Smukt gensyn med Raúl
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Estadio Santiago Bernabéu torsdag aften den 22. august kl. 22.30. Kongen er tilbage. Raúl González Blanco.
Som den sidste spiller træder han ind på grønsværen til dette års udgave af Trofeo Santiago Bernabéu og jublen bryder løs på tilskuerpladserne. Kort efter tager han turen op til præsidentlogen, hvor han får overrakt et trofæ af den spanske konge Juan Carlos og herefter er kampen klar til at blive sat i gang.
Først viser Iker Casillas dog storhed og overrækker anførerbindet til Raúl. Således er scenen sat til en Noche Inolvidable, et gensyn med en af de helt store legender, ikke blot i Madrid, men i hele fodboldverdenen.
Real Madrid tog naturligvis teten fra start og det virkede faktisk som om, at Raúl aldrig havde været væk, for han fandt naturligt ind i spillet med de øvrige spillere og efter knap fire minutters spil fik han en lækker frispilning fra Ángel di María, men desværre nåede han ikke at få afsluttet på det fine oplæg.
Paradoksalt nok viste Real Madrid langt mere offensivt og aggressivt spil end i La Liga-kampen mod Betis i weekenden og det forstærkede naturligvis indtrykket på en festaften, som aldrig kunne blive ødelagt.
Og humøret fik adskillige grader opad efter 22 minutters spil, da Raúl modtog bolden i straffesparksfeltet efter hurtigt opspil og med et slangehug sendte han bolden i nettet. Og kort efter var han på spil igen med en afslutning, som ramte stolpen.
Al-Sadd var sjældne gæster på Real Madrids banehalvdel, men mod første halvlegs afslutning fik de alligevel lov til at komme til et par afslutninger, men Iker Casillas var på plads og havde ikke problemer med den ene afslutning, som ramte målet.
Koncentrationen om Raúls fest kom dog kortvarigt ud af kurs, da Carlo Ancelotti fem minutter før pausen sendte Diego López til opvarmning, hvilket fik den ene sektor til at juble, men den blev hurtigt overdøvet af taktfaste Iker-tilråb og da dommeren fløjtede af var Raúl da også som den første ned og omfavne Iker Casillas og sige tak for kampen, inden han selv skulle iføre sig Al-Sadd-trøjen.
Fra anden halvlegs start kom altså Diego López på banen sammen med blandt andet Jesé og den unge angriber indledte med at brænde en stor chance. Det gjorde Isco til gengæld ikke, da han fik chancen efter knap en times spil og endnu engang viste den lille tekniker store evner på hovedstød, da han headede Carvajals indlæg i nettet.
Real Madrid slækkede herefter lidt på koncentrationen og det gav nogle muligheder for Al-Sadd, men et kvarter før tid faldt afgørelsen, da Carvajal fik tilkendt straffespark og det blev Benzema sat til at sparke og det gjorde den franske angriber med stor sikkerhed.
Tilskuerne havde knapt fået armene ned, før de skulle juble over en ny scoring. Denne gang var det Jesé som resolut fyrede kanonen af fra kanten af feltet og satte bolden ind ved fjerneste stolpe. Og det canariske stortalent stoppede ikke her, for tre minutter før tid opsnappede han en ripost uden for straffesparks-feltet og spadserede bolden i mål med største selvfølgelighed.
Der blev ikke scoret mere i kampen, som blev en meget underholdende affære, helt i Raúls ånd. En smuk aften og et smukt gensyn.
Kampfakta:
Real Madrid – Al-Sadd 5-0 (1-0)
1-0 Raúl (22.)
2-0 Isco (58.)
3-0 Benzema (78., str.)
4-0 Jesé (81.)
5-0 Jesé (87.)
Tilskuere: 85.000
Dommer: Carlos Velasco Caballo
Real Madrids hold: Casillas (López, 46. min.); Arbeloa (Carvajal, 46. min.), Sergio Ramos (Mateos, 46. min.), Nacho (Pepe, 46. min.), Marcelo; Casemiro, Modric (Isco, 46. min.), Kaká (Özil, 46. min.); Di María (Benzema, 46. min.), Cristiano Ronaldo (Jesé, 46. min.), Raúl (Morata, 46. min.).
Al-Sadds hold:
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 100cardel
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Log ind på Facebook og se den. Det er virkelig det værd.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Plus Ultra
- Gæst
-
Synes det var beskæmmende hele polimikken omkring Iker vs. Diego Lopez, med dertilhørende piften fra Ultras Sur. Fair nok hvis man ikke kan lide enkelte spillere, så kan man lade være med at heppe på dem, men direkte pifte af egne spillere (herunder også Kaká), finder jeg i skarp kontrast til madridismoen som jeg forstår den.
Det overskyggede heldigvis ikke det, vi var kommet for, nemlig at hylde Raúl!
HALA MADRID
Et gensyn med den største madridista af dem alle - There is no place like home and home is where you belong!
Gracias Capitano for din madridismo!
He came, he saw, he conquered.
No Soy Madridista De Corazón - Porque El Corazón Un Día Para. Soy Madridista De Alma. Porque El Alma Es Eterna!