Schuster: Forstår godt, hvis Casillas vil væk

12 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Ingen dag uden en historie om Iker Casillas.

Den gang er det den tidligere Real Madrid-træner – og spiller – Bernd Schuster, der blander sig i debatten. I et interview med spanske Tiki Taka siger den nuværende Malagá-manager, at han sagtens kan forstå, hvis Iker Caillas forlader Real Madrid.

- Jeg kan fuld forståelse for det, hvis Casillas gerne vil væk. Vi skal huske på, at Casillas mistede pladsen til en reserve, fordi han blev skadet. Når den slags sker, skal man have lov til at få chancen på mål igen, forklarer Schuster, der trækker paralleller til en tidligere Real Madrid-legende:

- Det var umuligt at forestille sig Raúl i en anden klub, og det er helt det samme med Iker Casillas – men der et VM i denne sæson, og han har ikke råd til at bruge tiden på bænken, uddyber tyskeren.

Samtidig tillader den forhenværende manager i Real Madrid sig at stille sig undrende overfor klubbens ledelse i denne situation:

- Det har virkelig overrasket mig, at denne historie har fået lov til at udvikle sig. Klubben er nødt til at finde en holdbar løsning, og personligt forstår jeg det ikke: Selvom der er en sund konkurrence om pladsen, så mener jeg bestemt, at Iker Casillas bør være første målmand.

Iker Casillas var ganske overraskende udeladt af startopstillingen, da Real Madrid i weekenden slog Real Betis med 2-1, og rivaliserende fodboldklubber verden om afventer formentlig i spænding, om tilfældet gentager sig på mandag, hvor Madrid ude møder Granada.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #2 af DarioGomez
"....men der et VM i denne sæson, og han har ikke råd til at bruge tiden på bænken, uddyber tyskeren."

Lige her rammer Schuster hovedet på sømmet - det er netop hele kimen i denne her sag. Derfor bør det også forventes, at Ancelotti meddeler Iker under private forhold, hvordan hans situation er.

Hvis Ancelotti har truffet valget om at satse på Diego Lopéz - sportsligt helt forsvarligt i øvrigt, så bør italieneren også være så meget mand, at han giver Iker beskeden og overlader det 100% til Iker Casillas selv at vælge mellem følgende to scenarier:

• Kæmpe ekstra hårdt til træning for at vinde sin plads tilbage.
eller

• Bruge transfervinduets sidste dage på at finde en ny arbejdsgiver.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 11 måneder siden #3 af Lykke
Åh hvor er jeg dog bare træt af alle de her historier.

Der er spillet EN kamp, lad os nu lige se hvad der sker i de næste par stykker, hvis det stadig kun er Lopez der er på mål, så kan vi begynde at snakke om et problem for Casillas.

Hvad der skete sidste sæson for Casillas med en anden træner har ikke noget at gøre med hvordan det kommer til at være med Ancelotti. Hvis Iker vælger at forlade klubben fordi han ikke spillede den første kamp for sæsonen, så er han virkelig ikke den jeg troede han var.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

12 år 11 måneder siden #4 af DarioGomez

Lykke skrev: Åh hvor er jeg dog bare træt af alle de her historier.

Der er spillet EN kamp, lad os nu lige se hvad der sker i de næste par stykker, hvis det stadig kun er Lopez der er på mål, så kan vi begynde at snakke om et problem for Casillas.

Hvad der skete sidste sæson for Casillas med en anden træner har ikke noget at gøre med hvordan det kommer til at være med Ancelotti. Hvis Iker vælger at forlade klubben fordi han ikke spillede den første kamp for sæsonen, så er han virkelig ikke den jeg troede han var.

Lykke, du har som sådan ret.

Du glemmer bare det store HVIS, at HVIS Ancelotti har valgt Lopéz som førstemålmand - igen det er sportsligt helt okay - så har Casillas travlt med at finde en ny klub.
Transfervinduet lukker om ni dage, og senest der skal Casillas naturligvis være på plads et andet sted.

Vi kan sgu ikke tillade os at 'koste' en mand en sikker VM-plads, bare fordi Ancelotti vil have mulighed for at veksle lidt mellem sine målmand, og ikke kan beslutte sig.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Trip7992
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #5 af Trip7992
Besvaret af Trip7992 på emne Schuster: Forstår godt, hvis Casillas vil væk
Hvis han virkeligt ikke er foretrukket, så kunne han vel sagtens få et lejeophold i en nogenlunde europæisk klub? :)

Leveret af Kunena Forum