro's fremragende pre-sæson indtil videre, som jeg overhovedet ikke så noget specielt i for blot 2 måneder siden.
Og derudover lader det til Isco skal spille en mere defensiv rolle inde centralt, så det vil efterlade 5 spillere til 2-3 pladser. Det er langt mere end rigeligt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Hvis det skal følges op af noget mere seriøst, så mener jeg fortsat, at Xabi Alonso kan spille en vigtig rolle i truppen, ikke mindst som "far" for alle de unge og nye spillere, som står foran deres livs udfordring netop nu. Det er så ekstremt vigtigt for vores trup, at de unge spillere har nogen at læne sig op af, når kampene er på vippen og her mener jeg, at Alonso kan være med til at bringe roen ind på holdet.
Når det er sagt, så er Xabi Alonso jo langsomt på vej ned ad bakke og derfor skal man finde det rette tidspunkt at foretage generations-skiftet på, men at lave et clean cut lige nu, vil være en fejl, synes jeg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.