Xabi Alonso ude i tre måneder
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid og Carlo Ancelotti må se bort fra Xabi Alonso i de kommende tre måneder.
Den spanske landsholdsspiller kom til skade ved formiddags-træningen i dag, hvor han brækkede en knogle i højre fod og der er tale om en skade, som er meget lig Marcelos skade i efteråret og som holdt ham ude i 19 kampe.
Xabi Alonso var netop på vej tilbage efter en operation og var tæt på at være spilleklar igen, da skaden ramte i formiddags.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- LaDecima
- Gæst
-
Håber at Illarra er tilbage snart så, må betyde at han forhåbenligt kan spilles ind på holdet..
- Gæst
-
Jeg synes godt nok uheldet er ude for tiden. Håber på der snart kommer en positiv udvikling mht. Varane's knæ så..
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Alonso var en af de klare årsager til at Real Madrid så svagere ud i sidste sæson end de gjorde i den forrige. Selv legender bliver ældre og Alonso har mistet speed både i benene og i tanken.
Jeg ser langt hellere Real Madrid konsollidere sig omkring en midtbane med Modric som holdets dybdeliggende spildirigent. Vi så mod Betis at det måske kommer til at tage lidt tid, før tingene falder på plads, men til gengæld bevæger vi os i den rigtige retning og i en retning som vil holde i mange år.
nono skrev: Synd for Alonso, men det er måske det bedste der kunne ske for holdet...
Alonso var en af de klare årsager til at Real Madrid så svagere ud i sidste sæson end de gjorde i den forrige. Selv legender bliver ældre og Alonso har mistet speed både i benene og i tanken.
Jeg ser langt hellere Real Madrid konsollidere sig omkring en midtbane med Modric som holdets dybdeliggende spildirigent. Vi så mod Betis at det måske kommer til at tage lidt tid, før tingene falder på plads, men til gengæld bevæger vi os i den rigtige retning og i en retning som vil holde i mange år.
Det er ikke godt nyt for holdet, tværtimod. Alonso er en af de vigtigste spillere for holdet. Når dømmer ud fra sidste sæson, mangler du en vigtig ting - at Alonso spillede stort set alle kampe, hvilket naturligvis gjorde ham svagere og mere sløv mod sæsonafslutningen (bla. Mod Dortmund. Han et jo ikke 25 længere). Alonso er derudover utrolig vigtig for vores forsvar, da det ham og ikke Khedria, der tager de fleste defensive løb. Og så må man ikke glemme hans indflydelse, når det gælder organiseringen af hele holdet.
Derfor ser jeg Alonso dele spilletid med Illarra de næste to-tre sæsoner, hvor en af de to spiller ved siden af Modric. Og hvor han kan oplære Illarra.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Fem måneders pause fra grønsværen er overvejende lang tid for en aldrende fodboldspiller, som ikke er en atlet ala Ronaldo. Jeg betvivler ikke Xabis kvaliteter, men han må uden tvivl mangle noget speed (mere end i forvejen) efter denne skade, hvorfor jeg godt kan så tvivl om, hvorvidt han kan konkurrere med Modric og Illarra om pladsen.
Hvad er Jeres holdning?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Daniel skrev: Hvad er holdningen herinde; er Alonsos Real Madrid-karriere ved at lakke mod enden eller er der - stadig - fremtidige perspektiver i Real Madrids pt. skadede styrmand?
Fem måneders pause fra grønsværen er overvejende lang tid for en aldrende fodboldspiller, som ikke er en atlet ala Ronaldo. Jeg betvivler ikke Xabis kvaliteter, men han må uden tvivl mangle noget speed (mere end i forvejen) efter denne skade, hvorfor jeg godt kan så tvivl om, hvorvidt han kan konkurrere med Modric og Illarra om pladsen.
Hvad er Jeres holdning?
Omvendt kan man også sige, at netop fordi han ikke er afhængig af sin speed, kan Xabi vende tilbage til verdenseliten.
Jeg tror ikke vi vil se Xabi i samme rolle, men jeg tror godt han kan vende tilbage. Han har altid slået mig som en jernmand med en stærk fysik. Den slags hjælper i disse tilfælde. Omvendt vil meget afhænge af Illarra. Slår den unge basker igennem, tvivler jeg på der er minutter til Xabi.
raul7=kongen skrev:
Daniel skrev: Hvad er holdningen herinde; er Alonsos Real Madrid-karriere ved at lakke mod enden eller er der - stadig - fremtidige perspektiver i Real Madrids pt. skadede styrmand?
Hvad er Jeres holdning?
Omvendt kan man også sige, at netop fordi han ikke er afhængig af sin speed, kan Xabi vende tilbage til verdenseliten.
Jeg tror ikke vi vil se Xabi i samme rolle, men jeg tror godt han kan vende tilbage. Han har altid slået mig som en jernmand med en stærk fysik. Den slags hjælper i disse tilfælde. Omvendt vil meget afhænge af Illarra. Slår den unge basker igennem, tvivler jeg på der er minutter til Xabi.
Det har du ret i, Kongen. Jeg mener bare, at tendensen i moderne fodbold er, at speed er en nødvendighed. Det måske mere en forudsætning hos enkelte hold, som ynder at praktisere omstillingsspil - jeg ved det ikke!
Jeg er overbevist om, at Xabi har de nødvendige fodboldmæssige kvaliteter til fortsat at have en rolle hos Real Madrid. Den bliver måske bare af mindre betydningsfuld karakter; Modric har i min verden erobret pladsen. Din pointe med Illarra er god. Han kan meget vel afgøre Xabis fremtid. Paradoksalt nok. De er begge produkter af La Reals fantastiske talentarbejde.
Det kan måske blive til en genforening mellem La Real og Xabi, hvem ved.....
Daniel skrev: Det kan måske blive til en genforening mellem La Real og Xabi, hvem ved.....
Så tror jeg mere på en genforening i Liverpool.
I forhold til hans skade håber og tror jeg også vi får ham at se i en fremtrædende rolle i den her sæson for Real Madrid, dertil er han for god til at Illarramendi osv. kan skubbe ham af holdet. Det er i hvert fald min ydmyge mening, så kan folk mene han er for langsom og hindrende for vores spil, men jeg synes det var uhyggelig tydeligt hvor vigtig han er i Betis kampen i søndags.
Var der ikke også noget statistik på et tidspunkt her på forummet over hvor overraskende mange bolde han erobrede?
DC19