Casemiro har overrasket alle
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Mange undrede sig dybt, da Real Madrid tidligere på sommeren valgte at benytte deres købs-option på 6 millioner € på Casemiro.
Den 20-årige brasilianer havde i anden turneringshalvdel været udlejet til Real Madrid Castilla, hvor han havde gjort det hæderligt, men ikke prangende og derfor virkede det besynderligt at en i forvejen overbefolket midtbane på førsteholdet skulle have endnu en spiller.
Men Casemiro har taget alle med storm under optakten til den nye sæson, senest under kampen mod Inter i går, hvor han overbeviste med sit utrættelige arbejde og gode blik for spillet og derfor kan han nu blive en vigtig spiller i den kommende sæson.
Casemiro har ellers ført en omskiftelig tilværelse i de seneste sæsoner. For et par år siden blev han sammen med Neymar og Lucas Moura kåret til nogle af de bedste sydamerikanske spillere ved U20-mesterskaberne i Peru og han var på vej mod noget stort i Sao Paolo, hvorfra han også nåede at få debut på det brasilianske landshold, men pludselig opstod der en konflikt mellem ham og træner Ney Franco, hvor Casemiro efterfølgende fik skyld for at være en konfliktsøgende spiller.
Derfor kom henvendelsen fra Real Madrid som en befrielse og da man samtidig sikrede sig en frikøbs-klausul på 6 millioner € mod tidligere 30 millioner €, var vejen banet for den unge brasilianer, som nu kan glæde sig over en gylden chance i den spanske hovedstad.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hans tacklinger og overblik har virkelig overrasket mig positivt, ligesom hans teknik virker til at være ganske fremragende. Han har fået rigtig meget spilletid i optaktssæsonen, så han virker som en spiller man faktisk regner med, og det er jeg glad for, for jeg tror han kan blive en glimrende spiller for holdet, og ellers et glimrende salgsaktiv i det mindste. Hans power er noget vores centrale midtbane har manglet, jeg havde egentlig håbet Essien var svaret, men det var han ikke.
Ændre dog ikke ved at vi vælter os i midtbanespillere:(
- CC
- Gæst
-
Det irriterer mig generelt voldsomt, når folk på dette forum udtaler sig om talenternes egentlige kvalitet og fremtidige niveau. Vi har i bund og grund ikke ret meget at bygge vores konklusioner på, hvorfor det i min optik oftest er ligegyldige diskussioner. Hvem ved hvor langt Jese og Morata kan nå? Spillere udvikler sig med forskellig hastighed og i forskellige perioder, nogle under den ene træner, nogle under den anden osv. Så giv dem endelig spilletid, men undlad venligst at drage forhastede konklusioner fordi et talent har spillet en dårlig kamp.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
CC skrev: Utrolig positivt med en spillerprofil som Casemiro. Og nej hvor var det latterligt, at den kære Mourinho blev kritiseret voldsomt for at have udtaget ham til en kamp i foråret!
Det irriterer mig generelt voldsomt, når folk på dette forum udtaler sig om talenternes egentlige kvalitet og fremtidige niveau. Vi har i bund og grund ikke ret meget at bygge vores konklusioner på, hvorfor det i min optik oftest er ligegyldige diskussioner. Hvem ved hvor langt Jese og Morata kan nå? Spillere udvikler sig med forskellig hastighed og i forskellige perioder, nogle under den ene træner, nogle under den anden osv. Så giv dem endelig spilletid, men undlad venligst at drage forhastede konklusioner fordi et talent har spillet en dårlig kamp.
Årets indlæg ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Har valgt at takke af på forum!
Har valgt at takke af på forum!
asp3200 skrev: Var han ikke meget tung i røven, måske tabt sig og taget sig sammen?
Med 10 spillere til fem pladser er det vel måske i overkanten at påstå, at Real Madrid ligefrem vælter sig i midtbanespillere. Og endda få det til at fremstå, som noget negativ. Det er lige tilpas (med mindre Bale kommer, så kan man godt smide en på porten).
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Real Madrid skrev:
CC skrev: Utrolig positivt med en spillerprofil som Casemiro. Og nej hvor var det latterligt, at den kære Mourinho blev kritiseret voldsomt for at have udtaget ham til en kamp i foråret!
Årets indlæg ;)
Jeg tror der var mange der undrede sig over at Casemiro fik chancen på førsteholdet under Mourinho når mange madridistas sukkede efter at se Jese få bare et enkelt indhop. Men nok om det, Casemiro har bestemt vist glimrende takter i træningskampene (omend jeg må erkende at jeg ik har gidet set de seneste kampe, men ud fra det begrænsede jeg har set til ham, har han bestemt vist gode takter). Nu er jeg jo så heller ik die hard Khedira-fan, men jeg ku såmænd godt tænke mig at se om ik Casemiro ka bidrage med lige så meget eller mere end tyskeren når det blir alvor fra på søndag.
Så vil jeg dog lige kommentere på det her at man åbenbart blir irriteret over at folk udtaler sig om de unge talenters kvalitet og potentiale - altså, nu er det jo et forum og selv om folks indsigt naturligt vil variere ifm emnerne der diskuteres, så er det vel helt på sin plads at levere sin holdning til en spiller og hans potentiale ud fra det kendskab man nu engang har til denne. Naturligvis klæder det en debattør at skrue ned for den kategoriske retorik hvis ens bedømmelsesgrundlag er begrænset. Men altså vi diskuterer jo spillere og deres kvalitet ud fra et subjektivt synspunkt. Det er et forum og netop stedet hvor folks ganske holdninger ka luftes uanset baggrund.
Jeg kan til gengæld et stort problem med de folk som siger noget i stil med "lad nu være med at kritisere træneren for at vælge dén spiller til startopstillingen - han er jo træneren og ved jo nok ligesom noget vi andre ik ved. Der er jo nok en grund til at han er træner for Real Madrid og I ik er det". Lige netop sådan nogle udtalelser har jeg flere gange set på forummet og det er jo helt ude i hampen. Det svarer jo til at nærmest intet er til debat - hvorfor sku vi så diskutere spillerindkøb - ethvert indkøb er jo foretaget på baggrund af erfarne, højtbetalte scouts, en sportslig ledelse og træner i samråd og hvorn sku oz simple forumdebattører dog ku se noget mere oplyst end disse kloge hoveder. Det er jo en fair nok betragtning, men fakta er jo at ethvert spillerindkøb, enhver trænerbeslutning og enhver spillervurdering er subjektivt vurderet - og det gælder jo lige såvel de professionelle i klubben som os på forum - alt er en vurdering og vel derfor helt iorden at diskutere og sætte spørgsmålstegn ved.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
Jess og Morata kan nå langt, men så skal det være med maksimal spilletid. Casemiro virkede generelt til at være i dårlig form da han fik chancen, han mindede mig lidt om adriano, en tyk doven spiller med et stort potentiale. Virker som om han har fået noget doping eller bare lidt blod på tanden :-)CC skrev: Utrolig positivt med en spillerprofil som Casemiro. Og nej hvor var det latterligt, at den kære Mourinho blev kritiseret voldsomt for at have udtaget ham til en kamp i foråret!
El_Juan skrev:
asp3200 skrev: Var han ikke meget tung i røven, måske tabt sig og taget sig sammen?
Med 10 spillere til fem pladser er det vel måske i overkanten at påstå, at Real Madrid ligefrem vælter sig i midtbanespillere. Og endda få det til at fremstå, som noget negativ. Det er lige tilpas (med mindre Bale kommer, så kan man godt smide en på porten).
Midtbane i min bog:
Alonso
Lllara
Khedira
Modric
Casemiro
Di maria
Øzil
Isco
Jese
Har nok glemt en eller to, men mange er det sku. Du kan så diskutere med mig om jese, di maria, øzil er wings. Men bare lad være.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
asp3200 skrev:
El_Juan skrev:
Midtbane i min bog:
Alonso
Lllara
Khedira
Modric
Casemiro
Di maria
Øzil
Isco
Jese
Har nok glemt en eller to, men mange er det sku. Du kan så diskutere med mig om jese, di maria, øzil er wings. Men bare lad være.
Man forstår godt, hvordan du kunne glemme at tilføje Kaka til den liste ;)
Illarra* btw :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista