"For de gamle som faldt, er der ny overalt" - Ny Madridista.dk mener

12 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det haver så nyligen regnet,

det har stormet og pisket i vor lund.

Frø af ugræs er føget over hegnet,

åg på nakke og lås for vor mund.

Årets løb har sin lov,

der blev lyst i vor skov,

ak, hvor kort, indtil alt er stormens rov.

Det har regnet - men regnen gav grøde,

det har stormet - men stormen gjorde stærk.

Som de tro'de, at skoven alt var øde,

så de vårkraftens spirende værk.

For de gamle, som faldt,

er der ny overalt,

de vil møde, hver gang der bliver kaldt.

Hvem skulle dog have troet, at Jens Ottosens smukke folkemelodi fra 1890, ville kunne bruges som status efter et hektisk transfervindue, som har bragt mange potentielle publikums-yndlinge til Real Madrid, men også i de døende minutter betydet, at vi måtte sige farvel til en markant yndling, nemlig tyske Mesut Özil.

Jeg tror ikke, at der er nogen, som ikke på et eller andet plan er blevet rystet over at se en stamspiller som Özil blive solgt og følte det som en en voldsom regnskylle og en storm, som piskede hen over Real Madrid.

Når denne storm har lagt sig – og det vil den gøre – så kan vi gøre status over en trup, som til denne sæson er blevet umådeligt stærk og hvor der virkelig er noget om snakken ”for de gamle som faldt, er der ny overalt”.

For er sandheden nu ikke, at Real Madrid står med en af de mest lovende spillertrupper gennem flere år, hvor ungdommen bruser frem og hvor man føler at klubbens egne Canteranos rent faktisk har udsigt til reel spilletid med muligheden for at slå igennem?

Gennem sommeren har en af de store bekymringer hos mange Madridistas jo været, hvorvidt vore egne spillere som Morata og Jesé ville få spilletid i en offensiv, som i forvejen er umådeligt stærk og med tilførslen af Gareth Bale bliver uhyggeligt stærk og så er det måske et af de ofre, der må bringes, at spillere som Kaká og Mesut Özil må forlade Real Madrid.

Det kan være svært at forstå i forhold til sidstnævnte, som til fulde har indfriet forventningerne, selv om der også har været momenter i hans spil, som kunne tåle en klar forbedring, som for eksempel evnen til at score mål.

Men der er ingen grund til at tro, at Real Madrid-skoven er øde, for der er masser af spirende vårkraft i den nuværende trup, som har fået en fantastisk stamme af unge spaniere, hvor Isco & co. netop nu bør samle os alle og øge forventningerne til den kommende sæson.

Godt nok har spillet endnu ikke været prangende, men førnævnte Isco har reddet meget med sine præstationer og så må man ikke glemme, at vi fortsat mangler at se unge folk som Varane og Illarra i aktion, mens Gareth Bale heller ikke kan undgå at øge forventningerne til den kommende sæson.

Og så må man ikke glemme, at når man fjerner markante spillere, så giver det muligheden for at andre kan blomstre op, sådan som vi har set det med Luka Modric og det giver også et spirende håb for den kommende sæson.

Lige nu savner vi Mesut Özil og hans tryllerier, men når den største skuffelse har lagt sig, så tror jeg også, at de fleste vil kigge tilbage på et transfervindue, hvor der er flere ting at glæde sig over end der er at være skuffet over.

Herfra skal der lyde et stort tak for alt og et held og lykke med fremtiden til spillere som Özil, Higuaín, Albiol, Callejón, Denis, Kaká og hvad de hedder alle sammen, men et endnu større held og lykke med fremtiden til alle vores nye folk, som har brug for at vide at denne transfer-storm har gjort os stærke og at vi alle møder, når der bliver kaldt, hvilket vil ske næste gang, når vi gæster El Madrigal til opgøret mod Villarreal, som vil få dette nye og stærke Real Madrid-mandskab at føle.

El Madrid unido jamás será vencido.

Saludos Blancos!

Jesper

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, Raul-rik, Real Madrid, Steen, Jaken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af Realex
Super godt skrevet Jesper.

Jeg er fuldstændig enig. Sket er sket, og vi må se fremad. Özil er ikke Madrid-spiller længere, og det kan vi ikke gøre noget som helst ved.

Vi må fokusere på de positive ting, og glæder os over en fantastisk trup med høj kvalitet, og med masser af fremtid i sig!
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

12 år 10 måneder siden #3 af asp3200
Ja væk med alt det tuderi om ozil. Se fremad og støt holdet.

12 år 10 måneder siden #4 af Lars1991
Ville meget hellere have beholdt Özil og så undværet Bale. Der er faktisk ikke mange spillere i verden jeg hellere vil have en Özil, han var en af mine favoritter på holdet. Og jeg havde set meget frem til hans samarbejde med Modric og Isco.

Men det vel forståeligt nok, at når man, af en eller anden grund, SKAL have Bale så bliver det svært at finde plads til ham. Jeg håber ikke der kommer en ny verdensstjerne ude i verden, for så skal vi sikkert også have ham og hvis tur er det så til at ryge ud af holdet?

Jeg kommer til at være meget kritisk over for Real Madrid i denne sæson, for hold op en elendig slutning på dette transfer-vindue.

• Fawadnz
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #5 af Fawadnz

asp3200 skrev: Ja væk med alt det tuderi om ozil. Se fremad og støt holdet.

Hvorfor er det vi skal væk med det tuderi, se fremad og støtte holdet hvis holdet har gjort os kede af det gang på gang?
Hvorfor må vi ikke være kritiske? Real madrid er eget af tilhængerne, hvorfor må tilhængerne ikke være kritisk men blindt skal acceptere hvad der sker?

Sku vi os bare støtte holdet hvis CR7 blev sendt videre i de døende minutter ? vi elsker real madrid, og vi vil se vores ynglings spillere i den hvide trøje... orker ikke, hey nu der kommet en ny fuck det gamle..

If it aint broken dont get a new one...
ærlig talt er sku ked af det, voldsom ked af det! troede tingene ville blive bedre med en MOU exist men det er bare som om ALT er blevet 10x værre

12 år 10 måneder siden #6 af asp3200

• Bindslev
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #7 af Bindslev
ASP du har helt ret i noget af det du siger men at konstatere at "ALT ER 10GANGE VÆRRE"??? du ved jo selv godt den kommentar er helt ude i hampen :) wauw hvor vi glæder os til den kommende sæson!!! jeg kan rigtig godt lige Ozil og kommer til at savne ham, men vi gav 110 mil for ham i 2010 og sælger ham for meget mere. Ozil har været en succes på og udenfor banen og ønsker ham det bedste hos The Gunners. Når det er sagt skal der lidt luftforandring til hvis LA DECIMA skal i hus i år, jeg mener at Bale kan være den sidste del af det puslespil :)

JA OG FÅ SÅ VERDENS BEDSTE MÅLMAND TILBAGE MELLEM STÆNGERNE TAK!!!

HALA MADRID!!

• Fawadnz
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #8 af Fawadnz

Bindslev skrev: ASP du har helt ret i noget af det du siger men at konstatere at "ALT ER 10GANGE VÆRRE"??? du ved jo selv godt den kommentar er helt ude i hampen :) wauw hvor vi glæder os til den kommende sæson!!! jeg kan rigtig godt lige Ozil og kommer til at savne ham, men vi gav 110 mil for ham i 2010 og sælger ham for meget mere. Ozil har været en succes på og udenfor banen og ønsker ham det bedste hos The Gunners. Når det er sagt skal der lidt luftforandring til hvis LA DECIMA skal i hus i år, jeg mener at Bale kan være den sidste del af det puslespil :)

JA OG FÅ SÅ VERDENS BEDSTE MÅLMAND TILBAGE MELLEM STÆNGERNE TAK!!!

HALA MADRID!!

jeg kom med kommentaren omkring 10x værre det en følelse jeg har.

siden 10/11 sæsonen er der kommet 25 spillere til real madrid. det var med mourinhos tilgang og man mente la decima var her nu !!

25 spillere og den er ikke vundet og ærlig talt, så snakker du om at gareth bale gøre forskelle nog NU opnår vi den? dude så simpelt er det ikke at en spiller gøre det. CR7 verdens bedste hans ankomst kunne ikke gøre det så gøre bale det pludselig? og med så meget virvar omkring klubben? hmm...

Ser udtil øzils skifte kommer som et chok for mange fans selv for spillerne, spændende er det hvordan de tager det uanset hvor professionel man er.

12 år 10 måneder siden #10 af madrid2000
Den kan komme til at gøre rigtig ondt, hvis Isco ikke levere varen hele sæsonen og eller bliver skadet.

Leveret af Kunena Forum