Sejr i skuffende sæson-åbner
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det var debutanternes aften på Bernabéu og som altid er den første gang altid en rodet affære.
I hvert fald afslørede dette nye Real Madrid-hold, at arbejdsopgaverne på træningsbanerne bliver mange for Carlo Ancelotti og Zinedine Zidane, før dette Madrid-hold på nogen måde skal regne med at blive regnet som en egentlig mesterskabsaspirant.
Men alligevel var det dog logisk nok, at det var en debutant, som afgjorde kampen. Isco var nemlig sidste station på Marcelos fornemme indlæg kort før tid, og så blev kæmpetalentet den store helt på Bernabéu i en hårdt kæmpet 2-1 sejr over Betis.
Men alligevel er det langt fra godt.
For nok hentede Real Madrid tre point efter en hårdt tilkæmpet sejr på 2-1, men det krævede ikke mange minutter at se, at de fine takter fra opstarten tilsyneladende havde valgt at blive i Amerika. Tilbage stod et Madrid-hold med elendig kommunikation, dårligt afstemte løbemønstre og svigtende koncentration, og det vinder ikke mange mesterskaber.
Så selvom anden halvleg var beviseligt bedre end den første af slagsen, så lod spillet meget tilbage at ønske, og så gjorde det ingen verdens forskel, at Cristiano Ronaldo ramte tværribben, at Benzema scorede den eneste gang i kampen, hvor han placerede sig rigtigt eller at dí María satte skub i tingene, da han kom på banen.
For Betis ramte ligeledes træværket, da Nosa satte hovedet på et hjørnespark, og af flere omgange kunne gæsterne sagtens have scoret deres andet mål. Tættest på var Verdú, der overplacerede en afslutning i en situation, hvor Diego Lopéz var taget på vandring langt væk fra boldens placering.
Generelt var Ancelottis beslutning om at bænke Casillas ikke just en succeshistorie; i hvert fald var den tidligere keeper overraskende usikker, hvor han i flere omgange var ved at gøre sig selv skyldig i åbne Betis-chancer.
Og for så lige at gøre målscorer Benzema færdig; tydeligvis har franskmanden lige så meget styr på offside-reglerne som en gennemsnitlig dansk sportskommentator. I hvert fald bestilte forwarden stort set ikke andet end at hindre Real Madrids opspil ved konstant at stå på den forkerte side af næstsidste forsvarsspiller, og den regel er mig bekendt stadig gældende.
I den modsatte ende virkede Sergio Ramos mere end en kende doven, mest af alt udstillet ved Betis' føringsmål, hvor Cedric fik landsholdsforsvareren til at ligne en lyskeskadet oldboysspiller. Den mørke Los Beticós-profil kunne let oversprinte Ramos og derefter køligt lægge bolden på tværs til Molina, der blot behøvede sætte tåen på.
Netop Molinas mål udstillede en generelt svagtspillede Carvajal, som svigtede sin markering og primært leverede centimeter dybe panderykker hjemme i stuerne. Hvis han ikke stod forkert placeret i forsvarsfasen, så smed han bolden væk i offensiven, og det er helt tydeligt, at backen har lang vej, før han på nogen måde skal regnes som en reel konkurrent til Arbeloa, når kampprogrammet spidser til.
Slutfacit er dog, at Real Madrid hentede en sejr, der bringer dem á point med den eneste anden mulige spanske mester, FC Barcelona – og det er trods alt på nuværende tidspunkt det allervigtigste.
Real Madrid – Real Betis 2-1 (1-1)
0-1 Molina (14. min.), 1-1 Benzema (26. min.), 2-1 Isco (87. min.)
Real Madrid:
Advarsler: Modric
Betis:
Advarsler: Matilla
Dommer: Gil Manzano
Tilskuertal:
Diego López – Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal - Modric, Isco, Khedira (56. min., Casemiro) – Özil (69. min., dí María), Cristiano Ronaldo – Benzema (80. min., Morata)
Andersen – Nacho, Paulao, Perquis, Chica – Nosa, Matilla – Cedric (62. min., Pérez), Verdú, Juanfran (70. min., Vadillo) - Molina
| 0 | Casillas | |
| 0 | Thomás Mejías | |
| 3 | Diego López | |
| 2 | Carvajal | |
| 3 | Pepe | |
| 2 | Ramos | |
| 4 | Marcelo | |
| 0 | Arbeloa | |
| 0 | Nacho | |
| 3 | Casemiro | |
| 3 | Modrić | |
| 2 | Özil | |
| 4 | Isco | |
| 0 | Kaká | |
| 2 | Khedira | |
| 3 | Di María | |
| 3 | Cristiano Ronaldo | |
| 3 | Benzema | |
| 0 | Jesé | |
| 0 | Morata |
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Spillere, der var gode i min bog:
Isco - Var kreativ, stærk og var overraskende god i genpresset
Mercelo- Udgjorde den reel trussel på Real' venstreside
"Hvis du ikke er nørd inden for et eller andet i livet, så er der noget galt med dig"
- En spansk barejer og glødende Real Madrid fan.
Har valgt at takke af på forum!
Der var også mange mål der blev dømt offside idag, men det virker til at alle kendelser var korrekte.
Har valgt at takke af på forum!
Siempre Madrid skrev: [...]og som altid er den første gang altid en rodet affære
Og så har vi vist fået aftenens dosis af anekdoter fra dengang Siempre var ung ;-)
Jeg synes Modric spillede ret godt generelt ellers er jeg enig nok. Forsvaret sejlet, men spændende med offensiven.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
2 – Skuffende præstation.
3 – Godkendt.
4 – Fin præstation.
5 – Fantastisk.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Redondo
- Gæst
-
Men mange har omvendt været positive over de indkøb vi har gjort. Og mener at det er ok med en sæson hvor vi ikke vinder noget, hvis bare at vi vinder næste år og mange år frem.
Hvad forventer I så egentlig? At vi spiller fantastisk men ikke vinder så mange kampe? At holdet bare fungerer fra første ligakamp, men ikke vinder hver gang? Jeg kan ikke rigtig finde ud af folks tanker herinde.
Jeg frygtede netop denne start og trods mange nye, unge indkøb, så har vi stadig spillere som spiller under niveau. Ramos bl.a
Jeg har hele tiden sagt at vi har brug for en bomber. Det ændrer ikke på forsvarskiksene, men det betyder i det mindste at vi kan være sikre (næsten) på at der bliver scoret mere end modstanderen.
- kavver
- Gæst
-
Il Duce skrev: Det var godt nok en sløj præstation, og jeg ved ikke med jer, men jeg fik flere grå hår i løbet af kampen af at se forsvaret. Dels var forsvaret (ink. Lopez) meget usikre, og så manglede de den normale beskyttelse fra de to centrale midtbanespillere. Modric forsøgte at styre tempoet og midtbanen, men han blev desværre udspillet i mod Nosa og Verdú, men jeg håber, at samarbejdet med Sami og Modric bliver stærkere. Ramos, Pepe og Özil var rystende svage i aftes, og det skal fikses inden næste ligakamp.
Spillere, der var gode i min bog:
Isco - Var kreativ, stærk og var overraskende god i genpresset
Mercelo- Udgjorde den reel trussel på Real' venstreside
Samtidig ser jeg ikke den store ide i at have Diego Lopez på mål. Selvfølgelig har han leveret fantastiske præstationer i foråret, men lad os nu få lidt ro på og sæt Casilias ind på mål igen!
Dette viser meget godt hvorfor det var så nemt at spille sig ud af vores ''pres''. Den defensive organisation skal forbedres gevaldigt!
Steen skrev: pbs.twimg.com/media/BSD5XXTCcAAfM3i.png:large
Dette viser meget godt hvorfor det var så nemt at spille sig ud af vores ''pres''. Den defensive organisation skal forbedres gevaldigt!
Akkurat som Ancelotti pointerede efter kampen. Ingen balance og for langt mellem kæderne.