Raúl interviewet i Real Madrid TV
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Raúl er i aften tilbage på Estadio Santiago Bernabéu, som var hans hjem i 16 sæsoner.
I går blev han interviewet til Real Madrid TV og Madridista.dk bringer det her:
RM: På pressemødet brugte du ordet ”drømme” rigtig meget. I virkeligheden ved vi ikke, om det er dig, der har de største drømme eller alle dem, som omgiver sig med denne kamp og hele Madridismoen.
Raúl: Jeg tror, at drømmen er fælles, folk har store forventninger til denne kamp. I de sidste tre år har der været mange, som er rejst til Tyskland for at se mig spille og der har også været nogen i Qatar for at se en kamp. Jeg tror, at mange har ventet på at se mig vende tilbage til Estadio Santiago Bernabéu og tage Real Madrid-trøjen på. Det vil ske og det fylder mig med følelser, drømme og en smule nervøsitet. At træde ind på dette fyldte stadion og modtage glæden fra folk, som de gjorde gennem alle de år, jeg spillede, bliver meget specielt. Herudover vil jeg være omgivet af min familie, mine venner; jeg tror at det bliver et, for at sige det på en anden måde, magisk øjeblik.
RM: Når man ved, at folk har vist interesse for denne kamp som var det en CL-kamp og der har været lange køer i 40 graders varme…..Hvad tænker du så? For det er klart, at man må tænke ”Dette gør de for mig”….
Raúl: Sandheden er at jeg er meget forventningsfuld og taknemmelig, for folk har altid behandlet mig godt, også selv om jeg har været væk, har jeg følt folks glæde og jeg har set fans, som fortsat kommer på Estadio Santiago Bernabéu med trøjer med mit navn på. Derudover var der mange mennesker i lufthavnen, ved hotellet og selv da vi ankom til træning, stod der folk og ventede…..Jeg forventer at kunne takke dem og at det bliver en stor kamp og en stor fest. Det er en fornøjelse at vide at de er der for mig, at dette er mit hjem og at jeg helt sikkert kan vende tilbage en dag.
RM: Er du allerede klar over, hvad du opnåede i Real Madrid gennem de 16 år, du var her?
Raúl: Nu begynder man at se en smule på det, fordi man ser det i TV, sætter en video på eller ser billeder, søger nogle kampe, ser de mål, man har lavet og så bliver man opmærksom på den storhed, man har oplevet og de privilegier, man har haft ved at spille i Real Madrid i så mange år, at have haft så mange holdkammerater, trænere, at have opnået mange af de drømme, som man havde som barn…..Sandheden er, at når man ser det, så bliver man glad og stolt. Jeg håber, at det kan ses på banen, jeg er sikker på at det bliver en stor dag for alle.
RM: I nogle tidligere interviews, i din tid her, erkendte du, at du havde det skidt med at tabe selv i kortspil. Har du fortsat denne sult efter titler?
Raúl: Det er det samme, jeg har den samme sult efter at forsøge at vinde og hvis ikke man vinder eller opnår målet, så at fortsætte med at kæmpe…….Jeg mener, at man gennem hele livet skal forsøge at rejse sig, man er nødt til at forsøge. Problemet er ikke, at man ikke vinder, det er hvis man opgiver at forsøge at vinde. Jeg tror, at det vil fortsætte gennem hele mit
liv.
RM: Real Madrids indkøb har også siddet i din stol og når de bliver spurgt om idoler er de ikke i tvivl………navnet Raúl dukker ofte op. Hvad har du at sige til de nye folk, disse unge spillere?
Raúl: Jeg mener, at man i år har foretaget gode indkøb af unge spillere med denne sult efter at opnå store ting…..Derudover mener jeg, at truppen råder over vigtige folk med disse indgroede værdier, som de nok skal viderebringe. Og også i klubben er der folk, som kan viderebringe beskeden. Ikke overraskende vil jeg fortælle dem, at de ikke skal gå glip af så meget som et sekund af alt det store i denne klub, at de udnytter enhver træning, hver kamp, hvert et blik fra tilhængerne, jeg vil sige til dem at de skal nyde det maksimalt, for det hele er hurtigt slut. Dette er en klub, som forstår at videregive sine værdier og de unge mennesker, som kommer til, vil opfange hvad denne klub er og jeg er sikker på at det bliver et år med succes.
RM: Du siger, at alting går meget hurtigt, selv om du var her i 16 år. Hvis du skulle udvælge et øjeblik….
Raúl: Min debut er det bedste, uden tvivl. Det er en drøm fra jeg var lille; når man er 7-8 år tænker man ”Hvis jeg en dag kunne spille en kamp i Primera División….”. Uden denne dag havde jeg heller ikke oplevet de andre. Derudover har jeg haft det held at være her i mange år og vundet store titler og scoret vigtige mål….Men uden min debut havde det andet ikke eksisteret.
RM: Da du spillede den første kamp, tænkte du så, at du ville være her i 16 år?
Raúl: Jeg tænker aldrig så langt frem. Hvert år bliver det endnu sværere; der kommer hele tiden nye spillere. Derudover kom der på min plads i angrebet 12 eller 14 spillere og jeg var konstant nødt til at have stor kvalitet, være klar og opmærksom for at vinde pladsen….Jeg havde det held at være omgivet af gode spillere, at have mange folk omkring mig, som hjalp mig meget og som gjorde, at jeg kunne være i denne klub gennem rigtig lang tid. Når man har været her så lang tid, tænker man også at man kan stoppe sin karriere her, men som jeg har sagt, så ville jeg ikke ændre noget af det, der er sket. Jeg bemærker glæden fra folk i klubben og jeg føler det samme, når jeg vender tilbage føler jeg mig som hjemme.
RM: Du skal spille en halvleg for hvert hold. Forestiller du dig at score et mål mod Real Madrid og igen at score et mål i Real Madrid-trøjen?
Raúl: Hvis jeg scorer et mål i Real Madrid-trøjen ville det være mere normalt. At score et mål mod Real Madrid ville være hårdt………..Alligevel mener jeg, at det er en festdag og selv om jeg skulle score et mål mod Real Madrid, ville folk fejre det.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Ramos a la playa
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen