Marca betaler prisen for smædekampagne

11 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Den madrilenske sportsavis Marca ser nu ud til at måtte betale prisen for sin pinlige antimadridismo-kampagne, som har kørt gennem en længere periode.

Således har Marca i den seneste måned mistet hele 14% af deres læsere og det betyder, at konkurrenten AS måske snart bliver den mest læste sportsavis. Marca har således nu "kun" omkring 210.000 læsere om dagen, hvilket kan være en klar indikation på, at læserne er trætte af den nye redaktørs løgnehistorier, som uge efter uge når nye lavpunkter.

På salget i kiosker alene er Marcas salgstal i november måned faldet med 16% i forhold til november sidste år.


No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #2 af Storken
Besvaret af Storken på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
@Siempre Madrid

Den artikel mangler i den grad nuancer.

Faldet i læsere skyldes sandsynligvis ikke det redaktionelle, men derimod Real Madrids resultater. Man har tidligere kunne bevise en sammenhæng mellem Real Madrids resultater og antallet af solgte sportaviser. Dette skulle især være tilfældet efter kampdage, hvor antallet af solgte aviser var langt højere ved Real Madrid sejr.

Jeg kan selvfølgelig ikke lige finde en kilde på det, men jeg er sikker i min sag.

Jeg udelukker ikke, at det redaktionelle kan have en indflydelse. Det er dog ikke så sort og hvidt, som det bliver gjort til i artiklen.

Mvh
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #3 af Storken
Besvaret af Storken på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
Jeg vil samtidig henvise til jeres egen artikel "Faldende tilskuertal til Real Madrids kampe" fra i dag:
"Real Madrids resultatmæssige krise får nu også betydning for opbakningen til klubben.

Således har Real Madrid i denne sæson haft en markant tilbagegang i antallet af tilskuere på Estadio Santiago Bernabéu. På samme tidspunkt i sæsonen 2011/12 havde Real Madrid et tilskuersnit på 75.215, mens det i øjeblikket blot er på 70.271."


Her kommer I frem til den konklusion, at Real Madrids resultatmæssige krise har betydning for opbakningen til klubben. Alligevel mener I ikke, at dette kan give udslag i antallet af solgte pro-madrid aviser?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #4 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
Det er trods alt billigere at købe en avis, end det er at købe en siddeplads til Real Madrids hjemmekampe. Har den økonomiske tilstand i Spanien ikke også noget at sige?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #5 af M_linding
Storken

Overser du ikke en vigtig detalje?

AS er ved at overhale MARCA.

Så det er kun dem som læser AS, der er ligeglade med Real Madrids resultater? Det indikerer vel, at madridista.dk har en pointe...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #6 af Storken
Besvaret af Storken på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
@M_linding

Artiklen siger:
"Således har Marca i den seneste måned mistet hele 14% af deres læsere og det betyder, at konkurrenten AS måske snart bliver den mest læste sportsavis."

Det fortæller mig intet om den udvikling AS har undergået i den seneste tid. Jeg vil gerne se en kilde der siger, at AS ikke har mistet læsere i november.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #7 af anes
Det er da helt sikkert at Real Madrids resultater i år, også har noget at sige men jeg læser også ud fra denne artikel at den nye redaktør for bladet måske ikke gør det så godt.
Det og så at folk bliver træt af, at de kører i de samme negative historier om og om igen...
Men det kunne da være interessant og se ud fra et godt resultat, som kampen mod Atletico Madrid om ikke der stadig havde været fald i læsere i forhold til førhen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #8 af M_linding
Storken

Jamen ret mig hvis jeg tager fejl - men er AS ikke den avis der, udover MARCA, har mest fokus på Real Madrid?

Så virker det for mig ulogisk, at de kan vinde terræn i forhold til MARCA, hvis MARCA's tab i læsere skyldtes elendigt arbejde af Real Madrid...

Det er i hvert fald det, som jeg tænker;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #9 af falle
Besvaret af falle på emne Marca betaler prisen for smædekampagne

M_linding skrev: Storken

Jamen ret mig hvis jeg tager fejl - men er AS ikke den avis der, udover MARCA, har mest fokus på Real Madrid?

Så virker det for mig ulogisk, at de kan vinde terræn i forhold til MARCA, hvis MARCA's tab i læsere skyldtes elendigt arbejde af Real Madrid...

Det er i hvert fald det, som jeg tænker;)


Jeg vil gerne rette dig til dels. Der står nemlig at Marca har mistet terræn, men der står nemlig ikke at AS har vundet dem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #10 af M_linding
Ordkløveri, beklager:)

"...og det betyder, at konkurrenten AS måske snart bliver den mest læste sportsavis."

Det ville madridista.dk vel ikke skrive, hvis AS mistede lige så mange læsere som MARCA...:)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #11 af falle
Besvaret af falle på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
Hvis Marca mister læsere mens AS er stilstående, så er det klart at AS bliver den mest læste avis. Men vi ved netop ikke om AS også har mistet læsere ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #12 af Storken
Besvaret af Storken på emne Marca betaler prisen for smædekampagne
@M_linding

Det kunne være, at madridista.dk selv var blændet af deres egen smædekampagne mod Marca :D

Derudover er jeg ret sikker på, at madridista.dk hentyder til solgte eksemplarer og ikke læsere, når de nævner tallet 210.000. Jeg vil tro, at Weekendavisen har flere læsere end det :D Der er en kæmpe forskel på læsertal og solgte eksemplarer. F.eks. sælger Se og Hør omkring 200.000 eksemplarer, men har et læsertal lige under en million.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum