Mulig afskedskamp for flere profiler

12 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Transfervinduets sidste dag nærmer sig, og det kan betyde, at aftenens kamp mod Granada kan være sidste optræden i Real Madrid-trøjen for flere af holdets spillere.

Således er det næsten givet, at et snarligt indkøb af Gareth Bale vil skubbe en eller flere profiler ud af klubben.

Mest varm på markedet synes Mesut Özil at være, flere gange har Manchester United været nævnt som mulig arbejdsgiver for tyskeren. Også dí María meldes på vej væk, hvor senest Arsenal har været bragt på banen. Dermed kan to af holdets mest lysende profiler fra mesterskabssæsonen i 2011/2012 snart være fortid.

Coentrão har siden Mourinhos farvel haft en svær tid i Madrid og portugiseren indgår da heller ikke i truppen til kampen mod Granada, men interessen i backen er lille og derfor kan han ende med at befinde sig på den forkerte side af kanten, når spillerhandler ikke længere er mulige.

Det er naturligvis klart, at hvis indkøbet af Gareth Bale alligevel ikke gennemføres, så vil Carlo Ancelotti insistere på at holde fast i sin nuværende trupsammensætning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Casper HN
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #2 af Casper HN
Besvaret af Casper HN på emne Mulig afskedskamp for flere profiler
Bale for Di Maria er okay, selvom det er dyrt for en marginalt bedre, men mere stabil spiller.

Bale for Di Maria og Özil er totalt tosset, men ville være typisk Perez.

• sodhi
  • Gæst
  • Gæst
12 år 11 måneder siden #3 af sodhi
Besvaret af sodhi på emne Mulig afskedskamp for flere profiler
^ Jeg er helt enig. Özil har vist sig vigtig gang på gang, og Bales genialitet til side, så vil vi mangle en mand på holdet, der kan udfylde den rolle, som Özil gør.

Få endelig skibet Coentrão og di Maria af sted. Førstnævnte, fordi han åbenbart er utilfreds med livet i klubben, og sidstnævnte fordi hans bundniveau er Real Madrid uværdigt (og hans skuespil er fodbolden uværdigt, om end Ronaldo var lige så slem i di Marias alder).

En god handel kunne være €55m + di Maria + Coentrão - men den tror jeg desværre ikke Levy falder for :)

12 år 11 måneder siden #4 af rezamadridista
Levy kan få Di Maria, Coentrao og en stak underbukser fra Bilka for Bale.

Vi gav i alt 36 mill euro for Di Maria i sin tid og yderligere 30 mil euro for Coentrao (hvor Garray ovenikøbet tog til den anden vej). Hvor meget i pris må de have faldet? +63 mil euro for de to, det er, for mig, Bales værdi.

Skyder mig selv, hvis vi køber ham for 100 mil. Det ville være absurd. Det ville dog være mere skræmmende hvis Perez og Madrid kunne finde på at sende Özil afsted. Skyder mig selv to gange, hvis Özil tager afsted. Verdens bedste tier skal ende karrieren i Madrid. Punktum. Isco, Modric og Özil kan, med lidt tid, sagtens skabe miraker i den hvide trøje. Det skal vi ikke gå glip af. Det MÅ vi ikke gå glip af.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000

12 år 11 måneder siden #5 af Sebberg
Jeg er på det hold, som faktisk ikke ville begræde et tab af Özil.

Jo vist, han er en gudsbenådet fodboldspiller, men jeg synes han falder for tit ud af kampene. Især de store kampe. Han er doven og uengageret at se på, og scorer heller ikke nok mål i henhold til de chancer han får.

Manden laver tonsvis af assists, og det skal han have cadeau for. Modsat vil jeg dog også påpege at man med den position han spiller, for det hold der scorer 120 mål på en sæson, har temmelig gode betingelser for at smide nogle målgivende afleveringer afsted.

Alt i alt så mener jeg ikke at et tab af Özil ville være katastrofalt. Ydermere har man Isco nu, der har vist sig som lidt den samme type som Özil, men med langt mere speed og dynamik, hvilket jeg hellere ser på den position, end blot et godt overblik.

12 år 11 måneder siden #6 af rezamadridista

Sebberg skrev: Manden laver tonsvis af assists, og det skal han have cadeau for. Modsat vil jeg dog også påpege at man med den position han spiller, for det hold der scorer 120 mål på en sæson, har temmelig gode betingelser for at smide nogle målgivende afleveringer afsted.

Mesut Özil for Werder Bremen (da han fik regulær spilletid i de sidste to sæsoner):
08/09:
Kampe: 37
Mål: 4
Assist: 18

09/10:
Kampe: 49
Mål: 11
Assist: 20

Jeg synes at du tager noget af hans fantastiske overblik ved at påpege de antal mål Madrid scorer på en sæson. Mesut Özil servere utallige assist ligemeget hvor han end er. Özil for Bremen, Madrid eller det tyske landshold har alle noget tilfælles: mange mange mange assist.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios, madrid2000, baggins, Vildfaren, Omar

12 år 11 måneder siden #7 af Daniel
Jeg har skrevet det før, og det eneste der kan gennemtrumfe et eventuelt Özil-skifte er Özil selv; Real Madrid sælger ikke deres bedste spillere, og det er der vist også andre herinde, der har påpeget før!

Jeg har ikke læst, at Özil skulle være utilfreds med Bales forestående ankomst, så det virker generelt omsonst overhovedet at diskutere dette. Det er end ikke sikkert, at Bales ankomst er ensbetydende med, at tyskeren bliver skubbet ud på bænken; har I glemt Benzema? Nuvel, det kommer til at betyde, at Real Madrid kommer til at spille uden en udprægede angriber, men det er alligevel ikke usandsynligt. Jeg mener ikke, at det var tilfældigt, at Ancelotti i visse kampe under præ-sæsonen spillede med en falsk 9'er.

Özil > Kaká
Özil > Di María
Özil > Coentrao
Özil > Denis
Özil > Adán

Nuvel, Adán, Denis og Coentrao er ikke direkte konkurrenter til Özil, men disse kommer til at lade livet, for at gøre plads til Bale. Det er vel efterhånden faktum. Kaká er elendig og det er voldsomt irriterende, at han er udstyret med en løn der ikke matcher og aldrig har matchet sine egentlige kvaliteter. Di María vil vist ikke skifte, og som sagt, Real Madrid sælger ikke deres bedste spillere med mindre de selv vil væk, så jeg har en forventning om, at argentineren bliver, men jeg ville blot understrege, at Özil absolut ikke den bagerste spiller i hierarkiet, snarere tværtimod.

Jeg vil begræde et Özil-skifte. Han bringer en masse brugbar kvalitet til truppen, og i forhold til bredden, så vil denne blive svækket ved et eventuelt salg.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Dios, madrid2000, baggins, rezamadridista, Omar

12 år 11 måneder siden #8 af baggins
Det er helt sikkert at Perez tager den sidste glæde, fra Isco, Carvajal og Illiarra (selvom han var for dyr) købene, hvis han sælger Özil.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 11 måneder siden #9 af JesperA
Som vi også diskuterede i en anden tråd, er det svært at se hvem der har råd til at købe ham, som samtidig også er attraktiv nok for Özil. Chelsea, Bayern og United (Barca) er udelukkede, da de er stærkt besatte på hans plads - Dortmund er udelukket grundet Özils baggrund, Arsenal, Tottenham, Liverpool og vel nok samtlige Serie A-klubber er udelukkede da de ikke er attraktive nok for Özil. Det efterlader i mine øjne kun City som en mulig bejler, og det virker heller ikke synderligt realistisk.

United kan komme i spil hvis de accepterer Chelseas bud på Rooney, det bliver vi nok klogere på efter aftenens kamp. Jeg synes dog det ville være en svinestreg over for Kagawa.

12 år 11 måneder siden #10 af asp3200
Kan virkelig ikke se hvorfor ozil skulle forlade os. Især på baggrund af at di maria nok smutter. Bale og ozil kan jo sagtens spille på midten eller som fløj.

Tror en del glemmer at der nok skal komme skader til os i denne sæson offensivt.

12 år 11 måneder siden #11 af Sebberg

JesperA skrev: Som vi også diskuterede i en anden tråd, er det svært at se hvem der har råd til at købe ham, som samtidig også er attraktiv nok for Özil. Chelsea, Bayern og United (Barca) er udelukkede, da de er stærkt besatte på hans plads - Dortmund er udelukket grundet Özils baggrund, Arsenal, Tottenham, Liverpool og vel nok samtlige Serie A-klubber er udelukkede da de ikke er attraktive nok for Özil. Det efterlader i mine øjne kun City som en mulig bejler, og det virker heller ikke synderligt realistisk.

United kan komme i spil hvis de accepterer Chelseas bud på Rooney, det bliver vi nok klogere på efter aftenens kamp. Jeg synes dog det ville være en svinestreg over for Kagawa.

United mangler da i den grad en spiller som Özil. Kagawa kan på ingen måder sammenlignes med tyskeren. Han er en dynamisk gennembrudsspiller, og slet ikke nogen styrmand som Özil. United har i mange år (efter min mening) manglet en kreatør, og har flere år forsøgt med både Modric og Sneijder. Nu kan de få Özil.

12 år 11 måneder siden #12 af Dios
Sebberg skrev:

Ydermere har man Isco nu, der har vist sig som lidt den samme type som Özil, men med langt mere speed og dynamik, hvilket jeg hellere ser på den position, end blot et godt overblik.

Er det beviset på du aldrig har set Isco spille? Det eneste kritikpunkt man kan finde hos Isco er nemlig hans hurtighed! Nu er det en definationssag hvordan man tolker ordet speed i din sammenhæng, men mener du hans hurtighed, så er du helt galt på den. Omvendt, så kan du stadig nå og redde den hjem, hvis du mener hans hurtige fodskifte etc..

Özil er nemlig en undervurderet en af slagsen når det kommer til hurtighed, for han er faktisk utrolig hurtig, selvom det er lidt atypisk for en 10'er. Derudover er en af hans mange kompetencer også og være dynamisk. Özil er utrolig god til og sætte tempoet, og det er nemlig hans temposkift hvor han ofte sætter sine direkte modstandere, så jeg er virkelig uforstående overfor det du siger

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Real HWL, ZizouMo, madrid2000

Leveret af Kunena Forum