Özil tvang sig selv ud

12 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Marca bringer ovenpå Özils overraskende salg til Arsenal nu på, at det var tyskerens lønkrav, der gjorde, at han i sidste ende endte med at blive solgt.

Således fortæller avisen, at Mesut Özil allerede i januar 2013 holdt et møde med klubbens sportslige ledelse, hvor man forlangte en kraftig forhøjelse af de fem millioner Euro, Real Madrid allerede betalte kreatøren. Et krav Real Madrid da også modsatte sig.

Herfra bliver sagen lidt speget.

I omklædningsrummet skulle Özil have givet udtryk for sin frustration og direkte sagt, at han var parat til at skifte til England, hvor lønnen og værdsættelsen ville være højere end i Spanien. Da han samtidig siden Ancelottis ankomst tabte den sportslige duel med Ángel dí María om en trænerens tillid, bestod eneste udvej af en skilsmisse mellem spiller og klub. Naturligvis godt hjulpet på vej af Arsenals bud på omtrent 50 millioner Euro.

Derfra havde Peréz på Ancelottis opfordring relativt let ved at sige ja til at lade Özil skifte.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #2 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Özil tvang sig selv ud
Regner ikke med at der er særlig meget hold i det her. Hvis de ved ned til den præcise dato i januar hvornår disse forhandlinger har fundet sted er det mærkeligt de først rapporterer noget om det nu.

Hvis det er sandt så er det tankevækkende at når Prinsessen på ærten går ud og offentligt erklærer sig "trist" så tilbyder vi ham bare verdens højeste løn pronto... men når Özil internt prøver at forhandle sig til en løn der reflekterer hans værdi for holdet så bliver han bare smidt ud gennem svingdøren.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved AvatarEyes.

12 år 10 måneder siden #3 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Özil tvang sig selv ud
Forfærdeligt
Ubegribeligt
Utilgiveligt
Afskyeligt
Sørgeligt

Ville til enhver tid foretrække:

24-årige Özil + en HALV MILLIARD > 24-årige Bale

Det er udelukkende Reals beskidte, hjernedøde mm. ledelse der står bag denne giga katastrofe. Det bekræftede Özil selv, da han blot for en uge siden bekræftede at han vil blive i Real. Men denne klamme, inkompetente mm. ledelse (ført an af Perez) har tvunget Özil ud af klubben.

Özil: "Sometimes things develop differently, than I would have expected them to a few days ago.

Endnu et godt eksempel på, at "Konge" klubbens ledelse behandler sine spillere som lort.

Jeg flover mig.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Raul7-2880.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, rezamadridista, AvatarEyes

12 år 10 måneder siden #4 af Kassow-Rossing
Raul du behøver ikke være fan af klubben, hvis du ikke har lyst :)

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld over at vi har fået Isco, der har slået Özil af holdet og Bale ind men Kaká ud. Genial sommer. Ville have foretrukket at beholde Özil i truppen, men jeg er også grådig når det kommer til Real Madrids trup.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen

12 år 10 måneder siden #5 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Özil tvang sig selv ud

Rogoshin skrev: Man må sige at denne artikel lander med utrolig god timing, altså hvis man er formand for Real Madrid. Dagen efter Øzils transfer, er der pludselig al mulig information, man for længe siden kunne have kørt artikler på. Ja hvis man var meget konspiratorisk, kunne man jo næsten forestille sig at journalisterne fik informationerne i går, lige efter fan hysterikken.

Indicier er dog ingen beviser. Et rim jeg må bruge oftere :-)

Det er vel ikke tilfældigt. Og nok heller ikke utænkeligt, at denne historie delvis er plantet af folk i toppen af Real Madrids ledelse. Det ville hverken være første eller sidste gang det sker.

Det kunne være rart, at få begge sider af historien i stedet.

Raul7-2880 skrev: 24-årige Özil + en HALV MILLIARD > 24-årige Bale

1) Bale er et år yngre end Özil.

2) Er du Real Madrid- eller Özil-tilhænger? Det lyder som det sidste. Livet går videre. Også uden Özil. Accepter han er væk og kom videre. Støt holdet i stedet. Du aner i øvrigt ikke hvad der i sandheden er bag Özils skifte.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Real Madrid, JimmyBroe, Henrik--, Kiwes

• Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #6 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Özil tvang sig selv ud
Kassow-Rossing og El_Juan

Man kan altså godt være fan af Real Madrid og støtte holdet fuldt ud uden at man nødvendigvis er fan af den måde Perez/ledelsen agerer for tiden. Det der med blindt at støtte og bortforklare alt der foregår i klubben uanset hvor uenig man prinicipielt er, det overlader vi til Barcelona fansene.

12 år 10 måneder siden #7 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Özil tvang sig selv ud

Kassow-Rossing skrev: Raul du behøver ikke være fan af klubben, hvis du ikke har lyst :)

Jeg er rimelig fortrøstningsfuld over at vi har fået Isco, der har slået Özil af holdet og Bale ind men Kaká ud. Genial sommer. Ville have foretrukket at beholde Özil i truppen, men jeg er også grådig når det kommer til Real Madrids trup.

Lad være med at går ned til sådan en personlig niveau. Man har da lov til, at udtrykke sin frustration og mening, uden en eller anden skal sætte spørgsmål tegn til ens kærlighed til klubben.

Det er godt nok latterligt, at folk ikke kan finde på andre argumenter, end fan prædikatet. Som tilhænger skal man have mulighed for at have sine præferencer, og også mulighed for at udtrykke sin personlig mening.

12 år 10 måneder siden #8 af El_Juan
Som jeg tidligere har skrevet: Der har uden tvivl været nogle omstændigheder, både sportsligt og økonomisk, som gør, at Real Madrid ender med at sælge. Det synes jeg man må respektere. Selv om man måske ikke er enig i beslutningen om at sælge Özil. Men livet går videre. Özil er trods alt ikke Real Madrid. Man må støtte holdet, træneren og de spillere der er der. Og med eller uden Özil, så har Real Madrid stadig et stærkt hold.

Jeg er klar over, at fodbold er et spil med følelser, men derfor er det tilladt at have fingeren på pulsen, tænke sig om en ekstra gang og have med i baghovedet, at der i sagens natur netop er to sider af en sag, inden man udtaler sig hult og bittert med ni med forskellige skældsord, blot fordi omstændighederne ikke tilfredsstiller ens eget ego. Hvis man er frusteret, så må man kigge ind af. Og så kan man ellers mene nok så meget og skylde skylden på klubben, præsidenten eller hvem man har løst til, men så er man egentlig ikke en døjt bedre end den eller dem, som man peger fingre af. Det bliver snarere en refleksion.

Dette kunne flere herinde lære lidt af: www.madridista.dk/index.php/1490-arbeloa-vi-stotter-traeneren. Se det er en mand, der formår at udtrykke sig med sindsro og forståelse! Selv hans lille afsked på Twitter, med de spillere som nu forlader klubben, var der stil over.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Steen

12 år 10 måneder siden #9 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Özil tvang sig selv ud
Kommer nok nogle sandheder frem, men umiddelbart ser det ud til Ozil har valgt pengene. Ønsker ham held og lykke i Arsenal.

Gutter, op med humøret. Han er videre. Livet går videre selv uden ozil.

Vi er fans af Madrid ikke spillere individuelt. En del herinde skriver som om deres liv er slut ;)
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved asp3200.

12 år 10 måneder siden #10 af El_Juan

Rogoshin skrev: Øzil er ikke Real Madrid. Men de der kritiserer Real Madrid i øjeblikket, har vel også mere end bare Øzil på programmet. Kritikken er vel lidt mere nuanceret, end du gør den til.

I store træk, nej. Desværre ikke. Nu tager jeg udgangspunkt i den kommentar, som jeg kommenterede, nemlig Raul7-2880s, som ikke er særlig nuanceret. Snarere tværtimod. Og det er det desværre tendensen. At kritikken ikke er saglig.

Rogoshin skrev: Og gør Raul indlæg ham virkelig til

Forfærdeligt
Ubegribeligt
Utilgiveligt
Afskyeligt
Sørgeligt

Det mener jeg da i al fald ikke.

Jeg læste dette og resten af dit indlæg. Og jeg undlader bevidst at kommentere på det, andet end det sidste der, for det har jeg ikke sagt noget som helst om. Men det viser egentlig meget godt, at du ikke forstået noget som helst af det jeg siger. Hvilket dit indlæg i al almindelighed vidner om. Jeg tror bare vi stopper den her. Læs hvad jeg egentlig skriver, i stedet for at filtrere, tage ud af kontekst og tolke med hovedet under armen.

Rogoshin skrev: Ja jeg kan se du vil gøre det til, "det kan du selv være" igen. Det er jo op til dig, om du vil forholde dig til det jeg skriver, så lad os stoppe så.

Så længe du ikke selv forholder dig til det jeg skriver (hvilket lige akkurat var min pointe før), så synes jeg ikke du har noget at lade nogen høre. Med mindre du føler dig truffet og har behov for at pudse glorien :-)

Du kunne forholde dig til det jeg skrev til dig i første omgang, i stedet for at forholde dig til det jeg skrev til en anden, med mindre du ligeledes følte dig truffet over det...

12 år 10 måneder siden #11 af MMM
Besvaret af MMM på emne Özil tvang sig selv ud

Rogoshin skrev: Man må sige at denne artikel lander med utrolig god timing, altså hvis man er formand for Real Madrid. Dagen efter Øzils transfer, er der pludselig al mulig information, man for længe siden kunne have kørt artikler på. Ja hvis man var meget konspiratorisk, kunne man jo næsten forestille sig at journalisterne fik informationerne i går, lige efter fan hysterikken.

Ingen tvivl om at dagens artikler er spin fra klubbens side, men artiklerne om Özils lønkrav og klubbens reaktion har været der hele sommeren - det har bare ikke været i Marca. Her er en fra El Confidencial i starten af Juli og gennem hele august har samme journalist skrevet om et muligt salg til EPL og klubbens ønske om at sende en besked til spillertruppen om, at de ikke vil acceptere "ublu" lønkrav og forsøg på at presse klubben til tidlig forbedring af kontrakter, e.g. her for ti dage siden, hvor Arsenal også nævnes som en mulig destination.

Den spanske sportspresse har fuldt fortjent sit elendige rygte, men ikke alle journalister er lige ringe - nogengange har de fat i den lange ende.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

12 år 10 måneder siden #12 af MMM
Besvaret af MMM på emne Özil tvang sig selv ud

Rogoshin skrev:

MMM skrev:

Ingen tvivl om at dagens artikler er spin fra klubbens side, men artiklerne om Özils lønkrav og klubbens reaktion har været der hele sommeren - det har bare ikke været i Marca. Her er en fra El Confidencial i starten af Juli og gennem hele august har samme journalist skrevet om et muligt salg til EPL og klubbens ønske om at sende en besked til spillertruppen om, at de ikke vil acceptere "ublu" lønkrav og forsøg på at presse klubben til tidlig forbedring af kontrakter, e.g. her for ti dage siden, hvor Arsenal også nævnes som en mulig destination.

Den spanske sportspresse har fuldt fortjent sit elendige rygte, men ikke alle journalister er lige ringe - nogengange har de fat i den lange ende.

Ja en af dem har da. For Marca var den vel først interessant nu.

Marca er og bliver en 'regime paper' og endnu mere end det, de er og bliver i lommen på Perez. Men overraskende nok så finder de alligevel plads til en del kritiske artikler, særligt fra Santiago Segurola og enkelte andre. Desværre er de artikler meget sjældent blandt dem der bliver oversat til den engelske del af deres hjemmeside.

edit. Journalisten med Özil historierne er José Félix Díaz, han er El Confidencials sportsredaktør og hyppig bidragsyder til Al primer toque på Onda Cero. Han er på ingen måde ufejlbarlig, men han får sædvanligvis ret i omkring 2/3 dele af sine historier og hans kildenetværk er tydeligvis i orden.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, Steen

Leveret af Kunena Forum