Real Madrid sluttede USA-touren med manér
Det har været en dans på roser for Ancelottis tropper under hele præ-sæsonen, såvel i Europa som i USA. Real Madrid havde inden opgøret imod gårsdagens duellanter, Inter, ikke tabt en kamp og dette billede havde milaneserne ikke den fornødne kvalitet til at lave om på. Real Madrid tromlede ganske enkelt legende let hen over Walter Mazzarris tropper.
Trods nogle små-justeringer hist og her i startopstillingen havde Real Madrid ikke nogen nævneværdige problemer med at sætte sig på kampen og allerede efter syv minutters spil havde Morata en lille mulighed for at bringe Real Madrid foran efter et godt indlæg fra en - sjældent set - velspillende Kaká, men spanieren kunne ikke få dirigeret bolden tilstrækkeligt mod mål, hvorfor en tidlig føring udeblev – denne skulle imidlertid komme blot fire minutter senere.
For efter elleve minutters spil smed Di María en bold ind i panden på en fremadstormende Kaká – et deja-vu-agtigt løb fra kampen imod Chelsea, hvor Ronaldo scorede – og i to forsøg fik brasilianeren bugseret bolden forbi Inter-målmanden. Et fortjent føringsmål. Real Madrid har under Mourinhos ledelse haft en underlig tendens til at løfte foden fra speederen efter en scoring, men dette er ingenlunde tilfældet under Ancelottis virke. Real Madrid pressede på for 2-0-scoringen og havde flere fine muligheder, og scoringen skulle da også falde i kampens 38. spilleminut efter to fine genialiteter.
Casemiro var storspillende denne aften og afleveringen til Ronaldo, som resulterede i scoring fortjener stor ros, og var i sandhed et vidnesbyrd om, at Real Madrid har gaflet et stort talent, om end kritikkerne har ment andet. Casemiro modtog således bolden på Inters banehalvdel, tog et par skridt fremad og spillede bolden med en hård flad aflevering langs jorden, Ronaldo i dybden, hvor portugiseren med en tørt hug, i en og samme bevægelse, smækkede bolden ind bag en sagesløs Inter-målmand, som for en stund måtte have ønsket sig andetsteds.
Ancelotti benyttede halvlegen til lidt små omrokeringer – Jesé, Khedira og Pepe kom ind fra anden halvlegs start. Real Madrid var stadig spilstyrende og Inter havde kun sporadiske chancer, som ikke var af farlig karakter. Kampens punktum blev sat i det 67. minut, hvor Casemiro, qua sin fysiske kunnen i luftrummet, fremprovokerede et selvmål fra en uheldig, Ricky Álvarez. 3-0-målet blev også kampens resultat, og Real Madrid er derfor rejst tilbage til Spanien med en masse selvtillid og vished om, at holdet igen er på rette vej, især spillemæssigt. Gårsdagens sejr sætter dermed punktum på en uovertruffen præ-sæsonskampagne for Real Madrid, der i sandhed ser ud til at mene tingene alvorligt inden sæsonstart. Der er absolut noget at glæde sig til, som Madridista.
Kampfakta:
Real Madrid – Inter 3-0 (2-0)
1-0 Kaká (11.)
2-0 Cristiano Ronaldo (38.)
3-0 Selvmål, Ricky Àlvarez (67.)
Real Madrids hold: Diego Lopez; Carvajal, Ramos (Mateos, 69. min.) Nacho (Casado, 80. min.), Arbeloa (Pepe, 46. min.); Casemiro, Modric (Khedira, 46. min.), Di María (Morata, 84. min.), Kaká, Cristiano Ronaldo (Jesé, 46. min.); Morata.
Inters hold: Handanovic; Jonathan (Belfodil, 75. min.), Campagnaro, Ranocchia (Andreolli, 82. min.), Pereira, Juan Jesús; Cambiasso (Laxalt, 82. min.), Kuzmanovic (Ricky Álvarez, 59. min.), Olsen (Mbaye, 89. min.), Guarín (Nagatomo, 75. min.); Palacio.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen