Morata og Jesé i stedet for Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev: Som det klare førstevalg, hvis han forbliver det, og Benzema igen kun scorer 11 i ligaen og et par stykker i CL, bør han så sælges?
Medmindre det i så fald bliver på 15 kampe, som følge af en langvarig skade, så synes jeg uden den mindste tøven, at han må have udspillet sin rolle i klubben. Så kan den simpelthen ikke gå længere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
BBB skrev: Som det klare førstevalg, hvis han forbliver det, og Benzema igen kun scorer 11 i ligaen og et par stykker i CL, bør han så sælges?
Hvis han derimod laver 28 assist, så nej! Er det derimod sidste sæson om igen, så vil jeg nok ikke sælge ham, men bruge ham som 2. valg. Benzema er ikke den typiske angriber, som bomber kasser ind, og derfor synes jeg heller ikke han kun skal bedømmes på det.
Den diagonale modsætning ville være Cavani, som har 2-3 boldberøringer i hele kampen. Ligesom man heller ikke skal vurdere ham udfra sit spil med bolden.
Men jeg er ikke i tvivl om, at Benzema får denne gyldne chance til og vise sit værd i. Failer han, så bliver der hentet en ny angriber, og slår han til, så forbliver han første valg.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det er meget muligt, men vi har altså en mand der hedder Cristiano Ronaldo, der i sidste sæson brugte 235 skud på at score 34 kasser i La Liga sidste år. Det giver 6,9 skud på mål, hvilket heller ikke kan siges at være prangende, men når man laver så mange mål, så er det i orden - samme ræsonnement burde gøre sig gældende mht. Suarez.
Dertil kommer, at Suarez har spillet sin sæson for en, stort set, talentløst Liverpool-mandskab, hvor han mere eller mindre har skulle skabe alt selv. Er man i den position er det ganske naturligt, at man en gang i mellem forsøger sig, selvom man egentlig ikke er i nogen særlig favorabel position til at afslutte.
Jeg ved ikke helt hvor statistikken kommer fra, den jeg finder på ESPN siger ikke helt det samme, men det er måske lidt små detaljer at hænge sig i. Ja, han var mere træfsikker end Suarez, men igen - det er meget nemmere at score mål for Real Madrid end for Liverpool.
Er helt enig i dine betragtninger omkring Benz vs. Higu, franskmanden er mere boldsikker, en bedre pasningsspiller og har i det hele taget et bedre blik for spillet. Men det eneste jeg påpegede var, at jeg altid har følt at Higuain var en større garant for mål og DERFOR bekymrer det mig, at vi ikke har en 2. kaptajn til at score vores mål.. Også selvom Isco og Özil når op omkring de 10 mål.
Igen, jeg er langt fra fortaler for, at vi henter Suarez. Mener ikke vi har brug for flere individualister, men snarere end målfarlig holdspiller. Håber stadig på Agüero, selvom der ikke er nogen grund til at tro på sådan et skifte. Ellers havde jeg selvfølgelig håbet på Falcao, Lewandowski eller Cavani.. Har også stor fidus til Lukaku, men ved ikke om han ville slå til på de små områder, og han er sikkert også ganske usandsynlig.
Forskellen på Ronaldo og Suarez' sæson er bare, at Ronaldo scorede 4 mål flere end han spillede kampe, hvis vi ser bort fra de 4, hvor han startede ude. Og Suarez scorede 10 mål færre end han spillede. Den diskussion skal vi dog slet ikke ud i, for det Messi og Ronaldo har gjort de seneste 3 sæsoner har været direkte vanvittigt, og det er uretfærdigt, og sammenligne målsnit med de 2.
Det jeg egentlig ville frem til var bare, at man kritisere Benzema for og være en dårlig afslutter, og brænde for mange chancer. Derfor kom jeg med nogle statistikker på Suarez, som viser, at han rent faktisk bruger flere afslutninger per mål. Hvordan han bruger de afslutninger skal jeg ikke gøre mig klog på, men det er bare den eneste måde jeg kan argumentere imod et køb af Suarez, da jeg aldrig har set meget mere end 5 min. med ham.
Og det andet var, at han i forrige sæson netop kun scorede 11 mål, men vi går åbenbart kun 1 sæson tilbage, eller hvordan? For det er akkurat ligeså elendigt som Benzema's sidste sæson.
Så kan man igen diskutere hvor det er nemmest og scorer mål. For en topklub eller midter/bundklub. I en topklub er der langt flere målsøgende individuelister, hvor der i en mindre klub kun er 10'eren og angriberen, hvis der overhovedet er en 10'er.
Higuain var garant for flere mål end Benzema. Du nævner selv Agüero, men han er jo netop en samme type som Benzema. En utrolig god holdspiller med mange assist, og færre mål end den typiske boksspiller eller kyniske afslutter. Agüero scorede sidste sæson 12 mål for City, og forrige sæson scorede han 23, hvor Benzema scorede 21.
Agüero er på nuværende tidspunkt et niveau over Benzema, men Benzema har et større potentiale IMO, og er langt mindre skade, eller har tildenser til skader, så derfor ville jeg ikke erstatte Benzema med Agüero.
Lewandowski er den eneste angriber i verden som jeg ville erstatte Benzema med. For han besidder alle de kvaliteter jeg mener er vigtige for en angriber i Real Madrid. Han er både kynisk foran kassen, men også utrolig dygtig til og gå med i spillet.
- IL Capitano
-
- Ekspert bruger
-
Kan sagtens finde flere navne end Lewandowski jeg ville erstatte ham med...... Van Persie, Carvani, Falcao, Aguero, Ibra, Suarez, Rooney og Messi :P.. Ja sku lige før jeg tror Torres ville være bedre.
IL Capitano skrev: Real har lavet 32 mål mere end Liverpool har i ligaen. Så dette kan også tages med i når man snakker Suarez vs Benzema Dog vil jeg give Dios ret i, det er sværere at spille for en klub som Real. Hvilket vel netop er grunden til, at Benzema ikke har slået igennem. De chancer han brænder er netop de helt store, og på afgørende tidspunkter. Samtidig skal man heller ikke gøre ham bedre i opspillet end han er. Dog er det specielt han aggressivitet i boksen, som der mangler. Potentialet i Lyon så kæmpe ud. Ja han lignede vel næsten en ung R9. Men at sige han nu efter 4 middelmådige sæsoner i madrid, at han har større potentiale end Aguero, syntes jeg er at stramme den. Aguero er i øvrigt den yngste af det.
Kan sagtens finde flere navne end Lewandowski jeg ville erstatte ham med...... Van Persie, Carvani, Falcao, Aguero, Ibra, Suarez, Rooney og Messi :P.. Ja sku lige før jeg tror Torres ville være bedre.
Men i Liverpool er det kun Suarez alle søger, og i Real Madrid er det Ronaldo.
Agüero har jo reelt set heller ikke fået meget ud af sit potentiale. Han var sågar reserve for Tevez i City på et tidspunkt! Både på landsholdet og på klubplan har han efter min mening skuffet fælt. Jeg har ihvertfald aldrig set lyset i ham, og slet ikke med hans glaskrop.
Zlatan og Lewandowski er de eneste som har det jeg mener en Real Madrid angriber skal have. Cavani og Falcao er sjældent gode med bolden, og er sjældent med i opspillet. Van Persie er klasse på dagen, men groft sagt, så har han haft halvanden god sæson i hans lange karriere. 1 fantastisk sæson i Arsenal, og et fantastisk første halvår i United. Behøver jeg og nævne hans 8 gigant chancer imod os? Da du nævnte Torres overvejede jeg kraftigt om jeg overhovedet skulle svarer på dit indlæg :D Det er simpelthen til sjov og spas tråden :)
Rooney er sådan ca. ligeså ustabil som Benzema. Hveranden sæson han spiller scorer han max. 12 kasser. Ikke just imponerende, og selvom jeg faktisk tror han vil passe rigtig godt ind, så bliver prisen alt for høj på ham.
Benzema og Morata FTW!
- IL Capitano
-
- Ekspert bruger
-
Dios skrev:
IL Capitano skrev: Real har lavet 32 mål mere end Liverpool har i ligaen. Så dette kan også tages med i når man snakker Suarez vs Benzema Dog vil jeg give Dios ret i, det er sværere at spille for en klub som Real. Hvilket vel netop er grunden til, at Benzema ikke har slået igennem. De chancer han brænder er netop de helt store, og på afgørende tidspunkter. Samtidig skal man heller ikke gøre ham bedre i opspillet end han er. Dog er det specielt han aggressivitet i boksen, som der mangler. Potentialet i Lyon så kæmpe ud. Ja han lignede vel næsten en ung R9. Men at sige han nu efter 4 middelmådige sæsoner i madrid, at han har større potentiale end Aguero, syntes jeg er at stramme den. Aguero er i øvrigt den yngste af det.
Agüero har jo reelt set heller ikke fået meget ud af sit potentiale. Han var sågar reserve for Tevez i City på et tidspunkt! Både på landsholdet og på klubplan har han efter min mening skuffet fælt. Jeg har ihvertfald aldrig set lyset i ham, og slet ikke med hans glaskrop.
Zlatan og Lewandowski er de eneste som har det jeg mener en Real Madrid angriber skal have. Cavani og Falcao er sjældent gode med bolden, og er sjældent med i opspillet. Van Persie er klasse på dagen, men groft sagt, så har han haft halvanden god sæson i hans lange karriere. 1 fantastisk sæson i Arsenal, og et fantastisk første halvår i United. Behøver jeg og nævne hans 8 gigant chancer imod os? Da du nævnte Torres overvejede jeg kraftigt om jeg overhovedet skulle svarer på dit indlæg :D Det er simpelthen til sjov og spas tråden :)
Rooney er sådan ca. ligeså ustabil som Benzema. Hveranden sæson han spiller scorer han max. 12 kasser. Ikke just imponerende, og selvom jeg faktisk tror han vil passe rigtig godt ind, så bliver prisen alt for høj på ham.
Benzema og Morata FTW!
Hvis du synes Aguero har skuffet fælt.. Hvordan kan du så ikke syntes det har været det samme med Benzema. Han har da også siddet på bænken for Higuain. Og Tevez er da en klasse spiller.
Falcao ikke godt i spillet? Var da udemærket mod Real i Copa finalen. Og Van Persie er da klasser bedre end Benzema. Både i feltet og i opspillet.
IL Capitano skrev:
Dios skrev:
Benzema og Morata FTW!
Hvis du synes Aguero har skuffet fælt.. Hvordan kan du så ikke syntes det har været det samme med Benzema. Han har da også siddet på bænken for Higuain. Og Tevez er da en klasse spiller.
Falcao ikke godt i spillet? Var da udemærket mod Real i Copa finalen. Og Van Persie er da klasser bedre end Benzema. Både i feltet og i opspillet.
Jeg har heller aldrig påstået, at Benzema ikke har skuffet. Han har skuffet, og hvis vi skal være sød ved ham, så har han haft 2 gode og 2 dårlige sæsoner. Hans forrige sæson var bare fremragende, og hans samarbejde med holdet var sublimt.
Alle har vel sine gode dage. Falcao gjorde det fremragende overfor Albiol, men man får næsten lyst til og sige hvem er ikke fremragende overfor ham.
Persie er en klart bedre afslutter, og hans placeringsevne er helt fantastisk, men han er langtfra ligeså god i opspillet som Benzema er det.
Persie har været decideret elendig dette år. Altså 2013 kalenderåret. Hvis jeg var United fan, så ved jeg godt hvem jeg ville brokke mig over, og det er ikke dommeren.
- IL Capitano
-
- Ekspert bruger
-
Dios skrev:
IL Capitano skrev:
Dios skrev:
Benzema og Morata FTW!
Jeg har heller aldrig påstået, at Benzema ikke har skuffet. Han har skuffet, og hvis vi skal være sød ved ham, så har han haft 2 gode og 2 dårlige sæsoner. Hans forrige sæson var bare fremragende, og hans samarbejde med holdet var sublimt.
Alle har vel sine gode dage. Falcao gjorde det fremragende overfor Albiol, men man får næsten lyst til og sige hvem er ikke fremragende overfor ham.
Persie er en klart bedre afslutter, og hans placeringsevne er helt fantastisk, men han er langtfra ligeså god i opspillet som Benzema er det.
Persie har været decideret elendig dette år. Altså 2013 kalenderåret. Hvis jeg var United fan, så ved jeg godt hvem jeg ville brokke mig over, og det er ikke dommeren.
Langtfra ligeså god i opspillet som Benzema? Han er IMO da netop klasser bedre her. Den måde Van Persie kan gå ned i banen, holde i bolden og fordele den videre er da hel sublim.
Må være mange gode dage for Falcao med 17 mål mere end Benz i Ligaen..
Self skal Benz ikke have skylden for en trofæ-løs sæson. Men var IMO en af dem der kostede point i ligaen netop sidste sæson. Her er Iker også en kraftig kandidat.