Benzema sikrede 3 points

12 år 11 måneder siden #1 af raul7=kongen

I en flot kulisse i Granada skulle Real Madrid forsøge at hente sæsonens anden sejr. Ancelottis tropper skulle bevise, at man ikke havde tænkt sig at miste samme mænge points i udekampe som i den forgangne sæson under Mourinho. Der var fra start noget overraskende givet plads til offensive Angel Di Maria, som ellers meldes på vej væk fra klubben, i stedet for den mere defensivt orienterede Casemiro.

Allerede efter 4 minutters spil viste Di Maria dog gode takter, da han spillede Benzema fri foran mål. Franskmanden brændte dog den halvstore chance.

Efter 10 minutters spil var Di Maria igen på spil, da argentineren efter Sergio Ramos' fremragende tværpasning slog et indlæg ind i brystet på Cristiano Ronaldo. Bolden sprang videre over til Karim Benzema, som iskoldt sendte de blåklædte på 0-1.

Efter et kvarter scorede Özil så fremragende på et lob, efter Di Maria sendte endnu en forrygende pasning afsted. Desværre lå bolden ikke ikke stille og målet blev derfor korrekt underkendt. I det 19. minut fik Granada så chancen efter lidt tilfældigheder, men Lopez viste med en glimrende redning, hvorfor han var på mål til dagens opgør.

Herefter døde kampen lidt ud og det blev kun til sporadisk action de næste 20 minutter, indtil Pepe i det 36. minut gik unødigt hårdt til den i en defensiv aktion og trak kampens første advarsel. To minutter senere var det så Marcelos tur, da Brahimi blev nedlagt midt på Granadas banehalvdel.

Resten af første halvleg bød ikke på det store, så Ancelottis tropper kunne fortjent tage en 0-1 føring med sig ned til teen.

Fra anden halvlegs start steg intensiteten en del, da dommeren tillod stigende fysisk spil, men der skulle gå små 10 minutter, før Sergio Ramos med et glimrende hovedstød fik testet Roberto i Granada-målet.

Fem minutter senere appellerede Granada så for straffespark, da bolden var omkring Arbeloas overarm, men dommeren valgte ikke at dømme et tvivlsomt straffespark. Efter en times spil skiftede Ancelotti så Nacho ind på venstrebackpositionen i stedet for Marcelo, som havde pådraget sig et gult kort.

Minuttet senere leverede Isco genialiteter på venstrekanten, da hans spark blev røg på stolpen via en stærkt spillende Roberto. Kort efter blev en noget utilfreds Özil erstattet med Casemiro. Tyskeren fortsatte direkte i omklædningsrummet.

Med et kvarter igen var Cristiano Ronaldo på spil med lidt gode driblinger og et fornuftigt forsøg, men mere blev det ikke til. Minutter senere lynede portugiseren så igen, men også dette forsøg blev pareret af Roberto.

Kort efter trak Brahimi så et noget uforståeligt gult kort for film, da Casemiro noget kluntet kom for sent i feltet.

I kampens døende minutter havde Cristiano Ronaldo flere gode forsøg og Granada ligeledes et par stykker, men det hele endte med 3 points og endnu en uges rygter om Bale, Casillas og Özil.

Kampfakta

Granada - Real Madrid 0-1 (0-1)
0-1 Karim Benzema (10. minut)

Tilskuere: 16.626

Gule Kort: Pepe (36.), Marcelo (38.), Piti (55.), Iturra (79.), Brahimi (84.), Mainz(86.)

Dommer: Estrada Fernández

Granada: Roberto; Nyom, Diakaté, Mainz, Angulo; Iturra, Yebda (68. Fran Rico), Brahimi, Piti, Dani Benítez (76. Buonanotte); El-Arabi (46. Riki)

Real Madrid: Diego López; Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo (61. Nacho); Modric; Isco, Özil (65. Casemiro), Di María (88. Carvajal), Cristiano Ronaldo; Benzema

Bedømmelse af truppen
4Diego López   
0Casillas   
0Thomás Mejías   
2Pepe   
3Ramos   
0Carvajal   
3Arbeloa   
3Nacho   
3Marcelo   
0Kaká   
0José Rodríguez   
2Özil   
3Modrić   
2Casemiro   
3Isco   
4Di María   
4Benzema   
3Cristiano Ronaldo   
0Morata   
0Jesé   
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 11 måneder siden #2 af røg
Besvaret af røg på emne Benzema sikrede 3 points
Jeg er så træt af at se på Benzema spille fodbold. Han er doven og utroligt uskarp. Jeg får kvalme af alle de offsides han laver.

Jeg er også træt af, at vores træner åbenbart - ligesom vores forgangne træner - har valgt Özil til at være den spiller, der altid hives ud efter de første 2/3 af kampen. Han skabte flest chancer offensivt. Han var særdeles velspillende. Hvorfor skifter træneren dog ikke bare den spiller ud, der spiller dårligst i løbet af kampen? Eller den spiller, der er mærket af træthed?

Jeg fik sgu også nedtur over Ronaldos spil. Han var en try-hard til sådan en grad, at han var utilgiveligt selvisk i visse situationer. Han havde sindssygt mange boldtab. Den eneste jeg havde skiftet ud før Ronaldo var Benzema.

Jeg siger det før nogle af jer andre gør: Godt jeg ikke er træneren.
Sidste redigering: 12 år 11 måneder siden ved røg.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperA

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum