Estadio Santiago Bernabéu er med Iker Casillas
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Selv ikke på Raúls fest-aften undgik Real Madrid at skulle forholde sig til debatten om målmandsposten.
Det skete, da Carlo Ancelotti fem minutter før pausen valgte at sende Diego López til opvarmning og dermed bebudede en udskiftning af Iker Casillas i pausen, hvilket straks fik publikum til at reagere.
Mens en gruppe af Ultras Sur-tilhængere klart viste deres støtte til Diego López, svarede hovedparten af de øvrige tilskuere igen med taktfaste "Iker, Iker"-tilråb og gav en klar tilkendegivelse af, at man ikke har glemt legendens meritter for klubben.
Samme støtte oplevede Iker Casillas, da hans navn blev råbt op i højttalerne inden kampen, ligesom det absolut faldt i god jord, at han overdrog anførerbindet til Raúl inden kampstart.
Udskiftningen af Iker Casillas i pausen har fået visse dele af spansk presse til allerede nu at kræve en fyring af Carlo Ancelotti, som man mener provokerede unødvendigt ved at puste til målmands-debatten på en aften, som helt og holdent burde have tilhørt Raúl.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
MMM skrev: Det er helt væk, at han skulle fyres på den baggrund og generalt var jeg ret ked af dækningen i gårsdagens tv og radio - det var endelig, endelig Raul dag og så bruger de timevis på målmandsposten. Helt ærligt. Men jeg ville have ønsket, at Ancelotti havde ventet de fem minutter med at sende Lopez ud og varme op, bare for at undgå at fjerne fokus fra hvor den skulle være de sidste fem minutter Raul spillede for Madrid. Var der ikke en der kunne have prikket ham på skulderen og fortalt ham at ligegyldig hvad, så ville det give en reaktion at sende Lopez ud på sidelinien?
Fuldstændig enig. Carlo Ancelotti mangler endnu at lære noget om, hvad det vil sige at være træner i Real Madrid og han skal et eller andet sted være lovligt undskyldt, selv om han nok bare burde have ladet Diego López varme op i pausen. Det var lidt unødvendigt at fjerne fokus på en så smuk aften.
Jeg er noget så uenig i, at Lopez skal stå på mål, men som tidligere nævnt, så er det bare ikke en opførsel værdig! Og slet ikke når det er en af vores egne.
Jeg kunne da også godt have tænkt mig Lopez ikke skulle varme op 5 min. før slutfløjt, så han i stedet brugte pausen til det, men synes det er under al kritik, altså!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Dios skrev: Uanset hvad Ancelotti gjorde, så skal folk da bare stoppe med og pifte af Lopez! Jeg har godt nok ondt af ham. Tænk engang for blot 8 måneder siden der gik hans måske største ønske i opfyldelse, og det er takken for og vende hjem.
Jeg er noget så uenig i, at Lopez skal stå på mål, men som tidligere nævnt, så er det bare ikke en opførsel værdig! Og slet ikke når det er en af vores egne.
Jeg kunne da også godt have tænkt mig Lopez ikke skulle varme op 5 min. før slutfløjt, så han i stedet brugte pausen til det, men synes det er under al kritik, altså!
Helt enig. Det var trist at høre nogensomhelst spiller buhet igår - også Kaka. Det var en festaften vi har ventet på i tre år, kunne folk ikke holde deres småligheder for dem selv, bare for en enkelt dag?
- Redondo
- Gæst
-
Det må spillerne også vide og bør derfor ikke røre dem (hvis de er blevet coachet korrekt).
Jeg er ked at situationen og er ked af at Casillas ikke er god nok længere. Havde gerne set ham være førstevalg resten af sin karriere i Real. Men når man har en bedre keeper, Lopez, så er det da naturligt at han skal stå.
Måske det var unødvendigt at skifte på netop den plads i går. Her kunne man bare give Casillas kampen, ligesom Pinto som får de mindre vigtige kampe, og dermed lade Lopez vide at han får ligakampene og CL.
At man vil have Casillas tilbage som førstevalg fatter jeg ikke. Er det kun pga hans person? Før hans skade var han langt fra sit tidligere, høje niveau.
Dios skrev: Uanset hvad Ancelotti gjorde, så skal folk da bare stoppe med og pifte af Lopez! Jeg har godt nok ondt af ham. Tænk engang for blot 8 måneder siden der gik hans måske største ønske i opfyldelse, og det er takken for og vende hjem.
Jeg kan ikke forestille mig, at de pifter af Diego Lopez, men nok snarere hele målmandssituationen og trænerens beslutning.
Han virker cool og et eller sted så har hans karriere jo taget en helt fantastisk og uventet drejning.
Redondo skrev: Man må, som Real fan, bare acceptere at de spanske bosiddende Real fans er ret kritiske og ret forkælede.
Det må spillerne også vide og bør derfor ikke røre dem (hvis de er blevet coachet korrekt).
Jeg er ked at situationen og er ked af at Casillas ikke er god nok længere. Havde gerne set ham være førstevalg resten af sin karriere i Real. Men når man har en bedre keeper, Lopez, så er det da naturligt at han skal stå.
Måske det var unødvendigt at skifte på netop den plads i går. Her kunne man bare give Casillas kampen, ligesom Pinto som får de mindre vigtige kampe, og dermed lade Lopez vide at han får ligakampene og CL.
At man vil have Casillas tilbage som førstevalg fatter jeg ikke. Er det kun pga hans person? Før hans skade var han langt fra sit tidligere, høje niveau.
Fansene skulle ikke havet piftet af Lopez, i det han varmer op - for det er ikke hans valg. Men hvordan kan du sige at Casillas ikke skal have endnu en chance for at hvis at han er verdens bedste målmand? (Og nej, jeg dømmer ikke ud fra træningerne, da jeg ikke er tilstede)
For hvis vi ser på de to keeperens bundniveau, så spillede Lopez lagt dårligere i Sevilla end Casillas gjorder før sin skade. Derfor er der ingen, der kan sige at Casillas ikke kommer tilbage på verdensklasseniveau - for jeg sikker på der er forskel på træning og kampe - i forhold spændingniveau, hvilket medføre en parathed og hurtigere reaktioner mm.. For Casillas, som jeg husker, så lavede ikke mange fejl i træningskampene eller for det spanske landshold under Confederations Cup - og jeg mener ikke at du kan klandre Casillas for deres nederlag i finalen. Ligesom ikke vil klandre Lopez for 1-4 mod Dortmund.
Derudover dømmer jeg hvem, der skal stå ud fra flere andre ting - at Casillas har et højre topniveau (ved godt at modstanderne er ligeglad med historie, men 5 gange verdens bedste kan ikke fornægtes), Det ødelægger harmonien i truppen at Casillas ikke spiller, da truppen helt sikkert bliver påvirket af fansene. Og fordi Casillas nok har højst opbakning af de to målmænd i truppen. og tilsidst noget man ikke kan lære, og er svært at vise på træningsbanen: at Casillas er den bedste leder og organisator af de to målmænd - noget man har brug for, når holdet er så ungt som holdet er, og hvis man skal spille med om trofæer.
Jeg vil altså bare se Casillas få en reel chance for at vise sit værd, efter sin skade, for det har godt nok ikke fået og det er det jeg er harm over. Uden at tage noget fra Lopez' præstationer.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Har valgt at takke af på forum!